Ylistys Jumalten Juomalle(K!8 varoitus)

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

312T4 sanoi:
Sulle nuo spätleset, ausleset ja beerenausleset ovat vielä tutkimaton alue, mutta jospas sitä joskus makeammistakin valkoviineistä oppisi pitämään:ahem:

Mutta ihan ok oli tuo Gallon Sierra Valley Cabernet Sauvignon - ihan mehevä viini:wink:
Join kerran Trockenbeerenauslesea. Makeaa ja kallista oli.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Sulle nuo spätleset, ausleset ja beerenausleset ovat vielä tutkimaton alue, mutta jospas sitä joskus makeammistakin valkoviineistä oppisi pitämään:ahem:
mulle? :doubtful:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Mitäs forumin viiniasiantuntijat suosittelisivat lasagneen ja lasagnen kanssa? Chiantia olen yleensä käyttänyt, mutta se ei nyt nappaa.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Juskanen sanoi:
Mitäs forumin viiniasiantuntijat suosittelisivat lasagneen ja lasagnen kanssa? Chiantia olen yleensä käyttänyt, mutta se ei nyt nappaa.
Paul Masson California red Wine. Ainakin meillä tykätään, muta lähinnä nämä ovat henkilökohtaisia makuasioita. Kannattaa kuitenkin kokeilla.

Lehtori vois varmaan antaa enemmän infoa näissä wiiniasioissa.

Myös Paul Masson White Wine käy lasagnen kanssa.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Hakusessa oli lasagnen kumppaniksi punkkua, mielellään Italialaista. Mulla oli jonkinlainen mielikuva, mitä olen hakemassa, kun menin Alkoon. Parin minuutin pohdinnan jälkeen päädyin Valpolicella Superiore Zenatoon. Eikä ollut todellakaan huono valinta :thumbup: Viini oli hyvää jo sinällään, tuoksukin kerrassaan miellyttävä. Mutta lasagnen kanssa tämä oikein puhkesi kukkaan! Ei voi kuin suositella, sekä tämä viini + lasagne on enemmän kuin osiensa summa :thumbup:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Juskanen sanoi:
Hakusessa oli lasagnen kumppaniksi punkkua, mielellään Italialaista. Mulla oli jonkinlainen mielikuva, mitä olen hakemassa, kun menin Alkoon. Parin minuutin pohdinnan jälkeen päädyin Valpolicella Superiore Zenatoon. Eikä ollut todellakaan huono valinta :thumbup: Viini oli hyvää jo sinällään, tuoksukin kerrassaan miellyttävä. Mutta lasagnen kanssa tämä oikein puhkesi kukkaan! Ei voi kuin suositella, sekä tämä viini + lasagne on enemmän kuin osiensa summa :thumbup:
Tämä toimi ja kunnolla! Viini itsessään oli hyvä, ruoka oli aivan mahtavaa. Mutta nyt minä ymmärsin todella mitä tarkoittaa että tietty viini sopii tietyn ruuan kanssa. Matemaattisesti viini ylisti ruokaa toiseen potenssiin, ja ruoka viiniä samoiten... Summa summarum, kokonaispaketti nousi potenssiin neljä! Suosittelen! Kokeilkaa ja nauttikaa!

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Itse luotan Alkon myyjiin, jos ruokaviiniä tekee mieli, eivätpä nuo väärässä ole olleet.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Juskanen sanoi:
Joku kevyehkö hieman viilennetty punaviini, vaikka Beaujolais tai joku chileläinen Merlookin voisi mennä naisille:eek:

Kokeile Beaujolaista!

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Juskanen sanoi:
Varmaan hyvä valinta:wink: Itse en ole perehtynyt yhtään italialaisiin viiniin, joten en tiedä niistä yhtään mitään, mutta alappas sinä perehtymään niihin! Siinäpäs makoisa harrastus:thumbup: ¨

poikkeus: Antinorin Chianti Classico oli ennen varsin tanniininen ja miehekkään kova punaviini! Pitäisi maistaa pitkästä aikaa:ahem:

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Egri Bikavér

Ensi siemauksella en saanut oikein otetta tahan. Sekoitin viiniin pari teelusikallista sokeria ja toimi! Suorastaan tulvillaan aromeja. Oli tammea, persikkaa ja ripaus sianpaskaa. Tanniineja oli niin paljon, etta jai kieli kitalakeen kiinni ja ei lahtenyt irti kun Samariinilla. Suosittelen lampimasti. Sopii erittain hyvin lenkkimakkaran kaveriksi.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Hyvä uutuus!

Baron de Brane, eli Chateau Brane-Cantenacin "kakkosviini", jossa on klassisen tammisen vanilijainen Bordeaux bukee ja varsin tasapainoinen maku, ehkä aavistuksen enemmän olisi voinut olla hedelmää! :ahem:

Baron de Brane 2004, 21,80 Euroa

0,75 l468157 • 28,93 €/l
Henri Lurton, AC Margaux
CABERNET SAUVIGNON (65 %), MERLOT (30 %), CABERNET FRANC (5 %). 2004
Täyteläinen, notkea, kypsän kirsikkainen, kevyen mokkainen, mausteinen, lämmin, pitkä

Viimeksi muokattu:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Toinen vanha tuttu

Sunrise Merlot, Chile: Täydellinen nautiskelu viini, aivot vaan narikkaan ja lasiin tätä, niin Voila! Naisten makuun erityisesti:thumbup:

Captain Howdy

Well-known member
Jaloviina *

Kepeä konjakin aromia sisältävä janojuoma. Antaa 'lähdöt' vaativaankin juopotteluun ja toisaalta pelastaa laskuhumalaltakin. Erinomainen myös flunssan ja vitutuksen torjuntaan. Mä varmaan ostaisin jalluhammastahnaakin, jos sellaista olis. Yhden tähden, tietenkin!

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
312T4 sanoi:
Toinen vanha tuttu

Sunrise Merlot, Chile: Täydellinen nautiskelu viini, aivot vaan narikkaan ja lasiin tätä, niin Voila! Naisten makuun erityisesti:thumbup:
Minen erityisemmin tykkää tuosta, aika peruskuraa. Mutta eipä mulla muutenkaan ole kovin naisellinen maku.