www.eroakirkosta.fi

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
- se, että toiminta on jatkunut vuosia ei ole mikään syy sietää sitä jatkossa. Ja linja meni viimeisen vuoden tai parin aikana entistäkin solvaavammaksi. Tähän ois monta vertausta samasta logiikasta parisuhteesta lähtien.
- sitä saa mitä tilaa.
- se oli hajulta opittua taktiikkaa.
- millä vitun kansanliikkeellä? Moderaattorit toimi. Itse kerroin heti, että painoin nappia. Taisi olla eka tai toka kerta kymmeneen vuoteen. Useampi hahmo on hajun toiminnasta sanonut mielipiteensä jo aikaa sitten. Joskus on vain tehtävä ratkaisu. Jos se sun mielestä vaikuttaa kansanliikkeeltä niin ei voi mitään.

En oikein ymmärrä haluasi nähdä asia sananvapautena tai lynkkauksena. Kyse oli käytössäännöistä ja erityisesti toisten ihmisten kunnioittamisesta. Hajulta ei löytynyt kumpaakaan. Päinvastoin. Erityisenä seikkana, kuten jps jo kirjoitti, se että haju itse esiintyi suvaitsevaisuuden ja ihmisoikeuksien airueena. Se jos mikä kertoi mistä oli kysymys. Jatkuvaa kusipäistä käytöstä ei tarvi sietä. Piste.

Metsä, silmä ja puut tähän.
Sananvapauskeissi tämä ei mulle ole. Muutenkin siihen vedotaan mitä omituissimmissa tapauksissa.

Se kansanliike/lynkkausjoukkokäsitys tuli ehkä sattumien kautta oman forumin lukutavan mukana. Sattui osumaan erillisiä viestejä, eri hahmoilta, eri ketjuissakin, peräkkäin sillä tavalla, että tuli mielikuva joukkonäkemyksestä, että nyt siitä saatanasta on päästävä. Se on osoittautunut vääräksi mielikuvaksi. Pahoittelen sen tökeröä julkituontia.

Ymmärrän tapauksen kumulatiivisen luonteen ja perusteet bannille. En silti ole sitä mieltä, että rikos ja rangaistus tässä ihan kohtaavat. Johtuu ehkä siitä, että olen aina rinnastanut hajun tyylin jotakuinkin poliittisen liputuksen kanssa. Sillä erolla, että sen varjolla täällä solvataan henkilöön menevästi koko ajan.

Tehdään nyt vielä selväksi, että en allekirjoita hajun tapaa vetää asiaansa koko ajan rajoilla, enkä välttämättä edes asiaansa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jaahap. Aikas tuju penaltti. Iggessä haju mulla oli, ettei nyt sikäli jää ikävä kalvamaan. Ehkä jossain vaiheessa voi tmoin päästää myös listalta pois, kun ei haju enää ole sille ihottumaa aiheuttamassa..

Kova tuomio silti.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ketjun aiheeseen liittyen, väittävät kristityt että jos olet riittävän tuhma eläessäsi niin ainakin löylyä riittää kuoleman jälkeen.
Tuo taas ei pidä yhtä kristinuskon perussanoman kanssa. Kristinuskossahan saa rötväillä kuinka paljon lystää kunhan muistaa katua.

Teoderik

Banned
Tuo taas ei pidä yhtä kristinuskon perussanoman kanssa. Kristinuskossahan saa rötväillä kuinka paljon lystää kunhan muistaa katua.
Niin no, ei se taivaaseen pääsy heti kuoleman jälkeenkään taida ihan kristinuskon perusteiden mukaista olla, muistelisin että tuomiopäivään asti piti odotella haudan hoteissa. Eikä se katuminenkaan tainnut niin välttämätöntä, riittää kun pyytää Jesseltä anteeksi.

Mangelo

Well-known member
Niin no, ei se taivaaseen pääsy heti kuoleman jälkeenkään taida ihan kristinuskon perusteiden mukaista olla, muistelisin että tuomiopäivään asti piti odotella haudan hoteissa. Eikä se katuminenkaan tainnut niin välttämätöntä, riittää kun pyytää Jesseltä anteeksi.
Eikös jeesus annellut syntejä anteeksi ihan pyytämättäkin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä en ole oikein mikään.:thumbfh:

Mutta hirveen tärkeää mulle on julistaa sitä joka toikissa.:ahem:

Lisäksi ne, jotka on edes jotain, niin nehän nyt on sitten ihan Bouvetin kamaa.

jjv

Arschloch
Ei syntynytkään. Jos samantyylistä tekstiä olisi kirjoittanut esim. homoista tai mustista niin banni olisi varmaan heilunut jo aikaisemmin. Olihan toi ikibanni kieltämättä aika raju veto. Kai joku pidempi määräaikainen olisi voinut olla parempi, mutta toisaalta kun tyypillä ei ole ollut pitkään aikaa muuta sanottavaa niin olisiko sillä ollut mitään eroa.
Kyllä haju on mun mielestä osallistunut aika moneen muuhunkin keskusteluun kuin tähän uskontoaiheeseen. Muu urheilu -puolellakin hahmon bongannut muutamia kertoja.

Teoderik

Banned
Tässä on taas kyllä hyvä esimerkki melkoisesta ristiriidasta. Tämänkin toikin perusteella näyttää kyllä sinuakin kiinnostavan, kun jatkuvasti olet kommentoimassa.
En näe ristiriitaa. Kommentoin kun on kommentoitavaa.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Eiköhän haju saanut sen mitä kerjäsikin. Monta kertaa tehtiin selväksi ettei moinen käytös ole miellyttävää/toivottavaa, eikä haju sittenkään missään vaiheessa muokannut käyttäytymistään, saati että olisi myöntänyt tekevänsä mitään väärin. Johonkinhan täälläkin on pakko vetää lopullinen raja.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Toisaalta ei auta lain vaikka olisi kuinka hyvä ihminen, kiltti ja raitis tossukka, jos ei tunnusta sanaa. Löylyä lissää vaan.

Knoukka

Well-known member
Toisaalta ei auta lain vaikka olisi kuinka hyvä ihminen, kiltti ja raitis tossukka, jos ei tunnusta sanaa. Löylyä lissää vaan.
Luin että "ei auta lain vaikka olisi kuinka hyvä ihminen, kiltti ja raitis tossukka, jos ei saa tussua". Totta sekin.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Luin että "ei auta lain vaikka olisi kuinka hyvä ihminen, kiltti ja raitis tossukka, jos ei saa tussua". Totta sekin.
Eiku se menee silleen, että hyvä ihminen, kiltti ja raitis tossukka ei saa tussua sen takia kun se on sellainen.