Ne jätetään vaan välistä pois. Samanlainen tapaus oli myös vuonna 2002 kun Prost meni kauden alla konkurssiin. Tallillehan olisi annettu numerot 18 ja 19 mutta nämä numerot jäivät sitten käyttämättä, kun Prost meni konkurssiin. Loppupään numerot olivat tuolla kaudella 16&17 (Jaguar), 20&21 (Arrows) ja niin edelleen.Mitenköhän noille numeroille 9 ja 10 käy, kun Toyota laittoi pillit pussiin?
Yksi niistä kolmesta oli Kimin oma mestaruus. Tämän tosin varmaan tiesit, kunhan mainitsin.Kimin mahdollisella numerolla 6 vain kolme.
No mutta ensikauden numeroita ei ole vielä jaettu. Toyota kumminkin ilmoitti hyvissä ajoin, jolloin numerot tuskin jäävät väliin.Ne jätetään vaan välistä pois. Samanlainen tapaus oli myös vuonna 2002 kun Prost meni kauden alla konkurssiin. Tallillehan olisi annettu numerot 18 ja 19 mutta nämä numerot jäivät sitten käyttämättä, kun Prost meni konkurssiin. Loppupään numerot olivat tuolla kaudella 16&17 (Jaguar), 20&21 (Arrows) ja niin edelleen.
Samahan oli Hondan/Brawnin kanssa tänä vuonna mutta ei ollut numeroita 18 ja 19 lähtöruudukossa.No mutta ensikauden numeroita ei ole vielä jaettu. Toyota kumminkin ilmoitti hyvissä ajoin, jolloin numerot tuskin jäävät väliin.
Tämä nykyinen numerojärjestelmähän tuli käyttöön 1996 (vai 1997?)Numerojärjestelmän tultua v. 1974 Hamiltonin tulevalla numerolla 5 on viety kahdeksan mestaruutta. Kimin mahdollisella numerolla 6 vain kolme. Ferrarien kannalta tilanne on vielä "huonompi", sillä numerolla 7 ei olla voitettu kertaakaan ja numerolla 8 kahdesti. Seiska ja kasi taitavat tässä tehdä ihka uuden aluevaltauksen, en muista että kyseisiä lukuja olisi punaisissa autoissa ennen nähty?
1996. Mutta 1974 vuodesta alkaen talleilla ja kuljettajilla on ollut pysyvät numerot.Tämä nykyinen numerojärjestelmähän tuli käyttöön 1996 (vai 1997?)
Fykkösistähän Kimi on toki sanonut, ettei millään keskikastin kinnerillä lähde kikkailemaan. Onko Kimi sanonut näin myös rallista? Jos on, niin on mennyt miulta ohi. Jos ei, niin äläpä järjestele sanomisia uuteen uskoon..Toki poju ralliin saa mennä ihan vapaasti, mutta minusta on aika ylimielistä sanoa, "ei sinne ole mitään järkeä mennä jollei pysty voittamaan mestaruuksia" kaikki aloitetaan pohjalta jos ei ole juurikaan aijempaa kokemusta siltä alalta.
Jep. Tuskinpa ne nyt kenenkään toisen tallin numeroita jollekkin toiselle tiimille antaisi. Eiköhän se mene niin, että Toyotan numerot tiputetaan vain välistä pois.Loetkoe sanoi:Samahan oli Hondan/Brawnin kanssa tänä vuonna mutta ei ollut numeroita 18 ja 19 lähtöruudukossa.
Eikös se juttu mennyt jotenkin niin että, Brawn tuli tavallaan uutena tallina, joten numerot olisivat menneet loppupäästä: Force India 18 ja 19, Brawn 20 ja 21. Mutta Force India oli jo alkanut painattaa fanituotteitaan numeroille 20 ja 21. FIA antoi erikoisluvan Indialle ja Brawnin piti ottaa numerot 22 ja 23. Näin minun muistaakseni.Samahan oli Hondan/Brawnin kanssa tänä vuonna mutta ei ollut numeroita 18 ja 19 lähtöruudukossa.
Nyt kun muistut, niin alkoi itselläkin muistilokerot raksuttamaan. Kyllä tuosta jonkinlaista puhetta taisi alkukaudella olla, mutta en nyt tarkalleen muista koko hommaa. Jotenkin kuitenkin vähän särähtää korvaan, että oliko se nyt noin. Noh, joku paremmin asiasta muistava valaiskoot :alppu:Eikös se juttu mennyt jotenkin niin että, Brawn tuli tavallaan uutena tallina, joten numerot olisivat menneet loppupäästä: Force India 18 ja 19, Brawn 20 ja 21. Mutta Force India oli jo alkanut painattaa fanituotteitaan numeroille 20 ja 21. FIA antoi erikoisluvan Indialle ja Brawnin piti ottaa numerot 22 ja 23. Näin minun muistaakseni.
Toki poju ralliin saa mennä ihan vapaasti, mutta minusta on aika ylimielistä sanoa, "ei sinne ole mitään järkeä mennä jollei pysty voittamaan mestaruuksia" kaikki aloitetaan pohjalta jos ei ole juurikaan aijempaa kokemusta siltä alalta.
Tarkistappa faktat vielä kerran!! Eiköhän tuo Kimin kommentti voittaja autosta liittynyt F1:een eikä ralliin.
Nythän numerolla 22 on voitettu kaksi kuskimestaruutta peräkkäin. Melkoinen ihme jo sinänsä, että miten voi olla noin suuri numero mestarilla, ja vielä peräkkäin! Kukas ajaa 22:lla ensi vuonna? Heikki?!?! :thumbup:Numerojärjestelmän tultua v. 1974 Hamiltonin tulevalla numerolla 5 on viety kahdeksan mestaruutta. Kimin mahdollisella numerolla 6 vain kolme. Ferrarien kannalta tilanne on vielä "huonompi", sillä numerolla 7 ei olla voitettu kertaakaan ja numerolla 8 kahdesti. Seiska ja kasi taitavat tässä tehdä ihka uuden aluevaltauksen, en muista että kyseisiä lukuja olisi punaisissa autoissa ennen nähty?
HöhöhöhöööTarkistappa faktat vielä kerran!! Eiköhän tuo Kimin kommentti voittaja autosta liittynyt F1:een eikä ralliin.Toki poju ralliin saa mennä ihan vapaasti, mutta minusta on aika ylimielistä sanoa, "ei sinne ole mitään järkeä mennä jollei pysty voittamaan mestaruuksia" kaikki aloitetaan pohjalta jos ei ole juurikaan aijempaa kokemusta siltä alalta.
Ylimielistä, eikö?Mihin seuraavaksi?
Räikkönen kertoo tienneensä jo jonkin aikaa siitä, että Ferrari-ura päättyy tämän kauden lopussa. Hän ei ole vielä päättänyt, missä moottoriurheiluluokassa jatkaa uraansa ensi kaudella.
- On muitakin vaihtoehtoja kuin formula ykköset. Joka suuntaan katsellaan eri vaihtoehtoja, mutta neuvotteluja ei ole mihinkään, Kimi toteaa.
- Jos löytyy hyvä paikka ja saan sellaisen sopimuksen kuin haluan, niin tietenkin formula ykköset on aina kiinnostava vaihtoehto, mutta siinä pitää sitten olla taattuna se, että on hyvä auto, Kimi kertoo sopimukselle asettamistaan ehdoista.
- Se on ihan sama, mihin lajiin menen, niin ei ole järkeä mennä ajelemaan vain ympyrää, on se sitten rallia tai formulaa tai muuta moottoriurheilulajia. Pitää olla kunnon auto, Kimi painottaa.
No eivät aivan kaikki viestisi, mutta useimmat.Ylimielistä, eikö?
No ei noilla näytöilläYlimielistä, eikö?