Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ei siinä varsinaisesti mitään sääntöä ole. On useita tapauksia, joissa uusi kuski on pienemmällä numerolla ja vanha kuski suuremmalla. Joskus kuski on halunnut tietyn numeron. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin BAR 2001 ja Honda 2006, joissa Panis ja Barrichello ajoivat pienemmällä numerolla kuin tallikaveri, joka oli mukana jo aikaisemmin.
Button taisi sanoa tuolloin kaudella 2006, että ainoa numero johon tällä on erityissuhde on 1. Toive siis toteutuu tulevalla kaudella :wink:

McLarenilla Räikkönen ajoi 2004 numerolla 6 ja Coulthard 5, vaikka Kimi oli edelliskauden MM-2 ja DC MM-7. Samoin kaudella 2005 Kimi ajoi numerolla 9 ja Montoya nrolla 10, vaikka JPM oli edelliskauden MM-5 ja Kimi MM-7.

Viime kaudella FIA taisi sählätä oikein kunnolla näiden lukujen kanssa. Räikköselle oltiin tyrkyttämässä loppuun saakka numeroa 3, vaikka Ferrarilta ei mitään anomusta oltu laitettu. Samoin Force Indialle annettiin numerot 18 ja 19 ja Brawnille 20 ja 21, mutta intialaiset pyysivät muutosta koska jotain fanikrääsää oli ehditty jo painaa noilla Brawnin numeroilla.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Onko Jaime Alguersuarin sopimus Toro Rossolle tosiaan jo vahvistettu? Kummaa, kun nyt olisi parempia ja kokeneempia kuskeja vapaana yllin kyllin ja varmaan ihan halvallakin lähtisi...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Itse en ainakaan niitä noteeraa yhtään ennenkuin alkaa näyttää tosiasialta tallien vähyys.
Samat sanat. Ei niitä tule. Mutta kiinnostaisi kovasti tietää miksi Ferrarilla asiasta jaksetaan jauhaa? Ei mikään muu talli jaksa moista. Vaikea myös uskoa että Ferrarillakaan oikeasti luullaan että Schumi vaan tulisi ja voittaisi enää. Saattaisi toki pärjätä, sitä en kiellä, mutta mitään ylivoimaa ei varmastikaan nähtäisi, pikemminkin päinvastoin. Tulee tunne että Ferrarilla joko vain haihatellaan menneiden aikojen perään tai sitten taustalla on jokin asia joka ei avaudu median välityksellä (eikä ole tarkoituskaan, vaan median välityksellä ehkä pelataan jotain peliä johonkin suuntaan johon fanit eivät varsinaisesti liity).
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
McLarenilla Räikkönen ajoi 2004 numerolla 6 ja Coulthard 5, vaikka Kimi oli edelliskauden MM-2 ja DC MM-7. Samoin kaudella 2005 Kimi ajoi numerolla 9 ja Montoya nrolla 10, vaikka JPM oli edelliskauden MM-5 ja Kimi MM-7.
Ainakin kerran McLarenilla tuolloin Kimi/David-aikana ja oliko jopa tuolloin Montoya-aikanakin oli syynä se että ei tarvinnut kaikkia mainos yms matskua tehdä uusiksi vaihtuneen numeron takia.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Ei siinä varsinaisesti mitään sääntöä ole. On useita tapauksia, joissa uusi kuski on pienemmällä numerolla ja vanha kuski suuremmalla.
Aivan. Tuli mieleen Vettel-Webber tapaus, missä perusteena Vettelin suuremmalle numerolle oli se että on uus mies tallissa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ainakin kerran McLarenilla tuolloin Kimi/David-aikana ja oliko jopa tuolloin Montoya-aikanakin oli syynä se että ei tarvinnut kaikkia mainos yms matskua tehdä uusiksi vaihtuneen numeron takia.
Tuo onkin typerä juttu että joka vuosi menee numerot uusiksi. Mun mielestä sellanen systeemi olis ok että tallin kilpailunumerot numerot pysyy muuten samana vuodesta toiseen paitsi

-tallimestari siirtyy numeroille 1&2 ja sysää edellään olleet tallit alemmaksi
-jos kuskimestari siirtyy toiseen talliin tai lopettaa, hän vie numeron 1 mukanaan ja tallimestarille jää 0&2.
-jos joku talli lopettaa tai vaihtaa nimeään/omistajaansa, se menettää asemansa ja takana olleet nousevat ylöspäin listalla
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Minusta taasen on paljon parempi, että numerot vaihtelevat. Tietysti voisi joillakin talleilla (esim. Ferrari) olla käytössä joka vuosi samat numerot, mutta ehkä parempi näin tällä vaihtelusysteemillä. Mukava nähdä vaihtelua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Ja tiimi nimeltä Lotus 11&12...
...mutta menestyksen mukaan sittenkin numerot tulkoon :)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
En itse asiassa seurannut formuloita silloin kun numerot 0 & 2 oli Williamssilla, mutta eräs PC peli nimeltä Grand Prix 2 on tehnyt tehtävänsä ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuo onkin typerä juttu että joka vuosi menee numerot uusiksi. Mun mielestä sellanen systeemi olis ok että tallin kilpailunumerot numerot pysyy muuten samana vuodesta toiseen paitsi

-tallimestari siirtyy numeroille 1&2 ja sysää edellään olleet tallit alemmaksi
-jos kuskimestari siirtyy toiseen talliin tai lopettaa, hän vie numeron 1 mukanaan ja tallimestarille jää 0&2
-jos joku talli lopettaa tai vaihtaa nimeään/omistajaansa, se menettää asemansa ja takana olleet nousevat ylöspäin listalla
.
Kyllähän tuolla systeemillä ne numerot vaihtuisivat yhtä paljon kuin nytkin, paitsi silloin, kun sama talli voittaa enemmän kuin yhden mestaruuden peräkkäin (eikä kukaan poistu sarjasta).
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mitä väliä sillä numerolla on, jos ei ykkösestä ole kyse? Ei niin mitään, joten ihan sama mikä numero siellä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mitä väliä sillä numerolla on, jos ei ykkösestä ole kyse? Ei niin mitään, joten ihan sama mikä numero siellä.
Ei pidä paikkaansa. Parhaimillaan numero, oli se mikä tahansa, on brändi, jonka myyntiarvo voi olla jopa suurempi kuin yksittäisen kuljetajan tai tallin nimi. Ferrarilla 27 kasvoi tällaisiin mittasuhteisiin ja osittain tämä ollaan nähty syynä sille, miksi FIA halusi muuttaa numerointijärjestyksen. FIA ja FOM eivät halunneet, että numerolla on arvoa, koska he eivät saisi siitä siivua.

Amerikassahan numerot on brändätty todella pitkälle. Itse pidin CARTissa siitä, että tietyt tallit ja kuljettajat olivat mukana samoilla numeroilla: Newman/Haas 6, Penske 2 ja 3, Walker 5, 15 ja 25, Gurneyn AAR 36, Jonesin suvulla 98 ja Patrick Racingin autoissa kahdellakymmenellä jaolliset 20, 40, 60 ja 80. Kuljettajista tietenkin Tracyllä ja Al Unserilla oli useasti 3, Ryan Hunter-Reayllä 31 ja Moorella 99. NASCAR-kuljettajista Kasey Kahne kilpailee aina paikallisista sprintti-kisoista aina Sprint Cupiin asti numerolla 9 ja Tony Stewart on tuonut takaisin sankarinsa AJ Foytin legendaarisen kilpailunumeron 14.

Ykkösissä yhdistän Lotuksen aina ennemmin numeroon viisi Clarkin ja Andrettin takia.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2601
Mitä mieltä olisitte MotoGP-tyylisestä numeroinnista? Kuljettaja saisi valita oman numeronsa ja mestari käyttäisi ykköstä.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Mitä mieltä olisitte MotoGP-tyylisestä numeroinnista? Kuljettaja saisi valita oman numeronsa ja mestari käyttäisi ykköstä.
Melkein topicin aiheen mukainen kysymys, muttei ehkä ihan:rolleyes: Ehkäpä täällä voisi pikkuhiljaa palata oikeaan aiheeseen...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös