Williamsilla Petrobras, Mersulla Petronas.Mitä polttoainetta Williams käyttää? Vrt. Mercedes?
Onko infoa tästä? Viime kaudella Mersun selitys sille, kun asikastiimit eivät saaneet viimeisintä moottoriversiota oli, että Petronas ei ehdi tuottaa kaikille moottorin vaatimaa erikoisbensaa. Viime kauden alussa Williams kyllä ilmoitti, että yrittävät käyttää Batrobrasin bensaa, mutta onnistuko se? Moottorit taitavat olla tarkasti suunniteltuja tietylle bensalle.Williamsilla Petrobras, Mersulla Petronas.
Ainakin monivuotisen sopimuksen tekivät, mutta tuosta en sitten osaa varmaksi sanoa onko oma bensa käytössä. Pitääkin etsiä kuvia Williamsin polttoainetynnyreistä.Onko infoa tästä? Viime kaudella Mersun selitys sille, kun asikastiimit eivät saaneet viimeisintä moottoriversiota oli, että Petronas ei ehdi tuottaa kaikille moottorin vaatimaa erikoisbensaa. Viime kauden alussa Williams kyllä ilmoitti, että yrittävät käyttää Batrobrasin bensaa, mutta onnistuko se? Moottorit taitavat olla tarkasti suunniteltuja tietylle bensalle.
Tais Shelliikikn viime vuonna kehittää polttoaineen joka antoi 30 hv lisää kauden alussa käytettyyn soppaan.Onko infoa tästä? Viime kaudella Mersun selitys sille, kun asikastiimit eivät saaneet viimeisintä moottoriversiota oli, että Petronas ei ehdi tuottaa kaikille moottorin vaatimaa erikoisbensaa. Viime kauden alussa Williams kyllä ilmoitti, että yrittävät käyttää Batrobrasin bensaa, mutta onnistuko se? Moottorit taitavat olla tarkasti suunniteltuja tietylle bensalle.
Eikös se selitys ole ennemminkin ollut että haluavat testata tuotteensa laadun itse ennen kuin antavat päivitetyn version asiakastiimeille.Onko infoa tästä? Viime kaudella Mersun selitys sille, kun asikastiimit eivät saaneet viimeisintä moottoriversiota oli, että Petronas ei ehdi tuottaa kaikille moottorin vaatimaa erikoisbensaa. Viime kauden alussa Williams kyllä ilmoitti, että yrittävät käyttää Batrobrasin bensaa, mutta onnistuko se? Moottorit taitavat olla tarkasti suunniteltuja tietylle bensalle.
Myös asiakastallien Ferrari-koneet ovat lähivuosina aina käyneet Shellin bensalla. Renaultin koneet käyttää Totalia ja Honda Esso/Exxon/Mobil1. McLaren käytti jo Mersun aikana Esson bensaa. Myös Force India oli Esson leirissä ennen näitä turbokoneita, mutta käyttää nykyään Petronasia.Jos kaikki Mersu-tallit käyttävät Petronasin löpöä, niin käyttävätkö muka Toro Rosso, Haas ja Sauber sitten Shelliä?
Äärimmäisen vaikea uskoa todeksi. F1:n polttoaineesta kun on suurin osa oltava sääntöjen mukaan aivan normaalia polttoainetta. Olikohan peräti vain viiden prosentin osuus polttoaineesta jota saa sörkkiä? Eikä sitäkään merkittävästi esimerkiksi oktaanilukua kasvattamalla.Tais Shelliikikn viime vuonna kehittää polttoaineen joka antoi 30 hv lisää kauden alussa käytettyyn soppaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121989Äärimmäisen vaikea uskoa todeksi. F1:n polttoaineesta kun on suurin osa oltava sääntöjen mukaan aivan normaalia polttoainetta. Olikohan peräti vain viiden prosentin osuus polttoaineesta jota saa sörkkiä? Eikä sitäkään merkittävästi esimerkiksi oktaanilukua kasvattamalla.
Autosportin jutussa kyllä puhutaan moottorinkehityksen sallimisesta kauden aikana, joten mitä tahansa tuossa polttoaineen ansioksi lasketaankaan, se on oleellisesti riippuvainen moottoriin tehtävistä arkkitehtuurillisista muutoksista.http://www.autosport.com/news/report.php/id/121989
Tuossa on juttua, että puoli sekkaa saanut bensaa kehittämällä 2015.
Tässä taas juttua, että 25% tehonlisäyksestä tullut bensiinin myötä.
http://www.shell.com.au/aboutshell/media-centre/news-and-media-releases/2016/shell-with-scuderia-ferrari-at-australian-grand-prix.html
Hyvä että kilpailullinen peruste, ja oikeutetusti Massalle nyt sitten. Toivottavasti nostaa vauhtia selkeästi suhteessa muihin talleihin.Uusia keuloja on valmiina vain yksi kappale ja sen saa käyttöön massa johtuen paremmasta sijoituksesta australiassa. Pat Symondsin mukaan uusi keula on (tiimin?) isoin harppaus 2 vuoteen.