Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lotuksella ilm. tulee oleen vahva taloudellinen pohja, ja Cossun koneisiin siirtynyt Williams
osoittaa jo päätöksellään ettei sieltä kovin paska kone voi olla tulossa...
Se voi ihan yhtä hyvin osoittaa yleistä luottamuksen tasoa Williamsin toisen vaihtoehdon, Renault'n, jatkoon.

Vähän ihmettelen, jos Heikillä on nimi Lotus-sopimuksessa, jollei kulissien takana sitten tiedetä enemmän muiden vaihtoehtojen tilanteesta. Renault-tilanne kannattaisi ainakin katsoa, jollei sitten ole jo varmuutta siitä, että muut vievät paikat. Sauber-sekoilun selvittämisessä voi nykytietojen perusteella mennä pitkäänkin, joten sen varaan tuskin kannattaa laskea.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Timo Glockhan taisi olla vahvoilla Renaultin toiseksi kuskiksi, mutta päättikin sitten pelata varman päälle ja teki sopparin Manor GP:n kanssa. Glock selitteli päätöstään sillä, että haluaa olla mukana rakentamassa uudesta tallista menestystarinaa.

Samanlaisen pidemmän tähtäimen järkeilyn mukaisesti Lotus saattaisi todellakin olla uusista talleista (ja uusi tallihan Lotus kunniakkaasta nimestään huolimatta nyt on) etukäteen todennäköisin tulevaisuuden menestyjä. Lyhyemmällä tähtäimellä Lotuksella ei taideta vielä ensi kaudella taistella pistesijoista, kuten Gascoynekin totesi siinä Turun Sanomien artikkelissa.
Lotus voi joskus menestyä mutta Heikki on 28, hän ei voi odotella vuosikausia vaan menestystä pitää tulla pian.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotus voi joskus menestyä mutta Heikki on 28, hän ei voi odotella vuosikausia vaan menestystä pitää tulla pian.
Heikin mestaruusjuna ikävä kyllä meni jo. Oli virhe lähteä McLarenille Hämiltonin aisapariksi. Osakilpailuvoitto ja paalupaikka kyllä tulivat, mutta arvostus meni. Kun noin selvästi saa pataan, kukaan ei enää pidä varteenotettavana mestarikandidaattina. Toivonmukaan kuitenkin saa mahdollisuuden jatkaa ykkösissä ja palkintopallilla vielä nähdään.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Lotus voi joskus menestyä mutta Heikki on 28, hän ei voi odotella vuosikausia vaan menestystä pitää tulla pian.
Jarno Trulli taitaa olla 35 ja Rubens Barrichello 37. Olen kyllä samaa mieltä Lotus-pestistä, mutta eri syystä.

Ikänsä puolesta Heikillä on vielä monta hyvää F1-vuotta jäljellä, mutta F-ykkösissä ei kannata tehdä viisivuotissuunnitelmia. Uudessa tallissa halutaan tietysti kokeneita kuskeja, mutta heti kun auto alkaa kulkea toivotusti, niin kokeneella kuskilla onkin vähemmän arvoa ja talli haluaa korvata hänet nuorella tulevaisuuden toivolla (joka puolestaan vaihtaa parempaan talliin heti kun hänen arvonsa on hieman noussut kuskimarkkinoilla ;)).

Minun mielestäni Heikin kannattaisi mennä Renaultille (jos tällainen mahdollisuus on tarjolla) vaikka talli jatkaisi F-ykkösissä enää vain yhden vuoden ajan. Jos Heikki päihittäisi tämän yhden Renault-vuoden aikana Kubican, niin seuraavana vuonna Heikistä taisteltaisiin useissa hyvissä talleissa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Jos Heikki päihittäisi tämän yhden Renault-vuoden aikana Kubican, niin seuraavana vuonna Heikistä taisteltaisiin useissa hyvissä talleissa.
Niin tai jos Heikki ottaa kuokkaan niin ura paketissa? :eek:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Niin tai jos Heikki ottaa kuokkaan niin ura paketissa? :eek:
Oli talli mikä tahansa, jos ensi vuonna Heikki häviää tallikaverilleen, tulee lähtö ykkösistä aivan varmasti, olettaen siis että tallipaikka ensi vuodelle löytyy...
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Oli talli mikä tahansa, jos ensi vuonna Heikki häviää tallikaverilleen, tulee lähtö ykkösistä aivan varmasti, olettaen siis että tallipaikka ensi vuodelle löytyy...
Eli jos Heikki esim. ajaisi Rellulla, ja talli olisikin ylivoimainen ja Kubica voittaisi mestaruuden, Heikin hävitessä pisteellä, tulisi lähtö? Tai olisivat kolmas ja neljäs, Heikin hävitessä taas pisteellä, tulisi myös lähtö, aivan varmasti?

Esim. Massa ehti ekalla viidellä kaudellaan voittaa tallikaverinsa vain kerran, Villeneuven. Muuten oli ottanut turpaan Heidfeldilta, Fisiltä, Schumilta ja Kimiltä. Tuliko silti lähtö ykkösistä? Vai voisiko olla niin että ykkösissä katotaan muutakin kuin sitä että voittaako tallikaverinsa joka vuosi?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Oli talli mikä tahansa, jos ensi vuonna Heikki häviää tallikaverilleen, tulee lähtö ykkösistä aivan varmasti, olettaen siis että tallipaikka ensi vuodelle löytyy...
No ei välttämättä. Ajattelepa jos Heikki tekeekin kahden vuoden mittaisen sopimuksen, tai vieläkin pidemmän... :ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eli jos Heikki esim. ajaisi Rellulla, ja talli olisikin ylivoimainen ja Kubica voittaisi mestaruuden, Heikin hävitessä pisteellä, tulisi lähtö? Tai olisivat kolmas ja neljäs, Heikin hävitessä taas pisteellä, tulisi myös lähtö, aivan varmasti?

Esim. Massa ehti ekalla viidellä kaudellaan voittaa tallikaverinsa vain kerran, Villeneuven. Muuten oli ottanut turpaan Heidfeldilta, Fisiltä, Schumilta ja Kimiltä. Tuliko silti lähtö ykkösistä? Vai voisiko olla niin että ykkösissä katotaan muutakin kuin sitä että voittaako tallikaverinsa joka vuosi?
Puhut paljon asiaa, mutta otan silti kantaa.

Uskon itse, että lainauksesi häviämisellä tarkoitettiin hieman suurempaa eroa voimasuhteissa kuin piste/kausi. Näin ollen ensimmäinen kappale voidaan unohtaa.

Massan kohdalla tilanne oli se, että hän oli kelpo mies kakkoskuljettajaksi. Ehkä Heikkikin olisi. Heikki on kuitenkin sanonut ettei lähde kenenkään apupojaksi (vaikka Larenilla olikin sitä) niin sehän tarkoittaa ettei kakkoskuskin homma kelpaa Heikille. Massalle kelpasi, ja sieltä Massa nousi ykkösiin. Jos Massalle itselle ei olisi kakkoskuskin homma kelvannut Ferrarilta, niin mitä luulet missä hän olisi nyt?

Eli ei se kaukana ole etteikö Heikin ura jäisi pahasti kesken jos vuoden mittaisella (yläpuolella siitä spekuloitiin Rellun epävakaan tilanteen takia) sopparilla häviää Kubicalle. Ja nimenomaan häviää niin että näkyy..

Päihittäminen kieltämättä takaisi seuraavan tallipaikan ja pari vuotta lisää peliaikaa.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Heikin mestaruusjuna ikävä kyllä meni jo. Oli virhe lähteä McLarenille Hämiltonin aisapariksi. Osakilpailuvoitto ja paalupaikka kyllä tulivat, mutta arvostus meni. Kun noin selvästi saa pataan, kukaan ei enää pidä varteenotettavana mestarikandidaattina. Toivonmukaan kuitenkin saa mahdollisuuden jatkaa ykkösissä ja palkintopallilla vielä nähdään.
Jälkikäteen ajateltuna kyllä, virhe oli lähteä mclarenille. Kuinka moni vaan ei olisi lähtenyt siinä tilanteessa? Alonso tulossa takaisin Renaultille, Hamiltoni vasta vuoden ajanut, joten täyttä kuvaa taidoista ei ollut. Itse olisin ainakin mennyt mclarenille, ehkä myös silloin mikäli sopimuksessa olisi ollut 2.kuskipykälä.
Itse en Heikin jatkosta ole lainkaan huolissani, uskon että paikka kyllä löytyy. Täytyy vaan toivoa että tulevassa tallissa alkaa homma toimia paremmin kuin larenilla.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Eli jos Heikki esim. ajaisi Rellulla, ja talli olisikin ylivoimainen ja Kubica voittaisi mestaruuden, Heikin hävitessä pisteellä, tulisi lähtö? Tai olisivat kolmas ja neljäs, Heikin hävitessä taas pisteellä, tulisi myös lähtö, aivan varmasti?

Esim. Massa ehti ekalla viidellä kaudellaan voittaa tallikaverinsa vain kerran, Villeneuven. Muuten oli ottanut turpaan Heidfeldilta, Fisiltä, Schumilta ja Kimiltä. Tuliko silti lähtö ykkösistä? Vai voisiko olla niin että ykkösissä katotaan muutakin kuin sitä että voittaako tallikaverinsa joka vuosi?
Älä saivartele. Tiedät hyvin mitä tarkoitan.

No ei välttämättä. Ajattelepa jos Heikki tekeekin kahden vuoden mittaisen sopimuksen, tai vieläkin pidemmän... :ahem:
Kuinkas usein ykkösissä ajaa vuodesta toiseen kuljettaja joka koko ajan häviää tallikaverilleen? (ja jolla ei ole rahaa takana)
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Force India vahvisti kaksikon Sutil-Liuzzi jatkon.
Eli Sutil ei onnistunut saamaan mistään parempaa sopimusta. Samalla tämä sinetöi Fisichellan testikuskin kohtalon, ellei Ferrari maksa häntä johonkin pikkutalliin tms.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli Sutil ei onnistunut saamaan mistään parempaa sopimusta. Samalla tämä sinetöi Fisichellan testikuskin kohtalon, ellei Ferrari maksa häntä johonkin pikkutalliin tms.
Fisichellan Ferrarisuoritteet olivat Kovalaistakin heikompia, kun kummallakaan ei auto sopinut omalle tyylille. Uskon Kovalaisen olevan askeleen edellä tallipaikoista tapellessa. Kovalaisen puolella on sekin että tallikaveria pidettiin yleisesti ottaen formuloiden parhaimpana kuskina. 2007 on varmasti myös vielä muistissa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Kuinkas usein ykkösissä ajaa vuodesta toiseen kuljettaja joka koko ajan häviää tallikaverilleen? (ja jolla ei ole rahaa takana)
Kuljettajien talliin tuoman sponsorirahan merkitystä ei kannata sulkeistaa liian pikaisesti. Itse asiassa tämä taitaakin olla tulevina vuosina se keskeinen syy, miksi tulemme näkemään tallikaverilleen säännöllisesti häviäviä F1-kuljettajia, joiden tallipaikka pysyy silti turvattuna häviöistä huolimatta.

Erkki Mustakarikin on kirjoittanut samasta aiheesta tänään Maikkarin blogissaan. Blogissaan Mustakari myös valottaa mistä on saanut tietonsa Heikin F1-uran jatkon varmistumisesta:
[url=http://blogit.mtv3.fi/mustalippu/]Erkki Mustakari[/url] sanoi:
Kun tarkastelee vielä vapaana olevia paikkoja, niin suurin osa niistä tulee täytetyksi maksukuskeilla ja se on huono uutinen Heikki Kovalaiselle ja hänen taustaryhmälle. Toivottavasti Kovalaisella on, kuten hän on moneen kertaan tämänkin blogin kirjoittajalle sanonut, taskussaan jo jonkinlainen sopimus, joka takaa hänelle paikan ensi kauden sarjassa.
Ilmeisesti Heikki ei kuitenkaan ole paljastanut Mustakarille millainen hänen sopimuksensa on ja kenen kanssa se on solmittu. Tämä käy ilmi siitä, että Mustakari vaikuttaa edelleen huolestuneelta maksukuskien rynnistyksen vaikutuksesta Heikin sopimusasioihin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eli Sutil ei onnistunut saamaan mistään parempaa sopimusta. Samalla tämä sinetöi Fisichellan testikuskin kohtalon, ellei Ferrari maksa häntä johonkin pikkutalliin tms.
Ferrarihan toimittaa Sauberille moottorit, ja nyt kun talli siirtyy Peter Sauberin omistukseen, on tulevaisuuskin vähän turvallisemmissa käsissä. Mitään ei tarvitse maksaa, kunhan vain moottorien hinnasta sovitaan. Hintaan voi kuulua Fisichella.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös