Uudet tiimit 2010

JTS

Well-known member
Liittynyt
8.9.2009
Viestit
94
Sijainti
Helsinki
Suhteellisen monella moottoriradalla 40 F1 autoa on pelkkää utopiaa. Katuradoilla 26 autoakin on jo ihan maximi, jottei kisa ole pelkkää hitaampien jaloissa pyörimistä.
Rohkenen olla tässä suhteessa eri mieltä.

Jos 40 autoa toimii Pohjois-Amerikassa, niin kyllä se toimii Euroopassakin.

Ja kyllähän noita 'Le Mans' autojakin nähdään aika liuta 4-6 km radoilla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Rohkenen olla tässä suhteessa eri mieltä.

Jos 40 autoa toimii Pohjois-Amerikassa, niin kyllä se toimii Euroopassakin.

Ja kyllähän noita 'Le Mans' autojakin nähdään aika liuta 4-6 km radoilla.
Varikolla ja gridillä tulee joillain radoilla maksimi tuossa 26:ssa autossa vastaan. On pikkuisen eri asia 40 NASCAR-autoa parin mailin ovaalilla, kuin 40 Fykköstä Monacossa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Kyllä Jordan-Mugen oli selkeästi kauden kolmanneksi paras auto sen kauden aikana. Stewartkin oli valmistajien pisteissä nelonen, ohittivat Williamsin Nürren kisan ansiosta. Lähtöruudut olivat muuten huonoimmat koko kaudella - kaikissa muissa kisoissa tallin auto oli kahdeksan parhaan joukossa aika-ajoissa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kyllä Jordan-Mugen oli selkeästi kauden kolmanneksi paras auto sen kauden aikana. Stewartkin oli valmistajien pisteissä nelonen, ohittivat Williamsin Nürren kisan ansiosta. Lähtöruudut olivat muuten huonoimmat koko kaudella - kaikissa muissa kisoissa tallin auto oli kahdeksan parhaan joukossa aika-ajoissa.
Mugenhan valmisti koneita koko 90-luvun ajan Hondan poissaolon aikana(1993-1999). Kaudella -99 tuo kuului ehdottomasti sarjan parempiin moottoreihin. Sama koski myös Fordia jonka tehokas kone oli paljolti Stewartin hyvän vauhdin takana. Williamsin ja Benettonin käyttämät Mecachrome/Supertec/Playlife -viritelmät olivat hyvin pitkälti samoja Renaultin vehkeitä, millä Villeneuve voitti mestaruutensa -97. Ja auttamatta alitehoisia.

Tuolloin erot moottorien suorituskyvyssä oli paljon suuremmat kun taas nykyään pienimmätkin tallit saavat itselleen kilpailukykyiset myllyt, kiitos kehityksen jäädyttämisen. Muutenkaan en niin pidä väliä että vaikka valinnavaraa nimellisesti olisikin vähemmän, sillä kaikkien koneet ovat nykyään niin tasavahvoja. Poikkeuksena tietysti Cosworth, jonka pakkovalinnalla ammutaan uusia talleja jalkaan ennenkuin autoilla on ajettu metriäkään. Tai kukas sen tietää millainen voimanpesä sieltä tulee? Oikotietä onneen ei kuitenkaan ole enkä todellakaan usko että ilman kattavaa testaamista Cossu voisi päästä muiden tasolle.

Mastercard Lolan jälkeen ei ole varmaan näin heikoin kantimin yritetty mukaan Ykkösiin. Lolallakin oli muistaakseni sentään jonkinlainen tiimi ja auto valmiina. Sinänsä naurettavaa että mielestäni kaikkein varteenotettavin ehdokas(Prodrive) on jätetty ulkopuolelle. Haiskahtaa taas kerran poliittiselta häränpaskalta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sinänsä naurettavaa että mielestäni kaikkein varteenotettavin ehdokas(Prodrive) on jätetty ulkopuolelle. Haiskahtaa taas kerran poliittiselta häränpaskalta.
Organisaatio ja fasiliteetit ovat Prodrivella kunnossa, mutta käsittääkseni siellä ei olla missään vaiheessa oltu kovin valmiita rakentamaan autoa itse. Jos ja kun ostoautoja ei sallita, niin kuka Prodriven autot rakentaisi?

