Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minusta argentiinalainen oli turhan vallaton jo GP2:een, joten kovin menestyksekästä esitystä en povaisi jos USF1-kuvio kaikkine osineen nyt toteutuu.
Eikös Lopez ole juuri se kuski, joka ulos ajettuaan tapasi pitää tallan pohjassa?
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Villeneuve + F1 2010 = värikästä

Siihen en sano kyllä mitään, onko Villeneuve ikinä ollut nopea tai onko nytten, mutta värikäs jätkä se on... jos palaa, niin milloinkohan sillä palaa taas vati ja se sanoo ettei enää ikinä tuu takasin :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Villeneuve + F1 2010 = värikästä

Siihen en sano kyllä mitään, onko Villeneuve ikinä ollut nopea tai onko nytten, mutta värikäs jätkä se on... jos palaa, niin milloinkohan sillä palaa taas vati ja se sanoo ettei enää ikinä tuu takasin :D
Kirjavan värikkäät oli haalaritkin - ainakin jos oli laskenut alleen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Kirjavan värikkäät oli haalaritkin - ainakin jos oli laskenut alleen.
Hiuksetkin Villeneuvella olli Värikkäästä Pinkistä (violetista), vaaleisiin.

Väriä piisaa miehessä ja silmälasikokoilmassakin vaikka mimmosta valinnanvaraa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Hiuksetkin Villeneuvella olli Värikkäästä Pinkistä (violetista), vaaleisiin.

Väriä piisaa miehessä ja silmälasikokoilmassakin vaikka mimmosta valinnanvaraa.
vaan ei sillä, pidin tyypistä kyllä kovin. En silti toivo paluuta F1-rattiin - ei menestystä luvassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siihen en sano kyllä mitään, onko Villeneuve ikinä ollut nopea tai onko nytten, mutta värikäs jätkä se on...
185-senttinen Webber tyköistuvissa RB-haalareissaan ja vieressä 168-senttinen Villeneuve ylilöysissä hiphop-haalareissaan. Siinäpä näky! :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikös Lopez ole juuri se kuski, joka ulos ajettuaan tapasi pitää tallan pohjassa?
Oli juu, ja ulosajojakin taisi olla lukuisia. Muistelen myös, että yhtenä hetkenä saattoi olla koko joukon nopein, toisena täysin pihalla. Tätä kuvaa tosin voimisti SuperNovalla ajaminen. Tallilla riitti teknistä osaamista, joka mahdollisti hetkittäiset onnistumiset, muttei rahaa.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Mä en vaan voi ymmärtää miten Villeneuve voitti mestaruuden 1997?

vaikka se onkin värikäs kuski, se on enemmän hidas :) ehkä se tuli hitaaks vasta MM:än jälkeen
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Ei Ville kovin kaksisissa talleissa ajnutkaan. Vuonna 2003 oli selkeästi kyllä hitaampi, mutta ei BAR kautta 2004 lukuunottamatta koskaan ollut kärkitiimi.

BMW Sauberin potkut tulivat aika yllätyksenä, ei mies ollut kuin pari pinnaa Nickiä perässä ja oli usein aika-ajoissa nopeampi. Hankki myös tiimin ekat pisteet Malesiasta 2006

Williamssin kulta-aika päättyi juuri Villen mestaruuteen, kaudella 98 tiimi oli vain varjo entisestään
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Dwayne: Villeneuve oli ihan hyvä kuski, todellinen alamäki ehkä alkoi siirron BAR -talliin jälkeen.

1997 mestaruuden pohjusti täysin ylivoimainen auto.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Dwayne: Villeneuve oli ihan hyvä kuski, todellinen alamäki ehkä alkoi siirron BAR -talliin jälkeen.
Villeneuven Williams vuodet oli hyviä, vielä 1998 kausi Mecachromen koneillakin oli suhteellisen hyvä, uran pahin virhe oli siirtyä BAR-talliin kaudeksi 1999, vuonna 2000 hän teki myös käsittämättömän virheen, teki kolmen vuoden jatkosopimuksen Bar-tallin kanssa ja hylkäsi Benettonin ja Flavio Briatoren sopimuksen.

Vaikka Benetton olisi ollut Villeneuvenkin alla huono auto 2001, huonompi mitä oma BAR-Honda, niin siitä parin vuoden kuluttua Renault olisi ehkä ollut voittaja (tai no olikin), Bar pahimmassa tapauksessa ei koskaan.

Eli jos joku siirto olisi voinut vielä pelastaa Villeneuven, niin hänen olisi pitänyt laittaa Benetton paperiin nimi vuonna 2000, eikä Barrin, vielä viimeisellä BAR-kaudella 2003 Villeneuve yritti saada sopimusta Renaultille, mutta "Briatore" ei lämmennyt ajatukselle.
 
Viimeksi muokattu:

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Mä en vaan voi ymmärtää miten Villeneuve voitti mestaruuden 1997?
Varmaan samasta syystä kuin miksi Button voitti tänä vuonna :tongue:

Mulle ei kyllä Villeneuvesta ole ikinä tullut sellaista "vähän hidas" - fiilistä, mutta voi johtua siitä että sen F1-aikoina olin vielä vähän junnu, ja F1:n jälkeistä uraa en ole seurannut yhtään. Mutta ennemmin näkisi sen taas F1-ratissa kuin jotain random itävaltalaista.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Dwayne: Villeneuve oli ihan hyvä kuski, todellinen alamäki ehkä alkoi siirron BAR -talliin jälkeen.

1997 mestaruuden pohjusti täysin ylivoimainen auto.
Mielestäni jonkinlainen kulmakivi Villen urassa oli sutimiseneston tulo. Sen jälkeen ei ajamisessa hirveästi loistokkuuta välähdellyt. Renault pesti ja Sauber aloitus olivat tahmeita, mutta siitä nousi taas samalle tasolle kuin BAR-aikaan.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kattelin tossa jotain tilastoja 2008 vuodelta http://www.planet-f1.com/results/heikki_kovalainen/0,18998,810_2008,00.html josta näkee että Heikki keskeytti kolme (3) kertaa sillä kaudella. jäi sitten ajamalla neljä (4) kertaa pisteiden ulkopuolelle.
Toi on aika kaukana kimin 2002 kaudesta kuitenkin :) http://www.planet-f1.com/results/kimi_raikkonen/0,18998,18_2002,00.html
Kimi keskeytti silloin kymmenen (10) kertaa joista yhden (1) kerran omaan virheeseen. eikä jäänyt ajamalle kuin yhden (1) kerran ulos pisteiltä (näyttäisi muuten siltä että silloinkin syynä olis ollu keskeytys, joka tuli neljä kierrosta ennen maalia, en tahdo muistaa tuota Brasilian kisaa tuolta vuodelta)

edit: Hamilton keskeytti kerran (kanadassa ajo Kimin persiiseen)
Brasiliassa Kimi keskeytti tekniseen vikaan, taisi olla pyörän kiinnityksen pettäminen tosiaan vain neljä kierrosta ennen maalia, josta syystä on rankattu kisan läpiajaneeksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Dwayne: Villeneuve oli ihan hyvä kuski, todellinen alamäki ehkä alkoi siirron BAR -talliin jälkeen.

1997 mestaruuden pohjusti täysin ylivoimainen auto.
Eikä ihan heti siirrostakaan. Oli erittäin yleinen mielipide sijoittaa Jaska kärkikolmikkoon kuskirankkauksissa 1999-2001.

Williams ei ollut missään nimessä täysin ylivoimainen enää 1997.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Williams ei ollut missään nimessä täysin ylivoimainen enää 1997.
Ei koko kautta, mutta kyllä mä uskon että Ferrari oli kalustonsa puolesta jäljessä reilusti yli puolet kaudesta.
Esim. kauden kisoista Villeneuven tuloksena oli 7 voittoa ja 1 palkintopalli.
Frentzen otti kauden aikana 6 palkintopallisijoitusta ja yhden voiton.
Ferrarilla taas Schumilla 5 voittoa ja 3 pallkintopallia, Irvinellä palkintopalleja 5kpl...
Tuon lisäksi voitaneen katsoa kakkoskuskien tuloksia enempikin:
- Irvinellä sijotuksia palkintojen lisäksi aika monta siellä 10 tienoilla (8,9,10, 12, 16) ja kerran viides, loput keskeytyksiä.
- Frentzenillä (4, 6, 8, 8, 9) ja loput keskeytyksiä.

