Williams tyytyy Pizzoniaan!!

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tuskin Button sentään niin idiootti olis! Vai harkitseeko kaveri välivuotta?:thumbdown
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Toivottavasti ei sentään. Brittikuskit saa muutenkin ihan liikaa anteeksi vain siksi, että ne on brittejä...:rolleyes:
Niin saa! Niitten ei tarvii lehdistötilaisuuksissakaan puhua kuin yhdellä kielellä! ;)
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
patriot sanoi:
Tuskin Button sentään niin idiootti olis! Vai harkitseeko kaveri välivuotta?:thumbdown
Aika typeräähän se olisi. Erityisesti, kun BAR on todennäköisesti ensi vuonnakin se toiseksi paras tiimi ja myös Williamsia edellä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Toivottavasti sitä pässiä ei ensi vuonna nähdä F1:ssä. Sais menettää lisenssinsäkin. Tarjolle löytyis muitakin halukkaita kuskeja, esim. muuan ruusbäri :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Vaikea uskoa että Button olisi tosissaan harkinnut tuota vaihtoehtoa.Mikäli mies päätyisi Bar-Hondalle ja kieltäytyisi kuitenkin ajamasta, voi miehen paikat huipputalleissa olla tulevaisuudessa utopiaa.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ukyo Katayama sanoi:
Aika typeräähän se olisi. Erityisesti, kun BAR on todennäköisesti ensi vuonnakin se toiseksi paras tiimi ja myös Williamsia edellä.
Mielestäni todennäköisempää on, että BAR tekee Jordanit... Eli sukeltaa seuraavalla kaudella takaisin paikalleen keskikastiin... :rolleyes:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Karpowin kanssa eri mieltä! Tai ainakaan mikään seikka ei puhu sen puolesta. Avainhenkilöistä ainoastaan Buttonin paikalla on tuullut. Nyt mies todennäköisesti jää kuitenkin talliin. Honda panostaa nyt tosissaan F1-urheiluun ja on ottanut entistä suuremman vastuun myös rungon suunnittelussa. Kaiken järjen mukaan näillä satsauksilla Bar-Honda tulee pysymään huipulla ainakin vielä ensi kauden.... Kuljettajat voivat toki ryssiä koko touhun. Jos Barilla ajaa ensi kaudella Sato-Davidson niin on vaikea nähdä talli vakavana mestaruuskandinaattina. Sato on suhari ja Davidson nopea, mutta aloittelija. Button saattaisi ohjastaa Barin jopa mestariksi saakka.

Williamsin tilanne on aika heikko jos joutuvat tyytymään parivaljakkoon Webber-Pizzonia. Kumpikin voi olla joko menestys tai täysi katastrofi. Webber on ajanut Jaguarilla ihan hyviä suorituksia, mutta lopullinen läpimurto on vasta edessä jos edes tuleekaan. Pizzonia taas on ajanut Williamsilla testeissä kovaa, mutta radalla vähän heikomman auton(Jaguarin) ratissa mies oli fiasko.

Kaikista parhaiten pullat on uunissa Ferrarilla, McLarenilla ja Renaultilla. Laatukuskit ajavat noissa tiimeissä. Renaultia rasittaa hiukan huhut F1-urheilun hylkäämisestä(onko panostus enää 100-prosenttista) ja se, että talli on menettänyt teknistä henkilökuntaa mm. Toyotalle. Kaiken järjen mukaan ensi kauteen vahvimpina kokonaisuuksina lähtevät Ferrari ja McLaren.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Minä taas perustan mielipiteeni sille, että Williams (ja McLaren) ovat perinteisiä voittajatalleja. Välivuodet ovat normaalia tilanteen elämistä, mutta aina em. tallit ovat palanneet takaisin kärkeen. Pitää muistaa myös se, että BAR hakee edelleen ensimmäistä voittoaan, eli voittajatalli se ei ole edelleenkään, joten puheet "huipulla olemisesta" ovat mielestäni silloin liioiteltuja. :doubtful:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kieltämättä Williams ja Mclaren ovat korkkeja jotka nousevat aina uudelleen pintaan entistä kovempina voittajina.

Mutta ei Bar-Hondaakaan kannata aliarvioida, hondalla on tallissa niin kova panostus ettei mitään massiivista vajoamista tule varmasti tapahtumaan.Ja Richardsin ollessa johdossa myöskään toinen puoli tallista ei tule pettämään.Rohkenisin jopa nostaa tallin pysyvään kärkijoukkoon....

