USF1:n esilläolo nyt ei kerro vielä mitää, sillä kuinka monessa lehdistötiedotteessa tai haastattelussa heillä on ollut oikeasti merkittävää sanottavaa? Ensin pelattiin nimillä, jotka olivat täysin epärealistisia, mutta myyviä ja kiinnostavia (Andretti, Patrick, Villeneuve) ja sitten Windsor sekosi kokonaan
(Loeb!?). Heiltä tulee muutenkin ristiriitaisia tietoja auton testaamisen alkamisesta, epärealistisia nekin, koska mitään autoa ei ole alettu edes rakentamaan. Heidän tehdaskatunsa toisella puolella sijaitsevalla Ganassin tiimilläkin on paremmat mahdollisuudet rakentaa F1-auto näin nopeasti.
Ainoa pihaus, joka Camposin tiimistä puolestaan on kuulunut pitkään aikaan on nimenomaan tuo purkautuminen rahoittajien epävarmuudesta ja kuinka he ilmoittautuivat saamaan etuuksia vanhojen tallien kustannuksella. Dallara varmasti pyörittää prototyyppiä tuulitunnelissa, mutta löytyykö CM1:ltä lopulta rahaa ostaa kyseistä autoa, ei kukaan vielä voi varmaksi sanoa.
Manorhan näistä kolmesta on parhaimmalla pohjalla, mikä toisaalta on aika synkkää, kun tietää, mitä tämän tiimin valinnan taustalla oli. Toisaalta, vaikka Virgin-Manor-Simtek joskus F1-ruudukkoon ilmestyy, niin eivät he ainakaan kilpailukykyisiä tule olemaan. Jos edes moottoria saavat. Varsinkin nyt, kun FIA-myönteiset tiimit yrittävät pakottaa Sauberin tilalle mahdollisesti tulevan tiiminkin käyttävän Cosworthin moottoria. Pahimmassa tapauksessa vielä muutama kuukausi sitten ei-kenellekään moottoreita tehneen pajan pitäisi toimittaa moottorit ex-Sauberille, Williamsille, Virgin-Manor-Simtekille, USF1:lle ja Campos Metalle. Ja mitä tapahtuu STR:lle? Entä RBR:lle, jos Renault vetäytyy? Mitä tapahtuu koko tehdastiimille, jos FIA rankaisee Renault'ta Mosleyn kovalla kädellä?