YT-neuvotteluiden seurantatoikki

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tänne voi laittaa YT-neuvotteluihin liittyviä asioita. Joko itseä tai muita koskevia.

Tilanne on osaltani ns. PÄÄLLÄ.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
*Päällä*

Kävin eilen katsomassa konsernin intrassa onko uutiselle mahdollista peukuttaa. Ei ollut. Joku oli peukuttanut viimeksi, niin ottivat sen mahdollisuuden pois.

Pitäisköhän tuupata sinne joku 'Nordea jättää Ruotsin ja muuttaa Suomeen-uutisen'? Ihan vaan hurrien iloksi.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Enpä ole konsanaan ollut YT:ssä. Onneksi.
Olen lie ollut aina niin pienissä firmoissa ja suhteellisen lyhyitä aikoja, että ei ole ennättänyt osua kohdalle.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Enpä ole konsanaan ollut YT:ssä. Onneksi.
Olen lie ollut aina niin pienissä firmoissa ja suhteellisen lyhyitä aikoja, että ei ole ennättänyt osua kohdalle.
Eipä tuo muutenkin huonosti nukkavalle nannaa tee yöunien suhteen. Pe-la välisenä yönä unta 1h55min unilääkkeiden kanssa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Yhdet yt:t aikoinaan käyty läpi, ja selvisin kolhuitta.

Tsempit kaikille yyteilijöille.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olin 14 vuotta töissä suuressa firmassa, jossa en muista hetkeä etteivätkö yyteet olisi olleet päällä. Ja ovat yhä - vanhoista kunnon kuomista pihalle joutui viime viikolla mm. Hokkasen ja Jjusbaninkin tuntema Kossu.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olin 14 vuotta töissä suuressa firmassa, jossa en muista hetkeä etteivätkö yyteet olisi olleet päällä. Ja ovat yhä - vanhoista kunnon kuomista pihalle joutui viime viikolla mm. Hokkasen ja Jjusbaninkin tuntema Kossu.
Taskulämmin kossu tulee pihalle aika helpostikin.

Ei ollut YT:tä vaan pantiin pönkä ovelle.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Viidet tai kuudet ollu konsernin meidän pisteessä. Siis minun siellä työskennellessä. Edelleen tosin työskentelen. Saa nähdä, tuleeko 30-vuotta täyteen...
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kahdet yyteet takana yhtiössä työssäoloaikanani, kummallakaan kertaa ei ollut henkilövaikutuksia. Nyt lie asian laita toisin.

Tosin konsernitasolla on ollut joka vuosi jossain yksikössä tilanteet päällä henkilövaikutuksineen. Tällä kertaa napsahti omaan päätyyn.
 

Örfil

Guest
Olin 14 vuotta töissä suuressa firmassa, jossa en muista hetkeä etteivätkö yyteet olisi olleet päällä. Ja ovat yhä - vanhoista kunnon kuomista pihalle joutui viime viikolla mm. Hokkasen ja Jjusbaninkin tuntema Kossu.
Ollaankohan me oltu Albertin kanssa samassa firmassa, koska kop. Ekat YT:t omana aikana tuli, kun olin ollut talossa 5 kk ja niitä oli sitten liki koko ajan päälläns'.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kaikissa firmoissa, joissa olen ollut vakituisessa työsuhteessa on ollut useammat YT:t minun siellä olon aikana. Kerran henkilövähennysten perustelut osuivat täydellisesti minuun, mutta jostain syystä en saanutkaan kenkää. Muilla kerroilla en ole ollut huolissani lain.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kaikissa firmoissa, joissa olen ollut vakituisessa työsuhteessa on ollut useammat YT:t minun siellä olon aikana. Kerran henkilövähennysten perustelut osuivat täydellisesti minuun, mutta jostain syystä en saanutkaan kenkää. Muilla kerroilla en ole ollut huolissani lain.
"Kaikki joviaalit ja avuliaat saavat kenkää"?
 

Örfil

Guest
Yks kaveri oli Pomarfinnillä töissä ja ne sai aina jouluna kenkää ja joulukorin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ai niin olihan meillä se palkanalennuskin aikoinaan, jotta vältyttiin lomautuksilta.

Kannatti olla lojaali.:D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Neljännet YT:t tässä puljussa päällä minun kohdalla. Pari kertaa istunut neuvottelupöydässäkin.

Lähtö on lähempänä kuin koskaan aikaisemmin ja viime kerralla se oli jo perkeleen lähellä.

Kahdesta edellisestä työpaikasta on työt loppunut YT:den seurauksena. Saa nähdä miten tässä käy. No töitä on ainakin loppuvuodeksi kun on niin pitkä irtisanomisaika.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Puolisen miltsiä tappiota tänä vuonna. Viime vuonna hieman vähemmän, mutta tappiota silloinkin. Firman tilin pohja alkaa näkyä. Toimistusjohtajakin takki auki ja hattu kädessä. Aivan loppu ja turhautunut koko touhuun. Viikon päästä uutta inffoa, että miten nyt edetään. Isolla kädellä vissiin ulkomaista alkaen alkaa uudelleen järjestely ja dinosaurusten purku firmasta ulos, kun ei pysty sopeutumaan uusiin juttuihin.

Kello tikittää.

Niin tai näin, niin onhan tämä kovin kurjaa. Ei hyvältä näytä. Kuihtuu vaan kuihtumistaan. CTO hairahtunut ainakin vääränlaisiin visioihin, ja teettää kaiken uuden kehitystyön talon ulkopuolella, kun me täällä tehdään sormijumppaa näiden vanhojen softien kanssa jotka hiljalleen kuolevat. Osaamista olisi muuhunkin - ja aikaa. Saas nähdä.

Noh, onneksi itsellä on jo täkyjä ja jalkaa toiseen firmaankin jo ja nykyfirmassa suht olennainen osaaminen sekä uusien tuotteiden kehitystyökaluissa sekä vanhojen ylläpito/jatkokehitysjutuissa.

Suurin ongelma ilmeisesti kuitenkin myyntikanavan kankeus ja kyvyttömyys ottaa uusia tuotteita portfolioonsa ja panostaa niihin. Helpompi myydä sitä vanhaa ja tuttua ja toimivaa, mutta valitettavasti kuolevaa softaa. Pitäis pystyä katsomaan vähän pidemmälläkin tähtäimellä asioita.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Ai niin olihan meillä se palkanalennuskin aikoinaan, jotta vältyttiin lomautuksilta.

Kannatti olla lojaali.:D
Jossain vaatetehtaalla myös suostuivat palkanalennuksiin ja seuraavana vuonna tehdas kiinni. Saivat sitte hiukan vähemmän ansiosidonnaista kiitokseksi joustamisesta.

Täällä on ollut aikanani neljät yyteet. Jokainen on vaikuttanut minuun. Näillä näkymin ens keskiviikkona teen tehtaan viimeisen tuote-erän.
 

Örfil

Guest
Ai niin olihan meillä se palkanalennuskin aikoinaan, jotta vältyttiin lomautuksilta.

Kannatti olla lojaali.:D
Ei se varmaan ollut takuu, että jatkossa jos tilanne on huono, vähennyksiä ei tule? Se oli varmaan keino välttää irtisanomiset silloin.

Vuosi töissä lisää on parempi kuin vuosi ilman töitä.
 
Ylös