Windows 8 käyttökokemuksia & tuhmia kysymyksiä

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Perinteinen työpöytä on tuossa Metron rinnalla ja sinne pääsee esim. Työpöytä-laatasta. Takaisin Metroon pääsee siirtämällä hiiren kursorin näkymättömän hotspotin päälle vasempaan alakulmaan, mikä on muuten todella rasittava piirre edelleenkin. Resurssienhallinta/Kansiot on tuon hotspotin alla, ja suunnilleen joka toisella kerralla tulee painettua vahingossa sitä.
Juu. Mutta sitä Metroa ei siis saa päältä siten, ettei sitä näkyis lainkaan. Esiversiossa kuulemma sen sai.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mitä tuli Kasia kaupassa ihmeteltyä, niin aika jännältä vaikutti. Taitaa hetki mennä ennen kuin sitä oppii käyttämään, koska sen verran oudoista paikoista löytyi ties mitä valikoita. Toisaalta tykkään kyllä tuosta laatikkokäyttiksestä, kun siinä on vissiin kaikki peruskäytössä tarpeellinen esillä eikä mitään turhaa. Perinteisen työpöydän liittäminen siihen rinnalle tuntuu jotenkin siirtymävaiheen ratkaisulta, kun on pakko miellyttää vanhojakin käyttäjiä. Pelkällä mutulla tosin huutelen kun käyttökokemukset rajoittuu parin minuutin kikkailuun.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Lankomies asensi koneelle 8:n aatonaattona. Nyt on hiukan tullut räpellettyä, ihan vielä ei lopullista tuomiota osaa antaa. Turhaa kikkailua vaikuttais olevan paljonkin, mutta eiköhän tää tästä.
Äänet perkeleet vain on hukassa. Mulla on 5.1 kaiuttimet koneessa kiinni, olleet jo monta vuotta, mutta kone suoltaa äänet näytön rupukaiuttimien kautta, eikä osaa paikallistaa muita toistolaitteita lain.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Lankomies asensi koneelle 8:n aatonaattona. Nyt on hiukan tullut räpellettyä, ihan vielä ei lopullista tuomiota osaa antaa. Turhaa kikkailua vaikuttais olevan paljonkin, mutta eiköhän tää tästä.
Äänet perkeleet vain on hukassa. Mulla on 5.1 kaiuttimet koneessa kiinni, olleet jo monta vuotta, mutta kone suoltaa äänet näytön rupukaiuttimien kautta, eikä osaa paikallistaa muita toistolaitteita lain.
Oiskona Ohjauspaneeli->laitteisto ja äänet -> äänet.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Oiskona Ohjauspaneeli->laitteisto ja äänet -> äänet.
Olis varmaan, mutta kun ei ole.
Jos hiiren kakkospainikkeella klikkaa ruudun oikeassa alareunassa olevaa kaiuttimenkuvaa ja ottaa siitä toistolaitteet, niin oletuslaitteena on vain näytön kaiuttimet, mitään vaihtoehtoja ei ole.
Ja jos menee tuolta ohjauspaneelin kautta, niin ainakaan itse en keksi mistä voisi saada lisää vaihtoehtoja. Jotain ajuripäivityksiäkin hain, mutta eipä ollut apua.
Murossa oli marraskuun puolella jollakulla muullakin samaa ongelmaa, mutta en sitten tiedä oliko saanut apua.
Täytyy vissiin odotella lankomiehen uusintavisiittiä, itsellä kun ei kyvyt saati kärsivällisyys piisaa.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Metro lakkasi toimimasta, mitään ei avaudu enää laattojen takaa. Luin jostain, että vain Refresh auttaa.

Windows 8 on paskin käyttöjärjestelmä koskaan. Alan olla vakuuttunut siitä, että koko Microsoft tulee kaatumaan tähän juosten kustuun emämunaukseen. Videolla lisää.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Metro lakkasi toimimasta, mitään ei avaudu enää laattojen takaa. Luin jostain, että vain Refresh auttaa.

Windows 8 on paskin käyttöjärjestelmä koskaan. Alan olla vakuuttunut siitä, että koko Microsoft tulee kaatumaan tähän juosten kustuun emämunaukseen. Videolla lisää.
Tätä ketjua kun lukee, niin tekisi mieli toisintaa aikoinaan ilmaisemani ihmetys ihmisten halusta vaihtaa suht. vakaasti toimiva seiska betatestivaiheen järjestelmään.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Päivitin W8:n viimeksi Windows Updaten kautta tuossa tunti sitten. Hetki sitten tsekkasin päivityshistorian.
Windows Update sanoi:
Edellinen päivitystarkistus: Ei koskaan
Päivitykset asennettiin: Ei koskaan
Paskan möivät.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tätä ketjua kun lukee, niin tekisi mieli toisintaa aikoinaan ilmaisemani ihmetys ihmisten halusta vaihtaa suht. vakaasti toimiva seiska betatestivaiheen järjestelmään.
Multa hajosi tuo edellinen läppäri pari viikkoa sitten, siksi hankin uuden. Seiskalla olisin ottanut, jos olisin tiennyt/niitä vielä jostain saisi. Voihan tämänkin toki vielä palauttaa...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Multa hajosi tuo edellinen läppäri pari viikkoa sitten, siksi hankin uuden. Seiskalla olisin ottanut, jos olisin tiennyt/niitä vielä jostain saisi. Voihan tämänkin toki vielä palauttaa...
Okei, olet tässä tilanteessa siis ns. väärä puu. Sori.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Metro lakkasi toimimasta, mitään ei avaudu enää laattojen takaa. Luin jostain, että vain Refresh auttaa.

Windows 8 on paskin käyttöjärjestelmä koskaan. Alan olla vakuuttunut siitä, että koko Microsoft tulee kaatumaan tähän juosten kustuun emämunaukseen. Videolla lisää.
Ihan kiva jos kaatus, mutta luultavasti ne vaan pukkaa kiireellä ulos päivitetyn seiskan, jota kutsutaan ysiksi ja kasi jää romukoppaan Vistan kaveriksi.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Multa hajosi tuo edellinen läppäri pari viikkoa sitten, siksi hankin uuden. Seiskalla olisin ottanut, jos olisin tiennyt/niitä vielä jostain saisi. Voihan tämänkin toki vielä palauttaa...
Itse ostin juniorille jouluksi uuden läppärin. Seiskalla vielä löytyi kyllä koneita mutta rajatuksi meni vaihtoehdot. Omaan menin päivittämään kasin jokunen aika sitten. Ilman Pokki-aplikaatiota saattaisin formailla koko vehkeen ja asentaa seiskan takaisin...
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tein tuon Refreshin, jonka seurauksena kaikki itse asentamani ohjelmat poistuivat koneesta. Ihmiset-laatta toimii taas, samoin Kauppa, tosin todella takkuisasti. Päivityksiä ohjelmiin en saa vieläkään asennettua Kaupan kautta, enkä Gmail-tiliä toimimaan Sähköpostisovelluksen kanssa. Paska käyttöjärjestelmä on kuorrutettu ominaisuudella, ettei se edes toimi niin kuin on visioitu.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Päivitetäänpä palautetta vähän positiiviseen suuntaan... Refreshin jälkeen päivitin järjestelmän Windows Updaten kautta, asensin laitteille uusimmat ajurit ja asensin myös itseasentamani ohjelmat uudestaan. Nyt näyttäis toimivan suunnilleen niin kuin pitääkin. Ilmeisesti järjestelmäpäivitykset eivät olleet aiemmalla kerralla asentuneet kunnolla jatkuvan, holtittoman kaatuilun takia. Positiivisena lisähuomiona itse Lenovon osalta mainittakoon, että nyt näytönohjainajurin päivityksen jälkeen myös HD-tasoiset streamit pyörivät juohevasti. Tällä testasin.

Seurataanpa siis tilannetta. W8:n Metropuoli on edelleenkin ärsyttävä ja kovin keskeneräisen oloinen, mut ehkäpä se tuosta vielä päivitysten avulla kohenee. Itse pysyttelen toistaiseksi perinteisellä puolella.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kyllä Siperia aikanaan teille poikamiehillekin tulee opettamaan, että nopeus ei aina ole se olennaisin kriteeri.
Aika kaikesta sieltä, mistä sitä voi ottaa pois, kannattaa ottaa pois, jotta jää enämpi aikaa niille oikeille asioille.

Ja itse olen edelleenkin tyytväinen kasiin. Mitään suurempia onkelmia ei ole ollut.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Sellainenkin parannus aiempaan näyttäis tulleen, että tv-viritintä tai muuta videota ei tarvitse katkaista, jos haluaa vaihtaa näytön kesken kaiken projektorista tietokoneelle tai toisin päin. Vistassa tuo ei ainakaan onnistunut, seiskasta en tiedä. Vai oisko tuo sittenkin kiinni näytönohjaimesta?
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ja itse olen edelleenkin tyytväinen kasiin. Mitään suurempia onkelmia ei ole ollut.
Suurimmat ongelmat lienevät tässä vaiheessa erilaisia ajuri- ja yhteensopivuusongelmia. Service Pack ykkösen jälkeen tilanne on mitä todennäköisemmin paljon parempi näiden osalta.
 
Ylös