Lisäksi Magnyn rata on sen pitkän suoran ansiosta, jonka ympärillä on todella avointa maastoa, erittäin altis erilaisten tuulten vaikutuksille!
Ja mitä enemmän auton aerodynaamiikka perustuu noihin ulkoisiin erilaisiin härpäkkeihin, sitä enemmän kaikenlaiset tuuleen vireet vaikuttavat autojen käyttäytymiseen!
Tästä tuulesta on aikapaljon muistaakseni valitettu Magnyn kisojen yhteydessä! Esim Spa:ssa radan ympärillä on kuitenkin puita ja metsää suojana tuulelta.
Itse pidän nopeimpina autoina niitä jotka aika-ajoissa tyhjillä tankeilla pystyvät suorittamaan radat nopeimmin! Sehän on selvä että sellainen auto on nopein, kun puhutaan auton nopeudesta. Mikä siinä on epäselvää?
On ihan eri asia puhua parhaasta ja nopeimmasta autosta! Vai onko esim. ne 80-luvun alun turbot hitaampia kuin esim. Keken voittaja-williams? Ei, Keken auton teki "paremmaksi" vain luotettavuus! Nopein auto se ei ollut oikeastaan juuri millään radalla!
Eli olisi toivottavaa erottaa nopeimmat autot ja ne parhaat autot toisistaan, jos näistä asioista keskustelee! Yleensä niillä parhailla autoilla voitetaan eniten kisoja tai ainakin se merkkimestaruus ja se yhdistelmä nopeutta ja luotettavuutta! Nopeimman auton titteli menee sitten niiden aika-ajotilastojen perusteella!