KKWCS season 2009, round 6 / Forssa II GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta arvontaa vaan, muuten kiusaukset valita jo monilla.
Jeps,tällä kertaa arvonta tulee jokaiseen ryhmään.
Harkka/Aika-ajo tietty menee yhdellä arvonnalla,ja finaaleihin tod.näk. käytetään jotakin tiettyä systeemiä, katsotaanlikempänä kisaa tarkemmin...
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Lähden taistelumielellä Forssaan, viimeksi kolmeen sessioon osui 2 huonointa autoa. Paras mahdollisuuteni olisi ollut Hyvinkäällä mutta täälläkin on mahdollisuus kiusata kevyempiä ihan eri tavalla kuin esim.Toijalan tivoliautoilla. Rata on vähän MikkiHiiri mutta Raketeille sopiva. Ai niin pitäisiköhän yrittää ajaa kilpaa sillain kunnolla kun vanha ei ole kertaakaan Forumin skaboissa spinnannut, ajanut pihalle, ainoastaan kerran väsähtänyt.:wink:
 

Örfil

Guest
Jeps,tällä kertaa arvonta tulee jokaiseen ryhmään.
Harkka/Aika-ajo tietty menee yhdellä arvonnalla,ja finaaleihin tod.näk. käytetään jotakin tiettyä systeemiä, katsotaanlikempänä kisaa tarkemmin...
Joo, voi olla että #7 jaetaan ihan perskoosta riippumatta arpaonnen mukaan ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo, voi olla että #7 jaetaan ihan perskoosta riippumatta arpaonnen mukaan ;)
Ja voi olla että sekin on saanut uutta palikkaa. Sinänsä sekin toimi vauhdissa mutta paikaltaan lähtö oli verkkaista.
 

Örfil

Guest
#7 toimii kun ajaa jarrun kanssa mutkat (niiaa keulalle, kääntyy paremmin), mutta se on suorilla ja mutkissa toivottoman hidas :nope:
Sillä autolla on sekalaisella 7:n sakissa max 5. Tällä KKWCS porukalla auttamatta 7. vaikka paalulta lähtis.

Harmi että siellä on pari autoa, joilla tulee turpaan ihan jo perusolettamuksena. Muuten hyvä rata ja autot, mutta parhaan ja huonoimman auton ero on vähän liian iso meidän kisoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Ai niin pitäisiköhän yrittää ajaa kilpaa sillain kunnolla kun vanha ei ole kertaakaan Forumin skaboissa spinnannut, ajanut pihalle, ainoastaan kerran väsähtänyt.:wink:
Kuules, kerta se on ensimmäinen T: Nimim. "tuli puskista" :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
#7 toimii kun ajaa jarrun kanssa mutkat (niiaa keulalle, kääntyy paremmin), mutta se on suorilla ja mutkissa toivottoman hidas :nope:
Sillä autolla on sekalaisella 7:n sakissa max 5. Tällä KKWCS porukalla auttamatta 7. vaikka paalulta lähtis.

Harmi että siellä on pari autoa, joilla tulee turpaan ihan jo perusolettamuksena. Muuten hyvä rata ja autot, mutta parhaan ja huonoimman auton ero on vähän liian iso meidän kisoihin.
Mehän todettiin että ajetaan #7lla ihan eri tyylillä, eli mun ei tarvinu mutkissa asti enää jarruttaa, vaan mielestäni se käyttäytyi niissä hyvin. Eli kuskistakin kiinni, mikä auto sopii. Ja pysyinkin sillä siinä Jussi-junassa kesäkuussa. Eli mielestäni #7llakin ainakin kevyehkö kaveri kerkiää kyllä fighteihin mukaan. Ja mun matelulähdön jälkeen ottivatkin sen tutkimuksiin kun jotain selvästi pielessä. Samoin #3nkin oli korjattu kun forumikisassa toukokuussa se ei mennyt mihkään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Olen siis vain varovaisen toiveikas, että autoerot olisivat allekin sekunnin. Sateella silti tuskin olisivat.
 

Örfil

Guest
Mehän todettiin että ajetaan #7lla ihan eri tyylillä, eli mun ei tarvinu mutkissa asti enää jarruttaa, vaan mielestäni se käyttäytyi niissä hyvin. Eli kuskistakin kiinni, mikä auto sopii. Ja pysyinkin sillä siinä Jussi-junassa kesäkuussa. Eli mielestäni #7llakin ainakin kevyehkö kaveri kerkiää kyllä fighteihin mukaan. Ja mun matelulähdön jälkeen ottivatkin sen tutkimuksiin kun jotain selvästi pielessä. Samoin #3nkin oli korjattu kun forumikisassa toukokuussa se ei mennyt mihkään.
#7:lla ei kyllä kukaan kevyt jäbä pärjää, se on saletti!
Ollaan ajettu tuolla sen apaut 20 kisaa ja miina on aina tuo #7.
Voi olla sitten kuskista kiinni, mutta en muista yhtään kisaa että tuolla autolla oltais oltu edes kärkikolmikossa.
Auto on vaikea ajaa, hidas ja ainoa millä itse pystyn sillä ajamaan mutkat on ajaa ne jarrun kanssa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
#7:lla ei kyllä kukaan kevyt jäbä pärjää, se on saletti!
Ollaan ajettu tuolla sen apaut 20 kisaa ja miina on aina tuo #7.
Voi olla sitten kuskista kiinni, mutta en muista yhtään kisaa että tuolla autolla oltais oltu edes kärkikolmikossa.
#7lla nimenomaan kevyt voi pärjätä jotenkuten, painava ei oikein mitenkään kun on vähän tehottomampi auto. Mutta siis, ei sekään mahdotonta että se olisi ensi kerralla vähän pirteämpi. Riippuu miten mekatsujätkät siellä varikolla on lähteneet pelaamaan sitä peliä, ja laittaneet uutta palikkaa autoon :)
 

Örfil

Guest
Varikolla nimenomaan sanoivat että tolla autolla isommat kaverit saa parempia aikoja. Se vähän skrodempi kaveri sieltä sanoi että saa just sillä parhaat ajat.

Olen nyt siellä jokusen kisan ajanut ja tässä kukkakeppisarjassa se on ollut aina se hyljeksitty auto.
Yhtään kisaa sillä ei ole voitettu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ei sillä oikein voitakaan, mutta hoikkana kaverina DW:kin olisi aika-ajoaikansa perusteella #7lla pärjännyt tosi hyvin siinä kesäkuun kisassa. Sinuakin muutaman kympän sillä nopeampi, ja olit hänen jälkeen toinen maalissa. Tehottomuus korostaa painon vaikutusta.

Varikolla nimenomaan sanoivat että tolla autolla isommat kaverit saa parempia aikoja. Se vähän skrodempi kaveri sieltä sanoi että saa just sillä parhaat ajat.
Voi olla, mutta sitten hän ei mielestäni saa kulkevammista autoista kauheasti irti. Ja pääseeköhän sitten millään autolla esim. alle 43s aikoja... Jos itse menisin vaikka 20 kilon lisäpainoilla yrittämään aikaa, 99% varmuudella esim. auto #5 olisi sopivampi, kuin #7. Jos siis voimasuhteet semmoiset kuin viimeksi.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Että semmosta. Itse ainakin paljon luottavaisempi tulevan kisan suhteen, kun kesäkuussa pääsi jo tuntumaa ottamaan rataan ja autoihin. Totuus itselläkin on, että "kunnon" autoilla ollaan ajettu kilpaa nyt sitten vasta kaksi kertaa. Aikaisemmat kokemukset 2-tahti vehkeistä alle 200krs. on testiajoista tulleita.
No ny sitten toista kertaa Forssaan, niin pitäis olla jo parempi tuntuma alla eikä heti kanttarin päältä ja kahdella pyörällä ajoa seuraavat kymmenen metriä(tuli sitäkin tehtyä).

Mitä tulee tuohon kaluston tasaisuuteen, niin uskoisin sen olevan tasaisempi, mitä Hyvinkäällä. Kesäkuussa sekin ero minkä sain aika-ajossa #7:lla ja kisassa #5:lla, niin puolet siitäkin tuli varmasti siitä, kun aika-ajossa painelin 7 vuoden tauon jälkeen kyseiselle radalle. Nopeimmissa kierroksissa oli silti "vain" 7-8kymmenystä eroa. Tästä johtuen pieni varoitus: WoPe ja Nastyboy voidaan laittaa mihin tahansa autoon ja herrat suurella todennäköisyydellä silti palkintopallilla molemmat. Keskikastin kavereilla varmasti täälläkin tiukin vääntö ja autojen pienet erot voivat vaikuttaa eniten juuri heidän sijoituksiin.

