Yamaha perätuupparin viritys !

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Simppelit ja toimivat ohjeet vauhdikkaamman etenemisen varmistamiseksi.

1. Tehosta hengitystä
2. Tehosta nesteytystä
3. Varmista että sytytys pysyy kaikesta huolimatta skarppina
4. Vältä turhaa kitkaa
5. Tehosta dynaamisuutta hydrotilassa
6. Kevennä lastia
7. Kasta tulppaa aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus

Pistä toimeksi ja muista raportoida vauhtisi kehiyttymisestä. Onnea matkaan.
 
Viimeksi muokattu:

jupasierra

Member
Liittynyt
14.5.2009
Viestit
11
Lips

"Heitä yks huuli"- sanoi patologi toiselle !
Mukavahan täällä on läppää heitellä, mutta neuvoja kaipaisin miten jamppiin saisi tekohengitystä. Mikä olisi se oikea palsta tälle ?
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
"Heitä yks huuli"- sanoi patologi toiselle !
Mukavahan täällä on läppää heitellä, mutta neuvoja kaipaisin miten jamppiin saisi tekohengitystä. Mikä olisi se oikea palsta tälle ?
En asiasta tiedä, mutta eikös nuo vanhat 2-t koneet ole periaatteessa ihan samanlaisia, mitä mopoissa on. Joten muististä löytyy kun kaasarin bensasuutinta porailtiin isommaksi, viilattiin kurkkua isommaksi, männällekkin jotain toimenpiteitä tehtiin jne...

EDIT: Tosin nyt muistan myös sen, ettei se Raisu lähtenyt noiden toimenpiteiden jälkeen käyntiin... Liian iso reikä suuttimessa. Ostettiin vaikosuutin ja taas kulki! Tosin kone leikkasi kiinni myöhemmin...

MÄ PUHUN MOOTTORINVIRITYSJUTTUJA!!!!!!!!!!! MINÄ!!!!!!!!!!!! EIISSSATANA MELKEIN YHTÄ PAHA KUIN MEHE SÄÄTÄMÄSSÄ TIETOKONEJUTTUJA!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kyllähän tämä olisi ehdottomasti F1-vapaalle kuulunut. Yamaha ja F1 kun tunnetusti sopivat toisilleen kuin finaalit suomalaiselle jääkiekkoilulle.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Viitataanko tässä nyt kintaalla siihen vanhaan viritykseen... miten se nyt meni...
Jaa en tiedä, mutta mulle tuli ainakin mieleen vanha ällö shokeeraja tubgirl. En linkitä.

Mutta näin muuten. Omistuksessa on ollut mainitun Yamahan lisäksi 50-luvun moottorikopaton 30 hv ulkolaitakone, väriltään vaaleansininen, armeijalta joskus ostettu. 60-luvun koneosastoa edusti Shark merkkinen valtava 60 hv jättiläinen. Massiivinen kapistus. Ja 80-luvun alusta Valmet Terhi, 50 hv. Jos traktorit olisivat kakstahtisia niin tuo moottori kävisi siihen. Todella karu kone ja vaihteistokin kolisi ja rutisi hyvin miehekkäästi. Ja mölyä lahti kuin pienestä kylästä. Mutta oli sentäs sähköstartti. Lisäksi oli yksi 70-luvun Mercury, 40 hv. Todella makean näköinen koppa oli siinä. Tuli mieleen Darth Vaderin kypärä, heh. Mut ei sitä narua jaksanut erkkikään nykiä varttituntia et sen sai käymään. No kaikki nämä ovat nykyään romutettuja.

Jäljelle noista vanhuksista on jäänyt 60-luvun Mercury, 6 hv. Väriltään valkoinen, kun Mercuryt yleensä ovat mustia. Vähän ajettu ja hyväkuntoinen peli. Varsinaista käyttöä sille ei ole lain, mutta kyllä kannattaa säilyttää tuollainen museokuntoinen vekotin. Se on ihan nätti! Suorastaan koristeellinen verrattuna nykykoneisiin. Muutoinkin Mercuryt ovat mielestäni ylivoimaisesti säväkämmän näköisiä muihin valmistajiin verraten. Ovat aina olleet. Kai se on se mustan ja kromin kontrasti joka natsaa.

 
Ylös