Balthazar
Luonnollisesti.
Tällaisen ilmoituksen kone antoi:
Höpisetkö nyt XP-koneestasi?Mr Natural sanoi:Palomuuri-välilehdestä ilmeni, että sekä Windowsin että Nortonin palomuuri ovat päällä. Mistäköhän tuon Nortonin palomuurin vois saada pois päältä? Vai pitäisköhän saman tien poistaa koko Norton koneelta ja laittaa vaikka Avast tilalle?
Molemmat palomuurit olivat siis päällä tuossa Vistassa. Koneen mukana tuli 90 pv:n lisenssi Nortoniin, jonka nyt siis päätin poistaa ja laittaa Avastin tilalle. XP:ssä ei mulla oo koskaan ollut muuta kuin pelkkä Windowsin palomuuri, ja virusohjelmana Avast.Banaani sanoi:Höpisetkö nyt XP-koneestasi?
Eli jos kerran palomuuri vittuilee, se on oletettavasti XP-koneen 3rd party palomuuri. Itselläni on tuossa XP-koneessa Comodo, siinä piti määrittää "trusted network" ja sitten tulostin ja jaettu media alkoi näkymään läppärille.
Itselläni ei ole Vistassa erillistä palomuuria, en koe tarpeelliseksi.
PS: Unohda tuo UAC (user account control), syy ei varmaankaan ole siellä
No mitäpä, jos deaktivoisit sen Windowsin oman palomuurin, kyllä se Norton varmaan kuitenkin tuon voittaa.Mr Natural sanoi:Palomuuri-välilehdestä ilmeni, että sekä Windowsin että Nortonin palomuuri ovat päällä. Mistäköhän tuon Nortonin palomuurin vois saada pois päältä? Vai pitäisköhän saman tien poistaa koko Norton koneelta ja laittaa vaikka Avast tilalle?
Aha, no sitte...Mr Natural sanoi:No niin, Avast on nyt Nortonin tilalla
Jep. Pari viikkoa sitten asentelin kaverin äidin konetta ja hällä oli Avast. Se tosiaan on pelkkä virustorjunta, ei palomuuria ole lain.OoPee sanoi:tosin Avast on mun ymmärtääkseni puhdas antivirusohjelma eikä sisällä palomuuria.
Onhan toi XP Professional? Jos on, niin:Mr Natural sanoi:Tulostusongelma ei oo vieläkään ratkennut. Ajurit pitäis olla ok, langaton verkko toimii ja saan Vistasta yhteyden tulostimeen. Voisiko olla, että XP (johon tulostin on fyysisesti kytketty) ei anna tälle Vistalle riittäviä käyttöoikeuksia? En löydä XP:stä kohtaa, jossa määritellään langattomaan verkkoon kytkettyjen koneiden oikeudet tulostimen suhteen. Vistasta käsin en pysty oikeuksia muuttamaan.
Missä noita tulostimen käyttöoikeuksia pääsisi muuttamaan XP:stä?
Siis yksittäisen tulostimen? Sieltä, missä sä hoidit sen jakamisenkin.Mr Natural sanoi:Missä noita tulostimen käyttöoikeuksia pääsisi muuttamaan XP:stä?
Joo, muistan joskus noita säätäneeni, en vain muista enää missä. Windowsin (XP) ohjeessa lukee näin:OoPee sanoi:Siis yksittäisen tulostimen? Sieltä, missä sä hoidit sen jakamisenkin.
Ei mulla vaan näy.Voit avata Tulostimet ja faksit -ikkunan napsauttamalla Käynnistä-painiketta, valitsemalla Ohjauspaneeli ja kaksoisnapsauttamalla Tulostimet ja faksit -kuvaketta.
Suojaus-välilehti näkyy vain silloin, kun pidät CTRL-näppäintä alhaalla napsauttaessasi tulostinta hiiren kakkospainikkeella.
Sulla on näköjään käytössä yksinkertainen tiedostojako, jolloin toi suojaus-välilehti ei näy. Ota se pois käytöstä, ohjeet löytyy suomeksi tuolta kohdasta "Yksinkertaisen tiedostonjaon ottaminen käyttöön ja poistaminen käytöstä". Sen jälkeen pitäis näkyä suojaus-välilehti, kun vaan menet ja valitset tulostimen ominaisuudet.Mr Natural sanoi:Joo, muistan joskus noita säätäneeni, en vain muista enää missä. Windowsin (XP) ohjeessa lukee näin:
Ei mulla vaan näy.
EDIT: Ja olen siis kirjautunut koneelle Järjestelmänvalvojana.
Ei onnistu noin, kun tulostimeen kytketty XP on Home eikä Professional. Microsoftin sivuilta:OoPee sanoi:Sulla on näköjään käytössä yksinkertainen tiedostojako, jolloin toi suojaus-välilehti ei näy. Ota se pois käytöstä, ohjeet löytyy suomeksi tuolta kohdasta "Yksinkertaisen tiedostonjaon ottaminen käyttöön ja poistaminen käytöstä". Sen jälkeen pitäis näkyä suojaus-välilehti, kun vaan menet ja valitset tulostimen ominaisuudet.
Kokeilin muuten piruuttani ottaa käyttöön tuon yksinkertaisen tiedostojaon enkä minäkään saannu ctrl-namiskalla sitä suojaus-välilehteä näkymään
Kai se on tyydyttyvä vain lähettämään tulostettava tiedosto toiselle koneelle ja tulostettava sieltä.Yksinkertainen tiedostonjako on aina käytössä Windows XP Home Edition -tietokoneissa.
Heh, HomeMr Natural sanoi:Ei onnistu noin, kun tulostimeen kytketty XP on Home eikä Professional. Microsoftin sivuilta:
Kai se on tyydyttyvä vain lähettämään tulostettava tiedosto toiselle koneelle ja tulostettava sieltä.
Eipä onnistunut tuokaan. Vikasietotilassa XP Home näyttää näköjään vain tyhjää ikkunaa "Tulostimissa ja fakseissa".OoPee sanoi:Heh, Home
Homea en ole ihmeemmin käyttänyt, mutta hätäkuukle kertoi, että tuo suojaus-välilehti löytyis, kun käynnistät Homen vikasietotilassa.
Joko sä oot asentanut tuon?PeeVee79 sanoi:Vituttaa joidenkin pelien yhteensopimattomuus. Nyt on muutaman viikon Vista ollut asennettuna. Muuten olen tykännyt, mutta muutamat pelit olen asentanut ja ainakin DTM Race Driver 2 ei toimi. Codemastersilta tuli postia, jossa kerrottiin, että Vistassa ei em. peli toimi.
Ainakaan laillisesti...
Öh joo, itseasiassa loogista, kun tarkemmin ajatteleeMr Natural sanoi:Eipä onnistunut tuokaan. Vikasietotilassa XP Home näyttää näköjään vain tyhjää ikkunaa "Tulostimissa ja fakseissa".
Kiitos vinkistä. Guest-käyttäjän aktivointi ei kuitenkaan auttanut; itse asiassa aktivoinnin jälkeen tulostaminen ei onnistunut enää toisestakaan (XP) läppäristä. Kun otin guestin uudestaan pois käytöstä, tulostaminen onnistui taas ainakin toisesta langattomassa verkossa olevasta läppäristä.OoPee sanoi:Öh joo, itseasiassa loogista, kun tarkemmin ajattelee
Mites Guest-käyttäjä, oletko sattumoisin deaktivoinnut? Käsittääkseni sun tulostusyritykset Homeen liitettyyn tulostimeen tapahtuvat nimenomaan juuri Homen Guest-tunnuksen kautta.