....mutta odotan kuitenkin ensi kauteen :cool: :doubtful:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Karpow sanoi:
Minä taas perustan mielipiteeni sille, että Williams (ja McLaren) ovat perinteisiä voittajatalleja. Välivuodet ovat normaalia tilanteen elämistä, mutta aina em. tallit ovat palanneet takaisin kärkeen. Pitää muistaa myös se, että BAR hakee edelleen ensimmäistä voittoaan, eli voittajatalli se ei ole edelleenkään, joten puheet "huipulla olemisesta" ovat mielestäni silloin liioiteltuja. :doubtful:
Totta! Mutta Williamsin tilanne ei näytä mielestäni tällä hetkellä kovin ruusuiselta. Sponsorien panostus talliin on sidottu tuloksiin. Tallin pääsuunnittelija on sairaalassa ja ensi kauden auton suunnittelun aloittamisesta vastaa joku muu. Tallin organisaatio taitaa olla muutenkin vähän sekaisin tällä hetkellä. Sitten voisi Williamsin tilanne näyttää paremmalta jos BMW tulisi talliin osaomistajaksi ja näin päärahoittajaksi.

Williamsin asemaa huipulla nakertaa myös se, että kuskeihin ei olla valmiita panostamaan, vaan heille kelpaa kaikenlaiset pitsakuskit. Toki pari Schumacher-Montoya on vahva kaksikko, mutta sekin maksoi Frankille paljon(R.Schumin naurettavan suuri palkka).

Kun taas McLarenilla on asiat todella hyvin. Mersu on ja pysyy F1-tasolla ja saattaa nielaista koko tallin. Tallin uusi tehdas kokonaisuus on vertaansa vailla. Tallin organisaatio sopeutuu eri tilanteisiin nopeasti. Paljon enemmän odotettiin voittoa Williamsilta tällä kaudella kuin McLarenilta. McLarenin suurin valtti ensi kaudella on kuitenkin sarjan vahvin kuskikaksikko.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
patriot sanoi:
Sitten voisi Williamsin tilanne näyttää paremmalta jos BMW tulisi talliin osaomistajaksi ja näin päärahoittajaksi.

---

Mersu on ja pysyy F1-tasolla ---
Äläpäs ole noin varma. Mä oon hyvinkin vahvasti sitä mieltä, että autotehtaat tulevat vielä fykköset hylkäämään lähivuosina (n. 10v sisään (ei Ferrari)). Siinä vaiheessa vahvasti tehtaisiin kytketyt tallit saattavat yllättäen huomata olevansa kovastikin tyhjän päällä. Ford meni jo, Renault arpoo ja huhut ovat muuttamassa Toyotaa moottoritehtaaksi. Jos Mersulla ei kohta ala kulkemaan tätä kautta paremmin, on luovuttaminen silläkin suunnalla todennäköistä. Uusiakaan tehtaita tuskin on mukaan tulossa nyt, kun GM ajaa tehtaitaan alas.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kyllä mersun ja F1:sten liitto vaikuttaa huomattavasti vankemmalta kuin esim: Renaultin, BMW:n tai Toyotan.

Sauber-vuodet mukaan luettuna tehdas on ollut mukana kuninkuusluokassa kuitenkin jo 12 vuotta.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509
patriot sanoi:
Paljon enemmän odotettiin voittoa Williamsilta tällä kaudella kuin McLarenilta.
Örgh tota lieneekö minulla unihiekat vielä silmissä vai mitä, mutta kuitenkin muistelen että ainakin täällä Foorumilla nimettiin McLaren ja Raeikkonen ennen kauden alkua vahvimmaksi haastajaksi Schumille ja Ferrarille. Joten tästä johtopäätöksenä vetäisin että tälle kaudelle odotettiin myös enemmän voittoja Laarenilta kuin Williamssilta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
patriot sanoi:
Tallin pääsuunnittelija on sairaalassa ja ensi kauden auton suunnittelun aloittamisesta vastaa joku muu.
Höpö höpö, Williamsin ensi kauden auton suunnittelu oli aloitettu jo pitkän aikaa ennen kuin Fisher könysi pyörällään.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Varmaan on aloitettu joo, mutta tuskin mitään lopullista on lyöty lukkoon, kun noitten ensi kauden sääntöjenkin suhteen on vielä epäselvää. NIIN!!!!!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Otto Hokkanen sanoi:
Ford meni jo, Renault arpoo ja huhut ovat muuttamassa Toyotaa moottoritehtaaksi. Jos Mersulla ei kohta ala kulkemaan tätä kautta paremmin, on luovuttaminen silläkin suunnalla todennäköistä. Uusiakaan tehtaita tuskin on mukaan tulossa nyt, kun GM ajaa tehtaitaan alas.
Niin, muistetaas nyt pari asiaa, MB omistaa Mclarenista osan, eli yksistään ne ei voi Mäcciä sieltä pois kammeta (nyky omistuksella ainakaan) ja epätodennäköstä on että MB vetäytyis ja antais omistamansa tallin kisata jollakin muilla koneilla...
Sitä paitsi, McLaren on niitä harvoja teameja jotka tienaa rahaa, toisin kuin Renault / Jaguar jotka vain kuluttavat...
Toisekseen, eikös MB ole kuitenkin aika lailla oma tehtaansa edelleen, hehän hyvin pitkälle päättävät asioistaan edelleen, toisin kuin Jaguar jolle emotehdas sanelee kaikki...
(MB siis yhdistyi aikanaan Chrysleriin, Chrysler ei ostanut kituvaa pajaa niinkuin Ford Jaguarin kanssa)
ja eikös GM ja DaimlerChrysler ole kaksi eri asiaa?
(visiteeraappa: www.daimlerchrysler.com ja www.gm.com ;))

Kolmanneksi, mistä huhut jotka vievät Toyotaa moottoritoimittajaksi? Siis huhua on ollut että he alkavat varustamaan toisenkin tallin koneillaan, mutta pelkäksi moottoritoimittajaksi en ole kenenkään kuullut edes vihjaavan...
Se kuka yleensäkään odotti vielä isompaa menestystä niiltä on idiootti, kuitenkin jatkuvia muutoksia talossa ja vasta kolmas kausi menossa...
Gascoynen tuomat ideat alkavat vasta vaikuttaa, ensi vuodesta voidaankin jo odottaa parempaa...

Ford kyllä meni jo, Renault saattaa olla kuopissa valmiina, mutta en usko että nykysistä kovinkaan moni lähtee nosteleen, GPWC on ehkä ainoa joka tulee sitten jakamaan nämä teamit, ja uskoisin Fiatinkin seuraavan sinne, järkikin sanoo ettei ole järkeä jäädä kisaamaan Minardin ja Jordanin kanssa kun katsoo tasoeroja... (imho)
Mut katsotaan mitä tapahtuu, itse en usko muiden tehtaiden lähtevän ellei tuo moottorisääntö nyt hajota välejä....
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
FO110K sanoi:
Niin, muistetaas nyt pari asiaa, MB omistaa Mclarenista osan, eli yksistään ne ei voi Mäcciä sieltä pois kammeta (nyky omistuksella ainakaan) ja epätodennäköstä on että MB vetäytyis ja antais omistamansa tallin kisata jollakin muilla koneilla...
En väittänytkään Mersun tiputtavan Larenia sarjasta. Ja mitä tulee omistukseen, kyllähän noita osakkeita voi tarvittaessa myydä. Mä oon hyvin vahvasti sitä mieltä, että mikäli Mercedes ei olisi tyhmyyttään mennyt tuota osaa ostamaan, olisi lähtö ollut jo edessä.


ja eikös GM ja DaimlerChrysler ole kaksi eri asiaa?
Onko joku jotain muuta väittänyt?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Otto Hokkanen sanoi:
Onko joku jotain muuta väittänyt?
no itse mainitsit ed. postauksessasi Mersun lähtemisestä ja perään totuuksia että GM:n tehtaiden alasajon takia ei tule uusia talleja, oletin sen liittyvän mäcin tilanteeseen.
(sitä paitsi, GM on hyvin epätodennäköinen lähtijä F1 tasolle kuitenkin, ennemmin näkisin seuraavan tulijan olevan VAG konsernista....)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Saanen jälleen huomauttaa, että se on Volkswagen Group.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Niinhän minä tein. Yritin vain sanoa, että jos ja kun nykyisin mukana olevat tehtaat tuosta kohta liukenevat, ei tilalle varmasti ole tulossa toisia. Kokonsa puolesta potentiaalisia olisivat lähinnä GM ja mainitsemasi VAG (sekä ehkä myös PSA, joka oli ja meni). GM on talousvaikeuksissa, joten se ei ainakaan ole tuhlaamassa rahojaan fykkösiin lähitulevaisuudessa. Volkkarinkin näkisin erittäin epätodennäköisenä F1-kuvioissa. Tehdas on varmasti saanut haluamaansa menestystä muissa luokissa lähivuosina ihan tarpeeksi markkinahyödyn kannalta.
 
Ylös