Kyllä Jordan-Mugen oli selkeästi kauden kolmanneksi paras auto sen kauden aikana. Stewartkin oli valmistajien pisteissä nelonen, ohittivat Williamsin Nürren kisan ansiosta. Lähtöruudut olivat muuten huonoimmat koko kaudella - kaikissa muissa kisoissa tallin auto oli kahdeksan parhaan joukossa aika-ajoissa.
Mugenhan valmisti koneita koko 90-luvun ajan Hondan poissaolon aikana(1993-1999). Kaudella -99 tuo kuului ehdottomasti sarjan parempiin moottoreihin. Sama koski myös Fordia jonka tehokas kone oli paljolti Stewartin hyvän vauhdin takana. Williamsin ja Benettonin käyttämät Mecachrome/Supertec/Playlife -viritelmät olivat hyvin pitkälti samoja Renaultin vehkeitä, millä Villeneuve voitti mestaruutensa -97. Ja auttamatta alitehoisia.
Tuolloin erot moottorien suorituskyvyssä oli paljon suuremmat kun taas nykyään pienimmätkin tallit saavat itselleen kilpailukykyiset myllyt, kiitos kehityksen jäädyttämisen. Muutenkaan en niin pidä väliä että vaikka valinnavaraa nimellisesti olisikin vähemmän, sillä kaikkien koneet ovat nykyään niin tasavahvoja. Poikkeuksena tietysti Cosworth, jonka pakkovalinnalla ammutaan uusia talleja jalkaan ennenkuin autoilla on ajettu metriäkään. Tai kukas sen tietää millainen voimanpesä sieltä tulee? Oikotietä onneen ei kuitenkaan ole enkä todellakaan usko että ilman kattavaa testaamista Cossu voisi päästä muiden tasolle.
Mastercard Lolan jälkeen ei ole varmaan näin heikoin kantimin yritetty mukaan Ykkösiin. Lolallakin oli muistaakseni sentään jonkinlainen tiimi ja auto valmiina. Sinänsä naurettavaa että mielestäni kaikkein varteenotettavin ehdokas(Prodrive) on jätetty ulkopuolelle. Haiskahtaa taas kerran poliittiselta häränpaskalta.