Niinkuin Salo totesi aikanaan -97 kaudesta, Jacques hölmöili hyvän alun jälkeen jonkun aikaa, ja kun sai päänsä järjestykseen niin alkoi taas tapahtumaan.

Eli eiköhän Williams-Renault ollut kauden -97 paras auto, selkeästi. Kuitenkin Ferrari kehittyi läpi vuoden, sitä en kiellä, mutta monet tulokset kyllä oli enempikin Schumin & Brawnin käsialaa kuin Ferrarin auton ansiota...
(1996 Williams oli ylivoimainen auto, mutta kyllä mielestäni Williams paremmassa asemassa oli kaluston osalta -97 kuin -95 esim.)
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Ei koko kautta, mutta kyllä mä uskon että Ferrari oli kalustonsa puolesta jäljessä reilusti yli puolet kaudesta.
Esim. kauden kisoista Villeneuven tuloksena oli 7 voittoa ja 1 palkintopalli.
Frentzen otti kauden aikana 6 palkintopallisijoitusta ja yhden voiton.
Ferrarilla taas Schumilla 5 voittoa ja 3 pallkintopallia, Irvinellä palkintopalleja 5kpl...
Tuon lisäksi voitaneen katsoa kakkoskuskien tuloksia enempikin:
- Irvinellä sijotuksia palkintojen lisäksi aika monta siellä 10 tienoilla (8,9,10, 12, 16) ja kerran viides, loput keskeytyksiä.
- Frentzenillä (4, 6, 8, 8, 9) ja loput keskeytyksiä.

Niinkuin Salo totesi aikanaan -97 kaudesta, Jacques hölmöili hyvän alun jälkeen jonkun aikaa, ja kun sai päänsä järjestykseen niin alkoi taas tapahtumaan.

Eli eiköhän Williams-Renault ollut kauden -97 paras auto, selkeästi. Kuitenkin Ferrari kehittyi läpi vuoden, sitä en kiellä, mutta monet tulokset kyllä oli enempikin Schumin & Brawnin käsialaa kuin Ferrarin auton ansiota...
(1996 Williams oli ylivoimainen auto, mutta kyllä mielestäni Williams paremmassa asemassa oli kaluston osalta -97 kuin -95 esim.)
97 Williams oli vielä Neweyn kehittämä vaikka Newey olikin poistunut tallista ennen kauden alkua. Loppupuolella vuotta alkoi Neweyn poissaolo kenties hieman näkymään...
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Minä näkisin mielummin Mersulla parin Räikkönen - Rosberg. Silloin voisi täysillä toivoa tallillekin menestystä. Schumin siellä ollessa, jäisi kannustaminen vain puolikkaaksi.
Olen saanut sellaisen kuvan etteivät herrat Räikkönen ja Rosberg pahemmin juttuun tule.Rosberg ei pidä Kimistä tai toisinpäin.Räikkösellehän se tosin on aivan sama kuka siellä toisessa autossa istuu.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Olen saanut sellaisen kuvan etteivät herrat Räikkönen ja Rosberg pahemmin juttuun tule.Rosberg ei pidä Kimistä tai toisinpäin.Räikkösellehän se tosin on aivan sama kuka siellä toisessa autossa istuu.
itse en kyllä ole huomannut että noiden välillä mitään ongelmia olisi.. Mutta vaikka olisi niin sinänsä aika merkityksetöntä, koska Nicolta ei tulokaskuljettajana varmasti kysellä kenet hän tallikaverikseen haluaisi, ja Kimille ei varmaan tosiaan ole merkitystä kuka siellä ajaa.. :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös