www.eroakirkosta.fi

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Oma on asiansa. Tai siis asiasi. Itse en suostunut. Tämä oli yksi niistä jutuista, jotka tehtiin selviksi heti suhteen alussa eikä ole ongelmia aiheuttanut.
Itse tein sen myös selväksi. Sit kaikkien telkkaohjelmien ahh niin ihanat kirkkohäät ja anopin / appiukon totaalinen sekoaminen yhdessä emännän kanssa mua vastaan sai mut aattelemaan et varmaanki pienempi paha. Sitä itkua ei jaksa vaan kuunnella.

Saapa valehdella koko seurakunnalle kirkkain silmin siellä. Ja varmasti jokainen kirkossa oleva tietää mun kannan tähän asiaan. :wall:

Inhottaa vaan ku ite on uskomaton ja sitä ei kunnioiteta.

Ja seuraava sit mistä tulee tappelu on ristiäiset jos ja kun sikiämistä on treenattu tarpeeks. VOI HALVATTU sanon jo etukäteen.

Oon kovasti miettiny et mitähän noi tuumais jos kääntyis muslimiksi, kunnioittaisko ne mun uskontoa siinä vaiheessa?

Viimeksi muokattu:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Reginassa oli juttua.

Edit:
Mitä vittua nyt taas, Tapatalk?

Archie

Well-known member
Jaa, vai noin muistelet. Sehän on hieno homma!
joukahainen muistikin alkuperäisen lähteen. Itse luin asiasta Scientific American -julkaisusta, joka referoi nähtävästi alkuperäistä lähdettä.

Harmittelen syvästi aiheuttamaani mielipahaa, kun en muistanut lähteitä heti aluksi vaan ryntäsin kertomaan tuloksia ulkomuistista. Uskovaisillahan tämä helpompaa, kun on vain se yksi lähde.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
joukahainen muistikin alkuperäisen lähteen. Itse luin asiasta Scientific American -julkaisusta, joka referoi nähtävästi alkuperäistä lähdettä.

Harmittelen syvästi aiheuttamaani mielipahaa, kun en muistanut lähteitä heti aluksi vaan ryntäsin kertomaan tuloksia ulkomuistista. Uskovaisillahan tämä helpompaa, kun on vain se yksi lähde.
Loistavaa :thumbup:

Knoukka

Well-known member

Muistin kyllä tutkimuksen itsekin kun liippaa hyvin läheltä tätä uutta alaanikin, mutta postauksesihan oli sellainen että vapaalla siihen oli pakko tarttua.

Toisaalta tuosta ja erilaisiin kognitiivisiin toimintoihin liittyvistä tutkimuksista on todella huono lähteä tyypittämään ihmisiä. Paremminkin voidaan kartoittaa tietyn tyyppisen kognitiivisen toiminnon vaikuttaminen ajassa toiseen. Patologiset tapaukset erikseen, jotka kyllä ovat mielenkiintoisia ja harvalukuisia tutkimuskohteita. Esimerkiksi aivovammapotilaat, joilla jokin spesifi kognitiivinen kyky on kadonnut tyystin leesion vuoksi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Niinhän se menee. Nuorena on niin paljon uutta ymmärrettävää, että asiat on yksinkertaistettava jotta niistä saisi jotain otetta. Maailmankuvasta tulee mustavalkoinen. Kun ikää tulee alkaa ymmärtää - jos on siihen suuntaan taipumusta - että suurinta osaa asioista ei tule koskaan kunnolla hahmottamaankaan. Sen kun hyväksyy, alkaa ymmärtää kuinka vaikeasti jäsentyvä paikka maailmantodellisuudessa onkaan.
Juurikin näin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Nuorena sitä luulee että maailma pyörii itsensä ympärillä. Vanhempana sitä tajuaa että maailma pyörii itsensä ympärillä.
Niin, tai nuorena kuvitellaan, että sitä on isokin palanen tässä globaalissa maailmassa, mutta vanhempana huomaa, että oma panos edes yhteiskuntaan, nimeltään Suomi, on aika olematon.

Knoukka

Well-known member
Tässä nyt puhutaan ohi toisistamme. Kun sanoin, että kaikelle on yksinkertainen selitys, tarkoitin sitä noin universaalimmassa merkityksessä. Kaikille ilmiöille on selitys, vaikka emme sitä tietäisimmekään. Tämä siis näin tiede/uskonto-keskustelun tiimoilta.
Induktiivinen yleistys tuossa nyt.

Se, että ihmisellä on taipumus jäsentää maailmaa syy ja seuraus -suhteen avulla ei takaa, että kaikelle on syy ja kaikki on jonkun seuraus. Eikä erityisesti se, että vaikka tieteellisen metodin rationaalisuus ja loogisuus on niin tehoka ja upea väline lisätä tiedon ja ymmärryksen määrää sitä että maailma toimii rationaalisesti ja logiikan sääntöjä noudattaen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

Se, että ihmisellä on taipumus jäsentää maailmaa syy ja seuraus -suhteen avulla ei takaa, että kaikelle on syy ja kaikki on jonkun seuraus. Eikä erityisesti se, että vaikka tieteellisen metodin rationaalisuus ja loogisuus on niin tehoka ja upea väline lisätä tiedon ja ymmärryksen määrää sitä että maailma toimii rationaalisesti ja logiikan sääntöjä noudattaen.
Josko se kuuluu ateistien uskontoon?

Tolerantti

Well-known member
Tiedemies sekoilee, taas. Induktiohan liittyy ruuanlaittoon. Hienommissa keittiöissä on induktioliedet. Siihen kun laittaa perunakattilan, niin kiehuu alta aikayksikön! Tosin, miten on mahdollista, että vain vesi kuumenee, ei kaikki muu ympäriltä? Kyllä siihen jotain salattua ja mystistä täytyy liittyä. Olisiko sittenkin uskonnollista sävyltään? Vain induktioon uskovan kattila kuumenee?:doubtful: Ateisti syö perunansa raakana.

Knoukka

Well-known member
Tiedemies sekoilee, taas. Induktiohan liittyy ruuanlaittoon. Hienommissa keittiöissä on induktioliedet. Siihen kun laittaa perunakattilan, niin kiehuu alta aikayksikön! Tosin, miten on mahdollista, että vain vesi kuumenee, ei kaikki muu ympäriltä? Kyllä siihen jotain salattua ja mystistä täytyy liittyä. Olisiko sittenkin uskonnollista sävyltään? Vain induktioon uskovan kattila kuumenee?:doubtful: Ateisti syö perunansa raakana.
Pyh. Parhaissa keittiöissä on kaasuliesi, jossa kaikki tarpeelliset polttimet.

Teoderik

Banned
Induktiivinen sulla on housuissas.

Toimii se. Et pysty todistaan, etteikö toimis. Nännännää.:p

SamiJ

Well-known member
Mä jäsensin maailman tossa yks ilta. Ei ollu ees kovin pahakaan homma.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Mä jäsensin maailman tossa yks ilta. Ei ollu ees kovin pahakaan homma.
No ilmankos on kaikki hukassa eikä mikään pelaa. Ne on jäsennelty päin helvettiä! :mad:

Se on ihan sama juttu kun nainen saa siivousorgasmin, niin mitään kilkutinta ei enää löydä.

oldez

Well-known member
Niin, tai nuorena kuvitellaan, että sitä on isokin palanen tässä globaalissa maailmassa, mutta vanhempana huomaa, että oma panos edes yhteiskuntaan, nimeltään Suomi, on aika olematon.
Ei kun nuorena ja vanhana ne merkkaa eri asioita.