Uudet tiimit 2010

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
NohNoh, Toyotallahan oli täysin valmis tehdas suunnittelijoita & työntekijöitä myöten.
Kuten on Epsilon Euskadilla ja Prodrivella ainakin. Sillä erotuksella Toyotaan, että niillä on valmiiksi kokemusta ratapuolelta ja pääjehuilla ykkösistä tallin pyörittämisestä.
SPE 04A sanoi:
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Jos kausi alkaa maaliskuussa, ja kesäkuussa aletaan etsiä toimitiloja ja palkkaamaan suunnittelijoita (mikä lienee aika tarkalleen Marchin, Superfundin, ym tilanne), ei tiimistä kauheasti iloa ole F1:lle. Myöskään uskottavammilla ehdokkailla ei ole löysää annettavana tässä suhteessa. Jos en aivan väärin muista, Lola kävi todella heikossa hapessa puutteellisesti valmistellun F1-projektin takia.
Turun Sanomien listan viisi viimeistä nimeä eivät ole realistisia ehdokkaita (sen perusteella mitä niistä tiedämme). Vain viidellä ensimmäisellä on mahdollisuudet perustaa toimiva tiimi ensi kaudeksi. Lisäksi voimme nähdä vielä eri ehdokkaiden liittoutumisia, kun valitut nimet ovat tiedossa.

Esim. jos Brabham/Formtech, jolla on fasiliteetit ja F1-kokemusta omaava tekninen johtaja liittoutuisi Superfundin rahojen ja Wurzin kanssa, yritys olisi jo paljon realistisempi. Toki moni palikka siltikin puuttuisi.

Entä jos pari tehdastallia ei olekaan ensi vuonna mukana? Siinä olisi pari valmista organisaatiota kypsinä poimittaviksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kuten on Epsilon Euskadilla ja Prodrivella ainakin. Sillä erotuksella Toyotaan, että niillä on valmiiksi kokemusta ratapuolelta ja pääjehuilla ykkösistä tallin pyörittämisestä.
Juu, mutta esim Prodrive ajaa edelleen rallia, ei se niiden tehdas ole niin iso että sieltä voitaisiin vetää molempia samaan aikaan.
Muistetaan että TTE käänsi kaikki resurssit suoraan F1:n puoleen, Prodrive ei ole tehnyt vielä varsinaisesti mitään asian eteen vaikka kauden alkuun on enää 9kk aikaa...
(ok voivat tietty ostaa paketin ehkä valmiina, mutta silti pidän Toyotan tilannetta ihan eritasoisena kun muistaa että TTE oli vaikuttava tehdas jo 90-luvun lopulla tuon siirtymän alkaessa)

Epsilonista en sano mitään kun en tiedä niiden toiminnasta pahemmin.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Erittäin kiinnostava uutispäivä edessä. Pian nähdään yrittääkö FIA murtaa FOTA:n rivit vetoamalla siihen, että osa tiimeistä on jo juridisesti sitoutunut olemaan mukana ensi vuonna tai laittaako FIA kovan kovaa vastaan ja hylkää kaikkien 8 tiimin ehdolliset ilmoittautumiset. Ainoastaan Williamsin ja Force Indian tilanne on varma.

As to what happens with the entry list announcement on Friday, no one outside of the FIA's circles is sure about what will happen.

Williams and Force India are certain to be on it, having lodged unconditional entries, and it should not be too difficult for the FIA to find at least three new teams to fill the available slots on the grid.

However, which of the remaining current outfits is on the entry list will determine where F1 is heading in both the next few weeks and perhaps the longer term.

Should the entries of the eight remaining FOTA members - Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing and Brawn - be rejected, then it could be the signal for those teams to accelerate their plans for a breakaway championship.

There would also likely be huge controversy should the FIA choose to put Ferrari, and perhaps the two Red Bull teams, on the entry list unconditionally - if the governing body stood by the belief that some teams have contractually tied themselves into racing in F1.

One way of defusing the tension, however, would be for the FIA to hand provisional entries to all of FOTA's outfit - pending the successful resolution of talks aimed at reducing costs.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76027
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juu, mutta esim Prodrive ajaa edelleen rallia, ei se niiden tehdas ole niin iso että sieltä voitaisiin vetää molempia samaan aikaan.
Tällä hetkellä Prodrive ajattaa Le Mans-Lola Aston Martineita. WRC ei ole enää ohjelmassa Subarun vetäydyttyä. Kuten Kultakin sanoi, F1-talli perustuisi Le Mans-tallin pohjalle, eli tilat ilmeisesti valjastettaisiin pelkästään F1-projektiin.

Ei olisi kovin kaukaa haettu, että Lola toimittaisi Prodrivelle myös F1-rungot Le Mans-autojen jatkoksi. Varsinkin, jos Lolan oma hakemus ei mene läpi. Jälkimmäiseltä se toimiva tiimi ja rahoitus puuttuvat, ja Prodrivella ne jo on, muttei autoja tai niille oikein tekijää.
Muistetaan että TTE käänsi kaikki resurssit suoraan F1:n puoleen, Prodrive ei ole tehnyt vielä varsinaisesti mitään asian eteen vaikka kauden alkuun on enää 9kk aikaa...
(ok voivat tietty ostaa paketin ehkä valmiina, mutta silti pidän Toyotan tilannetta ihan eritasoisena kun muistaa että TTE oli vaikuttava tehdas jo 90-luvun lopulla tuon siirtymän alkaessa)
Prodrive valittiin mukaan jo kaudelle 2008, kyllä varmasti ovat jotain tehneet. Ostoautoaikeet kariutuivat tuolloin ja estivät osallistumisen. Mutta vaadittava taustatyö rahoituksineen ym kontakteineen on tehty jo tuolloin.
Epsilonista en sano mitään kun en tiedä niiden toiminnasta pahemmin.
Sen verran hyvät fasiliteetit ainakin on, että USF1 olisi tulossa alivuokralaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tällä hetkellä Prodrive ajattaa Le Mans-Lola Aston Martineita. WRC ei ole enää ohjelmassa Subarun vetäydyttyä. Kuten Kultakin sanoi, F1-talli perustuisi Le Mans-tallin pohjalle, eli tilat ilmeisesti valjastettaisiin pelkästään F1-projektiin.
Eikös Prodrive tee edelleen asiakasautoja (kuten TM Racing myös) ja mitä käsitin Bossen puheista niin ainakin jonkinasteista kehistystä myöskin WRC:lle tehdään + valmistaudutaan Subarun paluuseen tai jonkin asteiseen tehdastiimiksi palaamiseen kuitenkin?
Tähän vielä lisänä se että muistetaan kuinka koko TTE:n tehdas siirrettiin täysipainoisesti panostamaan F1-sarjaan (Corollan kehityskin oli aikansa jäissä kunnes pieni päivityspaketti siihenkin saatiin) ja siihen aikaan tuo TTE:n tehdas oli jo valtava kuitenkin...

Ei olisi kovin kaukaa haettu, että Lola toimittaisi Prodrivelle myös F1-rungot Le Mans-autojen jatkoksi. Varsinkin, jos Lolan oma hakemus ei mene läpi. Jälkimmäiseltä se toimiva tiimi ja rahoitus puuttuvat, ja Prodrivella ne jo on, muttei autoja tai niille oikein tekijää.
Juu tämä on totta, mutta kuten on todettu, Lolan taso suunnitella F1-runko on kyllä hieman tyhjän päällä, ei F1-luokkaan voi ihan "soitellen sotaan" lähteä kuitenkaan kuten on nähty jo aiempienkin tiimien kanssa.

Prodrive valittiin mukaan jo kaudelle 2008, kyllä varmasti ovat jotain tehneet. Ostoautoaikeet kariutuivat tuolloin ja estivät osallistumisen. Mutta vaadittava taustatyö rahoituksineen ym kontakteineen on tehty jo tuolloin.
Juu varmasti jotain on tehty, mutta muistetaan nyt että väitit ilmoittautuneiden tallien olevan paremmassa asemassa kuin Toyotan aikanaan, mä en edelleenkään usko että noista olis yksikään lähelläkään samaa viivaa kuin Toyota 9kk ennen ensimmäistä kisaansa.
(muistetaan että Toyota jäädytti WRC:n kehittämisen jo -99 F1:een siirtymisen takia, niiden siirto Ykkösiin tehtiin aika vakuuttavalla tavalla kuitenkin)

Sen verran hyvät fasiliteetit ainakin on, että USF1 olisi tulossa alivuokralaiseksi.
Ok, täytyy tutkia tätä enempi, mulle uus tuttavuus täysin :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pientä spekulointia vajaa 12 h ennen h-hetkeä. Järkevimmältä tuntuisi seuraavanlainen kuvio:

Oletetaan, että sopu syntyy, ja kaikki 10 vanhaa tallia on mukana. Vapaita paikkoja siis jää kolme.

1. Prodrive. Kerran jo mukaan otettu, hankala jättää rannalle nyt. Yhteistyö Lolan kanssa Le Mans-sarjassa voitaisiin siirtää F1-projektiin. Lola siis itsenäisenä hakijana hylättäisiin. Vahvuudet olen selittänytkin ylempänä.

2. USF1. Amerikkalaisten mukanaolo varmasti koetaan tärkeäksi, vaikkei talliprojekti olisikaan kolmen vahvimman joukossa paperilla. Jos saa toivoa, yhdistettäisiin Epsilon Euskadin projektiin, kun kerran kontakteja on jo muutenkin ollut. Olisi fasiliteetteja ja henkilökuntaa valmiina. Kullan kuskiehdotuksetkin olivat vähän tätä tukevia (espanjalainen ja jenkki).

3. Campos Meta. Projektia suunniteltu vuosi ja Dallara-Cosworthit jo esitilattu. Meta Image hoitaa rahanhankinnan. Ei pitäisi Espanjan F1-huumassa olla mikään mahdoton juttu. Talli pyöritti 4 vuotta GP2-tiimiä, joten ei se askel ylöspäin ole sen suurempi kuin useimmilla nykyisilläkään tiimeillä on ollut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pientä spekulointia vajaa 12 h ennen h-hetkeä. Järkevimmältä tuntuisi seuraavanlainen kuvio:
Samaa mieltä, olettaen että sopu löytyy.

Itse hieman kyllä toivon että sopua ei tulisi, vaan että nähtäisiin Mosleyn kortit hamaan loppuun asti, mies on käyttänyt tota "hajoita ja hallitse" mentaliteettiä sen verran pitkään että FIA:n johtoon kaivattaisiin uutta verta...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös Prodrive tee edelleen asiakasautoja (kuten TM Racing myös) ja mitä käsitin Bossen puheista niin ainakin jonkinasteista kehistystä myöskin WRC:lle tehdään + valmistaudutaan Subarun paluuseen tai jonkin asteiseen tehdastiimiksi palaamiseen kuitenkin?
Asiakasautoja kyllä. Mutta jos Le Mans-projekti mahtuu sen rinnalle, niin F1-projektikin mahtuu. Varsinkin, jos autot tulevat ulkopuolelta.
Tähän vielä lisänä se että muistetaan kuinka koko TTE:n tehdas siirrettiin täysipainoisesti panostamaan F1-sarjaan (Corollan kehityskin oli aikansa jäissä kunnes pieni päivityspaketti siihenkin saatiin) ja siihen aikaan tuo TTE:n tehdas oli jo valtava kuitenkin...
Mutta kokemus ratahommista oli silti aika nolla?
Juu tämä on totta, mutta kuten on todettu, Lolan taso suunnitella F1-runko on kyllä hieman tyhjän päällä, ei F1-luokkaan voi ihan "soitellen sotaan" lähteä kuitenkaan kuten on nähty jo aiempienkin tiimien kanssa.
Joudut kyllä vähän perustelemaan millä perusteella maailman suurin yksipaikkaisten formuloiden valmistaja ei olisi kelvollinen rakentamaan F1-autoa. Vaikea kuvitella juuri kellään olevan enempää kokemusta hommasta (F1:n ulkopuolella). Dallara on ehkä samoilla viivoilla. Vai haluatko nimetä parempia?
Juu varmasti jotain on tehty, mutta muistetaan nyt että väitit ilmoittautuneiden tallien olevan paremmassa asemassa kuin Toyotan aikanaan, mä en edelleenkään usko että noista olis yksikään lähelläkään samaa viivaa kuin Toyota 9kk ennen ensimmäistä kisaansa.
Ei tietenkään 9 kk ennen ensimmäistä kisaansa. Vaan lähtökohdiltaan. Nykyhakijoilla on enemmän monoposto-osaamista ja/tai kokemusta F1-maailmasta kuin Toyotalla silloin, kun hommaa ryhdyttiin aloittamaan.
Ok, täytyy tutkia tätä enempi, mulle uus tuttavuus täysin :)
Tuolla lienee kattavin esittely (muistakin):
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=330813&FS=F1
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Asiakasautoja kyllä. Mutta jos Le Mans-projekti mahtuu sen rinnalle, niin F1-projektikin mahtuu. Varsinkin, jos autot tulevat ulkopuolelta.
Juuh, voi hyvinkin olla jos tosiaan tulee palikat valmiina.

Mutta kokemus ratahommista oli silti aika nolla?
Juu, oli. Tosin onko tolla hakijaporukalla yhtään sen enempää? Ei.
(ostokalustolla ei paljon ole vaikutusta jos porukka silti tempastaan tyhjästä kasaan jotka sillä autolla ajaa)
edit. no joo, onhan mm. Prodrive tehnyt LeMans auton, vedetään takasinpäin hieman

Joudut kyllä vähän perustelemaan millä perusteella maailman suurin yksipaikkaisten formuloiden valmistaja ei olisi kelvollinen rakentamaan F1-autoa. Vaikea kuvitella juuri kellään olevan enempää kokemusta hommasta (F1:n ulkopuolella). Dallara on ehkä samoilla viivoilla. Vai haluatko nimetä parempia?
Dallaran ja Lolan edelliset yritykset Ykkösissä osoittaa jo paljon.
Lola mm. on tehnyt ennen ja jälkeen tuon ed. kokeilun menestyksekkäitä runkoja muissa sarjoissa, mutta (IMO) F1-projektissa ei riitä se että on rakentanut muissa sarjoissa menestystä, tämä nyt on nähty viim. 20v. aikana mm. Sauberin, Dallaran ja Lolan myötä.
En kiistä Lolan saavutuksia muissa luokissa, mutta F1:ssä ollut kyllä aika hyvä fiasko, tuskin voit kiistää etteikö F1 olisi täysin oma taiteenlajinsa ja pärjääminen ei ole helppoa, edes rajattomalla budjetilla?
edit. enhän mä väittäny ettei Lola olis kelvollinen, mutta vaatii se vähän muutakin kuin oikeasti "pistetääs kokemuksella kasaan F1-runko" mentaliteettia,
kuitenkin tosta hakijaporukasta olis tarkotus löytää talleja jotka pääsis edes suht liki nykyisiä tiimejä
(olettaen että samoilla säännöillä mennään kaikkien tiimien osalta)

Ei tietenkään 9 kk ennen ensimmäistä kisaansa. Vaan lähtökohdiltaan. Nykyhakijoilla on enemmän monoposto-osaamista ja/tai kokemusta F1-maailmasta kuin Toyotalla silloin, kun hommaa ryhdyttiin aloittamaan.
No edelleen, kyllä mun mielestä Toyotan tiimi oli jo paljon pidemmällä ennen sen ekan testiautonkin ensimmäistä ajoa, olivat kuitenkin rakentaneet&suunnitelleet koko auton tyhjästä, ja välivuosiakin tais kertyä pari kappaletta kisatoiminnasta ennen ekaa kisaa...
2001 ajettu testejä, sitä edeltävä vuosi meni aika pitkälle tiimiä rakentaessa, tätä tarkoitan sillä että asiat tehtiin siellä pitkällä jänteellä ja huolella toisin kuin nyt uusien tiimien kanssa joista melkein kaikki (prodriveä lukuunottamatta) on aikalailla tyhjän päällä...
OK, tietty erona on se että Toyota teki koko auton itse, kun näiden pitää vain ostaa kamat, mutta silti.

OK, täytyy tutkia
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lisätään edelliseen sen verran että kyllä mäkin yhdyn sun näkemyksiin mitkä tiimit pitäis sinne hakijoista valita, no problem.

Mutta olen eri mieltä siitä ettäkö noi olis samalla viivalla tai edes lähellä sitä tasoa jolta Toyota aloitti ilmoittautuessaan F1-sarjaan.
TTE:llä nähtiin paljon vaivaa ja aikaa F1-projektin kehittämiseen, ja kyllä mä sen projektin (alkuosaa) arvostan paljon korkeammalle kuin noiden nyt hakijoiden joukossa olevien toimintaa tähän mennessä...
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Vähän ennakkoa tulevasta listasta tarjoaa Daily Telegraph. Ferrari on laitettu listalle FIA:n yksipuolisella päätöksellä ja Ferrari aloittaa oikeustoimet. Myös Toro Rosso ja Red Bull on otettu mukaan listalle samantyylisin perustein kuin Ferrari. Uusia tiimejä arvioidaan tulevan mukaan 3 tai 4. Sen sijaan McLaren, Brawn GP, Toyota ja Renault eivät olisi mukana listalla.


http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/ferrari/5508346/Ferrari-legal-threat-to-FIA-over-compulsory-2010-entry.html

Tarkkemmin Ferrarin protestista:
Ferrari's position has not changed," Domenicali said. "Back on 29 May, we put in a conditional entry with the other teams that make up FOTA. Along with this entry, we put forward to the FIA a package of proposals which included among other elements, a significant reduction in costs.

"As always, we will do all we can to find a solution that is acceptable to all parties. If this is not possible, then the FIA will not be able to include Ferrari in the list of teams entered for the 2010 FIA Formula 1 World Championship."
http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/5504711/Ferrari-FIA-cannot-force-us-to-take-part-in-2010-Formula-One-season.html
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Kohta nähdään, miten käy. Uusista talleista odottaisin listalle USF1:tä ja EE:a, kolmanneksi Lolaa tai Prodrivea. Vaikea nähdä, millä meriiteillä Epsilonia ei valittaisi, kun rahoitus, tilat ja F1-kokemusta omaava porukka on kasassa.

Mitä tulee Lolaan ja Dallaraan, on totta, että heillä on OW-kokemuksen perusteella paremmat lähtökohdat rakentaa menestyvä F1-auto. Historia on kuitenkin osoittanut, ettei se välttämättä riitä. Esimerkiksi kelvannee vaikkapa vääristä syistä legendaarinen MasterCard Lola -viritelmä. Tekninen kilpailu on F1:ssä aivan toisella tasolla verrattuna IRL:iin tai F3:en, joissa Dallara on saavuttanut monopolin (puhumattakaan yksityyppisarjoista GP2, WSR, GP3). Jordan/Midland/Spyker/FI:lla on sentään 18 kauden kokemus (jos nyt oikein laskin) F1-auton rakentamisesta, eikä talli ole tällä ja edellisellä kaudella ehtinyt saavuttaa vielä pisteen pistettä. Täytyy toki tunnustaa, etteivät Forcet sentään tiellä ole. Erot ovat nykyään hyvin pienet. Tai sitten: kaudella 1982 March-Cosworth selviytyi kilpailuun 22 kertaa 35:stä saaden 0 pistettä F1:ssä. F2:ssa March-BMW voitti kultaa ja hopeaa samaisena vuonna. Divarissa on helpompi pärjätä. ;)
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3437
Sijainti
F1-fanikatsomo
Vähän ennakkoa tulevasta listasta tarjoaa Daily Telegraph. Ferrari on laitettu listalle FIA:n yksipuolisella päätöksellä ja Ferrari aloittaa oikeustoimet. Myös Toro Rosso ja Red Bull on otettu mukaan listalle samantyylisin perustein kuin Ferrari. Uusia tiimejä arvioidaan tulevan mukaan 3 tai 4. Sen sijaan McLaren, Brawn GP, Toyota ja Renault eivät olisi mukana listalla.


