Ylösveto

Oletko kokenut ns. ylösvedon kesken laskeutumisen?

• Olen

Äänet: 8 44,4%
  • En

Äänet: 10 55,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    18

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Laskeutumisen keskeytystä ei muistaakseni ole lennoillani tullut.

Kerran Rhodokselle matkalla DC 10 koneeseen iski salama. Olin juuri silloin koneen takaosassa hakemassa lasillista kun valot sammuivat, kone "hieman" puisteli ja matkustamossa vallitsi hiljaisuus. Lentoemäntä lohdutteli meitä sanoen, että ihan tässä vähän aikaa sitten vastaavanlaisessa tilanteessa USA.ssa iski salama DC-10 koneeseen ja se joutui aika pahoihin vaikeuksiin sen seurauksena, liekö tippunut tai jotain sellaista. Ei pelottanut. Tempaisin lasillisen nopeasti ja tilasin pari tuplaa aika nopeassa tahdissa. Tuplat ei olleet suklaapatukoita, vaan ihan jotain muuta, aika vahvaa juomaa.

Eilatiin lensin joskus ElAl:in isolla Boeing:lla. Lievää hämmästystä aiheutti se, kun olimme lähestymässä Eilatia ja huomasin ikkunasta Eilatin lahden, kun oli odottanut, että laskeutuisimme Ovdaan.
Kone kaartoi aika jyrkästi meren yllä kohti Eilatin kaupunkikenttää, jonka tiesin oleva suht koht lyhyt isolle koneelle ja muutaman hotellin katon yli lennettiin kattoja hipoen. Uimarannan kohdalla oltiin jo lähes maassa ja siitä kun kone istahti kentälle, alkoikin sitten jarrutus jollaista en kuuna päivänä aikaisemmin ole kokenut. Niin sitä vaan pysähdyttiin juuri ennen kiitoradan päätä, käännyttiin rullaamaan takaisin, ja kohta oltiinkin jo Eilatin todella pienen terminaalin edessä.

Kemin kentällä olen ollut DC 9:ssä kun kiitotie lie ollut liukas ja sivuluisussa tultiin kentälle. Sivuluisua kesti jonkun aikaa mutta oikenihan se siitä viimein ja jarrut päälle.

Ei mua lentäminen pelota. Kaikkein mukavin tapa matkustaa se edelleen on.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Ryanairilla Tanpereelle saapuessa lienee ollut se huisin lentokokemus. Siinä vaiheessa, kun pilvistä putkahdettiin alapuolelle oltiinkin jo puunlatvojen korkeudella. Aika lujaa mentiin asvalttiin.

Pelkään kyllä lentämistä aivan helvetisti. Ja parin kuukauden päästä mennään taas. Mitenköhän mulla, noin niinkuin muuten, menee?

Örfil

Guest
Pelkään kyllä lentämistä aivan helvetisti. Ja parin kuukauden päästä mennään taas.
Et ole kuule ainoa. Pitää laittaa joka kerta tupladeodorantit ja ottaa pahoinvointilääkkeet jne. Lyhyet lennot on pahimpia, pitkillä lennoilla on isot ja vakaat koneet ja niissä pystyy jopa nukkumaan sopivien tainnutteiden voimalla. Intian/Thaimaan lennoille haen aina lääkäriltä mömmöt.

Mangelo

Well-known member
Ryanairilla Tanpereelle saapuessa lienee ollut se huisin lentokokemus. Siinä vaiheessa, kun pilvistä putkahdettiin alapuolelle oltiinkin jo puunlatvojen korkeudella. Aika lujaa mentiin asvalttiin.

Pelkään kyllä lentämistä aivan helvetisti. Ja parin kuukauden päästä mennään taas. Mitenköhän mulla, noin niinkuin muuten, menee?
Itse olen kerran ollut lennolla jossa alkoi matkustajat kirkua. Toiset naureskeli. Alppien yllä lennettiin finskin A320:llä ukkospilveen, kun kapteeni ei onnistunut täyteen lastatulla koneella ottamaan enempää korkeutta. Aikamoista heiluntaa ja pomppimista se oli, ei olis käytävällä pystyssä pysynyt. Pahin kohta oli kun ajettiin suihkuvirtaukseen ja kone tuli sekunnissa parissa jotain 100m alaspäin. Pikkasen värisi kapteeninkin ääni kuulutuksissaan :eek:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Et ole kuule ainoa.
Voi olla tuttu juttu tämäkin, mutta jos ei, niin suosittelen lentämään Kululalla. Etelä-Afrikkalainen lentoyhtiö. Huumoria ainakin piisaa. Välillä vähän mustaakin.

"We'd like to thank you folks for flying with us today. And, the next time you get the insane urge to go blasting through the skies in a pressurized metal tube, we hope you'll think of Kulula Airways."
http://www.southafrica.to/transport/Airlines/Kulula-flights/Kulula-humour.php5