azai sanoi:
Itseasiassa väittäisin McLarenin olevan paremminkin "insinöörivetoinen" jossa massa insinöörejä suunnittelee, eli McLarenilla pitäisi vähiten näkyä tuo insinööri lähtö, Neweyhän sanoi McLarenin konseptin muuttuneen "matrix" maiseksi, jossa 40 insinööriä hoitaa yhden tähti-insinöörin työt heittämällä. Eiköhän McLarenillakin olisi ollut tiskissä semmoinen rahasumma jolla Newey olisi takuuvarmasti pysynyt, kuin myös Tombaz. Aika nopeasti kuitenkin McLarenin aerodynamiikka osasto vastasi FIA:n pyyntöön, eli ei siellä ihan tyhjää taida olla. Taitaa Ronin suurin pelko olla se että insinöörejä lähtee isoina joukkoina muuaalle. Katsotaan miten aika näyttää tilanteet McLarenille ja Williamsille.
No bemarillahan ne siipimuutokset tehtiin jo malesiassa kuulemma... joten ei taida ne mäkkärinkään muutokset niin kovin ihmeellisiä loppujen lopuksi olla..
Ja jos ongelmana oli vaan siipien taipuminen, niin eihän sen korjaamiseks tarvi kuin tehdä siipi jäykemmästä tavarasta...noin periaatteessa.
Itse kyllä pidän edelleen yksilöitäkin tärkeinä vaikka nykysin tietokoneilla kaikki tehdäänkin niin ei ne tietokoneet silti varsinaisesti keksi mitään uutta ja nerokasta...siihen tarvitaan aina joku fiksu kaveri...
Mutta ehkä tuo ronin matrix meininki hoitaa ainakin tämän kauden vielä...kyllähän newey-tombaziz akseli kuitenkin jo vetänyt nykysen auton kehityssuunnitelman ääriviivat... Joten siitä sit vaan numeroita murskaamalla saadaan autoa kyllä kehitettyä. Ensi kaudella se sitten nähdään mikä on näiden kavereiden lähtemisen vaikutus lopulta...jos sellaista on nähtävissä..
Mutta fiksu kaveri on aina fiksu kaveri... 40 vähemmän luovaa numeronmurskaajaa eivät koskaan tule keksimään mitään todella mullistavaa ja radikaalia...