Williams F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Positiivistä on se että kuskit saavat sopimuksia ilman isoa rahatukkoa tuliaisina
PDVSA sopimuksen päättymisestä huolimatta. :ahem: Millähän Williams ensi kaudella toimintansa rahoittaa. Kuskit varmaan joku 5-10 miljoonaa saattaa tuoda kumpikin sponssipakettina. (Ihan omana heittona siis luvut.) Mutta sillä ei vielä F1-teamia pyöritetä.

WebSlave

Trackman
Positiivistä on se että kuskit saavat sopimuksia ilman isoa rahatukkoa tuliaisina
Kyllähän noista molemmat jonkinlaista pakettia tuo. Saattaa Massa tuoda aika merkittävääkin rahoitusta Brasiliasta (Embratel, Petrobras, mahdollisesti Santanderkin?).

SJ

F1 asijan tuntia
PDVSA sopimuksen päättymisestä huolimatta. :ahem: Millähän Williams ensi kaudella toimintansa rahoittaa. Kuskit varmaan joku 5-10 miljoonaa saattaa tuoda kumpikin sponssipakettina. (Ihan omana heittona siis luvut.) Mutta sillä ei vielä F1-teamia pyöritetä.
Varmasti PDVSA on joutunut sakkomaksuja maksamaan sopimuksen purkamisesta, sillä heillä olisi ollut vielä kaksi vuotta sopparia jäljellä. Itse veikkailin, että noilla sakkomaksuilla Bottas saisi pitää paikkansa ensi kaudella mutta sen jälkeen on taas vaarana joutua rahakuskien syrjäyttämiseksi. Clairse Williams kuitenkin puhui siihen suuntaan, että Bottasillakin saattaa olla jo nyt monivuotinen soppari taskussa. Mainittiin myös vahva markkinointipohja.

Molempien kuskien monivuotiset sopimukset, Mercedes-Benz moottoritoimittajanamme sekä vahva markkinointipohja auttavat Williamsin tulevaisuuden menestykseen, Williams uskoo.

WebSlave

Trackman
Varmasti PDVSA on joutunut sakkomaksuja maksamaan sopimuksen purkamisesta, sillä heillä olisi ollut vielä kaksi vuotta sopparia jäljellä.
PDVSA:n sopimus on varmasti sidottu venezuelalaisen kuljettajan tallissaoloon, joten sakkomaksut riippuvat ihan siitä kumpi osapuoli sen sopimuksen on purkanut.

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Itse luulen et Williams halusi eroon Pastorin kyseenalaisista rahoista kun tililla oli tarjolla ihan rehellistäkii rahaa. Ei voi Pastorin kotimaan meno vaikuta ny nii hyvält et tiedä päättäävät ettei valtion rahoja enää tungeta ihan miten sattuu ja minne sattuu. Eikös siel ole menossa ny hirmuset tutkinnat. Parempi vaihtoehto on mielestäni ottaa sponsoriksi Brasiliasta tilalle puhdasta rahaa ni ei mene omakaan maine siinä sivussa nii likaiseksi tallilla.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Ei voi Pastorin kotimaan meno vaikuta ny nii hyvält et tiedä päättäävät ettei valtion rahoja enää tungeta ihan miten sattuu ja minne sattuu.
Viitsitkö jatkossa panostaa hieman enemmän viestien lauserakenteisiin jotta ne olisi helpompi ymmärtää oikein. :)

Lunssila

Well-known member
En usko kuskien kykyjen huonontuvan tuolla tavalla tuossa ajassa. On tietysti vaikea sanoa mistä Massan nykyiset ongelmat johtuvat. Asemasta Alonson rinnalla, Pirellin renkaista, välitankkauksettomuudesta vai siitä jousesta? Toinen talli auttaa ensimmäisessä tapauksessa ja renkaiden muuttuminen taas ensi kaudeksi mahdollisesti toisessa.
Toki noi mun mainitsemat ominaisuudet on aina ollut Massalla, mutta hyvä auto ja parempi itseluottamus peittivät niitä Felipen kultavuosina 2006-08. Tiedä sitten, miten lähtee kulkemaan keskikastin autolla ajaminen, mutta en näe Massaa minään sateentekijänä Williamsille.