Itse pidän Epsilon Euskadia parhaimpana rannalle jääneistä ehdokkaista. Se ei ainakaan ole missään vaiheessa lopettanut F1-projektiaan, vaikkei tullutkaan valituksi ensimmäisellä kierroksella.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
sportti.com sanoi:
Manor-talli muuttaa nimensä?

Monzan F1-varikolla viikonloppuna pyörinyt Virgin-yhtiön pomo Richard Branson aikoo matkata seuraavaksi kauden päättävään Abu Dhabin osakilpailuun. Brittimiljardöörin odotetaan julkistavan Abu Dhabissa sponsorisopimuksensa uuden F1-tallin Manorin kanssa, kertoo F1-live.com-sivusto.

Virgin on tällä kaudella tukenut MM-sarjaa johtavaa Brawn-tallia. Brawn on jo vahvistanut, ettei Virgin kuulu tallin suunnitelmiin marraskuussa ajettavan Abu Dhabin GP:n jälkeen.

Huhujen mukaan Manor saattaa muuttaa nimensä Virgin F1- talliksi. Manorin lisäksi USF1 ja Campos tulevat F1-sarjaan uusina talleina.
Tuo olikin uutta minulle, jotta Branson ei jatkaisi Brawnin tukemista..vai olenko minä jossain kellarissa ollut tietämättäni?
Olen näemmä:eek:
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Kaikkein kiinnostavinta uutisessa on tämä:

BMW was, however, given the "14th place" in case any vacancy arises on the 2010 grid.

The governing body added the it will look into expanding the grid to 14 teams, "consulting urgently with the existing teams regarding the introduction of an appropriate rule change to expand the grid to 28 cars in time for the first Grand Prix in 2010."
Olisipa aikamoinen yllätys, jos kaikkien tallien lopettamisspekulaatioiden jälkeen ensi vuonna mukana olisi 28 autoa. Todennäköisempää toki on se, että joku talli vielä tipahtaa listalta, jolloin BMW-Sauberin seuraava omistajakin siis mahtuu sarjaan ilman sääntömuutosta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hieno homma että Lotus saadaan mukaan kuvioihin, mutta tuo Cossun koneen käyttö on kyllä paskempi uutinen...
Toivottavasti maineikas nimi ei palaa kuvioihin vain täyttääkseen takarivejä...
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Ensi kaudelle on siis näillä näkymin tulossa viisi uutta tallia. :eek!:

Team US F1
Campos Grand Prix
Manor Grand Prix
Team Lotus
Ent. BMW

Toivottavasti miltään tallilta ei lopu rahat ennen kauden alkua, eikä mielellään sen aikana.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Mahtaa tulla Monacossa vaikeaa löytää puhdas kierros Q1:llä, kun 28 autoa kiertää pahimmassa tapauksessa ~2,7 sekunnin aikaeroilla toisistaan yhtä aikaa.:eek!:
Eiköhän kuitenkin pari tiimiä vielä vetäydy ennen ensi kauden alkua.
 
Viimeksi muokattu:

Juzb€

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
112
Mä en ihan tajua miks pitää ottaa noin monta tallia. Ensinnäkin radoilla ei riitä varikkotiloja kaikille, nytkin on ahdasta joillain radoilla. Eikä se edes tee kilpailusta parempaa jos on pirusti autoja radalla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä en ihan tajua miks pitää ottaa noin monta tallia. Ensinnäkin radoilla ei riitä varikkotiloja kaikille, nytkin on ahdasta joillain radoilla. Eikä se edes tee kilpailusta parempaa jos on pirusti autoja radalla.
Varikkotilat voivat olla ongelma. Kilpailu kyllä on parempaa jos autoja on paljon. Koko ajan tapahtuu jossakin.
 

Cover

Member
Liittynyt
30.8.2009
Viestit
20
Ens vuonna sitten kaikki valittavat aika-ajoissa, että on ruuhkaista ja "pilataan" nopeat kierrokset..
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Toisaalta uskon, että tallien väliset aikaerot kasvavat ja esim. parhaimpien tallien ei todellakaan tarvitse lähteä radalla uudelleen Q1:n loppupuolella. Ei ole pelkoa putoamisesta, kunhan ovat ajaneet sijoille 1-12. Näin ruuhkakin vältetään.
Olettaen siis, että 28 autoa ja 9 tippuu joka kerta.
 
Ylös