Windows 8 Release Preview

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ei sillä, että Windows 7:aan mitään erityisiä muutoksia osaisin kaivata, mutta utelias ja kokeilunhaluinen kun olen, himottais vähän asentaa tuo otsikossa mainittu käyttöjärjestelmäpäivitys. Kuulisin/lukisin kuitenkin ensin mielelläni muiden foorumilaisten kokemuksia asiasta. Hyppäiskö tuntemattomaan vai malttaisko vielä hetken?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tulin vaan kertomaan, ettei mua kiinnosta juuri ollenkaan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ei sillä, että Windows 7:aan mitään erityisiä muutoksia osaisin kaivata, mutta utelias ja kokeilunhaluinen kun olen, himottais vähän asentaa tuo otsikossa mainittu käyttöjärjestelmäpäivitys. Kuulisin/lukisin kuitenkin ensin mielelläni muiden foorumilaisten kokemuksia asiasta. Hyppäiskö tuntemattomaan vai malttaisko vielä hetken?
Yritin ekaa vinkkari8 versiota asentaa vanhaan läppäriini, mutta tulikin huomattua että olikin uusikin kovalevy mennyt rikki, joten windowsia ei voinutkaan asentaa.

Kommenttini varmaan auttoi ihan vitusti, mutta ajattelin vain ilmoittaa että kiinnostaisi itsekin kokeilla. :)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ei sillä, että Windows 7:aan mitään erityisiä muutoksia osaisin kaivata, mutta utelias ja kokeilunhaluinen kun olen, himottais vähän asentaa tuo otsikossa mainittu käyttöjärjestelmäpäivitys. Kuulisin/lukisin kuitenkin ensin mielelläni muiden foorumilaisten kokemuksia asiasta. Hyppäiskö tuntemattomaan vai malttaisko vielä hetken?
Jos tuo kiinnostaa, niin asenna VMware Player ja siihen tuo windows 8, muutoin vielä odottelisin paitsi jos sulla on joutilasta hardwarea, jolle ei ole muuta käyttöä.

Hyppäys seiskasta kasiin on melko suuri johtuen metrosta. Joutuu opettelemaan monet asiat uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Jos tuo kiinnostaa, niin asenna VMware Player ja siihen tuo windows 8, muutoin vielä odottelisin paitsi jos sulla on joutilasta hardwarea, jolle ei ole muuta käyttöä.

Hyppäys seiskasta kasiin on melko suuri johtuen metrosta. Joutuu opettelemaan monet asiat uusiksi.
Mitäs tuo WMware toimittaa? Olis mulla tuossa ylimääräinen Vista-läppäri, jonka tiedoistoilla/ohjelmilla ei ole niin väliä. Tuon päivityksenhän voi asentaa myös siihen, ja jopa XP:henkin.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Hyppäys seiskasta kasiin on melko suuri johtuen metrosta. Joutuu opettelemaan monet asiat uusiksi.
Ysin huhutaaan ( saattoi jossain olla ihan tietoakin) taasen olevan lähempänä win 7:kaa, kuin 8:sia joten itse jätän tuon metroviritelmän ainakin kotikoneessa väliin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mitäs tuo WMware toimittaa?
VMware on ohjelmisto joka leikkii tietokoneen rautaa. Siihen voi asennella melkein minkä käyttiksen vaan testailua tai jopa ihan tarvetta varten. Toinen vaihtoehto on https://www.virtualbox.org/

Semmonen tuli mieleen, että onnistuuko VMwarella saman käyttiksen/levykuvan käyttö toisella koneella ja käyttiksellä?
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
VMware on ohjelmisto joka leikkii tietokoneen rautaa. Siihen voi asennella melkein minkä käyttiksen vaan testailua tai jopa ihan tarvetta varten. Toinen vaihtoehto on https://www.virtualbox.org/
Ok, tänks. Voisin muuten heittää tähän Acer-Vistaan tuon päivityksen vaikka suoraan, mut kone ei annakaan luoda tehdasoletuslevyä, tai sen tekemiseen tarvittava ohjelma Acer eRecovery Management ei asennu. :thumbfh:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
DVD (tai pikemminkin 2-3), joilla esim. tässä tapauksessa Acerin läppärin saa palautettua samaan tilaan kuin kaupasta ostettaessa, eli Vista Acerin mausteilla. Tai siis näin olen ainakin kuvitellut.
Ok, oli vaan tuo termi mulle täysin tuntematon.

Sitä levyähän sä et itseasiassa mihinkään tarvi ellet sitten ole aikeissa palata joskus Vistaan.

Et ole Acerin sivuilta katsonut, josko tuosta eRecovery Managementista löytyis uudempaa versiota? Antaako edes virheilmoitusta?

Olisin muuten kuvitellut, että tuo ohjelma on jo asennettuna vai oletko mennyt poistamaan sen?
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ok, oli vaan tuo termi mulle täysin tuntematon.

Sitä levyähän sä et itseasiassa mihinkään tarvi ellet sitten ole aikeissa palata joskus Vistaan.

Et ole Acerin sivuilta katsonut, josko tuosta eRecovery Managementista löytyis uudempaa versiota? Antaako edes virheilmoitusta?

Olisin muuten kuvitellut, että tuo ohjelma on jo asennettuna vai oletko mennyt poistamaan sen?
Joo, tuon ohjelman saa itse asiassa käynnistettyä tietokoneen käynnistyessä, kun Acer-logon näkyessä painaa ALT+F10. Mulla vaan ei ole noita dvd-levyjä, joilla Vistan saisi palautettua, enkä ole niitä ainakaan vielä pystynyt luomaan. Tuon eRecovery Managementin viimeisin ohjelmaversio jonka löysin, on huhtikuulta 2008. Olisko tuossa sitten joku Microsoftin vaatima esto, ettei käyttöjärjestelmää voisi noilla levyillä kopioida muihin koneisiin?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Olisko tuossa sitten joku Microsoftin vaatima esto, ettei käyttöjärjestelmää voisi noilla levyillä kopioida muihin koneisiin?
Tuskin. Laitevalmistajat, kuten Acer, toimivat tiiviiisti yhteistyössä Microsoftin kanssa, joten tommosta tuskin kuitenkaan pääsee tapahtumaan. Sitäpaitsi tuon asentaminen uuteen koneeseen vaatisi jokatapauksessa Vistan uudelleenaktivoinnin. Joku muu siellä tökkii ja estää asennuksen.

Tokihan sä voit ottaa kopion järjestelmästäsi muillakin työkaluilla ja tarpeentullen palauttaa. Esim. ilmaisella Paragon Backup & Recoveryllä pitäisi kaiketi onnistua (huom! en ole itse koskaan käyttänyt), toinen ilmainen vaihtoehto DriveImage XML.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tuskin. Laitevalmistajat, kuten Acer, toimivat tiiviiisti yhteistyössä Microsoftin kanssa, joten tommosta tuskin kuitenkaan pääsee tapahtumaan. Sitäpaitsi tuon asentaminen uuteen koneeseen vaatisi jokatapauksessa Vistan uudelleenaktivoinnin. Joku muu siellä tökkii ja estää asennuksen.

Tokihan sä voit ottaa kopion järjestelmästäsi muillakin työkaluilla ja tarpeentullen palauttaa. Esim. ilmaisella Paragon Backup & Recoveryllä pitäisi kaiketi onnistua (huom! en ole itse koskaan käyttänyt), toinen ilmainen vaihtoehto DriveImage XML.
Kiitän! Kerään vielä hetken rohkeutta päivityksen tekoon. Tekis mieli tehdä samassa hässäkässä kiintolevyn partitiointi uudestaan, kun nuo läppärin 160 gigaiset kiintolevyt (2 kpl) on suotta jaettu alunperin kahteen (siis yht. neljään) osaan. Eli ensiksi pitäisi saada luotua nuo tehdasoletuslevyt, (joka ymmärtääkseni onnistuu esim tuolla Paragon-softalla,) sitten formatoitua kiintolevyjen uudet partitiot, sitten asennettua Vista uudestaan ja lopuksi päälle tuo Win 8.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kiitän! Kerään vielä hetken rohkeutta päivityksen tekoon. Tekis mieli tehdä samassa hässäkässä kiintolevyn partitiointi uudestaan, kun nuo läppärin 160 gigaiset kiintolevyt (2 kpl) on suotta jaettu alunperin kahteen (siis yht. neljään) osaan. Eli ensiksi pitäisi saada luotua nuo tehdasoletuslevyt, (joka ymmärtääkseni onnistuu esim tuolla Paragon-softalla,) sitten formatoitua kiintolevyjen uudet partitiot, sitten asennettua Vista uudestaan ja lopuksi päälle tuo Win 8.
Ihan varmuuden vuoksi: tehdasoletuslevyjä et tietenkään pysty luomaan, mutta tolla Pragonin softalla sai voit ottaa varmuuskopiot järjestelmäsi tämänhetkisestä tilanteesta, jonka voit tarpeentullen palauttaa. Ts. et voi palauttaa järjstelmää siihen tilaan, jollainen se oli ostohetkellä vaan siihen tilanteeseen, jossa se oli varmuuskopioiden ottohetkellä.

Ehkäpä tätä tarkoititkin, mutta käytit erehdyksessä harhaanjohtavaa termiä.

Enivei... miksi ihmeessä asentaisit vistan uudestaan ja päivittäisit sen Windows kasiksi? :confused: Unohda se vista ja asennat samantien Windows 8:n preview version. Muistaa kuitenkin sen, että tolla preview versiolla on "parasta ennen" päivämäärä, jonka jälkeen se lakkaa toimimasta.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ihan varmuuden vuoksi: tehdasoletuslevyjä et tietenkään pysty luomaan, mutta tolla Pragonin softalla sai voit ottaa varmuuskopiot järjestelmäsi tämänhetkisestä tilanteesta, jonka voit tarpeentullen palauttaa. Ts. et voi palauttaa järjstelmää siihen tilaan, jollainen se oli ostohetkellä vaan siihen tilanteeseen, jossa se oli varmuuskopioiden ottohetkellä.

Ehkäpä tätä tarkoititkin, mutta käytit erehdyksessä harhaanjohtavaa termiä.

Enivei... miksi ihmeessä asentaisit vistan uudestaan ja päivittäisit sen Windows kasiksi? :confused: Unohda se vista ja asennat samantien Windows 8:n preview version. Muistaa kuitenkin sen, että tolla preview versiolla on "parasta ennen" päivämäärä, jonka jälkeen se lakkaa toimimasta.
Tarkoitus on siis luoda partitiot ensiksi uudestaan (kiintolevyjen kokoisiksi), ja se ei ymmärtääkseni onnistu muuten kuin formatoimalla levyt. Tuota W8 preview'tä ei voi asentaa tyhjälle levylle, joten Vista pitänee asentaa ensiksi pohjalle.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tarkoitus on siis luoda partitiot ensiksi uudestaan (kiintolevyjen kokoisiksi), ja se ei ymmärtääkseni onnistu muuten kuin formatoimalla levyt.
Itseasiassa onnistuu. Tuhoat levyn "kakkosparititon", sen jälkeen menet Vista levyhallintaan (löytyy tietokoneen hallinnan alta) ja suurennat järjestelmä-parititon koko levyn kokoiseksi ("laajenna asema"). Oliskohan tosta kuvasta (jossa tosin ollaan tekemässä juuri päinvastaista toimenpidettä) apua?


Tuota W8 preview'tä ei voi asentaa tyhjälle levylle, joten Vista pitänee asentaa ensiksi pohjalle.
Tottakai voi. Mistä sä tommosen olet saanu päähäs? :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Itseasiassa onnistuu. Tuhoat levyn "kakkosparititon", sen jälkeen menet Vista levyhallintaan (löytyy tietokoneen hallinnan alta) ja suurennat järjestelmä-parititon koko levyn kokoiseksi ("laajenna asema"). Oliskohan tosta kuvasta (jossa tosin ollaan tekemässä juuri päinvastaista toimenpidettä) apua?




Tottakai voi. Mistä sä tommosen olet saanu päähäs? :doubtful:
Ok. Kuvittelin, että tuon W8 Preview'n voi asentaa vain Windowsin päälle, mut parempi näin. Kiitos taas.
 
Ylös