kouvotsvoni
Banjottu
Minullakin oli kyllä vielä muutama vuosi sitten käsityksen, jotta sai sen ainokaisen f1-mestaruutensa vain ylivoimaisen auton ansiosta ja muuta ei sitten tehnytkään (kun ei ollut tullut edes tilastoja seurattua ajalta 93 ja taaksepäin)... 91 tekniikkamurheisiin taisi pääasiassa kaatua mestaruustaisto, 90 taas keskeytyksiä paljon enemmän kuin tallikaveri Prostilla (jota nyt ei ainakaan voi pitää hitaana suharina), 89 Ferrari ei monasti maaliin asti kestänyt, 88 sama meininki Williamsilla, 87 taas tallikaverina Piquet voimiensa tunnossa ja Mansellilla taas enemmän keskeytyksiä (ja mitäs muuten kauden lopussa ja alussa tapahtui, kun ei Nigel ajanut viimeisiä kisoja ja Nelson toista kisaa?), 86 hävisi pisteellä mestaruuden Prostia vastaan, 85 hävisi Rosbergille, 84 yhtä paljon maaliinpääsyjä kuin Angeliksella keskeytyksiä...sitä rataa uran alkuun asti. Jos ja jos auto olisi kestänyt maaliin asti kuten nykyään, niin ties miten moninkertainen mestari olisi. Voittoihin kuitenkin ylsi joka kausi, eikä millään pöllömmillä sijoilla paalu, nopein kierros, palkintopalli ja voitto-tilastoissa...Helpompi varmaan ainakin perustella miksi "Mansell on yksi Brittien kaikkien aikojen kuljettaja" kuin, että millä perusteella ei kyseiseen joukkoon kuuluisi. :idea:
Ihan äkkiseltään vois heittää vaikka mestaruudet peräkkäisinä vuosina F1- ja IndyCar-sarjoissa.
Viimeksi muokattu: