Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Voiko se homma tosiaan vielä tässä maailmassakin olla yhdestä ukosta, ja älystään kiinni? Kun puhutaan näistä neweyistä ja brawneista jne. Vai onko kyse lopulta vain sattumuksien summasta? Ihmisaivot on melko ylivertaisesti silloin vielä tietokonetuntien edellä. Kuulemma Norjan hiihdon menestyskin perustuu johonkin nopeasti avautuvaan rekan takakonttiin.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Mä en vaan voi ymmärtää miten Villeneuve voitti mestaruuden 1997?

vaikka se onkin värikäs kuski, se on enemmän hidas :) ehkä se tuli hitaaks vasta MM:än jälkeen
Ei jumalauta, kun en pysty ymmärtämään näitä "Villeneuve - tuurimestari", "Villeneuve - paska kuski" ym. juttuja.

Jacques Villeneuve oli vielä 2000-luvun alussa kuljettajana rautaa. Harmi, että auto ei ollut tarpeeksi hyvä.
 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
245
2010 Villeneuve tuskin enää on rautaa.. niin paljon on vettä virrannut aurajoessa, että jaken aika meni jo.. 1997 maailmanmestari oli mestari viime vuosituhannella. Kohta toissa vuosituhannella. Pysyisivät vain poissa Villeneuve, Schumi sotkemasta kuvioita.

Jos mersun toinen kuskin on myös kokenut niin voisi paikan vielä Kimi tai Heidfeld. Onhan näitä kandinaatteja. Tuskin mitään yllätysnimeä tulee esiin (Trulli). Vaikka Kimin piti saada kuskimarkkinat liikkeelle ilmoittamalla McLarenin kohtalo, niin aika hyvin tuo tällä hetkellä niitä jumittaa. :D

Kovalaiselle voisi löytyä paikka akselilta campos etc. uudet tallit.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
2010 Villeneuve tuskin enää on rautaa.. niin paljon on vettä virrannut aurajoessa, että jaken aika meni jo..
Aika seisovan oloista se vesi :dunno: On siis Jaqella toivoa.

Vaikka Kimin piti saada kuskimarkkinat liikkeelle ilmoittamalla McLarenin kohtalo, niin aika hyvin tuo tällä hetkellä niitä jumittaa. :D
Ehkä avauskisan ruudukossa joku 17 autoa kun kuskimarkkinat edelleen kimijumissa :rolleyes:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Ei jumalauta, kun en pysty ymmärtämään näitä "Villeneuve - tuurimestari", "Villeneuve - paska kuski" ym. juttuja.

Jacques Villeneuve oli vielä 2000-luvun alussa kuljettajana rautaa. Harmi, että auto ei ollut tarpeeksi hyvä.
Jos on ollut 7-vuotias, kun Villeneuve voitti mestaruutensa ja omakohtaisia muistoja on korkeintaan Villeneuven viimeisistä vuosista surkealla BARilla, Renault-flopista ja potkuista Sauberilta, niin sitten koko homma kulmioituu helposti siihen, että Villeneuvehan olikin vaan lökahaalareissa kulkenut hassunäköinen tuurimestari. :thumbfh:

Dwayne voisi tutustua vaikkapa Googlen/Wikipedian/Youtuben avustuksella hieman syvällisemmin Jacquesin uraan, niin voisi oppia että kaveri oikeasti oli perhanan kova kuski aikoinaan. Aijai niitä vääntöjä Schummelin kanssa! :ahem::ahem:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ferrarilla taas Schumilla 5 voittoa ja 3 pallkintopallia, Irvinellä palkintopalleja 5kpl...
Enpäs muistanutkaan että Irvine oli 5 kertaa pallilla. Jos Irvinen tasoinen kuski, vieläpä kakkoskuskina tallissa, ajaa pallille 5 kertaa kauden aikana, on Ferrarilla ollut itse asiassa pirun hyvä auto. Ei Irvinen tasoisella kuskilla muuten ole asiaa pallille. Itse asiassa Irvine+5 pallisijoitusta on sellainen kombinaatio joka viittaa jopa lähes parhaaseen autoon, ei ole muuten mahdollista. Irvine on nimittäin niitä kavereita jotka pystyvät ylivoimaisella autollakin ajamaan vain jämäpisteille. No ei silti, kyllä minäkin Williamsia pidän 1997 parhaana autona.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Enpäs muistanutkaan että Irvine oli 5 kertaa pallilla. Jos Irvinen tasoinen kuski, vieläpä kakkoskuskina tallissa, ajaa pallille 5 kertaa kauden aikana, on Ferrarilla ollut itse asiassa pirun hyvä auto. Ei Irvinen tasoisella kuskilla muuten ole asiaa pallille. Itse asiassa Irvine+5 pallisijoitusta on sellainen kombinaatio joka viittaa jopa lähes parhaaseen autoon, ei ole muuten mahdollista. Irvine on nimittäin niitä kavereita jotka pystyvät ylivoimaisella autollakin ajamaan vain jämäpisteille. No ei silti, kyllä minäkin Williamsia pidän 1997 parhaana autona.
Ja kun muistaa, mitä ratkaisevassa kisassa 1997 tapahtui, niin kyllä Villeneuve mestaruuden ansaitsi.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Mä en vaan voi ymmärtää miten Villeneuve voitti mestaruuden 1997?

vaikka se onkin värikäs kuski, se on enemmän hidas :) ehkä se tuli hitaaks vasta MM:än jälkeen
Mestari mikä mestari, turhaan sitä alkaa kyseleen. Sitä paitsi Williams heikkeni siksi, kun menettivät Adrianin Neweyn ja Renaultin tehdasmoottorit ja adrian on muuten suht yliarvostettu mies, kun melkein jokainen auto minkä hän McLarenille suunitteli kärsi tekniikka huolista. Eikä autotkaan järin hyviä olleet vuosina 2001-2004 :eek:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Mestari mikä mestari, turhaan sitä alkaa kyseleen. Sitä paitsi Williams heikkeni siksi, kun menettivät Adrianin Neweyn ja Renaultin tehdasmoottorit ja adrian on muuten suht yliarvostettu mies, kun melkein jokainen auto minkä hän McLarenille suunitteli kärsi tekniikka huolista. Eikä autotkaan järin hyviä olleet vuosina 2001-2004 :eek:
Mites se RBR nyt sit kulki jopa ilman tupladiffuu. alkukaudesta.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Tarkotus ei ollut suututtaa Villeneuve fan clubia =) mutta muistutan vaan että nyt ei oo vuosi 1997 eikä edes 2000-luvun alku vaan nyt on vuosi 2009 ja kun seuraavan kerran ajetaan fykkösillä kisaa, niin on vuosi 2010. Eikös Villeneuve ole jo 40-vuotias? Ja teillähän on valmis vastaus siihen Villen rämpimiseen Rellulla, Sauberilla ja BMW:llä tietenkin... Mä en vaan keksi mitään hyvää syytä miks se olis sen nopeempi nyt ku se oli 2006
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Itsehän oletit, että Villeneuven vauhti on ollut koko uran ajan samaa kuin post BAR-aikana. Kaveri kuitenkin tosissaan haastoi kokeneemman tallikaverinsa tulokaskaudellaan maailmanmestaruudesta ja oli kääntämässä peliä edukseen ollen paalulla, mutta jotain hajosi ja mies ajoi ulos. Eipä sitä tiedä, mitä hermoheikko Hill0 olisi vielä säätänyt siinä kisassa. Seuraavalla kaudella sitten Frentzenin jäätävä kepitys ja mestaruus. Schuminkin haastoi tosissaan ja otti niskalenkin, jota esim. Hill0 ei koskaan ottanut. Jäi aikanaan vähän samanlaiseen paitsioon markkinoilla kuin Kimi nyt; paikkaa huipputallista ei enää kuulunut. McLarenilla oli Coulthard ja Häkkinen, Schumin valtakuntaan ei ollut asiaa ja Williamsilla ei ollut syytä vaihtaa kahta lupaavaa kuskia.

De la Rosan mahdollisesta paluusta ei ole kukaan repimässä pensseleitään, vaikka kisakokemusta on vuodelta 2006. Samoin Klien on palaamassa ilman massiivisia lokafanfaareja kilparatoja sulostuttamaan. Jo pelkästään näin intohimoinen spekulointi osoittaa, että Villeä tarvitaan mukaan sarjaan. Saisipahan lukea ensi kaudella katkeraa vuodatusta eräiltä nimimerkeiltä kun vanha pappa alistaa muuta uusien tallien porukkaa. Jacques on oman tiensä kulkija, ja hyvä niin.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ja teillähän on valmis vastaus siihen Villen rämpimiseen Rellulla, Sauberilla ja BMW:llä tietenkin... Mä en vaan keksi mitään hyvää syytä miks se olis sen nopeempi nyt ku se oli 2006
Slicksit renkaina ja autojen ajettavuus varmaan ylipäätään lähempänä tuota 97-vuotta..
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Jacques on oman tiensä kulkija, ja hyvä niin.
Tuo pitää hyvin paikkansa Villeneuve tunnetaan parhaiten "varmaan" oman tiensä kulkijana ja siirtomarkkinoiden sivustakatsojana uran aikana.

Villeneuven F1-urasta tulee mieleen väkisin Emerson Fittipaldi. Mikäli muistatte Fittipaldi ajoi mestaruuksiin aikansa huipputalleissa (lotuksella ja Mclarenilla) mutta hämmästytti f1-piirejä siirtymällä veljensä Wilson Fittipadin tuoreeseen Copersucar-tiimiin.

Villeneuven loistovuosien talli oli vastaavasti Williams, jossa mies vietti kolme lihavaa vuotta ja jonka riveissä nappasi myös vuoden 1997 maailmanmestaruuden, sen jälkeen siirtyi kaverinsa Craig Pollockin uuteen BAR-talliin. Villeneuven ja Fittipaldin urat näyttävät joltain tapaa samankaltaisilta mutta vetailuja ei miesten välillä oikein voi tehdä.
Fittipaldi kuvasi Copersucaria "elämänsä suurimmaksi virheeksi" Villeneuve on arvattavastikin valinnut vähän kiertelevämpiä ilmaisuja Barrista.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös