Joppe_001
Well-known member
V*ttumaista on, kun havaitsee keskellä tekstiä virheen. Kursotinta ei saa sanan keskelle, jotta voisi nitistää sen yhden väärän merkin, vaan koko sana on kirjoitettava uudestaan.
Painat sormella sitä tekstikenttää sekunnin kaks niin kursori ilmestyy ja sen voi sitten ohjastaa mihin tykkää. Tai näin ainakin WP8:ssa.
Jos pitäisi kirjoittaa vaikkapa 'Pirjo', niin tämän saatanan mielestä siinä kuuluu lukea 'patja', jonka puhelin ystävällisesti, käskemättä ja komentamatta siihen ruudulle lopulta suvaitsee tuottaa.
Otsikon aiheeseen. Miten ennakoivan tekstinsyötön saa kytkettyä pois päältä?
Asetukset -> näppäimistö -> suomi -> ruksi pois kohdasta "korjaa kirjoitusvirheet". Tuo ärsytti minuakin kunnes tajusin miten sen saa pois päältä.
Sen sijaan löysin toiminnon, jolla voi kääntää pois päältä toiminnon, joka lähettää tekstiäni Windowsille yllättäen ja pyytämättä! Syy ja tarkoitus: haluavat tietää, millaisia sanoja ihmiset kirjoittavat. Näin he voivat parantaa ennakoivaa tekstinsyöttöä paremmaksi. Saatana. Siis puhelimessa on oletusarvoisesti päällä toiminto, että se lähettelee tekstejäni Nokialla/Microsoftille mitään kysymättä!Kuulemma ei niitä silleen analysoida eikä yhdistellä yhteystietoihin. Kuulemma.
Uijui. Oikea skandaali. Mun mielestä tuo on ihan jees, jos se parantaa jo nykyään ihan hyvää tekstinsyöttöä entisestään. En tiedä liittyykö tuohon millään tavalla, mutta mä oon ainakin huomannut että puhelin oppii itsekseen ehdottamaan niitä sanoja mitä usein käyttää ja ehdottamaan myös slangisanoja.