WRC: Argentiina 2011

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kyllä ainut selvittämisen arvonen salaliitto tässä jutussa on se, mikä sopimus Loebilla ja FIAlla on. Luulen sen sisältävän jonkinlaisen lauseen, joka kieltää Löppöstä ratkaisemasta jokaista kisaa minuutilla heti ensimmäisenä päivänä ja olemaan voittamatta jokaista.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Kukaan ei huijannut. Onko noin vaikea ymmärtää tuo. Miten huijaaminen liittyy ranskalaisuuteen?

Fukushiman ydinonnettomuudessa sekä Tepco että Japanin hallitus peitteli koko ajan turman vakavuutta. Toyota ja Mitsubishi ovat jääneet kiinni kun ovat peitelleet vakavia vikoja autoissaan.
Menee kyllä aika laila Offtopic, mutta jopa USAssa myönnettiin tänä keväänä, että viat Toyotissa olivat keksittyjä. Jonkun asteinen tappaja matto siellä tais jossain malleissa olla, mutta suurimmat ongelmat olivat ihan jenkkien keksimiä, että saatiin omat autot GM ja Ford uuteen nousuun.

Itse en näe mitään järkeä enään antaa Argentiinalle oikeutta järjestää MM-rallia. Jos porukka kantaa keskellä tietä kiviä ja järjestäjät eivät osaa järjestää kisoja niin sinne on turha viedä ihmisiä kiusattavaksi. Mitä Citikan toimintaa tulee niin, tämä ralli vahvisti sen, että herrasmiehiä niistä ei saa enään tekemälläkään.

Toivon todella, että JM pääsee Toyotan rattiin viimeistään 2013 ja näyttää patongeille ja Malcomin porukoille kuinka ajetaan rallia ja lujaa.
Ralli on nyt saanut hyvää nostetta ja mainosta, tälläinen säätäminen vähentää valitettavasti rallin mainosarvoa.

OT vielä lisää, Noksu on komeesti ilmestynyt ponsoroimaan rallin MM-sarjaa. Ei vaan näytä homma toimivan, jos katsoo viime ajan pörssikursseja :eek:.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
Tässä tapauksessa ilmeisesti on katsottu että tuo korvaava sivu ei ollut täysin lainvoimainen koska aiheesta ei oltu annettu kilpailunjohtajan allekirjoittamaa virallista lisämääräystä(kuten olisi kuulunut toimia) ja siksi juurikin järjestäjä oli se joka sakkoa sai. Mikäli virallinen lisämääräys olisi annettu, se löytyisi järjestäjän sivuilta kuten kaikki muutkin lisämääräykset...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Liittyy esimerkkinä kansakuntaan yleisesti liitettyyn vilpillisyyteen. Siitähän sinä vaahtosit. Eli jos jokin kansanluonne on vilpillinen, niin Ranska ei ainakaan ole siinä kärjessä.
Ranskalaiset ovat pahimmasta päästä kun puhutaan kaiken maailman vehkeilyistä. Työelämä on opettanut.

Peugeot 205:t hylättiin FIAn taholta ainakin yhdessä mm-rallissa kun pohjassa oli muka aerodynaamisia osia. Balestre oli asialla ja Peugeot on ranskalainen autonvalmistaja. Vatasen Peugeot 405 hylättiin Paris-Dakar rallissa koska auto oli varastettu kesken kisan ja se oli kadoksissa useita tunteja (vaikka ajoikin sitten löydyttyään voittoon). Balestre oli edelleen asialla ja Peugeot oli edelleen ranskalainen autonvalmistaja. Grönholmin voitot kaksi kertaa 206:lla ja kerran 307:lla hylättiin Fian taholta.

Ranskalaisilla on pitkät autourheiluperinteet. Autourheilu keksittiin Ranskassa ja ensimmäisen autokilpailun voitti Peugeot 3hp, Totalin bensiinillä & öljyillä ja ensimmäisillä Michelinin ilmakumirenkailla. Mm. tästä syystä FIA:n päämaja on Pariisissa.

Tällä hetkellä ranskalaiset johtavat kaikkia kolmea automoottoriurheilulajia johin ovat vähintään moottorinvalmistajana osallistuneet: Lemans series Peugeot 908 HDI, rallin mm-sarja Citroen DS3 ja F1 Redbull Renault.
Saavutuksia löytyy, mitä sitten? Ne eivät liity tähän ralliin mitenkään. Tekstisi vaikuttaa samankaltaiselta käännytyspolitiikalta kuin tämä
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Saavutuksia löytyy, mitä sitten? Ne eivät liity tähän ralliin mitenkään.
Liittyy ne siten, että mielestäsi muka ranskalaisia jotenkin suositaan vaikka tilanne on päinvastoin. Jopa ranskalainen FIAn pomo ei näköjään voinut estää Pösöjen hylkäyksiä.
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Menee kyllä aika laila Offtopic, mutta jopa USAssa myönnettiin tänä keväänä, että viat Toyotissa olivat keksittyjä. Jonkun asteinen tappaja matto siellä tais jossain malleissa olla, mutta suurimmat ongelmat olivat ihan jenkkien keksimiä, että saatiin omat autot GM ja Ford uuteen nousuun.
En puhunut nyt Priuksen kiihtymisistä vaan ylipäätään vikojen peittelystä. Kuuluu japanilaiseen kulttuuriin... kasvojen menetys jos löytyy vika tai virhe. Virheitä peitellään loppuun asti. Tästä johtuu, että heidän tuotteilla on todellisuutta parempi maine.

Jos japani olisi vaikka Ruotsin paikalla maailmankartassa niin tuskin täällä niitä näin kovin ylistettäisi. Nyt ne ovat sopivan etäisiä. Kiinalaiset, Korealaiset ja Australialaiset mm. eivät kovin arvosta japanilaisia.
 
Ylös