IsoAhven

Well-known member
Itse luulen et Williams halusi eroon Pastorin kyseenalaisista rahoista kun tililla oli tarjolla ihan rehellistäkii rahaa. Ei voi Pastorin kotimaan meno vaikuta ny nii hyvält et tiedä päättäävät ettei valtion rahoja enää tungeta ihan miten sattuu ja minne sattuu. Eikös siel ole menossa ny hirmuset tutkinnat. Parempi vaihtoehto on mielestäni ottaa sponsoriksi Brasiliasta tilalle puhdasta rahaa ni ei mene omakaan maine siinä sivussa nii likaiseksi tallilla.
Niinno, täällähä eräs väitti, että sillä ole mitää merkitystä mistä rahat tulee, kunhan ne tulee. Vaikka mafialta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Itse luulen et Williams halusi eroon Pastorin kyseenalaisista rahoista kun tililla oli tarjolla ihan rehellistäkii rahaa.
Venezuelan rahoissa on kyllä selkeä poliittinen riski olemassa. Maldonado on kyllä itse ollut tekemässä lähtöä Williamsilta tän vuoden auton oltua susi. Williams lienee saanut jonkun verran hyvitystä PDVSA'lta kun suostui purkamaan sopparin.

Revolt

Lead Singer
Niinno, täällähä eräs väitti, että sillä ole mitää merkitystä mistä rahat tulee, kunhan ne tulee. Vaikka mafialta.
Taisin olla minä. Väitän kyllä edelleenkin, tosin ihan mafiaan asti en tuota näkemystä ulota ;) PDVSA nyt on kuitenkin ihan oikea yhtiö, joten kyllähän todistustaakka on sillä, joka väittää kyseessä olevan hämäräraha. Helppoa tuollaista on huudella, vaikeampi näyttää toteen. Ainakin toistaiseksi kuitenkin sivistyneissä ympyröissä noudatetaan "syytön kunnes toisin todistetaan" -periaatetta.

Poliittinen riski näihin rahoihin toki liittyy, mutta tuskinpa se nyt on sen suurempi kuin ihan normaali markkinariski, joka on olemassa jokaisen sponsorin kohdalla. Itse asiassa taitaa riski olla jopa päinvastoin pienempi valtionyhtiön osalta...

IsoAhven

Well-known member
Taisin olla minä. Väitän kyllä edelleenkin, tosin ihan mafiaan asti en tuota näkemystä ulota ;) PDVSA nyt on kuitenkin ihan oikea yhtiö, joten kyllähän todistustaakka on sillä, joka väittää kyseessä olevan hämäräraha. Helppoa tuollaista on huudella, vaikeampi näyttää toteen. Ainakin toistaiseksi kuitenkin sivistyneissä ympyröissä noudatetaan "syytön kunnes toisin todistetaan" -periaatetta.

Poliittinen riski näihin rahoihin toki liittyy, mutta tuskinpa se nyt on sen suurempi kuin ihan normaali markkinariski, joka on olemassa jokaisen sponsorin kohdalla. Itse asiassa taitaa riski olla jopa päinvastoin pienempi valtionyhtiön osalta...
Ok.. :D Veikkaisin suurimman riskin olevan pr-puolella. Jos McLarenille tulee isoja summia epämääräisistä rahaa, nii ei se medialta jää huomaamatta.

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Kyllähän sillä ny on väliä ihan jonku verran onko rahat ihan rehellisesti saatu vai onko vähä epävirallisesti junailtua... Eiköhän Williams tehnyt tässä ainuan oikean ratkaisun sen verran on meno ny epävarmaa venezuelassa. Oikein ikävästi kun käy ni joku talli ottaa heidän mukaansa ensi kaudeksi, mutta jäävät ilman rahoja. Täytyisi kyseiseltä porukalta saada kaikki luvatut rahat ennen kauden alkua jo hyvissä ajoin.

Revolt

Lead Singer
Kyllähän sillä ny on väliä ihan jonku verran onko rahat ihan rehellisesti saatu vai onko vähä epävirallisesti junailtua... Eiköhän Williams tehnyt tässä ainuan oikean ratkaisun sen verran on meno ny epävarmaa venezuelassa. Oikein ikävästi kun käy ni joku talli ottaa heidän mukaansa ensi kaudeksi, mutta jäävät ilman rahoja. Täytyisi kyseiseltä porukalta saada kaikki luvatut rahat ennen kauden alkua jo hyvissä ajoin.
Toistan itseäni: mitään näyttöä ei kukaan ole vielä esittänyt siitä, että PDVSA olisi jotenkin hämäräperäinen. Myöskään mitään viestiä ei ole tullut, etteikö yhtiö olisi suorittanut maksunsa Williamsille ajallaan (toisin kuin esim. eräät toiset tahot erään toisen tallin tapauksessa).

En siis ymmärrä, miksi jotkut tuntuvat ottavan faktana sen, että PDVSA olisi jotenkin "good riddance" Williamsille...

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Eikai siel ny turhaa tutkimukset ole menossa ? Laittomasti jaelleet rahoja jonku mielestä ja se loppuu koht.

