Yleisurheilukesä 2006

Hurmurisija

Well-known member
Olga sanoi:
Sinnehän voi pyrkiä jokainen rennompi kaveri näyttämään, ettei jäkitä. :ahem:
Eipä niitä hirveästi Suomessa taida olla. Suomalainen yleisö on tyytyväinen voittoon eikä mihinkään muuhun. Se on huono asenne. Pitäisi kulttuuria kehittää vähän iloisempaan suuntaan, ruotsalaisemmaksi.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Hurmurisija sanoi:
Eipä niitä hirveästi Suomessa taida olla. Suomalainen yleisö on tyytyväinen voittoon eikä mihinkään muuhun. Se on huono asenne. Pitäisi kulttuuria kehittää vähän iloisempaan suuntaan, ruotsalaisemmaksi.
Minä kuulun suomalaiseen yleisöön ja olen tyytyväinen myös muuhun kuin voittoon. :ahem:

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Noniin hopeaa sitten.. Toivottavasti olisi "payback time" sitten ensi vuonna ja sitä seuraavana! ;)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Odotettu tulos. Vaikka Pitkämäki onkin hyvä niin kyllä kiistatta Thorkildsen on se maailman paras, siitä ei ole pienintä epäilystäkään. 2000-luvun Zelesny (vai miten lie se kirjoitetaankaan).

Jos Pitkämäkeä jännitti niin aivan varmana se johtui aika pitkälle viime kesän MM-kisojen floppaamisesta. Pelkäsi, että niin käy jälleen...

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
markoj sanoi:
Siinä tapauksessa voitkin pakata laukkusi ja matkata etäiselle saarelle.
Alankin heti pakkaamaan....tai oikeastaan ensin purkamaan.
---
Tämä Tero on vielä sen verran nuori sälli, että kaiketi saadaan juhlia myöhemmin ihan tarpeeksi kullan kera.

Hurmurisija

Well-known member
Olga sanoi:
Minä kuulun suomalaiseen yleisöön ja olen tyytyväinen myös muuhun kuin voittoon. :ahem:
Hyvä jos olet. Kuulut selvästi valiojoukkoon. :ahem: Ei muuta kuin junnuvalmentajaksi!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
En ole muuten nähnyt vielä sekuntiakaan TV-kuvaa EM-kisoista. Eipä ole kiinnostanut sen vertaa. :D
Tänäänkin olin lenkillä ja katsoin vain tekstarista tulokset. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hurmurisija sanoi:
Taitaa tuulen vaikutus olla jonkinlainen keihäässä. Eikös sopiva vasta(?)tuuli voi tuoda useita metrejä lisää? Silloin oltaisiin menty jo yli 90.
Kyllä nykykeihäät on tehty lentämään myötätuulessa. Zelesnyn voimassa oleva maailmanennätys on heitetty Jenassa hirmuiseen myötätuuleen. (lähde Aki Parviainen Yle24 kanavalla 9.8.)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Matxi sanoi:
En ole muuten nähnyt vielä sekuntiakaan TV-kuvaa EM-kisoista. Eipä ole kiinnostanut sen vertaa. :D
Tänäänkin olin lenkillä ja katsoin vain tekstarista tulokset. :D
Kylvöä havaittavissa.....

Mitä Matxi oli lenkillä... :eek!: :thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Formulanomi sanoi:
Kylvöä havaittavissa.....

Mitä Matxi oli lenkillä... :eek!: :thumbup:
Mä mitään kylvänyt, kunhan totesin miten on asianlaita omalla kohdallani. Ehkä viikonloppuna tulee katsottua jokunen minuutti kisoja, tuskin ennen sitä.

Hurmurisija

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Kyllä nykykeihäät on tehty lentämään myötätuulessa. Zelesnyn voimassa oleva maailmanennätys on heitetty Jenassa hirmuiseen myötätuuleen. (lähde Aki Parviainen Yle24 kanavalla 9.8.)
Joo, voi olla. En tiedä yhtään, muistan vain jostain kuulleeni, että tuulen vaikutus on useampia metrejä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Matxi sanoi:
Mä mitään kylvänyt, kunhan totesin miten on asianlaita omalla kohdallani. Ehkä viikonloppuna tulee katsottua jokunen minuutti kisoja, tuskin ennen sitä.
Edellinen kommenttisi, tämän quotetun kommentin jälkeen siis, vaikutti vähän siltä....pilke silmäkulmassa toki...siis näin. ;)

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Hurmurisija sanoi:
Jos tavoitteena on voitto niin miksi pitäisi olla tyytyväinen hopeaan?
Hopea nyt vain on hajuton, mauton ja väritön tässä tapauksessa. Ei sinänsä pettymys, mutta.. :dunno:

Eri asia jos mitali ei ole tavoite ja se kuitenkin tulee (vrt. "tapaus Evilä")

Hurmurisija

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:
Jos tavoitteena on voitto
Miksi tavoitteena pitäisi olla voitto eikä mahdollisimman hyvä oma suoritus? Voin aivan vilpittömästi sanoa, että katson mieluummin omasta suorituksestaan iloitsevaa ei-voittanutta urheilijaa kuin pettynyttä hapannaamaa.

Esimerkiksi naisten kolmiloikassa toiseksi tullut Hrisopiyi Devetzin menetti mestaruuden toiseksi viimeiseen hyppyyn (hyppäsi itse viimeisenä). Silti hän kiersi kenttää kuin Naantalin aurinko.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Formulanomi sanoi:
Edellinen kommenttisi, tämän quotetun kommentin jälkeen siis, vaikutti vähän siltä....pilke silmäkulmassa toki...siis näin. ;)
Tjaa-a.. No ei se sillain ollut ainakaan tarkoitettu. Sinällään vaan jännä kun ennen tuli kyllä seurattua MM-, EM- ja Olympiakisat... Yleisurheilusta siis.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Hurmurisija sanoi:
Miksi tavoitteena pitäisi olla voitto eikä mahdollisimman hyvä oma suoritus?
Miksi siis ylipäänsä kilpailla? Mahdollisimman hyviä omia suorituksia voi kukin takoa vaikka takapihallaan.. sikäli kun omistaa tarpeeksi ison takapihan.. ;)

Hurmurisija

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:
Miksi siis ylipäänsä kilpailla?
Kilpailuhan on juuri sitä, että pyritään tekemään mahdollisimman hyvä oma suoritus tilanteessa, jossa suorituksia vertaillaan. Paras suoritus ei kuitenkaan synny ajattelemalla muita tai muiden tuloksia tai yleisön vaatimuksia vaan keskittymällä mahdollisimman paineettomasti omaan tekemiseen. Siitä tulee rentous ja varmuus.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Norjalaisella oli selvästi henkinen yliote Pitkämäkeen koko kilpailun ajan. Tuli mieleen Häkän entinen tapa kätellä kilpakaverit ennen starttia.