www.eroakirkosta.fi

WebSlave

Trackman
Sinänsä huvittavaa, että eroakirkosta.fi on VATA:n toimintaa. Miten se edistää eri vakaumusten tasa-arvoa, että vain evankelis-luterilaiseen tai ortodoksiseen seurakuntaan kuuluville tarjotaan tällaista palvelua? Eikö se nimenomaan aseta nämä kaksi vakaumusta eriarvoiseen asemaan muihin vakaumuksiin verrattuna?

Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
:D:D

Vata Ry. sivuilta

Siviilipalvelus sitten ilmeisesti olisi :rolleyes:

Siis onko joku lukenut tuota sivua. :nope::nope:

Ne ei myöskään näemmä oikein tiedä, mitä ne haluaa. Mut hienoa laittaa Ry pystyyn :thumbup:
Tää kommentti meni nyt pahasti yli tai ali mun ymmärryksen. :confused: Mutta ehkäpä se johtuu siitä, että minäkin lailla Vatan ihmettelen miksi Jehovan todistajat on vapautettu sekä ase, että siviilipalveluksesta. Miksi niitten vakaumus on tärkeämpi, kun niitten jotka on jostain muusta syystä vakaumuksellisia pasifisteja? Tai ehkä paremminkin, mitä sellasta Jehovan todistajien vakaumuksessa on, että siviilipalveluskin olisi sen vastainen?

Mua ei oikeesti juurikaan liikuta toisten uskomukset ja uskonnot, mutta toi vapautus "sotii" mun tasa-arvokäsitystä vastaan pahasti. Myös ateistien omistamien firmojen maksama kirkollisvero ois sellanen asia, jonka sais poistaa, ateistithan joka tapauksessa maksaa hautapaikasta ym. enemmän, joten perustelut hautausmaitten ylläpidosta ja muusta vastaavasta ei vaan toimi. Mutta nyt minä harhauduin jo pahasti aiheesta. Joten lisäämpä edelliseen aiheeseen sen verran, ettei mua oikeastaan ne kristinuskoa mainostavat lappuset häiritse. Miten sitä vois valita mihin uskoo, jos mikään osapuoli ei sais kertoa mistään mitään. Ja minä uskon valinnanvapauteen.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
ateistit dissaa kristittyjä kristityt islamisteja kiva kierre ... Itse en kuulu kirkkoon , mutta kirkkohäät olisi kiva saaha .

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Nyt vielä kun kirkosta ja puolisosta eroaminen kävisi samalla nettikaavakkeella, niin jopa olisi helppoa.
Se olisi kätevää. Nyt pitää erota kahdessa osassa, prosessi kestää minimissään puoli vuotta ja sekä I että II-vaiheen lapuista täytyy maksaa yhteensä yli 100€. Avioliittoon pääsee ilmaiseksi ja ilman mitään puolen vuoden harkinta-aikoja, ihme touhua.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Se olisi kätevää. Nyt pitää erota kahdessa osassa, prosessi kestää minimissään puoli vuotta ja sekä I että II-vaiheen lapuista täytyy maksaa yhteensä yli 100€. Avioliittoon pääsee ilmaiseksi ja ilman mitään puolen vuoden harkinta-aikoja, ihme touhua.
Ehkä siihen pitäisi lisätä teoriakoe ja ns. inssiajo.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Ehkä siihen pitäisi lisätä teoriakoe ja ns. inssiajo.
Sopiva inssiajo olis vaimo ratissa oudossa suurkaupungissa mies krapulassa vieressä. Tunti sompailua ja jos viikon sisään on puhevälit palautuneet, niin annetaan mahdollisuus teoriakokeeseen. Teoriakokeessa kysellään suuseksiin liittyviä perusasioita.

haju

Banned
Hyviä uutisia luterilaisen kirkon piiristä; painostuksen alla kirkkoväki myöntyi asettamaan lastensuojelun rippisalaisuutta tärkeämmäksi asiaksi.

HS
Luterilainen kirkko on tänään myöntynyt uusiin ohjeisiin, jos papin tai virassa olevan lehtorin kanssa käydyssä ripissä tai sielunhoidossa ilmenee lasten seksuaalista hyväksikäyttöä.

Lapsen suojelu on tästä lähin ensisijainen myös rippitilanteisssa, Kirkon tiedotuskeskus kertoo.

Tähän asti rippisalaisuuden ehdottomuutta korostanut kirkko tekee nyt uuden menettelytapaohjeen ja kouluttaa pappeja ja virassa olevia lehtoreita tavoissa suhtautua kirkossa esiin tulevaan pedofiliaan.
Mitähän Forumin jeesusklubi tähän sanoo? Vielä toukokuussa se oli arkkipiispan tavoin ehdottoman rippisalaisuuden kannalla ja pelkkä keskustelu rippisalaisuuden murtamisesta pedofiilien paljastamiseksi kuitattiin "huumorilla".

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
En tiedä jeesuskubeista, mutta hajun persejengi lisää varmaan suvaitsevasti bensaa palavan kirkon rauniolle.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Hyviä uutisia luterilaisen kirkon piiristä; painostuksen alla kirkkoväki myöntyi asettamaan lastensuojelun rippisalaisuutta tärkeämmäksi asiaksi.
Ymmärränkö tässä nyt oikein kantasi, että oikea päätös on nyt sitten "väärin tehty"?

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Ymmärränkö tässä nyt oikein kantasi, että oikea päätös on nyt sitten "väärin tehty"?
Ei

Kun hajua vituttaa niin paljon, kun sen rakas toikki putoaa alemmas alemmas, kun kukaan ei ole eää kiinostunu sen mielipiteistä. Sit sen on pakko tulla heittää jotain paskaa tänne, että se saa tän toikin pysymässä ylempänä.

Muuten tälle kävis, niinkuin sen sivarimuistoja toikillekkin. Kukaan enää ole kinnostunut siitä että haju on suvaitsevuudellaan ollut sellaistakin suvaitsevuutta maailmaan ajamassa.

Oikein foorumin Assange.