Noniin, tarkempaa rapoa ajosta....
Rata:
Kuiva keli, aurinko paisteli illan hämärtyessä mutta radalla oli 2 lammikkoa vielä ja rata itsessään oli edelleen kylmä & liukas.
(lammikot oli kirraavan oikean jälkeisellä suoralla, juuri seuraavan mutkan jarrupaikassa)
Kalusto:
Rungot oli siis samat kuin aiemmin ja koneet oli päivitetty.
Tämä näkyi autojen painossa tietenkin, ainakin itselle jäi mielikuva että autot oli kankean/painavan oloiset
(saattoi johtua kuskistakin
)
Moottorit vetivät nyt iloisesti, pitkällä suoralla ei rajottimelle päässyt
(kuulemma kierrokset maksimissaan käy 4200rpm kun vanhat naputti 5500rpm)
Jututin sitä vuokraajaa hieman ja tässä tulosta:
Autoissa pitkät välitykset, johtuen "sinnepäin" heitetyistä säädöistä näin alkuun...
Kierroksia siis varmaankin nostetaan ens vuonna ja kulku paranee entisestään, tällä hetkellä autot kiihty hitaista mutkista aika verkkaisesti vielä...
Autoissa kuulemma on myöskin tällä hetkellä säätöeroja, samalla ajotyylillä ei joka autolla pärjää
(huomasin tän ensin itse vaihtaessani #6 -> #7, sama repivä ajotyyli ei sopinutkaan enää #7:lle...)
Tämän sitten vahvistikin henkilökunta varikolla, tosin tähänkin odotettavissa varmana muutosta ensi kesään mennessä.
Autot muuten tuntui tasapainoisilta ja tasaväkisiltä, kierrosajoissa 3-4sek parannuksia vrt. kisatapahtumaan, ja se kyllä tuntuu menossa.
Enää ei ajella kaasu pohjassajoka mutkaa vaan jarrullekin löytyy jo käyttöä
(hieman ylikovaa mutkaan ja auto lähti liukuun samantien syöden aikaa)
Kaikenkaikkiaan, erittäin positiivinen kokemus. Autot & rata oli kylmiä alkuun, mutta parani ajojen myötä tietenkin...
Pienet twiikkaukset kun autoihin saadaan ensi kesäksi
(välityksien muutos ja säätöjä samansuuntaiseksi kiitos)
niin kilpailuna varmastikin loistava :ahem:
Ensi vuodeksi voi hyvillä mielin suositella kisakalenteriin tälle paikkaa :thumbup: