Williamsin tilanne jatkossa?

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Mielestäni ratkaisu oli Frankilta oikea, koska ei se GPWC-sarja tule koskaan pääsemään oikeiden ykkösten tasolle! Lisäksi Frank saa tuosta hyvät rahat tallinsa tulevaisuutta ajatellen!

Muuten Coca-Colakin on tulossa ykkösiin, mikäli Maikkarin tekstiteeveeseen on uskomista :ahem:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Mä taas olen kuullut että Lammin Sahti olis kiinnostunut Ferrarista. Ovat panneet merkille että sopimus Marlboron kanssa on pian katkolla...... :ahem:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Törni sanoi:
Mä taas olen kuullut että Lammin Sahti olis kiinnostunut Ferrarista. Ovat panneet merkille että sopimus Marlboron kanssa on pian katkolla...... :ahem:
eikös ne just jatkanut sitä jonnekin 2010?
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Oikea ratkaisu Frankilta...Tuo GP WC:hän on vain sitä varten, että saadaan täysvalta autonvalmistajille. Siis kyse on vallasta.

Aivan samaa mieltä 312T4:n kanssa siitä, että GB WC ei tule koskaan saavuttamaan samaa tasoa, minkä Bernien pyörittämä sirkus on saanut. Vielä kun saataisiin ne McLadatkin poksauttelemaan koneitaan oikeeseen rintamaan. :D
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Zep sanoi:
:) Nyt pitää muistaa, että kyseessä on Williams. Talli toimii kuitenkin sen verran korkealla tasolla, ettei nyt ihan heti ole sossun luukulla. Ei ole ensimmäinen kerta kun talli menettää tehdasmoottorit ja muistaakseni sen jälkeen tuli vielä ihan hyviä tuloksiakin...

Voitaisiinko katsoa, että McLaren on pahoissa ongelmissa koska talli ajattaa tällä hetkellä autojaan ilman pääsponsoria?? ;)
Joo, muistatteko, kun Williamssilla ei ollut turbokonetta ja menestystä ei pitänyt tulla - vaan niin vain Keke nappasi kultamitalin. :cool:

Kyllä Williams tietty nyt tukalassa asemassa on, mutta kone tulee olemaan ilmeisen hyvä. Aerodynamiikka se taitaa olla ratkaisevassa asemassa Williamssin suhteen, ja kuljettajissa ei ole oikein nostetta. Nyt pitää olla uskallusta ottaa joku uusi kuljettajakyky - kuten Sauberilla oli Kimin suhteen aikoinaan. Roosberi! :thumbup:

Frankia ei varmaan saa kulumallakaan pois noista ympyröistä. Miten, olisiko se mahdollista antaa Frankille kenkää? :mad_old: Onko siellä sellaista/sellaisia tahoja joka sen voisi tehdä - vaan onko se Frank itsevaltias johtaja? En tunne tallin taustaa. Jotain muutoksia siellä johtoryhmässä pitäisi tehdä. Näin meillä on ennenkin tehty ovat tulevan entisen pomon viimeiset sanat. Yleensä vikaa on johdossa - sytytysjohdossa :idea: . Tässä tapauksessa ei puolanjohdossa vai lieneekö noissa F1 autoissa edes puolaa... :confused:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
hhanhi sanoi:
8. Renault 2001?
10. Red Bull 2005
Tallien iästä puhuttaessa laskisin noihin kovin mielelläni edeltäjänsä mukaan. Kummassakin tapauksessa nimittäin vaihtui lähinnä nimi ja omistaja.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Otto Hokkanen sanoi:
Tallien iästä puhuttaessa laskisin noihin kovin mielelläni edeltäjänsä mukaan. Kummassakin tapauksessa nimittäin vaihtui lähinnä nimi ja omistaja.
No mutta eikös ainakin tässä yhteydessä juuri nimi ja omistaja ole ne ratkaisevat asiat? Tarkoitan jotta jos esim Lada ostaa williamssin, muuttaa nimen ja päätösvallan(potkii vielä Frankin kokonaan pilttuusta pois) niin eikös se silloin williamssin taru ole ohi vaikka samat rekat ja mutterin kiristimet vielä ratoja kiertäisikin?

Renaultilla on toki oma historiansa entuudestaan mutta Red Bull on kyllä mielestäni puhtaasti uusi talli.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
E. Tuhero sanoi:
Renaultilla on toki oma historiansa entuudestaan mutta Red Bull on kyllä mielestäni puhtaasti uusi talli.
No sitä vanhaa Renaultia en kyllä miellä millään tavalla samaksi talliksi kuin tuo nykyinen.

Ja jos määräysvalta on se joka ratkaisee, niin kyllähän sitten Minardinkin aloitusvuosi muuttuu kovasti ja Jordankin on ollut mukana vasta tämän kauden.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Otto Hokkanen sanoi:
Ja jos määräysvalta on se joka ratkaisee, niin kyllähän sitten Minardinkin aloitusvuosi muuttuu kovasti ja Jordankin on ollut mukana vasta tämän kauden.
Ei määräysvalta pelkästään. Vaan omistussuhde, nimi ja määräysvalta. Nimi tietysti on se joka ihmisten mielissä vaikuttaa eniten.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Vilkku sanoi:
Kyllä Williams tietty nyt tukalassa asemassa on, mutta kone tulee olemaan ilmeisen hyvä.
Taas näitä viljellään. Cossun V8 -koneella ei ole taidettu ajaa vielä metriäkään ja ottaen huomioon resurssivajeen muihin huippuihin (Mercedes, Ferrari, Toyota etunenässä, Renault myös (vaikka ei taida ihan samoja määriä €uroja tuhlatakkaan?)) niin en kovinkaan ruusuisena edes alkukautta Cossun koneilla näkisi.

Tietysti yllätyksiä saattaa käydä mutta erittäin vahvasti on näköpiirissä Williamssille toinen voitoton vuosi.

Ettei vaan Williamssille kävisi Jordanit. Nukkui onnensa ohi autonvalmistajien suhteen ja sitten onkin edessä enemmän tai vähemmän tiimin alasajo.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Otto Hokkanen sanoi:
No sitä vanhaa Renaultia en kyllä miellä millään tavalla samaksi talliksi kuin tuo nykyinen.

Ja jos määräysvalta on se joka ratkaisee, niin kyllähän sitten Minardinkin aloitusvuosi muuttuu kovasti ja Jordankin on ollut mukana vasta tämän kauden.
Renault oli aikansa poissa eli ei ole samaa kuin tehdas taustalla mutta mitä samaa nyt esim nyky Mclarenissa on siihen joka aikanaan aloitti?

Omassa päässäni esim minardin taru tosiaan loppui kun itse Minardi tallinsa myi, mutta tommoisessa listassa se saa olla koska on kuitenkin samalla nimellä jatkanut.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Matxi sanoi:
Ettei vaan Williamssille kävisi Jordanit. Nukkui onnensa ohi autonvalmistajien suhteen ja sitten onkin edessä enemmän tai vähemmän tiimin alasajo.
Yksityistallit ajetaan alas keinolla millä hyvänsä.....Williamsin jälkeen on vuorossa McLada. Sanokaa mun sanoneen.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
mn97 sanoi:
Yksityistallit ajetaan alas keinolla millä hyvänsä.....Williamsin jälkeen on vuorossa McLada. Sanokaa mun sanoneen.
No McLarenista autonvalmistaja omistaa jo suuren osuuden!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
patriot sanoi:
No McLarenista autonvalmistaja omistaa jo suuren osuuden!
Niinpä. Williamshan oli sikäli eri tilanteessa, ettei suostunut BMW:n tarjoukseen osan tallista ostamisesta, vaan halusi jatkaa omillaan - McLaren on Daimler-Chryslerin kanssa naimisissa niin vahvasti, etten kyllä yksityistallina sitä millään lailla näkisi.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Williamsin tilanne riippuu aika pitkälti siitä mitä Head ja Frank tulevat tekemään tai pystyvät tekemään ensi kauden jälkeen, siirtyvätkö huhujen mukaan suuremman moottoritehtaan asiakkaaksi vai alkavatko riutumaan "jämäkoneilla" hitaasti kohti Minardi/Jordan-luokkaa. Jos budjetti pysyy muutaman vuoden säteellä kohtuullisena ja samaan aikaan saadaan vielä ostettua hyvät moottorit suuremmalta autonvalmistajalta niin eiköhän Williams nähdä lähtöruudussa vielä tulevina kausinakin.

Syy siihen miksi Williams liittyi tuohon Concorde-soppariin on aika varmasti sen tarjoama vakaus tuleviksi kausiksi. Kapinoimaan on hankala lähteä, jos ei ole jotain millä sitä rahoittaa pitemmälle kuin yhdeksi tai kahdeksi hassuksi kaudeksi. Tuskin monikaan sponsori haluaa aloittaa yhteistyötä tietämättä mitä sijoitus tulee lopulta "tuottamaan".
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jkjanne sanoi:
Syy siihen miksi Williams liittyi tuohon Concorde-soppariin on aika varmasti sen tarjoama vakaus tuleviksi kausiksi. Kapinoimaan on hankala lähteä, jos ei ole jotain millä sitä rahoittaa pitemmälle kuin yhdeksi tai kahdeksi hassuksi kaudeksi. Tuskin monikaan sponsori haluaa aloittaa yhteistyötä tietämättä mitä sijoitus tulee lopulta "tuottamaan".
Williams ei ole vielä liittynyt siihen. Juttuhan lähti siitä, että talli ei allekirjoittanut autonvalmistajien uusinta sopimusta.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=100029
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Bobakki sanoi:
McLaren on Daimler-Chryslerin kanssa naimisissa niin vahvasti, etten kyllä yksityistallina sitä millään lailla näkisi.
Näin on. Maailmalla taidetaan muutenkin puhua paljon jo pelkästä Mercedeksestä eikä McLarenista. Ellen ihan väärin ole ymmärtänyt.
 
Ylös