Kuten uuci jo vastasi, niin suorituspaikoilla ei saa näkyä sponsoreita. Muilta osinhan ei sponsorointi ole täysin kiellettyä, ainoastaan rajoitettua. Kisojen aikana urheilijat saavat esiintyä kansallisen tai kansainvälisen olympiakomitean sponsoreiden mainoksissa kisapaikkojen ulkopuolella. Stadioneillakin taitaa saada olla mainoksia, kun eivät näy suorituspaikalla. Ja taitaa stadioneilla olla vain Coca-Colaa (otettiinkohan katsojilta Pepsi-pullot pois) ja korteista vain Visalla voi maksaa.
Mainosrajoituksilla luodaan kuvaa epäkaupallisuudesta, mutta on nuo rajoitukset myös hyvää bisnestä olympiakomiteoille. Ainoa keino assosioitua Olympialaisiin on sponsoroida olympiakomiteaa. Ja tuntuu, että KOK möi Ruotsin tv-oikeudet maksukanavalle, ei rahanpuutteen, vaan rahanahneuden takia.
Toisaalta Paralympialaisissa näkyy suorituspaikoilla joitakin mainoksia, mutta varmasti yksi epäkaupallisimmista urheilutapahtumista. Sponsorit lähinnä mahdollistavat tapahtuman järjestämisen.