Löytyihän se risa auto jo testeihinTesti takana.
Oltiin vähän myöhässä Andyn kaa ja jouduttiin odottelemaan puolisen tuntia että päästiin radalle.
Kuunneltiin kun puhuivat viime keskiviikosta ja jostakusta joka ajoi ihan käsittämättömän kovia aikoja... kuka lienee
Ajosta ei enempää, kuin että itelle sattui #23, jossa oli sähkövika ja kone pätki suorilla.
Aika alle 50 ja yli 47.
Noniin! Tarkat ajat kehiin sieltä!!Testi takana.
Oltiin vähän myöhässä Andyn kaa ja jouduttiin odottelemaan puolisen tuntia että päästiin radalle.
Kuunneltiin kun puhuivat viime keskiviikosta ja jostakusta joka ajoi ihan käsittämättömän kovia aikoja... kuka lienee
Ajosta ei enempää, kuin että itelle sattui #23, jossa oli sähkövika ja kone pätki suorilla.
Aika alle 50 ja yli 47.
Minulla ei ollut tarkoitus yrittää huippunopeaa aikaa vielä, vaan tutustua rataan, painaa se mieleen ja kokeilla ajolinjoja ja jarrupaikkoja. Valitsin myös vapaaehtoisesti auton nro. 26, jossa renkaat pahasti kuoriutuneet ja niistä lenteli kuminpaloja kesken ajon. Yllättävän helposti pääsi silti 49-alkuisiin aikoihin. Uskon, että kunnolla tsemaamalla pääsen varmasti matalaan 48:iin, ja vähintään sellainen aika tarvittaneen A-finaaliin.Noniin! Tarkat ajat kehiin sieltä!!
Tähän vielä tarkennusta..muistutusta vielä tuosta autotilanteesta, eli kuinkas moni nyt tarvitsee ns. ison auton?
2 isompipenkkistä pyysin ottamaan ainakin, tosin 1-2 varmaan saa vielä lisää jos tarvetta on...
Tuo oli varmasti hyvä taktiikka ottaa testeihin se huonolta näyttävä auto, että oppii ekana ajaa sillä surkeammalla.. Siinä mielessä tuo munkin viime viikkoinen testi oli varmasti testinä onnistunut, koska kisatapahtumassa luultavasti mulle joka tapauksessa tulee paremmin itselle sopiva auto, niin ajaminen luonnistuu ehkä helpommin kun on kerran joutunut viemään autoa vähän niinkuin omilla äärirajoillaan.Minulla ei ollut tarkoitus yrittää huippunopeaa aikaa vielä, vaan tutustua rataan, painaa se mieleen ja kokeilla ajolinjoja ja jarrupaikkoja. Valitsin myös vapaaehtoisesti auton nro. 26, jossa renkaat pahasti kuoriutuneet ja niistä lenteli kuminpaloja kesken ajon. Yllättävän helposti pääsi silti 49-alkuisiin aikoihin. Uskon, että kunnolla tsemaamalla pääsen varmasti matalaan 48:iin, ja vähintään sellainen aika tarvittaneen A-finaaliin.
Treenaamiseeni olen tyytyväinen, kierrosajat olivat lupaavia, rata on mukavan tasainen ja autothan helppoja ajaa; käyttäytyy juuri niin kuin kuljettaja haluaa ja hyvän kiihtyvyyden ansiosta kisassa peli ei ole välttämättä heti menetetty jos jokin mutka ei mene täysin nappiin
Tarkennusta penkki- ja autopolitiikkaan vielä, että järjestäjien mukaan autossa 26, jolla ajoin on polkimet lähempänä kuin muissa autoissa. Koeistuin tavallisen ja 26:sen enkä huomannut ajoasennoissa juurikaan eroa. Polkimet saattoivat olla vähän lähempänä, mutta minä tykkään ajaa jalat suorana ja kädet koukussa. 26:ssa tuntui ratti sitten olevan kauempana kuin muissa autoissa, joten ei se ainakaan mitään etua ajoasennon puolesta minulle antanut. Se ei muutenkaan ollut suosittu auto kun renkaat oli lopussa ja tosiaan sillä ei liene ollut ajettu päivän aikana kun oli vielä huoltotrailerin vieressä. Huonoimmat autot näillä näkymin siis se pätkivä pätkivä, auto nro. 26 ja kuskille jolle ei sovellu, se leveäpenkkinen.Tähän vielä tarkennusta..
Eli homma menee isopenkkisten autojen kanssa siten, että ne eivät tule mukaan autoarvontaan.. Eli ne isopenkkiset autot jäävät niitä tarvitsevien omaan vapaaseen jakoon (voivat halutessaan arpoa niitä keskenään, mutta me emme järjestäjinä puutu siihen).
Näin ollen myöskään normaalikokoista autoa tarvitsevien ei tarvitse pelätä joutuvansa jättiautoon (kuten mulla kävi testeissä).
Ok, hyvä huomio.. Toivottavasti eivät ota tuota numeroa 26 ollenkaan mukaan meidän kisaan.Tarkennusta penkki- ja autopolitiikkaan vielä, että järjestäjien mukaan autossa 26, jolla ajoin on polkimet lähempänä kuin muissa autoissa. Koeistuin tavallisen ja 26:sen enkä huomannut ajoasennoissa juurikaan eroa. Polkimet saattoivat olla vähän lähempänä, mutta minä tykkään ajaa jalat suorana ja kädet koukussa. 26:ssa tuntui ratti sitten olevan kauempana kuin muissa autoissa, joten ei se ainakaan mitään etua ajoasennon puolesta minulle antanut. Se ei muutenkaan ollut suosittu auto kun renkaat oli lopussa ja tosiaan sillä ei liene ollut ajettu päivän aikana kun oli vielä huoltotrailerin vieressä. Huonoimmat autot näillä näkymin siis se pätkivä pätkivä, auto nro. 26 ja kuskille jolle ei sovellu, se leveäpenkkinen.
Tai sitten korjaavat vian Forssassakin #3 kulki vaikkei silloin foorumikisassa kulkenutkaan.Ok, hyvä huomio.. Toivottavasti eivät ota tuota numeroa 26 ollenkaan mukaan meidän kisaan.
Ei se missään tapauksessa huono ollut, renkaat vaan kuluneemmat kuin muissa, mutta nehän kerkeää tarvittaessa vaihtua ja suorilla kulki hyvin. Ihan hyviä aikoja silläkin sai kellotettua. Autojen voimasuhteet ehtii muuttua ennen kisaa vielä moneen kertaan. Jotenkin tuntuu, että Hyvinkäällä ei niin suuria eroja autoissa kuin Forssa 1:ssä (kun olivat juuri avanneet) ja ToijalassaOk, hyvä huomio.. Toivottavasti eivät ota tuota numeroa 26 ollenkaan mukaan meidän kisaan.
Forssassa Nokian kisassa kolmonen kulki foorumilaisten ajamana, ei se ollut paras auto vaikka sillä foorumilaiset ajoivat sillä lähtöruudut 1 ja 2. Se valittiin A-finaaliin ensimmäiseksi kun luulivat, että se oikeasti nopein autoForssassakin #3 kulki vaikkei silloin foorumikisassa kulkenutkaan.
RX ajoi #6lla, se oli hieman #3sta tehokkaampi mielestäni kun niiden menoa läheltä seurasin. #3 oli silti juu kanssa ihan hyvä vertailussa kaikkiin autoihin.Forssassa Nokian kisassa kolmonen kulki foorumilaisten ajamana, ei se ollut paras auto vaikka sillä foorumilaiset ajoivat sillä lähtöruudut 1 ja 2. Se valittiin A-finaaliin ensimmäiseksi kun luulivat, että se oikeasti nopein auto
Joo aika tasaväkisiä autot olivat nyt jo Forssassakin. Eli Forssa II:ssa ei varmaan niin isoja eroja autoissaRX ajoi #6lla, se oli hieman #3sta tehokkaampi mielestäni kun niiden menoa läheltä seurasin. #3 oli silti juu kanssa ihan hyvä vertailussa kaikkiin autoihin.
Ok, no siinä tapauksessa se auto #26 täyttää kaikki kriteerit.. Jos siinä ei ole vikaa (kuluneet renkaat on ominaisuus, ei vika ) ja kuski mahtuu penkkiin ja ylettyy polkimiin niin sillä ajetaan.Ei se missään tapauksessa huono ollut, renkaat vaan kuluneemmat kuin muissa, mutta nehän kerkeää tarvittaessa vaihtua ja suorilla kulki hyvin. Ihan hyviä aikoja silläkin sai kellotettua. Autojen voimasuhteet ehtii muuttua ennen kisaa vielä moneen kertaan. Jotenkin tuntuu, että Hyvinkäällä ei niin suuria eroja autoissa kuin Forssa 1:ssä (kun olivat juuri avanneet) ja Toijalassa
Harmi että mulla taitaa jäädä se väliin..Joo aika tasaväkisiä autot olivat nyt jo Forssassakin. Eli Forssa II:ssa ei varmaan niin isoja eroja autoissa