Formula1Fan sanoi:Kyllä varmasti tulee tulosta, jos kyseinen heppu on konetta ruuvaamassa :alppu: :ahem: :idea:
Cosworth Vakio femma AVI
Formula1Fan sanoi:Kyllä varmasti tulee tulosta, jos kyseinen heppu on konetta ruuvaamassa :alppu: :ahem: :idea:
Cosworth Vakio femma AVI
Vaan eipä ole Buttonin sopimuksessa tällaista pykälää. Webberin sopimuksessa sen sijaan jonkinlainen moottoripykälä on, mutta mies jatkanee silti Williamsilla. (Tämä pieni yksityiskohta kuitenkin mahdollistaa spekuloinnin Webberin ja Fisicon vaihtamisesta päittäin.)CaPtEeNi sanoi:Maa sano että Buttonin kontraktissa olla semmone pykälä että Williamssilla pitää olla "tehaskonehet" eli käytössään paras moottori joltakin moottorin toimittajalta. Olettaen tietysti silloin joskus BMW:tä mutta ei siitä varmaan sopparissa mitään mainintaa ole.
Lähde?CaPtEeNi sanoi:Thiessenhän sanoi, että olisivat voineet jatkaa yhteistyötä Williams-Bmw akselilla mutta silloin Frankin joukot olisivat menettäneet oikeuden Buttonin palvelukseen kun parhaat tai samanlaiset koneet ovat ensi kaudella Saub..BMW-tallilla.
Hankala kuvitella, että yhden kuljettajan vuoksi tyydytään BMW-myllyjen sijasta Coswortheihin. Ero kun voi kumminkin olla useita kymmennyksiä kierroksella kun aivan huipulla ajetaan.Siksi siis BMW tai Toyota ei kelvannut, tai mikään muukaan.
Yhden kuljettajan vuoksi. Jenson Buttonin..
Ja Toyotan osalta taas meni siten, että Toyota ilmoitti Williamsin tiedustelleen heiltä moottoria ensi kaudeksi ja he kieltäytyivät.gnz sanoi:Hankala kuvitella, että yhden kuljettajan vuoksi tyydytään BMW-myllyjen sijasta Coswortheihin. Ero kun voi kumminkin olla useita kymmennyksiä kierroksella kun aivan huipulla ajetaan.
Tuo on allaolevassa osoitteessa, mutta kuten tekstistä näkyy, luettavissa myös Autosport-Atlaksesta."Toyota motorsport president John Howett ruled out his company supplying Williams, despite media speculation that a deal was close
"We are not planning to supply Williams next year," he told the Autosport-Atlas website.
"We have had some approach for the future but, whether we do it or not, we have to discuss and consider but for next year it is not possible.
"Toyota Racing hasn't had an approach from Williams, but Williams approached Toyota in Japan," he added.
"I don't know when that was but, from our point of view, it was very recently and it is far too late to even contemplate for next year."
Juu, eihän Buttonilla sopimuksessa tuollaista pykälää ole. Ihan vaan luulin että olisi. Kun kuljettaja saavuttaa tietyn tason, tuollaiset pykälät yleensä soppariin rustataan...olin väärässä, ja eihän minulla tietty mitään lähdettä väittämälleni ole kun Autosportissa seisoo ihan päinvastaista!WebSlave sanoi:Vaan eipä ole Buttonin sopimuksessa tällaista pykälää. Webberin sopimuksessa sen sijaan jonkinlainen moottoripykälä on, mutta mies jatkanee silti Williamsilla. (Tämä pieni yksityiskohta kuitenkin mahdollistaa spekuloinnin Webberin ja Fisicon vaihtamisesta päittäin.)
Markus Sytelä sanoi:Williams on olut alamäessä jo jonkin aikaa, eikä nouse sieltä ihan pian, jos koskaan. Talli kärsii kuljettajapolitiikastaan aivan helvetisti. Frank voisi ottaa vaikka Pizzonian ja Rosbergin sinne ajamaan ensi kaudeksi, ja sitten luottaa, että mestaruus otetaan, jos auto on vaan tarpeeksi hyvä. Pah. Kyllä talli tarvitsee Räikkösen, Schumacherin tai Alonson riveihinsä, jos mielitään menestyä säännöllisesti niin hyvin, että pisteitä kertyisi eniten. Ja ketään noista kuskeista Williams ei tule ikinä saamaan, koska ostavat aina halpiskuskin. Button on ehkä paras vaihtoehto noiden jälkeen, mutta silti pelkkä seuraavaksi paras. Ja sekin on jatkuvista sopimussekoiluistaan huolimatta riittävän fiksu tajuamaan, ettei Williamsilla voiteta mestaruutta. Pari kisaa ehkä, mutta ilman bemaria ei enää sitäkään. Williams on aina periksiantaja ja vastaantulija joka rintamalla esim. McLareniin nähden. Neweyn aikoina veto vielä riitti, mutta nykyään teknologinen kilpailu on niin kovaa, ettei ole asiaa kärkitallien kelkkaan. Frank ja Patrick vaan parjaa kuskejaan, parjaisivat lompakkoaan, kaivaisivat kuvetta ja röyhkeästi vaan sopimus Räkän tai Alonson kanssa, niin ei tarvitse itkeä kun ohjaamossa on pelkurimainen taikinaperse, tyhmänrohkea apina, vaisu aussi tai PA-shit. Nyt ei ole enää edes vahvaa moottoritoimittajaa paikkailemassa tilannetta, on rupukuskit sekä rupumoottori luvassa. Kamalaa katseltavaa tulee ensi kausi olemaan. BMW:n parhaina hetkinä sentäs Montoyan ja Ralfinkin nopeus riitti voittoihin, ei tietenkään tarpeeksi usein.
:jaska: :jaska: :jaska:
Tähän liittyi muistaakseni sellainenkin spekulaatio, että Williamsin koneet olisi brändätty Lexuksiksi ja olisivat sitä myöten olleet ilmaisia. Kuulostaa kyllä aavistuksen omituiselta skenaariolta.Iacchus sanoi:Toyotan asiakasmoottorisopimushan on noita $10M sopimuksia, eli ei se Williams mitään ilmaiseksi saa.
Niin kuulostaa. Antaa nyt huonommalle tiimille ilmaiseksi luksusbrändi ryvettymään.Bobakki sanoi:Tähän liittyi muistaakseni sellainenkin spekulaatio, että Williamsin koneet olisi brändätty Lexuksiksi ja olisivat sitä myöten olleet ilmaisia. Kuulostaa kyllä aavistuksen omituiselta skenaariolta.
Ja mikäs olisi parempi tilanne Cosworthille, sille kukaan ei huomaa puuttuuko Minardin moottorista parikymmentä hevosvoimaaPartsi sanoi:En ihmettelisi jos Cosworth ei olisi ensi kaudella kiinnostunut moottorien toimittamisesta Minardille, jotta se voisi keskittyä paremmin Williamsiin.
No tuskin niiden hirveästi tarvitsee Minardilla päätään vaivata muutenkaan kun talli ajaa ensi kaudella V10-koneilla, joissa on kierrosrajoittimet.Partsi sanoi:En ihmettelisi jos Cosworth ei olisi ensi kaudella kiinnostunut moottorien toimittamisesta Minardille, jotta se voisi keskittyä paremmin Williamsiin.
Joo ei tarvii paljon päätä vaivata, ajaa trukilla varaston perukoille ja hakee Minardille muutaman vanhan moottorin.Bobakki sanoi:No tuskin niiden hirveästi tarvitsee Minardilla päätään vaivata muutenkaan kun talli ajaa ensi kaudella V10-koneilla, joissa on kierrosrajoittimet.
Sopimus on tehty ja nimenomaan V10-koneista. On ollut tiedossa jo alkukesästä. Foorumin uutinen: http://www.f1-forum.fi/uutiset/?n=2005-5/5648Partsi sanoi:Ajaakos Minardi sitten ensi kaudella rajoitetuilla V10 koneilla, eikös tämä ollut hätävara vaihtoehtona jos jokin talli ei löydä V8 moottoritoimittajaa, taisi olla vielä silloin kun Cosworthin ostajasta/F1 jatkosta ei ollut varmuutta.
Olisi satsannut V8-sopivan auton suunnitteluun niin olisi voinut ajella kituuttanut sillä sitten seuraavat viisi vuotta...Otto Hokkanen sanoi:Minardin tapauksessahan tuossa oli kyse myös siitä, että uuden auton kehitystyö on syönyt parin kauden varat, eikä siitä saataisi millään valmiiksi V8:lle sopivaa versiota ensi kaudeksi. Näin ainakin jos uskoo PS:n puheita.