Myös täällä juttua:Esim 2t Yamahoissa (tietoisku: 80-luvun ja 90-luvun Yammut, maailman legendaarisimmat ja parhaat perämoottorit= yksinkertainen, kevyt ja pomminvarma tekniikka. Hakkaavat 4tahdit mennen tullen, viimemainituissa maksaa pelkkä jakohihnan vaihto ja perushuolto johon tarvitset tietokoneet ja laitteet 800e.. Sillä ostaa paljon veneileväkin ison määrän bensaa 2 tahtiseensa kesässä ja kone on oikeasti pomminvarma varsinkin jos ostaa sillä isommalla vaihteistolla jota käytettiin mm 90 hv versiossa ja oli saatavilla 50 hv eteenpäin teholuokissa. Sen erottaa ihan torpedon koosta) on ollut tehoeroja ihan pakoputkien perusteella. Mm 3 sylinterinen 850 cc lohko oli käytössä samanlaisilla 3:lla kaasarilla suuttimineen 60 ja 70 hv tehoversioina=ero tehtiin paremmin hengittävällä pakoputkella.
kerron mielelläni myöhemmin lisää.. BTW: Erityisesti jos 2t Yammusi on lyhytrikinen vielä niin pidä siitä kii, se on aarre. Todella kysyttyä tavaraa ja jatkossa arvo tulee vaan kasvamaan kun 2t-tekniikan maahantuontia on jo nyt lainsäädännöllä rajoitettu ja tuo viherpiiperöinti tullee vaan lisääntymään!
Tuliskohan halvemmaksi, jos vastaisuudessa otat perheen veneretkille mukaan vaikkapa tilavahkon saavin?Kaasarit olivat täynnä paskaa, joten ei ihmekään kun kävi huonosti. 400 e kustanti, kun asennettiin vedenerotinkin. Että näin.
Tuliskohan halvemmaksi, jos vastaisuudessa otat perheen veneretkille mukaan vaikkapa tilavahkon saavin?
En tiedä, mutta veikkaan, että tulisi käännellä niitä seosruuveja myös nykyisenkin omistajan toimesta. Ehkä itään - jos ei auta, sitten länteen.Tulipa hommattua käytetty Yamaha perämoottori. 30 hp ja mallia DEO 6N3 S. Kone käy epätasaisesti ja yskähtelee.
Edellisen omistajan toimesta seosruuveja käännelty. Tässä kyseisessä koneessa on kuulema ongelmana seosputket, jotka karstottuvat ja aiheuttavat tyhjäkäyntiongelmia. Seosputkia ei kuulema saa irti rikkomatta, ja uusia ei saa mistään. Puhdistaminen karstasta on muka mahdotonta. On kuulema kokeiltu jopa ultraäänellä ilman tulosta.
Eli varmaan tämän käyntihäiriön takia seoksia on käännelty. Onko jokin nyrkkisääntö seoksien säätöön, paljonko ruuvit pitää olla auki. Pitääkö jokaisessa kaasuttajassa seosruuvin olla samassa asennossa ?
Onko jokin aine missä liottaa kaasuttimia. Olen jostain kuullut että asetoni liottaisi hapettumia, mutta mikä liottaa suutinputkien karstan ?