IsoAhven

Well-known member
Toistan itseäni: mitään näyttöä ei kukaan ole vielä esittänyt siitä, että PDVSA olisi jotenkin hämäräperäinen. Myöskään mitään viestiä ei ole tullut, etteikö yhtiö olisi suorittanut maksunsa Williamsille ajallaan (toisin kuin esim. eräät toiset tahot erään toisen tallin tapauksessa).

En siis ymmärrä, miksi jotkut tuntuvat ottavan faktana sen, että PDVSA olisi jotenkin "good riddance" Williamsille...
Kuten jo sanoin, PR? Voi maksaa enemmän kuin ne "epävarmat" massit. Ylipäätään epävarmat rahat voi jäädä saamattaki. Etkai voi kiistää, että se voi tällähetkellä olla ihan todennäköinenkin ongelma? Tekisitkö itse tällähetkellä noiden kans sopparin? Toivot sit, että maksavat kans.. vähä niinku Kimi.. ja vähä niinku Lotus omien (ehkä-mahdollisten-tulevien) sponssiensa (quantum) kans. Eihä nuo nyt samantien lätkäise miljoonia tilille monivuotisesta sopparissa. Kukaan niin tyhmä ole.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Eikai siel ny turhaa tutkimukset ole menossa ? Laittomasti jaelleet rahoja jonku mielestä ja se loppuu koht.
Olennaista on se, onko PDVSA millään tavalla epäiltyjen joukossa.

Yksi kilpa-autoilijoihin liittynyt rahanjakoväärinkäytös on se, että kun vaihto dollareihin on Venezuelassa muuten hyvin rajoitettua, ulkomailla urheileville niitä myönnetään avokätisemmin. Tätä on sitten väärinkäytetty siten, että on myönnetty miljoonia "yli" ja urheilija on tosiasiallisesti myynyt osan dollareista takaisin Venezuelaan, ollen siis itse osallisena korruptioon. Vyyhti alkoi purkautua, kun urheiluministeri löysi väärennetyn allekirjoituksensa eräästä dollareidenmyöntöpaperista. E.J. Visoa ilmeisesti ainakin epäillään (joskin hän on julkisesti tukenut korruptiotutkimuksia). Hänen päärahoittajansa on myös PDVSA, mutta se ei vielä kerro että oliko yhtiö tietoinen väärennöksistä tai peräti niiden takana, vai käytetiinkö sitäkin vain hyväksi maksajan roolissa. Venezuelan pään hyötyjät selvinnevät joskus tulevaisuudessa.

Revolt

Lead Singer
Sulla on käsittämätön logiikka. Jos tutkimus on käynnissä, niin sehän nimenomaan tarkoittaa sitä, että tutkitaan, onko aihetta johonkin. Tutkimus sinällänsä ei ole todiste mistään. Voinhan minäkin tehdä sinusta rikosilmoituksen tuosta noin vain. Toteatko silloinkin, että "ei kai ne tutkimukset nyt turhaan ole menossa"? Mieti nyt hetki ennen kuin kirjoittelet. :nope:

Kuten jo sanoin, PR? Voi maksaa enemmän kuin ne "epävarmat" massit. Ylipäätään epävarmat rahat voi jäädä saamattaki. Etkai voi kiistää, että se voi tällähetkellä olla ihan todennäköinenkin ongelma? Tekisitkö itse tällähetkellä noiden kans sopparin? Toivot sit, että maksavat kans.. vähä niinku Kimi.. ja vähä niinku Lotus omien (ehkä-mahdollisten-tulevien) sponssiensa (quantum) kans. Eihä nuo nyt samantien lätkäise miljoonia tilille monivuotisesta sopparissa. Kukaan niin tyhmä ole.
Millä perusteella PDSVA:n rahat olisivat epävarmoja? Ei ole mitään syytä sellaista edes epäillä, kun Williamsilta ei ole missään vaiheessa tullut mitään signaalia, että rahojen kanssa olisi ongelmia.

Täällä taas vedetään mutkat suoriksi näissä omissa tulkinnoissa... :thumbfh:

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Millä perusteella PDSVA:n rahat olisivat epävarmoja? Ei ole mitään syytä sellaista edes epäillä, kun Williamsilta ei ole missään vaiheessa tullut mitään signaalia, että rahojen kanssa olisi ongelmia.
Ei tallit yleensä sponssejaan lähde mustamaalaamaan vaikka ongelmia olisikin. Teipit otetaan pois jos ongelmaa on. Sitä ennen ei hiiskuta mitään..

Revolt

Lead Singer
Ei tallit yleensä sponssejaan lähde mustamaalaamaan vaikka ongelmia olisikin. Teipit otetaan pois jos ongelmaa on. Sitä ennen ei hiiskuta mitään..
Lue viestini uudestaan. Sanoin "signaalia", en "tiedotetta" tms.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.