Heitän ilmoille kysymyksen: mistähän saisi nipistettyä sekunti pari pois, ettei tarttis sen enempiä jossitella:D?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Että semmosta. Itse ainakin paljon luottavaisempi tulevan kisan suhteen, kun kesäkuussa pääsi jo tuntumaa ottamaan rataan ja autoihin. Totuus itselläkin on, että "kunnon" autoilla ollaan ajettu kilpaa nyt sitten vasta kaksi kertaa. Aikaisemmat kokemukset 2-tahti vehkeistä alle 200krs. on testiajoista tulleita.
No ny sitten toista kertaa Forssaan, niin pitäis olla jo parempi tuntuma alla eikä heti kanttarin päältä ja kahdella pyörällä ajoa seuraavat kymmenen metriä(tuli sitäkin tehtyä).

Mitä tulee tuohon kaluston tasaisuuteen, niin uskoisin sen olevan tasaisempi, mitä Hyvinkäällä. Kesäkuussa sekin ero minkä sain aika-ajossa #7:lla ja kisassa #5:lla, niin puolet siitäkin tuli varmasti siitä, kun aika-ajossa painelin 7 vuoden tauon jälkeen kyseiselle radalle. Nopeimmissa kierroksissa oli silti "vain" 7-8kymmenystä eroa. Tästä johtuen pieni varoitus: WoPe ja Nastyboy voidaan laittaa mihin tahansa autoon ja herrat suurella todennäköisyydellä silti palkintopallilla molemmat. Keskikastin kavereilla varmasti täälläkin tiukin vääntö ja autojen pienet erot voivat vaikuttaa eniten juuri heidän sijoituksiin.

Heitän ilmoille kysymyksen: mistähän saisi nipistettyä sekunti pari pois, ettei tarttis sen enempiä jossitella:D?
Hyvinkäällä ne ennakkoonkin 2 vahvinta kyllä johdonmukaisesti paransivat hieman aikojaan aina edellisestä ajoerästä. Muilla oli sitten isompia heittoja, eli kenties vähemmällä kilpa-autokokemuksella ei niin saanut kaikeka autosta irti. Ehkä mullakin oli näin sen aika-ajoautoni kanssa kun ei kisa-auto sen kummemmalta tuntunut. Toki lähtötason nollakokemuksella oli loogistakin parantaa kärkeä enemmän jokaisella uudella ajokerralla.

Mitä tulee Forssaan niin itse ajoin kisassa #7lla 7 kymmenystä hitaammin, kuin aika-ajossa #3lla joka ei sekään ihan nopein auto kyllä ole. Ja kisassa oli koko ajan muita autoja jäniksenä siinä edellä eli toivottavasti seiskakin on nyt hiukan paremmassa tikissä. Jos A-finaalissa vaikka Andylla #4, Nastylla #6 ja DickWllä #5 niin yli puoli sekkaa hitaammalla #7lla ei Wopekaan paljoa mielestäni voi. Näitä on kiva pyöritellä :)
 

Örfil

Guest
Kuten Toijalassa, jossa Nasty urheasti otti ns. "paskan alle" niin jäi sillä finaalin viimeiseksi.

Jos sen #7:n pukkaa niin peli on pelattu kellä tahansa (nyt siellä Forssassa tietysti lukevat tämän ja laittavat autoon uudet renkaat ja männän jne ja auto onkin ihan ässä :D ;))
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos nyt vähän vaihdan aihetta, niin mitenköhän tämä vaikuttaa että nyt siirrytään nopeammista autoista vähän hitaampiin? Mulla on itsellä sellainen veikkaus, että tämä ehkä supistaa eroja.. Kokeneemmilla ja paremmilla kuskeilla tuo tuskin vaikuttaa mitenkään, mutta esim. minulla se voi hyvinkin vaikuttaa siten että ei olekaan enää niin varovainen kuin ekassa forssan kisassa oli.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jos nyt vähän vaihdan aihetta, niin mitenköhän tämä vaikuttaa että nyt siirrytään nopeammista autoista vähän hitaampiin? Mulla on itsellä sellainen veikkaus, että tämä ehkä supistaa eroja.. Kokeneemmilla ja paremmilla kuskeilla tuo tuskin vaikuttaa mitenkään, mutta esim. minulla se voi hyvinkin vaikuttaa siten että ei olekaan enää niin varovainen kuin ekassa forssan kisassa oli.
toisaalta vauhdin puute voi johtaa myös yliyrittämiseen ja liian myöhäisinä jarrutuksina - joka taas näkyy kellossa negatiivisena.
 
Ylös