Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Kyllähän se Heikki voi päästä Mersulle mutta mahdollisuudet ovat niukat ja Force Indialla paikat ovat jo varmat joten ei sille Heikille paljon niitä mahdollisuuksia ole jäljellä ja Mersu voi olla ihan hyvä tiimi mutta Heidfeldkin olisi ihan hyvä kuski ja Heikki on ollut nopea aika-ajoissa ja jos vain saa ensi kaudella kisavauhdin kuntoon eikä yritä mitään uhkarohkeita ajoliikkeitä niin kyllä se Heikki voi vielä pärjätä... Ehkäpä.:)
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kyllä 2007 oli todella nolo epäonnistuminen sekä tallilta että heikiltä. Kannattaa käydä lukemassa tuolta Suomussalmen ilopilleri-keskustelusta kun moni 07 preseasonilla povasi heikkiä mestaruustaistoon mutta kuinkas sitten kävikään...

Ei se 07-renault kuitenkaan niin huono auto ollut kuin tulokset antaa ymmärtää. Kun alonso palasi seuraavalla kaudella niin voitotkin palasivat talliin, ainakin yksi aito voitto.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Ei se 07-renault kuitenkaan niin huono auto ollut kuin tulokset antaa ymmärtää. Kun alonso palasi seuraavalla kaudella niin voitotkin palasivat talliin, ainakin yksi aito voitto.
Eli, jos Alonso voittaa ensi kaudella Ferrarille enemmän kuin kerran, niin Räikkönen on huono kuljettaja? :eek:

-edit- Sorry, Off-Topic.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ei se 07-renault kuitenkaan niin huono auto ollut kuin tulokset antaa ymmärtää. Kun alonso palasi seuraavalla kaudella niin voitotkin palasivat talliin, ainakin yksi aito voitto.
Kaudesta 2007 kannattaa pitää kuitenkin mielessä se tosiasia, että jos unohdetaan tämän vuoden Ferraripesti, niin Kovalaisen ohella Fisichella on hävinnyt tallikaverille urallaan ainoastaan Alonsolle (2005 ja 2006), jolloin hän oli selvässä kakkoskuskin asemassa ja kerran Wurzille pisteellä (1998). Kuitenkin Wurzin kanssa ajetut kaudet menivät Fisicolle 2-1 ja yhteispisteet 47-22. Eli vaikka vuoden 2007 Renault olisi ollut millainen traktori hyvänsä, niin Fisichellan päihittäminen tulokaskaudella on kyllä ihan oikea meriitti.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Ei se 07-renault kuitenkaan niin huono auto ollut kuin tulokset antaa ymmärtää. Kun alonso palasi seuraavalla kaudella niin voitotkin palasivat talliin, ainakin yksi aito voitto.
Mun mielestä Fisichellan pisteet on ihan kelvollinen mittapuu auton hyvyyden selvittämiseks.

2005: 58 p.
2006: 72 p.
2007: 21 p.

Kyllähän toi jo kertoo jotain. Ja heikki sentään voitti Fisicon.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eikös Renault ollut pahoissa vaikeuksissa -07 Brisukoiden kanssa? Auto saattoi periaatteessa olla ihan hyvä, mutta uudet renkaat teki kiusaa. Ja heikon alkukauden jälkeen Heikki ajoi ihan kelvollisesti. Varmasti saa paikan jostain keskitason tiimistä, ja hyvällä lykyllä saa taas nostettua kurssinsa ylöspäin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Eli, jos Alonso voittaa ensi kaudella Ferrarille enemmän kuin kerran, niin Räikkönen on huono kuljettaja? :eek:

-edit- Sorry, Off-Topic.
Tosiaan, jos Alonso ajelee ensi vuonna voitosta voittoon, niin se kertoo, että F60 oli hyvä auto, sitä ajoi vain huono kuski.:D:D:D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Eikös Renault ollut pahoissa vaikeuksissa -07 Brisukoiden kanssa? Auto saattoi periaatteessa olla ihan hyvä, mutta uudet renkaat teki kiusaa. Ja heikon alkukauden jälkeen Heikki ajoi ihan kelvollisesti. Varmasti saa paikan jostain keskitason tiimistä, ja hyvällä lykyllä saa taas nostettua kurssinsa ylöspäin.
Suurin syy vuoden 2007 pudotukseen oli juurikin tuo vaihto Bridgestoneihin. Renault'n yhteistyö Michelinin kanssa oli paljon pidemmälle vietyä kuin yleisesti tajuttiin. Jopa renkaiden muoto oli otettu erittäin vahvasti huomioon aerodynamiikan suunnittelussa (muut tallit eivät vieneet optimointiaan lainkaan niin pitkälle kuin Renault ja tallin työn kerrottiin olleen tällä saralla ihan uraauurtavaa F1-maailmassa), ja suuri osa aero-ongelmista liittyi erityisesti renkaan erilaiseen muotoon suurissa nopeuksissa. Toinen ongelma oli se, että Bridgestonen vahvuus oli hyvä vetopito, kun taas Michelinin vahvuudet olivat hyvässä sivuttaispidossa ja sivuttaiskuormituksen kestämisessä.

Renault hankki myös Toyotan testikuski Ricardo Zontan tiimin, Kun Zontalla oli tuoretta kokemusta Bridgestonen ominaisuuksista, Mutta Renault ei hyödyntänyt Zontan osaamista ja antoi Piquetin testailla.

Olemme aiheesta aijemmin puhelleet jonkun verran.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Mun mielestä Fisichellan pisteet on ihan kelvollinen mittapuu auton hyvyyden selvittämiseks.

2005: 58 p.
2006: 72 p.
2007: 21 p.

Kyllähän toi jo kertoo jotain. Ja heikki sentään voitti Fisicon.
Ei nuo luvut kerro mitään sellaiselle, joka ei tunne numeroita.:wink:
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Tosiaan, jos Alonso ajelee ensi vuonna voitosta voittoon, niin se kertoo, että F60 oli hyvä auto, sitä ajoi vain huono kuski.:D:D:D
En kyllä oikein ymmärrä tällaista puhetta. Monet valmistajat ajattivat monta vuotta autoa joka oli edellisen vuoden kehitysversio ennen tämän kauden sääntöuudistuksia jolloin jokainen suunnitteli uuden auton.
Kaikkein selvimmin edellisen näin teki mclaren 2006-2008. 06-malli tosin suunniteltiin vain välivuoden malliksi, sillä 07-projekti aloitettiin jo kimin lähdön varmistuttua. Myös renault 07 pohjautui varmasti 06-malliin.

Ensi kauden Ferrari on luonnollisesti täysin uusi auto F60:een verrattuna.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
En kyllä oikein ymmärrä tällaista puhetta. QUOTE]
Ei sitä ollut tarkoitettu ymmärrettäväksi muuksi kuin VITSIKSI! Niin kuin edellä on sanottu, Fisin pistesaldot eri vuosina kertovat myös Renaultin auton hyvyydestä ja vaihto Bridgestoneen veti maton jalkojen alta.

Tosin Heikillä ja Fisillä myös oli varmaan ongelmia sopeutua uuteen rengasmerkkiin ja erilaiseen ajettavuuteen. Parempana kuskina ALonso olisi varmaan selvinnyt tästäkin paremmin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Muistaakseni joku täällä aiemmin ehdottikin tähän aiheeseen liittyen sponsoriksi UPS-kuriiriyhtiötä:

Nimikään ei olisi hullumpi. :thumbup:
OT mutta näin eilen Turussa tuon firman pakun rekkarilla UPS-1 :)
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä 2007 oli todella nolo epäonnistuminen sekä tallilta että heikiltä. Kannattaa käydä lukemassa tuolta Suomussalmen ilopilleri-keskustelusta kun moni 07 preseasonilla povasi heikkiä mestaruustaistoon mutta kuinkas sitten kävikään...

Ei se 07-renault kuitenkaan niin huono auto ollut kuin tulokset antaa ymmärtää. Kun alonso palasi seuraavalla kaudella niin voitotkin palasivat talliin, ainakin yksi aito voitto.
Kyllähän Heikki kuitenkin pisti Fisille ihan samalla tavalla nenään loppupuoliskolla 2007 kuin mitä Alonso aiemmin. Mitä lie se sitten kertoo Heikistä, Fisistä ja Alonsosta?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
toivossa on aina hyvä elää, ober.

Omilla aivoillaan ajattelevat kuitenkin tietävät että HK:lla ei ole mitään asiaa MB:lle.

kukaan ei-maksukuski joka on ensin 3-vuotta epäonnistunut täydellisesti kahdessa huipputallissa saa enää neljänneksi kaudeksi paikkaa kovasta porukasta.
Heikki ei ole kovin pätevä kilpakuljettaja jonka kanssa voittaisi kisoja.

Avaa jo silmät, heikille olisi lottovoitto saada vielä tässä vaiheessa uraa paikka renaultin tasoisesta teamista.
Lotus tai FI on kuitenkin realistisempi vaihtoehto, samoin kuin uran päättäminen.
Ei Kovalainen todellakaan mikään floppi ole ollut, vaikka ei Hamiltonille pärjännytkään. Toisaalta, osaatko sanoa kuka kuljettaja olisi missään luokassa pärjännyt tallikaverina Hamiltonille? Lisäksi Haug tuntee Kovalaisen paremmin kuin Heidfeldin, johon uskoisin välien olevan melko viileät.

Ja Heikkihän nimenomaan on kisoja voittanut; vai eikö Unkari 08:a lasketa? Tuossa kisassa muuan Hamilton ryssi itse asemansa ja oli viides Kovalaisen tuotua potin kotiin erinomaisen ajon jälkeen. Samaa ei voi sanoa mm. Heidfeldista ;)
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Ei Kovalainen todellakaan mikään floppi ole ollut
:) maailmalla ei taideta olla oikein samaa mieltä.
Toisaalta, osaatko sanoa kuka kuljettaja olisi missään luokassa pärjännyt tallikaverina Hamiltonille?
mahdollisesti räikkönen tai rosberg jr.
Lisäksi Haug tuntee Kovalaisen paremmin kuin Heidfeldin, johon uskoisin välien olevan melko viileät.
Juuri heikki kovalaisen palkkaamisen takia mersu sanoi hyvästit mclarenille sillä macilla olisi ollut vielä kaudeksi 09 mahdollisuus palkata talliinsa saksalaisen kuljettajan täyttääkseen moottoritoimittajan vuosien toiveen. Heikkiin on siis kyllästynyt sekä laren että MB.
Ja Heikkihän nimenomaan on kisoja voittanut; vai eikö Unkari 08:a lasketa? Tuossa kisassa muuan Hamilton ryssi itse asemansa ja oli viides Kovalaisen tuotua potin kotiin erinomaisen ajon jälkeen. Samaa ei voi sanoa mm. Heidfeldista ;)
jos heikki voitti kärkikalustolla yhden kilpailun n. neljästäkymmenestä, voidaanko puhua voittavasta ja menestyvästä kuljettajasta?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Suurin syy vuoden 2007 pudotukseen oli juurikin tuo vaihto Bridgestoneihin. Renault'n yhteistyö Michelinin kanssa oli paljon pidemmälle vietyä kuin yleisesti tajuttiin. Jopa renkaiden muoto oli otettu erittäin vahvasti huomioon aerodynamiikan suunnittelussa (muut tallit eivät vieneet optimointiaan lainkaan niin pitkälle kuin Renault ja tallin työn kerrottiin olleen tällä saralla ihan uraauurtavaa F1-maailmassa), ja suuri osa aero-ongelmista liittyi erityisesti renkaan erilaiseen muotoon suurissa nopeuksissa. Toinen ongelma oli se, että Bridgestonen vahvuus oli hyvä vetopito, kun taas Michelinin vahvuudet olivat hyvässä sivuttaispidossa ja sivuttaiskuormituksen kestämisessä.
Erinomaisesti kopioitu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös