www.eroakirkosta.fi

oldez

Well-known member
Niinhän se menee. Nuorena on niin paljon uutta ymmärrettävää, että asiat on yksinkertaistettava jotta niistä saisi jotain otetta. Maailmankuvasta tulee mustavalkoinen. Kun ikää tulee alkaa ymmärtää - jos on siihen suuntaan taipumusta - että suurinta osaa asioista ei tule koskaan kunnolla hahmottamaankaan. Sen kun hyväksyy, alkaa ymmärtää kuinka vaikeasti jäsentyvä paikka maailmantodellisuudessa onkaan.
Nuorena sitä luulee että maailma pyörii itsensä ympärillä. Vanhempana sitä tajuaa että maailma pyörii itsensä ympärillä.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Nuorena sitä luulee että maailma pyörii itsensä ympärillä. Vanhempana sitä tajuaa että maailma pyörii itsensä ympärillä.
Ja lopulta huomaa sen, että pilpero ei enää pyöri ympärilläsi ja jos pyörit pilperon ympärillä on jo asiat huonosti

burb

.
Karvalakkifilosofit vittuun täältä. Tässä toikissa on tarkoitus haukkua uskovaisia.

Knoukka

Well-known member
Nuorena sitä ei ajattele muuta kuin että mitä ne muut ajattelee minusta ja vanhana sitä tajuaa että mitään muuta ne ei ajattele muutkaan kuin että mitä ne muut ajattelee niistä.

jjv

Arschloch
Karvalakkifilosofit vittuun täältä. Tässä toikissa on tarkoitus haukkua uskovaisia.
Buddhalaiset pukeutuu sen takia postikonttorista pöllittyihin verhoihin, kun niitten äly ei riitä käden pujottamiseen svetarin hihan läpi!

Teoderik

Banned
En sinua lapselliseksi sanonut, enkä pappakaan ole. Tuntuu vaan siltä että vuosi vuodelta yksinkertaisiksi luulemani asiat muuttuvat monimutkaisiksi. Ehkä tässä painaa dementia.
Tässä nyt puhutaan ohi toisistamme. Kun sanoin, että kaikelle on yksinkertainen selitys, tarkoitin sitä noin universaalimmassa merkityksessä. Kaikille ilmiöille on selitys, vaikka emme sitä tietäisimmekään. Tämä siis näin tiede/uskonto-keskustelun tiimoilta.

Se, että onko elämä, ihmissuhteet tai politiikka yksinkertaista, on ihan toinen asia.

jjv

Arschloch
Joo. Ajattelin kokeilla jos vaikka onnistun jekuttamaan kehoituksellani jonkun virheeseen ja ikibanniin. Jjv sortui jo, kohta modet toimii.
Ikuisen banjon epävireisen soitannan korvissain jo kuulen.

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Mitäs ihmiset on mieltä sellaisesta että liittyy kirkkoon naimisiin menoa varten?

Itse en kuulu uskojiin ja joudun ilmeisesti ens vuoden alusta liittymään kirkkoon, jotta saadaan poppamiehen aamenet ja isovanhemmat / vanhemmat on tyytyväisiä. Millainen tuo liittyminen eronneelta on nykyisin?

Miten selvitä kirkkotouhusta huumorilla?

burb

.
Mitäs ihmiset on mieltä sellaisesta että liittyy kirkkoon naimisiin menoa varten?

Itse en kuulu uskojiin ja joudun ilmeisesti ens vuoden alusta liittymään kirkkoon, jotta saadaan poppamiehen aamenet ja isovanhemmat / vanhemmat on tyytyväisiä. Millainen tuo liittyminen eronneelta on nykyisin?

Kyllähän tuollainen kikkailu on valheellista ja ehkä itsekästäkin.
Ja jos kerran olet valmis virallistamaan parisuhteesi ns. käsi Raamatulla, eli koko prosessi jo lähtökohtaisesti perustuu kohdaltasi huijaukseen niin mahtaako se kertoa jopa sen parisuhteen vakavuudesta jotain...?

jjv

Arschloch
Millainen tuo liittyminen eronneelta on nykyisin?

Elikkä ihan perinteinen kastetilaisuus. Toivottavasti sun kummeilla on jerkkua käsivarsissa. Sitten viikon ripari koululaisten kanssa ja kirkkokansan edessä alpakkapuvussa nuotin vierestä "mitä rakkaus on". Kyllä se huumorikin siitä sitten alkaa hiljalleen löytyä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Oma on asiansa. Tai siis asiasi. Itse en suostunut. Tämä oli yksi niistä jutuista, jotka tehtiin selviksi heti suhteen alussa eikä ole ongelmia aiheuttanut.

isovanhemmat / vanhemmat on tyytyväisiä.
Itse olen sitä mieltä, että (iso)vanhempien pitäisi olla sen verran aikuisia, että ovat tyytyväisiä siihen tapaan miten se itsekasvatettu sikiö päättää aikanaan liittonsa solmia. Valitettavasti näin vain ei kovin usein ole. Meillä eivät ole kummaltakaan puolelta mitään sanoneet ikinä ja se riittää mulle. Tyytymätön saa olla kunhan ei asiaa puheeksi ota.

No.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
(psssssssst: testamentti...)
Isä on päättänyt jättää perintönsä (lähes)käyttämättömien virvelien muodossa. Ei siis ole mitään sanonut, mutta näin olen toimistaan päätellyt. Noita on jo "ennakkoperintönä" siirretty eteenpäin sen verran hyvissä määrin, että jos tuo päättää loput jättää kodittomien kissojen tukiyhdistykselle, niin onpahan kateilla ihmeteltävää.

Äiti taas on kaiken ylimääräisen eläköidyttyään käyttänyt matkailuun ja elämiseen minun ja veljen kannustaessa.

Puolison vanhemmatkin reissaavat ihan hyvin.

Jotta enpä ole asiaa suuremmin ajatellut. Äiti kyllä kertoi jo mulle ja veljelle, että miten päin on kaksi sellaista omistamaansa puukistua ajatellut, mutta me ollaan jo unohdettu miten se meni.