Ylimääräisen ottamisesta

Otatko ruokailussa enemmän kuin on ilmoitettu maksimimääräksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    44

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24221
Sijainti
lappeen Ranta
En.

Mutta jos saisi ottaa vaan kolme kalapuikkoa niin jättäisin vallan väliin ja menisin johonkin muualle syömään jotain muuta tai kalapuikkoja. Paitsi tietysti jos olisin vielä peruskoulussa tai muussa paikassa jossa ruoka ei maksa itselle mitään, niin söisin ne kolme kalapuikkoa oheistarvikkeineen ja sitten tarvittaessa jossain muualla lisää.
 

What is this?

******
Liittynyt
4.12.2008
Viestit
138
Likewise, a greatest element of a poset is an upper bound of the set which is contained within the set, whereas a maximal element m of a poset A is an element of A such that if m ≤ b (for any b in A) then m = b.

ilmoitttuamaksimimaara ei käsittääkseni ole.....Kys.on aina absoulttisista arvoista..........:eek!:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
En ota ylimääräisiä. Mutta juuri näiden rajoitusten vuoksi olenkin laittanut työmaaruokalan boikottiin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
En silleensä, mutta ruokaohjeissa olevat annosmäärät vissiin tarkoitettu joillekin anorektikoille. Helposti tulee kahden edestä syötyä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Otatko ruokailussa enemmän kuin on ilmoitettu maksimimääräksi?
Tota, MISSÄ on ilmoitettu maksimimäärä otolle?
Vaimo ei ilmoita otolle maksimimäärää, eikä ravintolat joita olen käyttänyt viimeisinä vuosikymmeninä.
Vastaan Jaska jos voin. Ja voinkin.
Jaska.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Olen mä kyllä joskus ottanut ylimääräistä ja huomannut vasta astiain palautuksen yhteydessä että jonkinlainen yläraja on ollut olemassa. Oletan ettei aiheutunut ongelma ole ollut suuren suuri, sillä maksupaikalla ei henkilökunnan edustaja ole nähnyt aiheelliseksi huomauttaa toiminnastani tai veloittaa ylimääräistä.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Riippuu ihan mitä ruokaa on tarjolla. Ei-niin-hyvää ruokaa en välttämättä ota edes maksimimäärää kun taas liian-hyvää voi ottaa sitten vaikka salaa ylimääräisen annoksen, jos ei muuten onnistu.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
mJöTöÖöööööh....


MINÄ, MINÄ JA VIELÄ KERRAN MINÄ! :mad_old:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vastasin, ei koska niin pääasiassa toimin, mutta tietyissä tilanteissa olen tehnyt poikkeuksiakin.

Jos rajoitus koskee esim. pihveja (max 1 tai 2), en luista siitä ylöspäin, koska ylimääräinen pihvi näkyisi niin selkeästi. (Tosin edellisen firman eräs työkaveri piilotteli extrapihvejä perunamuusin alle onnistuneesti).

Mutta jos kyseessä on esim. lihapullat (max 6-8), niin silloin saatan heittää kymmenenkin lautaselle. Koskaan ei ole tullut kassalla naputtamista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös