Sam
Muumipappa
Olen kyllä vahvasti Runarin kanssa samaa mieltä
Autojen katalysaattori.Runar ja Kyllikki sanoi:Rajoittimia vaativat: Sanokaas joku muu laki Suomesta, jota pakotetaan noudattamaan tai edes suht vakavalla naamalla kehdataan esittää pakolla noudatettavaksi teknisellä tms. järjestelmällä kuin tieliikennelaki ylinopeuksien suhteen? Sellaisella teknisellä systeemillä, jonka "tarkkailun/pakottamisen" kohde olisi velvoitettu maksamaan? Jos rajoittimia tulee, on aivan selvää, kuka on maksumiehenä. Autoilijat itse.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Myös alkoholi tappaa ihmisiä paljon enemmän kuin liikenne. Ja kun muistetaan, että vain erittäin pieni osa liikenneonnettomuuksista aiheutuu ylinopeuksista, niin eikö olisi loogisempaa suunnata tuo vaahtoaminen alkoholin täyskieltoon ja sen täydelliseen valvontaan? Jos taustalla on siis aito huoli kansssaihmisten hengestä ja terveydestä?
Kyllä autoilijat maksavat ne kollektiivisesti, autoveroissaan jne. ja jää vielä reilusti ylikin :ahem:AMS82 sanoi:Epäilemättä autoilijat maksavat rajoittimien kulut. Samaa ei valitettavasti sanoa liikenteessä törttöilevien autoilijoiden aiheuttamista kuluista, ne päätyvät kaikkien muidenkin maksettavaksi, sillä kovin harvoin säheltäjältä itseltään pystytään mitään perimään ja kohtuullisuuden nimissä ei tietysti koskaan peritä kaikkia niitä kustannuksia jotka törttöilystä on yhteiskunnalle aiheutunut.
Ei katalysaattori ole pakollinen, jos päästöt jäävät muutenkin tarpeeksi alhaisiksi.Ace17 sanoi:Autojen katalysaattori.
:thumbup:Lyhimmät ajokieltorangaistukset saattavat pidetä nykyisestä 2–3 viikosta jopa lähelle kahta kuukautta, kun tieliikennelaki tiukentuu vuoden lopulla.
Ajokortin menettämiselle tulee minimiajat, jotka vaihtelevat yhdestä kuukaudesta yhteen vuoteen rikoksen törkeydestä ja toistuvuudesta riippuen.
Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajan Markku Laukkasen (kesk) mukaan lainmuutos puuttuu "Suomeen pesiytyneeseen rakenteelliseen ylinopeus- ja piittaamattomuusongelmaan".
:thumbdown :jaska: :jaska: :jaska: :thumbdown :nope:Mutku sanoi:"piittaamattomuuteen" pyritään nyt puuttua lyhyitä ajokieltoja pidentämällä.
:thumbup:
Ja kuninkaallisesti unohdat laskuista esim kunnallisen tienpidon kulut ja muut vastaavatjaska sanoi:Kyllä autoilijat maksavat ne kollektiivisesti, autoveroissaan jne. ja jää vielä reilusti ylikin :ahem:
Mitäs se haittaa jos ajokieltoa pidennetään? Eihän varteennotettava autoilija aja humalassa tai 40km/h ylinopeutta :thumbup:Black Leopard sanoi::thumbdown :jaska: :jaska: :jaska: :thumbdown :nope:
Hyvä Suomi.Koskahan huomaavat puuttua "Suomeen historiallisesti pesiytyneeseen rakenteelliseen rattijuoppokulttuurin piittaamattomuusongelmaan sekä virallisten tahojen vääristely ja valehteluongelmaan".
niihinhän menee ~5 miljardia euroa vuodessa :ahem:J.Heldenview sanoi:Ja kuninkaallisesti unohdat laskuista esim kunnallisen tienpidon kulut ja muut vastaavat
Oletko varma ettei mene? Suomessa on 444 kuntaa ja 2miljardia (unohdat myös muut jutut kuin kunnallisen tienpidon)/444= 4.5 miljoonaa per kunta. Sitä suuruusluokkaa se on keskimäärinjaska sanoi:niihinhän menee ~5 miljardia euroa vuodessa :ahem:
Ett silleen!!!!!!!!
Vielä kun tajuaisivat sen että vuodessa kuolee kymmeniä ihmisiä sen takia ettei heillä ole järjettömän auto- ja polttoaineverotuksen takia varaa autoon jossa olisi esimerkiksi niinkin huippumoderni varuste kuin airbag. Sattuuko joku muu muistamaan kuinka keväällä lehdissä oli juttua siitä kuinka nuorten liikennekuolemat, ne joissa oli mukana ylinopeus, olivat lähes tuplaantuneet edellisvuodesta ja kansanedustajista lähtien ehdoteltiin taas ties mitä 21-vuoden ikärajaa pojille ja 80km/h nopeusrajoitusta aloitteleville kuskeille. Ilmeisesti sillä ei ole mitään merkitystä että samaisena keväänä kuoli 20 nuorta Konginkankaalla lievää ylinopeutta ajaneessa bussissa, ilman sitä kuolemaan johtaineita kolareita olisi ollut vähemmän kuin edellisenä vuotena. :jaska:Black Leopard sanoi:
Hyvä Suomi.Koskahan huomaavat puuttua "Suomeen historiallisesti pesiytyneeseen rakenteelliseen rattijuoppokulttuurin piittaamattomuusongelmaan sekä virallisten tahojen vääristely ja valehteluongelmaan".