WRC Rally Sweden 2013

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
VW:ltä vahva panostus heti ensimmäisellä kaudella. Ogier kun on kehittänyt autoa koko viime vuoden niin on sinut autonsa kanssa ja Latvala on kauden edetessä todella tiukoilla, jos pystyy Ogierin haastamaan, mutta pitkä kausi on vielä edessä.

Hirvonen pettymys ja vaikeaa on, kun ei enää edes lumella voi haastaa kärkeä. Se eka päivän ulkoilu tais viedä ajamisesta tehot.

Josko se vielä tästä iloksi muuttuisi, toivotaan, toivotaan.

Pahoin pelkään, että Hirvoselta se mestaruus jää haaveeksi vain, ellei viimeistään Meksikossa ala ajelemaan kärkiaikoja.

Tällä hetkellä näyttääpi siltä, että mestaruus menee jälleen ranskalaiselle ja suomalaiset kisaavat kakkos-kolmossijasta. Östbergin on vaikeasti voitettavissa, mutta enämpi mahdollista, kuin Ogierin vauhtiin pääseminen. Automerkkien mestaruus mennee mitä suurimmalla todennäköisyydellä VW:lle.
 
Viimeksi muokattu:

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Katselin tuubista ensimmäisen päivän koostetta. Tuotantoon oli panostettu ja asioita ajateltu ihan oikeasti verrattuna aikaisempaan.

Hirvosen ulosajostakin näytetttiin kaikki kuvakulmat ja jopa usemapaan kertaan. Kerrankin incar naamakuvaakin oli käytetty fiksusti, eli samaan kuvaan oli jaettu tuulilasinäkymä ja naamakuva kiepautuksen aikana.

Muutenkin incarit oli laitettu jopa hyvin. Latvalan autossa näkyi tuulilasi ja vähän ratin kulmaa, Loebilla taisi olla A-pilariin kiinnitetty kamera ja Östbergillä laajakulmaobjektiivi jolla näkyi tuulilasi ja sivuikkunat. Ja kaikista näkyi tie! (no tie oli palanut puhki ja ohjaamo pelkkää mustaa, annettakoon tämä anteeksi)
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Tämä ralli oli nyt kyllä täydellinen rimanalitus suomalaiskuskeilta. Ranskalaiset ovat jo vuosikausia hallinneet mielin määrin asfalttiralleja. Sorarallitkin ovat siinä viimeisen 5 vuoden aikana kääntyneet ranskalaisten eduksi, mutta nyt kun menestystä ei tule enää edes lumiralleista, niin voisivat nuo räpeltäjät suosiolla vaikkapa lopettaa uransa...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jos Citroen pohtii lopettamista Ogierin dominoinnin vuoksi, niin toinen vaihtoehto olisi miettiä, mistä he saisivat Loebin tai Ogierin tasoisen kuljettajan tiimiinsä. Isot tiimit eivät aina hoksaa uusien lahjakkuuksien syntymistä. Jos olisin itse pomo Citikalla tai Fordilla, niin kiinnittäisin Esa-Pekka Lapin saman tien tiimiin. Lappi ainakin on minun silmissäni osoittanut samanlaista räjähtävää nopeutta hyvin varhaisessa vaiheessa uraansa, kuten Loeb ja Ogier tekivät.

Hirvonen ja Latvala olivat virhevalintoja Jouhkilta. Kumpikaan ei uransa alussa osoittanut Ogierin tai Loebin kaltaista briljanssia - kaukana siitä. Itse kirjoitin foorumeille jo 2000-luvun alussa siitä, etä Hirvosen ja Latvalan potentiaali ei tule riittämään maailmanmestaruuteen asti.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Unohdin pelata Ogieria mestariksi, kun en ole vuosiin urheiluvedonlyöntiin rahojani laittanut. Kerroin oli vissiin korkeampi, koska Wolkswagenia pidettiin altavastaajana. Selvää kuitenkin lajia tiiviisti seuranneille, että Hirvosesta matka Ogieriin on täsmälleen sama kuin Loebiin.

Jos jossain voi lyödä vetoa seuraavasta Ogierin jälkeisestä mestarista, voisin laittaa rahani likoon Esa-Pekka Lapin puolesta.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Ainakin Latvalasta huomaa sen, että tekee asioista liian vaikeita itselleen. Ajaminen on kommenttien perusteella kuin jotain pseudotiedettä ja mitättömiin asioihin takerrutaan ja niissä piehtaroidaan loputtomiin... Yhä vaan liian herkkä kaikelle.

Hirvonen taas... No, menettänyt teränsä täysin.

Ogierissa on ainesta, samoin ilmeisesti EP Lapissa. Tosin ketään ei juuri kiinnosta Suomen ja Ranskan ulkopuolella... :D
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Jos olisin itse pomo Citikalla tai Fordilla, niin kiinnittäisin Esa-Pekka Lapin saman tien tiimiin. Lappi ainakin on minun silmissäni osoittanut samanlaista räjähtävää nopeutta hyvin varhaisessa vaiheessa uraansa, kuten Loeb ja Ogier tekivät.
Ai niin kuin Hänninenkin?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Nikara ajoi muuten hemmetin hyvin viimeisen päivän. Ajeli ajoittain nopeammin kuin Sordo, Neuville ja Hänninen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Kahden ensimmäisen kilpailun perusteella näyttää siltä, että silloin kun Latvala ja Hirvonen pysyvät tiellä ei riitä vauhti ja silloin kun vauhti riittää ei tie riitä.