http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/ferrari/5508346/Ferrari-legal-threat-to-FIA-over-compulsory-2010-entry.html

Tarkkemmin Ferrarin protestista:

http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/5504711/Ferrari-FIA-cannot-force-us-to-take-part-in-2010-Formula-One-season.html
Kyseessä lienee FIA:n ja Ferrarin salaliitto jolla nostetaan Ferrari takaisin kärkeen tiputtamalla muut tehdastallit (+brawn) pois kilpailemasta :alppu:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Brawn GP:lle tulisi kyllä todella tyylikäs ja ikimuistonen historia kun eivät osallistuisi enää ensi kaudella sarjaan. Yksi kausi, yksi ylivoimainen mestaruus. :alppu:
 

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
Brawn GP:lle tulisi kyllä todella tyylikäs ja ikimuistonen historia kun eivät osallistuisi enää ensi kaudella sarjaan. Yksi kausi, yksi ylivoimainen mestaruus. :alppu:
:ahem:

Nyt sitten vain odotellaan. F1-tulevaisuus on käsillä....
Kuulemma ratkaisu saadaan hieman ennen ''lounasaikaa''
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta kokemus ratahommista oli silti aika nolla?
Olihan Toyotallakin urheiluautokokemusta. Ensimmäisen testiautonkin suunnitteli GT-Onen piirtänyt Andre de Cortanze. GT-Onen ja ensimmäisen F1-auton väliin toki mahtuu tovi ilman rata-autoilua, mutta GT-One oli vielä aktiivisessa käytössä kun Toyota vuonna 99 ilmoitti aikovansa fykkösiin.
Joudut kyllä vähän perustelemaan millä perusteella maailman suurin yksipaikkaisten formuloiden valmistaja ei olisi kelvollinen rakentamaan F1-autoa.
Mä en muuten ymmärrä mihin tuo usein toistuva väite Lolasta uurimpana monopostovalmistajana perustuu. Kaikkien aikojen tilastoonko? Nykyisinhän Lola on menettänyt kaikki tärkeimmät sarjansa/luokkansa muille valmistajille, joten vuosituotannosta ei ainakaan voi olla kyse.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Kaikki nykyiset jos nuo 5 tallia poistavat ehtonsa

JUNE 12, 2009
The FIA entry list

SCUDERIA FERRARI MARLBORO FERRARI

SCUDERIA TORO ROSSO STR TBA

RED BULL RACING RED BULL RACING TBA

AT&T WILLIAMS WILLIAMS TOYOTA

FORCE INDIA F1 TEAM FORCE INDIA MERCEDES

CAMPOS GRAND PRIX CAMPOS COSWORTH

MANOR GRAND PRIX MANOR COSWORTH

TEAM US F1 TEAM US F1 COSWORTH

VODAFONE McLAREN MERCEDES* McLAREN MERCEDES

BMW SAUBER F1 TEAM* BMW SAUBER

RENAULT F1 TEAM* RENAULT

PANASONIC TOYOTA RACING* TOYOTA

BRAWN GP FORMULA ONE TEAM* BRAWN TBA

*These five teams have submitted conditional entries.The FIA has invited them to lift those conditions following further discussions to be concluded not later than close of business on Friday 19 June.

The maximum number of cars permitted to enter the 2010 Championship has been increased to 26, two being entered by each competitor. Pending completion of the discussions referred to above, further due diligence is currently taking place on other potential entries.
 
Ylös