Black Leopard
Pantera negra
Sen verran paljon olen tykästynyt erääseen japanilaismerkkiin (joka tunnetaan nykyään kuninkuusluokassa nimeltä Brawn GP) että merkkiuskollisuus on taattu.
Aika jarkyttavia lukemia... Mun A6 farkku kuluttaa reilusti alle 7 (lahempana kuutta) tolla nopeudella, vakionopeussaadin tietty aina paalla...Focus Econetic (1.6 TDCi) vei TM:n koeajossa moottoritiellä lähes historiallisen alhaiset 5,5 l/100 km. Siis 120 km/h nopeudella.
Toinen motarilla vähällä kulkeva on Fabia Combi 1.4 TDI DPF GreenLine, jonka kulutus oli koeajossa 5,6 l/100 km (nopeudella 120 km/h).
Vertailun vuoksi esim. saman kokoluokan Renault Megane 1,5 dCi vei motarilla 7,2 L/100 km.
Tai esim. VW-konsernin koneella varustettu Seat Altea XL 1,9 TDI haukkasi 7,8 L/100km
C5 on todennäköisin kulkupelini jatkossa.Jatketaan tutulla ja turvallisella linjalla.
Mikä on seuraava autosi jonka aiot hankkia?
Audi A6 3,0 TDI V6 Quatro Automaatti vei TM:n mittauksessa motarilla 8,1 L/100km. Muita A6:tosen malliversioita ei ole mitattu. Suunnilleen samaa kokoluokkaa edustava Superb vei konsernin 2.0 TDI koneella 6,8 L/100 km.Aika jarkyttavia lukemia... Mun A6 farkku kuluttaa reilusti alle 7 (lahempana kuutta) tolla nopeudella, vakionopeussaadin tietty aina paalla...
soriTämä kohtalo ei paljon naurata.
Top Gearin uuden vertailun mukaan nykyään on mahdollista ostaa BWM ilman että saisi mulkun leimaa otsaansa, mulku leiman saa ostamalla Audin...Eiköhän seuraavakin ole merkiltään (mallista ei sitten tietoakaan) :
Enpä ole koskaan kieltänytkään olevani mulkku.Top Gearin uuden vertailun mukaan nykyään on mahdollista ostaa BWM ilman että saisi mulkun leimaa otsaansa, mulku leiman saa ostamalla Audin...
Itse kyllä panostaisin enempi siihen että onko se kuinka "mukava" ajaa kuin siihen muutamaan desilitraan per 100km. Hitonkaan väliä muutamalla desillä polttoainetta per 100km jos sisätilametelit on paljon kovemmat, penkit paskat istua yms.Pitäisi keksiä jokin kulkupeli, joka kuluttaisi mahdollisimman vähän moottoritieajossa. Työmatka pitenee muuton takia ratkaisevasti
Oli minullakin vaihtoehtona, mutta jäänee paikkojen suhteen liian pieneksi. Elättelen toiveita, että löytyisi sopiva C8, mielellään automaatilla varustettuna.C5 on todennäköisin kulkupelini jatkossa.
Samaa mielta. Kylla muutaman kerran olen kironnut kun olen buukannut A3:n ja saanut jonkun Touranin tai Rellun tilalle. Ei niissa autoissa oikein voi tyoasioita hoitaa.Itse kyllä panostaisin enempi siihen että onko se kuinka "mukava" ajaa kuin siihen muutamaan desilitraan per 100km. Hitonkaan väliä muutamalla desillä polttoainetta per 100km jos sisätilametelit on paljon kovemmat, penkit paskat istua yms.
Siis nimenomaan silloin kun pitää paljon ajaa.
Jos autossa viettää vaikkapa tunninkin per päivä niin se euro tai kaks per päivä kohonneena polttoainekustannuksena ei ole siitä paljoa jos sen tunnin viettää silloin paljon mukavammin.
Itse kyllä panostaisin enempi siihen että onko se kuinka "mukava" ajaa kuin siihen muutamaan desilitraan per 100km. Hitonkaan väliä muutamalla desillä polttoainetta per 100km jos sisätilametelit on paljon kovemmat, penkit paskat istua yms.
Siis nimenomaan silloin kun pitää paljon ajaa.
Jos autossa viettää vaikkapa tunninkin per päivä niin se euro tai kaks per päivä kohonneena polttoainekustannuksena ei ole siitä paljoa jos sen tunnin viettää silloin paljon mukavammin.
Herrat torisee silkkaa totuutta. Näin voi toimia jos budjetti antaa myöden.Samaa mielta.
Jep, alkuperäset penkinpäälliset alla täysin koskemattominaKomeat lepardinnahkapäälliset näyttäis olevan Kadetissa!