Laskeutumisen keskeytystä ei muistaakseni ole lennoillani tullut.
Kerran Rhodokselle matkalla DC 10 koneeseen iski salama. Olin juuri silloin koneen takaosassa hakemassa lasillista kun valot sammuivat, kone "hieman" puisteli ja matkustamossa vallitsi hiljaisuus. Lentoemäntä lohdutteli meitä sanoen, että ihan tässä vähän aikaa sitten vastaavanlaisessa tilanteessa USA.ssa iski salama DC-10 koneeseen ja se joutui aika pahoihin vaikeuksiin sen seurauksena, liekö tippunut tai jotain sellaista. Ei pelottanut. Tempaisin lasillisen nopeasti ja tilasin pari tuplaa aika nopeassa tahdissa. Tuplat ei olleet suklaapatukoita, vaan ihan jotain muuta, aika vahvaa juomaa.
Eilatiin lensin joskus ElAl:in isolla Boeing:lla. Lievää hämmästystä aiheutti se, kun olimme lähestymässä Eilatia ja huomasin ikkunasta Eilatin lahden, kun oli odottanut, että laskeutuisimme Ovdaan.
Kone kaartoi aika jyrkästi meren yllä kohti Eilatin kaupunkikenttää, jonka tiesin oleva suht koht lyhyt isolle koneelle ja muutaman hotellin katon yli lennettiin kattoja hipoen. Uimarannan kohdalla oltiin jo lähes maassa ja siitä kun kone istahti kentälle, alkoikin sitten jarrutus jollaista en kuuna päivänä aikaisemmin ole kokenut. Niin sitä vaan pysähdyttiin juuri ennen kiitoradan päätä, käännyttiin rullaamaan takaisin, ja kohta oltiinkin jo Eilatin todella pienen terminaalin edessä.
Kemin kentällä olen ollut DC 9:ssä kun kiitotie lie ollut liukas ja sivuluisussa tultiin kentälle. Sivuluisua kesti jonkun aikaa mutta oikenihan se siitä viimein ja jarrut päälle.
Ei mua lentäminen pelota. Kaikkein mukavin tapa matkustaa se edelleen on.