Rallit pitäisi näköjään ajaa valtateillä, jotta Hirvonen ja Latvala pysyisivät tiellä yrittäessään haastaa ranskalaiset, koska he eivät tunnu pysyvän tiellä yrittäessään ajaa kapeilla teillä samaa vauhtia kuin ranskalaiset.

Kahden kilpailun jälkeen näyttää vahvasti siltä, että mestaruus on taas menossa Ranskaan, mutta jos Latvala ja Hirvonen alkavat pysyä paremmin tiellä ja löytävät vauhtia lisää he voivat vielä pystyä haastamaan Ogierin MM-sarjassa.
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
Ogier kyllä vaikuttaa olevan vahvoilla mestaruuskamppailussa.. Ei taidakkaan olla ihan niin helppo mestaruus tulossa mikolle niinkuin ennen kautta jotkut ennakoivat.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Rallit pitäisi näköjään ajaa valtateillä, jotta Hirvonen ja Latvala pysyisivät tiellä yrittäessään haastaa ranskalaiset, koska he eivät tunnu pysyvän tiellä yrittäessään ajaa kapeilla teillä samaa vauhtia kuin ranskalaiset.
Tuossa voi olla jotain perää. Niin UK:ssa, kuin Ranskassa ja Italiassa on ralleja joissa osittain mennään pyörätiemäisen kapeaa polkua, silti on vauhtia, linjaa pitää hakea pienemmässä tilassa ja virheisiin ei ole varaa. Samat vuodet suomalaiset kasvaa treenaten moottoritien levyisellä sorabaanalla, kapeammasta rännistä tulee heti valitusta, koska tie ei kestä tai ole niin hauskaa ajaa. Vaan onhan se selvää, että ketkä kv kapinoihin tähtää, niin ei voi Suomessa liian pitkään ajaa ja kotimaiset kisat taas tehdään kotimaisille harrastajille.
 

Redrengas

Member
Liittynyt
10.2.2013
Viestit
11
Tekeekö Ogier temput ja tuo wv:le mestaruuden heti kättelyssä?.
Mulla on semmonen mututuntuma että kuskina Ogier on nopeampi ja tasaisempi kuin Hirvonen.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ei nyt hätäillä sen EP Lapin maailmanmestaruuden kanssa... Tosi lupaava kaveri, mutta ura on vasta rakennusvaiheessa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3394
Sijainti
Lahti
Tekeekö Ogier temput ja tuo wv:le mestaruuden heti kättelyssä?.
Mulla on semmonen mututuntuma että kuskina Ogier on nopeampi ja tasaisempi kuin Hirvonen.
Nämä kaksi ensimmäistä ovat ainakin olleet tosi vahvoja vetoja.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Tekeekö Ogier temput ja tuo wv:le mestaruuden heti kättelyssä?.
Mulla on semmonen mututuntuma että kuskina Ogier on nopeampi ja tasaisempi kuin Hirvonen.
Mulla on sellanen mututuntuma et Ogier on nopeempi kuin Loeb:idea:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Oma mutu, että Ogier on ehkä nyt noussut Loebin (joka vaan hipoo inhimillistä täydellisyyttä) tasolle. Pari vuotta sitten, muistelisin, Loebin ajolinjat olivat kuulemma jonkun tarkkailun mukaan vielä kaikkia muita tarkemmat. Mutta Latvalan hehkutus MM-sarjan nopeimpana kuljettajana laantuu. Jos sitä ikinä muu, kuin suomalaismedia (VMstä muistaisin lukeneeni) hehkuttikaan.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Mutta Latvalan hehkutus MM-sarjan nopeimpana kuljettajana laantuu. Jos sitä ikinä muu, kuin suomalaismedia (VMstä muistaisin lukeneeni) hehkuttikaan.
Kyllähän se on yleisesti tiedossa, että hyvälle päälle sattuessaan Latvala on melkein pysäyttämätön.

Mutta mutta, kyllähän se nyt on todettava, että Ogier on ottanut superlähdön kohti mestaruutta tällä kaudella, valitettavasti.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3394
Sijainti
Lahti
Kannattaa silti muistaa, että kurvailemista riittää myöhäiseen syksyyn saakka. Tässä ehtii vielä moneen kertaan äpyillä aihetta jos toista. Mielenkiintoinen ja hieman yllättäväkin alku kaudelle on saatu.

Ehkei se voittaja-auton rakentaminen, kun huolella, ajalla, rahalla ja taidolla pusataan, ihan niin älyvapaan mahdotonta olekaan? Jos ei muuta, VW on näyttänyt että se on mahdollista ja myös kuinka se tehdään. Ja onhan tässä sekin hyvä puoli, että yksi suomalainen ajajakin on siellä mukana tajuilemassa.
 
Ylös