Windows Vista -toikki

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Puoli vuotta nettisätti pimessa olin. No hankin sitten koko paketin ja kaupan päälle tuli vista. Karmeaa rutinaa. Näyttä täytyy sammuttaa yöksi jos ei halua uuden massiivisen nestekidenäytön palavan loppuun. Eniten harmittaa se että tuo kone tasaisin väliajoin alkaa rutisemaan eli huudattaa kovalevyä, ja samalla aina herättää näytön. Toinen ongelma on pelit. Doom x tai Flatout x toimii mutta siihen se loppuukin. Sitten on legendaariset kysymykset "tarvii lupa" "pliis annatko mulle" Voi herranjestas jos minä olen jäjestelmän valvoja sisäänkirjautuneena niin ei varmaan kannata kysyä haluanko suorittaa tämän tedoston "järjestelmän valvojana" XP tai ihan mikä vaan olis jo asennettuna mutta kun sitä on niin laiska että ei jaksa tuhlata yhtä iltaa konetta säätäen :rolleyes:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
OoPee sanoi:
Ei taida toimia. Codemasterssin mukaan ei ole Vista yhteensopiva eikä tuohon ole enää suunnitteilla Vista-patchia.
DTM Race Driver 3 toimii Vistassa.
Tämä oli tilanne toukokuussa.
Jos tuota haluat pelata, niin joudut ilmeisesti asentamaan XP:n rinnalle.
Joo, niin vähän oon ajatellukkin.
Ilmeisesti no-disc-systeemillä voisi jotenkin saada pelittämään.
Mutta antaa olla, pitää hankkia tuo DTM3, jos joskus silmiin osuu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Partsi sanoi:
Sitten on legendaariset kysymykset "tarvii lupa" "pliis annatko mulle" Voi herranjestas jos minä olen jäjestelmän valvoja sisäänkirjautuneena niin ei varmaan kannata kysyä haluanko suorittaa tämän tedoston "järjestelmän valvojana"
Niin no jos tuo User Account Control käy hermoille, niin saahan sen deaktivoitua hyvinkin simppelisti. Ohjeet löytyvät ihan Microsoftin sivuilta tuolta, kun hieman selailee alaspäin. Vaihtoehtoisesti helpommin löydettävät ohjeet tuolla.

Sen jälkeen todennäköisesti löytyy tarvetta myös tälle ;)

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Pitänee perehtyä noihin linkkeihin ajan kanssa, sikäli että en yliaja tota Vistaa. Vakaana NT2K uuserina vain totuin tohon että kun kerran olen "headmaster" niin homma toimii. Hivennen mietin edelleen jos laittais tähän uuteen megapossuun nt2k:n Microsoftin päivitykset ja netistä sopivat kodekit jne. Mitenkähän toimisi koneena AMD 5000+ tuplaydin 3 gigaa RAM NT ei kai "tue" nuita mutta tukeeko muutkaan käyttöjärjestelmät. NT on kai noita jotka tykkää paljosta käyttömuistista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Partsi sanoi:
Pitänee perehtyä noihin linkkeihin ajan kanssa, sikäli että en yliaja tota Vistaa. Vakaana NT2K uuserina vain totuin tohon että kun kerran olen "headmaster" niin homma toimii. Hivennen mietin edelleen jos laittais tähän uuteen megapossuun nt2k:n Microsoftin päivitykset ja netistä sopivat kodekit jne. Mitenkähän toimisi koneena AMD 5000+ tuplaydin 3 gigaa RAM NT ei kai "tue" nuita mutta tukeeko muutkaan käyttöjärjestelmät. NT on kai noita jotka tykkää paljosta käyttömuistista.
Mä en ymmärtäny tota viimeistä kysymystä lain :eek:

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
No joo vaikea selostaa mutta yritetään. Minulla oli P41.8gz 512 muistilla. Käyttis oli Nt2k vanha mutta omasta mielestäni hyvä käyttöjärjestelmä. Vaati paljon päivityksia MicroSoft-sivuilta mutta kun sai hommat okei oli tosi vakaa. nyt uusi mopo. AMD tuplaydinjotain ja 3 gigaa käyttömuistia. Eli olisiko toi NT/XP tai joku muu mielestäsi/jonkun muun mielestä paras käyttis. Jos siis ei halua pitää vistaa.

Tarkoitin siis aikaisemmassa postauksessani että NT tykkää paljosta käyttömuistista jota nyt siis riittäsi. Ja sitä että NT ei kuten vista kysellyt noita tyhmiä kysymyksiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Partsi sanoi:
No joo vaikea selostaa mutta yritetään. Minulla oli P41.8gz 512 muistilla. Käyttis oli Nt2k vanha mutta omasta mielestäni hyvä käyttöjärjestelmä. Vaati paljon päivityksia MicroSoft-sivuilta mutta kun sai hommat okei oli tosi vakaa. nyt uusi mopo. AMD tuplaydinjotain ja 3 gigaa käyttömuistia. Eli olisiko toi NT/XP tai joku muu mielestäsi/jonkun muun mielestä paras käyttis. Jos siis ei halua pitää vistaa.

Tarkoitin siis aikaisemmassa postauksessani että NT tykkää paljosta käyttömuistista jota nyt siis riittäsi. Ja sitä että NT ei kuten vista kysellyt noita tyhmiä kysymyksiä.
No jos ei Vistaa halua, niin kyllä mun mielestä ilman muuta XP. Kaksdonasta en lähtis enää uuteen systeemiin asentelemaan ja kyllähän XP kuitenkin noista kahdesta se parempi käyttöjärjestelmä on.

Olettaen siis, että haluaa Windows-järjestelmän.

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Kiitti Oopee :thumbdown Eiku sori väärä hymiö, tässä oikea :thumbfh: No voi pers. :alppu: No Niin eli XP olisi nyt siis työn alla. Masentaa jo etukäteen. Tulet töistä, Asennat Windowsin. myöhästyt töistä. No Joo... Sori jos toikki rönsyilee.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Partsi sanoi:
Kiitti Oopee :thumbdown Eiku sori väärä hymiö, tässä oikea :thumbfh: No voi pers. :alppu: No Niin eli XP olisi nyt siis työn alla. Masentaa jo etukäteen. Tulet töistä, Asennat Windowsin. myöhästyt töistä. No Joo... Sori jos toikki rönsyilee.
Tämä toikki EI VOI rönsyillä. Mahdottomuus.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vista SP1 on muuten sitten jo valmis, tosin ei vielä virallisesti julkaistu. Meillä duunissa tosin on jo käsillä versio, jonka pitäis olla sama kuin se lopullinen versio. Parin viikon kuluttua pitäis olla virallisesti ulkona, en tosin osaa sanoa tuleeko suomenkielinen versio samanaikaisesti.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Samalla kun Microsoft on vuodattanut julkisuuteen, että on tekeillä Windows 7, ja tämä tieto voi siirtää ne muut harkitsemaan Visvan yli hyppäämistä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Samalla kun Microsoft on vuodattanut julkisuuteen, että on tekeillä Windows 7, ja tämä tieto voi siirtää ne muut harkitsemaan Visvan yli hyppäämistä.
Windows 7, joka aikaisemmin tunnettiin nimellä Vienna, on ollut tekeillä jo pitkään, kehitys aloitettiin rinnakkain Vistan kanssa ja onhan tuo tieto ollut jotakuinkin julkinen jo pitkän aikaa, joten ei tässä nyt mistään uudesta "vuodosta" ole kyse. Se, että seiska (ei välttämättä lopullinen nimi, onhan Vistakin Windows 6) julkaistaan mahdollisesti jo ensi vuonna, on toki hieman uudempaa infoa, alunperinhän sen piti ilmestyä vasta 2010. Seiskaan pitäis olla tulossa joukko uudistuksia, joita ei Vistaan sitten lopulta saatukaan implementoitua, kuten WinFS.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pieni korjaus: Vista SP1 tulee julkiseen levitykseen vasta maaliskuussa.

Windows Vista Service Pack 1 (SP1) was released to manufacturing today and will start being available to customers in March, starting with Microsoft Volume Licensing customers.
Semmonen lisähuomautus vielä, että jos koneella on tiettyjä "ongelma-ajureita" (Microsoftin sellaisiksi listaamia), ei SP1 asennu koneelle automaattisesti Windows Updaten välityksellä (sitä ei edes tarjota asiakkaalle). Sen kuitenkin voi ladata ja asentaa käsin.

Myös Windows Server 2008 on valmis.

http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/feb08/02-04VistaSP1MA.mspx?rss_fdn=Press Releases

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Minkäs kokonen tuo SP1 mahtaa olla? Korvaa kaikki Windowsin omat filet? :D :D

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ostin uuden kotikoneen muutama viikko sitten ja siinä on tietenkin Vista. Pari ongelmaa on ilmennyt, enkä ole niitä itse osannut ratkaista.

1. Mitä pitäisi tehdä, kun se ei suostu päivittämään Windowsia... varmaan joku palomuuriasetus tms. estää, mutta enpä ole osannut niin olemattomaksi muureja laittaa, että onnistuisin.

2. Mistä hitosta johtuu, että en pääse sillä muutamille tavallisille sivuille? Näitä kelpaamattomia ovat mm. Ilta-Sanomat ja tämä hiton Forum. Ilta-Sanomat ei ilmesty ollenkaan ja forumin ylälaidan jutut tulevat, mutta keskustelupalstan kohta on pimeänä. :eek:

Yritetäänkö minut häätää täältä pois? :dunno:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Ostin uuden kotikoneen muutama viikko sitten ja siinä on tietenkin Vista. Pari ongelmaa on ilmennyt, enkä ole niitä itse osannut ratkaista.

1. Mitä pitäisi tehdä, kun se ei suostu päivittämään Windowsia... varmaan joku palomuuriasetus tms. estää, mutta enpä ole osannut niin olemattomaksi muureja laittaa, että onnistuisin.

2. Mistä hitosta johtuu, että en pääse sillä muutamille tavallisille sivuille? Näitä kelpaamattomia ovat mm. Ilta-Sanomat ja tämä hiton Forum. Ilta-Sanomat ei ilmesty ollenkaan ja forumin ylälaidan jutut tulevat, mutta keskustelupalstan kohta on pimeänä. :eek:

Yritetäänkö minut häätää täältä pois? :dunno:
Heitääkö Windows Update jotain virheilmoa? Eli ts. jos pikkusen tarkemmin selostaisit, mitä tapahtuu?

Yritetään ratkaista toi ykkösongelma ensin, jospa toi kakkonen hoituu automaattisesti siinä ohessa.

Piruuttas voisit kokeilla sitä, että deaktivoit UAC:n. Ohjeet tuolla. Tuon kyllä ei pitäis moista aiheuttaa, enämpi epäilen Nortonia (pikkulinnut meinaan laulo, että sulla olis siinä koneella semmonen :frank: ), mutta kokeillaan nyt kuitenkin tuota, sen saa sitten helposti taas aktivoitua.