Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei pidä paikkaansa. Parhaimillaan numero, oli se mikä tahansa, on brändi, jonka myyntiarvo voi olla jopa suurempi kuin yksittäisen kuljetajan tai tallin nimi. Ferrarilla 27 kasvoi tällaisiin mittasuhteisiin
Samalla se kyllä toimii muistutuksena siitä, ettei mestaruutta tullut vuosiin. ;)

Viimeisin (ainut?) numerolla 27 ajettu maailmanmestaruus taitaa olla Alan Jones Williamsilla.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Aika mielenkiintoista kyllä, miten Maranellossa on vuosikymmeniä palvottu numeroa jolla tallin kahden arkkivihollisen kuljettaja on voittanut ajajien maailmanmestaruuden tasan vuosikymmenen välein. Entistä mielenkiintoisemmaksi sen tekee se että jälkimmäisessä tapauksessa voittajana oli vielä suuri saatana Senna, joka kyykytti Ferrarin Prostin MM-taistelussa. Ilmeisesti tykkäävät masokismista, ei siis ihme että tallin ainoa voittajatyyppi Räikkönen piti kiireen vilkkaa sysätä pois voittamasta.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Carter on tässä kyllä oikeassa, punainen Ferrari 27, Gilles Villeneuve. Olisi ollut mahtavaa nähdä Jacques myös Ferrarin ratissa, tuolla numerolla.
Gilles "ei mestaruuksia" Villeneuven status nyt on mitä on.. Ja Jacques "Brawn GP:n jälkeen F1-historian ylivoimaisin auto alla mestaruuteen" Villeneuven kohdalla ei ole omena kauas puusta pudonnut.

Ei se ajonumero nyt mikään itse tallin/kuskin nimeä suurempi juttu sentään ole:D Edes Amerikassa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ja Jacques "Brawn GP:n jälkeen F1-historian ylivoimaisin auto alla mestaruuteen" Villeneuven kohdalla ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Häh?! Tuntuu ihmiset unohtavan Ferrarin kausilla 2002, 2004 ja McLarenin 1984, 1988
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Joo jotenkin toi vuoden '92 Williams on jääny mieleen ku sillon pikkupoikana formuloita katoin. Nigel Mansell on muutenkin jääny yksiks mun lempparikuskeiks vieläki :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Ja Lotus 1978.
Tuo oli itselläkin mielessä mutta jätin pois koska Lotus ajoi merkittävän osan alkukaudesta vanhalla autolla vielä, eikä tuo ylivoimainen mallikaan ihan niin ylivoimainen mielestäni, äkkiseltään muistellessani, ollut kuin nuo muut mainitut autot :) Olisko joku siivettömän ajan Lotus ollut aikanaan ylivoimaisempi..? Tai sitten se oli vaan Clark joka oli.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tuo oli itselläkin mielessä mutta jätin pois koska Lotus ajoi merkittävän osan alkukaudesta vanhalla autolla vielä, eikä tuo ylivoimainen mallikaan ihan niin ylivoimainen mielestäni, äkkiseltään muistellessani, ollut kuin nuo muut mainitut autot :) Olisko joku siivettömän ajan Lotus ollut aikanaan ylivoimaisempi..? Tai sitten se oli vaan Clark joka oli.
Voi olla, että omakin muisti pettää, kun en noita - ennen syntymääni ajettuja - vuoden 1978 kisoja ole nähnyt. Muistan vain lukeneeni useampaan otteeseen, että tuona vuonna Lotus oli aivan omaa luokkaansa.

Samaa muistelen itsekin jonkin 60-Lotuksen kohdalla, mutta en muista tarkemmin mistä mallista oli kyse.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Lainaan tämän Heikki Kovalainen -ketjuun tekemäni jaottelun tänne. Kysymys on siis kuskin arvosta markkinoilla.

FW08 sanoi:
Jos lasketaan viime kauden kuskit seuraavanlaisesti:

1-kori (ne, jotka ratkaisevat kuljettajamarkkinoiden suunnan): Alonso, Hamilton, Kubica, Räikkönen, Vettel

2-kori (varmat GP-kuljettajat, palkataan ykköskorilaisten jälkeen): Barrichello, Buemi, Button, Glock, Heidfeld, Kovalainen, Massa, Rosberg, Sutil, Webber

3-kori (taso todistamatta tai parasta ennen -päiväys mennyt): Alguersuari, Badoer, Bourdais, Fisichella, Grosjean, Kobayashi, Liuzzi, Nakajima, Piquet, Trulli
Boldatuilla sopimukset ensi kaudesta (Buttonista en ollut aivan varma, mutta kyllähän se Brawnilla jatkaa).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viimeinkin sopimusuutisia: Buemi jatkaa Toro Rossolla. Jokohan tällä viikolla alkaisi tippumaan enemmän näitä uutisia?
Tostin puheiden perusteella on aika selvää, että myös Alguersuari jatkaa:

"We have to stick to this philosophy, and I'm quite confident that from the middle of next year onwards we will have a good driver line-up, because then Alguersuari will know all the tracks, and Buemi is increasing his performance already."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80103
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alkkesööri saa jatkon vain tämän tuoman isohkon tilipussin takia. Rahahan tuolla Toro Rossolla on tiukassa ja tähän hätään eivät ole parempaa diiliä saamassa. Ajosuorituksiltaan Jaime oli melkein yhtä huono kuin taannoin rattia kääntänyt Franck Montagny, mutta nyt mennään ilmeisesti näillä. Sikäli on hyvä, että ensi kauden pelleosastoa hoitaa sama kuljettaja, joten uusilla talleilla on mistä valita, ettei näitä Yoong- ja Ide-vitsejä 7 sekuntia kierroksella perässä tarvitse katsoa. Alkerööri kun joskus on ihan vikkelä yhellä varvilla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Alkkesööri saa jatkon vain tämän tuoman isohkon tilipussin takia. Rahahan tuolla Toro Rossolla on tiukassa ja tähän hätään eivät ole parempaa diiliä saamassa. Ajosuorituksiltaan Jaime oli melkein yhtä huono kuin taannoin rattia kääntänyt Franck Montagny, mutta nyt mennään ilmeisesti näillä. Sikäli on hyvä, että ensi kauden pelleosastoa hoitaa sama kuljettaja, joten uusilla talleilla on mistä valita, ettei näitä Yoong- ja Ide-vitsejä 7 sekuntia kierroksella perässä tarvitse katsoa. Alkerööri kun joskus on ihan vikkelä yhellä varvilla.
Minä olen ihan jotain muita ajosuorituksia vissiin katsonut.. Alguersuarille ja Toro Rosson tulostasolle (tosin ei tulotasolle) olisi ollut parasta vuosi tai kaksi kasvamista esim GP2-luokassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Alkkesööri saa jatkon vain tämän tuoman isohkon tilipussin takia. Rahahan tuolla Toro Rossolla on tiukassa ja tähän hätään eivät ole parempaa diiliä saamassa.
Jaimen "tilipussi" tulee Red Bullilta, kaverihan on Red Bull Junior Teamin kuski. Toro Rosso on kai Bourdaisia lukuun ottamatta palkannut pelkästään RB Junioreja. Klien, Liuzzi, Vettel, Speed ja Buemi ovat kaikki (entisiä) RB Junioreja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös