Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Tässä tulokset.

C- ja B-finaalista kaksi nousi aina seuraavaan finaaliin.

A-finaali
1. Wope 48.37 (#39) *Kisan nopein*
2. Nasty Boy 48.57 (#20)
3. Cmoney 48.81 (#22)
4. DickW 49.92 (#29)
5. PeePee 49.96 (#28)
6. Andy 50.03 (#27)
7. Nipsuhuuli 49.35 (#25)

B-finaali (suluissa loppusijoitus)
1. Andy 49.73 (#20) *Kisan nopein*
2. Nipsuhuuli 50.56 (#29)
3. Racer X [8] 50.12 (#39)
4. Powered By BMW [9] 50.37 (#28)
5. Jacques [10] 51.85 (#31)
6. FO110K [11] 52.32 (#27)
7. Jaska [12] 52.28 (#25)
8. Albert Oil [13] 51.33 (#30)

C-finaali (suluissa loppusijoitus)
1. FO110K 51.66 (#39)
2. Jaska 52.51 (#30)
3. lfb [14] 51.84 (#31)
4. Mike Milk [15] 51.53 (#28)
5. Vender [16] 52.76 (#29)
6. Totke [17] 51.10 (#27) *Kisan nopein*
7. Jason D [18] 56.12 (#25)
8. Williams [19] 1:02.71 (#20)

Aika-ajot:

1. Wope 48,44 (#20)
2. NastyBoy 48,66 (#29)
3. DickW 49,62 (#25)
4. Cmoney 49,73 (#28)
5. Peepee 49,77 (#27)
6. Andy 49,83 (#31)
7. RacerX 50,05 (#30)
8. Nipsuhuuli 50,33 (#28)
9. BMW 50,45 (#29)
10. Jacques 51,16 (#27)
11. Albert Oil 51,49 (#30)
12. FO110K 51,65 (#25)
13. lfb 52,05 (#29)
14. jaska 52,50 (#30)
15. Vender 52,55 (#31)
16. Mike M 52,91 (#31)
17. Totke 54,97 (#20)
18. JasonD 57,05 (#25)
19. Williams 1:00.51 (#28)

Onnea voittajille ja kiitokset osanottajille!

Ja kuskiraportteja tähän perään sitä mukaan kun ehditte.

Erityiskiitos vielä 72:lle ruokapaikkaorganisoinnista, yllätysvieraalle lauluesityksestä :) läppäri-ihmisille F1 aika-ajon katsomisen mahdollistamisesta sekä kaikille kuvaajina toimineille :)

Kisapisteet:

Nasty Boy *** 14
Cmoney *** 12
Andy *** 9
Powered by BMW *** 5
Racer X *** 6
PeePee *** 9
FO110K *** 3
Albert Oil *** 2
Jacques *** 4
Wope *** 17
Nipsuhuuli *** 7
Mike Milk *** 1
lfb *** 1,5
DickW *** 10
Williams- *** 0,5
Jason D *** 0,5
Totke *** 1,5
Jaska *** 2,5
Vender *** 0,5

Kokonaistilanne 5/10 kisaa ajettu
Nasty Boy *** 71
Cmoney *** 54
Andy *** 49
Powered by BMW *** 47
Racer X *** 47
PeePee *** 44
FO110K *** 31
Albert Oil *** 21
Jacques *** 18
Jari5 *** 17
Wope *** 17
Nipsuhuuli *** 15
Nipzyyz *** 14
Mike Milk *** 12
lfb *** 11,5
DickW *** 10
Asko S *** 8
öö ruz *** 7
Jusban *** 7
Jaska *** 4,5
Frank *** 3
Williams- *** 3
Otto Hokkanen *** 2,5
Jason D *** 2,5
Totke *** 2,5
The Stig *** 1,5
kouvotsvoni *** 1,5
Vender *** 1
Bleu *** 0,5
Kaktus *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ensikertalaisena ulkoradalla, huh...

Ensin katseltiin kuinka A-ryhmäläiset menivät kovaa ja meno näytti helpolta. Sitten tuli meidän C-ryhmäläisten vuoro. Intoa löytyi aivan mielettömästi. Ja tulokset sen mukaisia, pyörimistä ja ulkoilua vähän välistä, hyvä etten rikkonut mitään/ketään. Sain muutaman sanasenkin järkkärin puolelta harjoittelun jälkeen.

Aika-ajoihin lähdettiin sitten mentaliteetilla: "nyt pysyn koko session radalla". Homma jopa melkein onnistui, kunnes viimeisellä kierroksella auto lipesi hieman vikassa mutkassa ja spinniksi meni. Lopputuloksena oli koko köörin kolmanneksi hitain aika sekä harmistus siitä etten pystynyt mitään tavoitetta pitämään. 0,8s aikaparannus sentäs harjoitukseen (samassa osa napsi sekuntitolkulla pois ajoistaan).

Harkat ja aika-ajo meni auton numero 20 puikoissa, sori Nasty jos oli kisaan raiskattu :eek: Tuntui lukitsevan herkästi jarrut, joista saattoi johtua muutama lukuisista spinneistäni.


Kisaan istuin legendaariseen autoon numero 27. Jarrupoljin tuntui kovin etäiseltä, liekö syynä siihen etten saanut perää joka jarrutuksessa irti, vai olinko oikeasti jotain oppinut.

Startissa auto lähti kuin jänis makuulta, tai oikeammin lfb irtosi huonosti viivalta, mutta olin ulkopuolella ensimmäisessä kaarteessa ja kun yritin päästä takaisin sisäkurvaan niin JasonD olikin ehtinyt jo sinne joten jouduin nostamaan pysyäkseni radalla. Kun vielä toinen kurvi meni ihan miten sattuu (pysyin sentään radalla) löysin itseni letkan hänniltä. Vielä ensimmäisen kierroksen aikana poimin Wilzkun, sekä jotain tupeltaneen Mike Milkin, joka kyllä tuli jo kohta takaa hirveällä vauhdilla, suorastaan lentäen ohi, en vaan löytänyt vauhtia siellä radan keskikohdalla. Loppukisa menikin sitten ylhäisessä yksinäisyydessä, enkä vieläkään ole varma missä kohdassa nousin JasonD:n ohi. Wilzkun näin vielä kerran kisan aikana, tuli perä edellä vastaan loppuvaiheessa :alppu:

Voipi olla että lähden kisaamaan vielä jatkossakin, tää Hyvinkää varsinkin oli sen verran makeeta touhua.

Perhanan hauskaa oli, kiitos kaikille!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Harjoituksiin lähdin vain hakemaan tuntumaa autoon eivätkä kovat kierrosajat olleet tavoitteena. Rataan en ehtinyt kovinkaan paljoa tuntumaa saamaan ja jotkut jarrutuspaikat ja ajolinjat jäivät vähän hakuseen. Aika oli sen mukainen, mutta en huolestunut, sillä otin session tosi varovasti (vaikka käväisinkin hieman ulkona jonkun perässä :D).

Aika-ajoissa yritin jättää reilusti rakoa eteenpäin, mutta kertaakaan en siinä silti onnistunut. Edessä oli joku reippaasti hitaampi kuski, joka ei huomannut ohitusyrityksiäni radan loppuosan jarrutuksissa. Vaikka eroa tuntui nopean kierroksen alussa olevan eteenpäin useita sekunteja, tuli joku perä edellä vastaan radan loppupuolella. Lopulta ohi päästyäni heiluikin jo ruutulippu. En siis saanut yhtään kunnollista kierrosta alle ja tuloksena oli C-finaalin kakkosruutu. Aika parantui harkkojen himmailusta vain reilut puoli sekuntia ollen kaukana viime vuoden vauhdistani.

Kisassa auto sammahti jälkimmäiselle lämmittelykierrokselle lähdettäessä, mutta pääsin kuitenkin ajoissa matkaan. Kakkosruutu oli ulkomutkassa radan likaisella puolella. Itse startissa auto ei sitten liikkunutkaan mihinkään ja kaksi kuskia pääsi sisäkautta ilmaiseksi ohi. En missannut starttia itse, mutta jostain syystä se kosla ei vain meinannut lähteä liikkeelle ja olin startin jälkeen neljäntenä. Vauhtia tuntui olevan enemmän kuin edellä ajaneilla ja pääsinkin venderin (?) ohi muutaman kierroksen jälkeen hänen annettuaan reilusti tilaa, siitä kiitokset. FO110K oli kärjessä karannut kauas mutta jaska oli yhä hyvin lähellä. En kuitenkaan päässyt yrittämään ohitusta missään vaiheessa tehtyäni pari mokaa (mm. missasin tokan mutkan jarrutuksen pahasti kertaalleen, jotenkin auto kuitenkin pysyi radalla) joten lopputuloksena C-finaalin kolmas sija, putoaminen tavoitteena olleesta B-finaalista ja kilpailullisesti ajatellen suuri pettymys. Tänään ei vain kulkenut kovin hyvin.

Ajamani autot olivat kohtuullisen hyviä (starttia lukuunottamatta), niistä ei jäänyt valittamista. Takaosan S-mutkat menivät hyvin kaasu pohjassa, samoin se pitkä oikea, joskin silloin auto sladitti todella reippaasti. Hyvinkään kisa oli kuitenkin odotetusti kauden hauskin radan ja autojensa puolesta, harmi vain, että kisailu ei tällä kertaa mennyt meikäläisellä ihan putkeen. Kiitos kuitenkin vielä järjestäjille (niin kilpailun kuin ruokailunkin), nähdään taas Forssassa!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Paikan päälle siinä klo 11, ja pian tuli taivaalta muutama pisara. Ajot sitten kuitenkin saatiin mennä kuivalla radalla.
Harjoituksissa lähdin autolla #28 heti maailmaa valloittamaan, eli yrittäen seurata Nasty Boyta. Muutama kierros, ja hän alkoi karata. Sain siinä kuitenkin hyvää oppia ajolinjoista.
Aika-ajoon sitten sama menopeli, ja kierrosaika parani puoli sekuntia. Vielä kuitenkin ajatukset sillä mallilla että hieman vääriä ajolinjoja mutu-tuntumalla varmaan tulee otettua, ja virheiden määriä siellä täällä pitää vielä karsia pois.
Tulos 4. lähtöruutu kymmenyksen DickWtä hitaampana.

Kisaan minulle osoitettiin ensin auto #30 mutta huomasin että siinä on kaasuvaijeri lähes poikki rispaantunut, ja sitten sivummalta vedettiin minulle auto #22. Jotenkin oli pelko ettei tämä auto ehkä kulkisi (en ole varma, ajoiko sillä joku aiemmin ja miksi se oli sivussa), mutta se osoittautui turhaksi peloksi.
Lähdössä pääsin heti DickWn ohi Wopen ja Nasty Boyn perään, mutta meillä kolmella pikkuhiljaa erot kasvoivat muutamaan sekuntiin. Wope sai jo lähdössä varmaan sekunnin eron seuraavaan, ja hyvin sen jälkeenkin tuo tuntui menevän. Itselleni kävi aika pian selväksi ettei DickW mahda saamallaan autollaan mitään. Oma autoni tuntui tosi hyvältä, ja sillä pysyin aikalailla odotusteni yläkanttiin niinkin lähellä kärkeä.

Päivän nopeimmissa 44 satkua kärjestä (48,37-48,81), ja ajo oli vielä sellaista pieniä virheitä siellä täällä. Kiinnostaa kyllä tietää, jos joku muukin ajoi sillä #22lla. Muutenkin fiilis, ettei kaikki autot ole sekunnin sisällä toisistaan.

Edit Vielä: Ekan kerran harjoituksissa lähtiessä tuntui tosi makeelta painaa kaasua, ja todeta kuinka oikein potkaisee eteenpäin. Kisassa sitten jo tuskailin kun ei kiihdy tän paremmin :D

Kyllä toi voittaa sen, ja mun mielestä reilusti :ahem:
Noniin, tämän kokeneena sanon taas edelleen että Forssan eka mutka on hurjempi paikka, kuin Hyvinkään takasiksakkien eka nopia shikaani. Forssan ekaan mutkaan vauhti ehtinyt kiihtyä niin kovaksi, ja haastavampaa se on yrittää mennä kaasu pohjassa. Mutta mielipide vain :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kiinnostaa kyllä tietää, jos joku muukin ajoi sillä #22lla.
Ei ajanut. Se oli siellä varkolla koko kisan ajan, mulle ne yritti sitä tyrkyttää B-finaaliin mutta kieltäydyin kun en ylettynyt kunnolla painaan kaasua :D
Eli olit ainoa joka sillä ajoi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ei ajanut. Se oli siellä varkolla koko kisan ajan, mulle ne yritti sitä tyrkyttää B-finaaliin mutta kieltäydyin kun en ylettynyt kunnolla painaan kaasua :D
Eli olit ainoa joka sillä ajoi.
Joo, kaasu siinä oli aika kaukana. Pari kertaa lipsahti kengänkärki pois polkimelta, ja eikun hapuilemaan takaisin.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Juu, sellainen kisa sitten.. Tarkemman raportin kirjoittelen myöhemmin. Päivän teema taisi allekirjoittaneella olla "hitaasti, mutta varmasti eteenpäin" :rolleyes: Mitään suurempia kommelluksia ei tapahtunut, joka kyllä sitten näkyikin kellossa. Ei mennyt edes minuutti rikki.. :nope:

Kokemuksena tämä Hyvinkään kisa oli kaikesta huolimatta aivan loistava, vaikka jälleen yksinajeluksi menikin! :thumbup:
Startissa auto lähti kuin jänis makuulta, tai oikeammin lfb irtosi huonosti viivalta, mutta olin ulkopuolella ensimmäisessä kaarteessa ja kun yritin päästä takaisin sisäkurvaan niin JasonD olikin ehtinyt jo sinne joten jouduin nostamaan pysyäkseni radalla. Kun vielä toinen kurvi meni ihan miten sattuu (pysyin sentään radalla) löysin itseni letkan hänniltä. Vielä ensimmäisen kierroksen aikana poimin Wilzkun, sekä jotain tupeltaneen Mike Milkin, joka kyllä tuli jo kohta takaa hirveällä vauhdilla, suorastaan lentäen ohi, en vaan löytänyt vauhtia siellä radan keskikohdalla. Loppukisa menikin sitten ylhäisessä yksinäisyydessä, enkä vieläkään ole varma missä kohdassa nousin JasonD:n ohi. Wilzkun näin vielä kerran kisan aikana, tuli perä edellä vastaan loppuvaiheessa :alppu:
Ööh, tähän sen verran korjausta että mä olin kyllä startista aina maaliin asti viimeisellä sijalla. :eek: Eli kyllä sä olet mun edellä ollut ekalla kierroksella..
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tässä olisi seliseliselityksiä.

Saavuimme paikalle Cmoneyn kanssa jo ennen muita joskus yhdentoista kieppeillä. Siinä odotellessamme lähdimme jalan kiertämään rataa, kun parempaakaan tekemistä ei ollut ja olimme radan asfaltilla ensimmäistä kertaa. Tulipa kahviokin tarkastettua siinä samalla.

Harjoitukset. Itse sain auton nro23, ja lähdimme A-ryhmä ensimmäisenä liikkeelle. Jotenkin tuntui pätkivän auto parissa kohtaa eikä suoranopeuskaan sillä miellyttänyt, kun muut vetävät metritolkulla kaulaa. Taisin olla harkkojen viimeinen liki 2sekuntia Nasty boylle hävinneenä:nope:. Toinen hitaan vauhdin syy oli, kun vieras rata, vieras auto ja tehot. Oli kiire opetella edes suurinpiirtein hallitsemaan laite.

Aika-ajot. Saatiin uusi auto(25). Vaikka ajaminen itsessään ei hirveästi parantunut harkoista, niin sain kuitenkin kärkeä kiinni muistaakseni sekunnilla.(parempi laite?) Otin myös varman päälle ajotyylin, jossa laitan auton tietoisesti pieneen sivuluisuun mutkaan mennessä, ei nopein tyyli mutta osaa ennakoida tarvittavat korjausliikkeet helpommin. Saavutin 3.ruudun:), mikä oli varmasti paras mahdollinen, sillä jo ennakoitu eturivin kaksikko oli liian kova pala tuntemallaan kotiradalla.

Kisa. Ennen autoon menoa totesin, että tästä ei jää varmaankaan jälkipolville paljoa kerrottavaa, eikä jäänyt. Taisi olla auto29, joka oli aika-ajo autoa mielestäni heikompi. Startissa Cmoney vetää heti ohi. Wope ja Nasty ovat jo kadonneet melkein horisonttiin toisen mutkan jälkeen. Cmoneykin on ekan kierroksen lopussa jo kaukana, joten ei auta kuin todeta että 4.sija jää enää puolustettavaksi. Perässä tulevat PeePee, Andy ja todellinen yllättäjä Nipsuhuuli aika nipussa. Heidän tekemiset kiinnosti tässä vaiheessa eniten. Pari virhettä tein ja nippu sai minut lähes kiinni, mutta aina onnistuin kasvattamaan uudestaan parin sekunnin eron ja heistä kukaan ei todellista ohitusyritystä päässyt tekemään. Näin tulimme ruutulipulle.

Täytyy loppupeleissä olla tyytyväinen 4.sijaan, kun 19 kuskia mukana. Jotain saatoin oppia, mutta opittavaakin jäi ja paljon. Niin paljon pieniä ja pari suurempaakiin ajovirhettä antaa paikan peilin edessä. Seuraava kisa Forssassa. Jos siellä pystyisi paremmin kärjenkin haastamaan.
 

Makkonen

Guest
enkä vieläkään ole varma missä kohdassa nousin JasonD:n ohi.
Toisen kierroksen alkupuolella kävin tutustumassa tarkemmin Hyvinkään hiekkaolosuhteisiin.

Jeespoks, kisasta ei juurikaan kerrottavaa. Hivenen tosin harmittaa tuo spinnaus, olinhan muutaman heebon onnistunut ohittamaan tuota ennen.

Kisasta jäi kyllä todella hyvä fiilis, autoissa oli vauhtia ja suuremmitta kommelluksitta meni. Tosin Jaskan kanssa taisi olla pieni tilanne päällä jossain vaiheessa.

Ajojen välillä rentoa jutustelua foorumistien kanssa joka jatkui 72n järkkäämän ruokailun yhteydessä. Muutama mustelma siellätäällä, mutta nehän kuuluu asiaan, ei sentään tällä kertaa kylkiluuhun sattunut.

Kaikkenkaikkiaan oikein mukava tapa viettää lauantaipäivää, kiitokset järkkäreille, 72lle, kuskeille, Nasty Boylle & muille foorumisteille.

Tulin, näin ja koitin.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset
Ennen harjoituksia kuulin, että minulle on määrätty auto #23, joka oli pätkinyt ja oli selkeästi muita hitaampi. Onneksi kuitenkin 23:n tilalle vaihdettiin 25, joka paljastuikin muiden tasoiseksi autoksi. Tästä kiitokset järkkäreille!

Forssan tapaan harjoitukset meni mulla suurelta osin radan opetteluun ja autoon totutteluun. Harjoitusten loppupuolella aloin saamaan enemmän autosta irti ja onnistuin niukasti alittamaan 50 sekunnin rajan.

Aika-ajo
Aika-ajoon vaihdoimme Follon kanssa autoja, mutta vaihto ei ollut omalta kannaltani paras mahdollinen (#28). Heti ekalla nopealla kierroksella auto lähti aika rajusti hanskasta tokan mutkan jarrutuksessa ja spinnasin. Pääsin kuitenkin jatkamaan matkaa normaalisti, mutta siitä edespäin sain olla tarkempana herkkien jarrujen kanssa. Onnistuin mielestäni ajamaan paremmin aika-ajossa kuin harjoittelussa, mutta aikani huonontui 4 kymmenystä. Autossa ja sen käyttäytymisessä ei kuitenkaan mielestäni ollut vikaa. Aika-ajosta tuloksena B-finaalin kolmas ruutu.

B-finaali
Taisin ajaa kisan numerolla 29, jos en muista väärin. Onnistuin reagoimaan lähtöön aika salamana, mutta auto ei kiihtynyt alussa aivan parhaalla mahdollisella tavalla. Jacques puolestaan sai todellisen unelmalähdön ja nousi kolmanneksi. Muita ei tullut onneksi lähdössä ohitseni. Ekalla kierroksella Racer X spinnasi kärkipaikalta ja Jacques ilmeisesti jäi vähän pussiin, joten nousin heidän edelleen kakkoseksi.

Lähes koko loppukisa meni Bemarin hyökkäyksiltä puolustautumiseen. Meillä olikin hienoa vääntöä lähes koko kisan ajan ja monia rinta-rinnan -tilanteita :thumbup:. Tosi monilla kierroksilla jouduin myös ajamaan puolustelevilla ajolinjoilla. Kisan aikana tilanteesta en tietenkään nauttinut, kun panoksena taistelussa oli A-finaalipaikka. Kaiken lisäksi Racer X oli nousi meidän peräämme nopeasti. Kisan loppuvaiheessa mulla oli onneksi vähän helpompaa, kun Bemari ja Jussi taistelivat keskenään. Onneksi sain pidettyä nämä kaverit takanani. Helppoa se ei ollut kuitenkaan, sen voin sanoa.

Tuloksena toinen sija ja nousu A-finaaliin.

A-finaali
Sain ottaa Follon luvalla kisaan vapaana olleen auton #25, joka olikin jo tullut tutuksi harjoittelussa (kaikki olivat tähän mennessä jo autoissa). Starttasin kisaan viimeiseltä paikalta ja suurimman osan kisasta ajoinkin tällä sijalla. Edelläni ajaneilla Andylla ja Peepeellä oli kovaa taistelua ja kyttäsin heidän perässään pitkään.

Eräällä kierroksella Andylla lipsahti vikan mutkan ulostulossa kanttarin päälle ja sain sen ansiosta paremmat vauhdit pääsuoralle ja onnistuin ohittamaan hänet. Seuraavalla kierroksella olin vähällä ohittaa Peepeen samassa kohdassa, mutta taisin olla vähän turhan varovainen. Toisaalta pyrinkin välttämään kisassa typeriä riskinottoja. Sain kuitenkin ekasta mutkasta Peepeetä paremmat vauhdit ja pääsin yrittämään ohitusta toiseen mutkaan tullessa. En ollut aivan täysin Peepeen rinnalla, joten jarrutin varoiksi aikaisin enkä taaskaan päässyt hyödyntämään tilaisuutta.

Kisan kolmanneksi viimeisellä kierroksella onnistuin spinnaamaan S-mutkien jälkeisessä jarrutuksessa (jonka vain Andy pääsi näkemään). Jarrutin mutkaan Peepeetä myöhemmin, joten jouduin lyömään liinat lukkoon törmäyksen välttämiseksi. Kisan pari vikaa kierrosta ajoin aika limitillä tarkoituksena ajaa nopea kierros. Onnistuin parantamaan kuudella kymmenyksellä harjoitus-aikaani, nyt tuloksena 49,35.

Sijoituin A-finaalissa lopulta seitsemänneksi.

Muuta
Kisasta jäi käteen tosi hyvät fiilikset. Yllätin itseni täydellisesti, sillä olin kuvitellut taistelevani suunnilleen B-finaalin keskikastissa. Oli myös mahtavaa ajaa haastavalla radalla ja nopeilla autoilla :thumbup:. Forssaa odottelen jo innolla.

E. Onnittelut vielä kärkikolmikolle!
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kisarapo / FO110K

Noniin, Hyvinkää takana, tässä kisaraporttia :)

Pre-Race
Radalle saavuttiin traditioista poiketen Albert "Slowfoot" Oilin kyydillä,
radalla oltiin suht ajoissa ja pian olikin saatu maksut ja muu paperihomma alta pois.
Kerettiin kävelemään rata ympäri jossa kävi onneksi ilmi muutama pomppu joita osas varoa ajon aikana, eli ei mennyt ajoissa tuleminen hukkaan...

Practise
Harkkoihin arpaonni valitsi auton #28.
Heti kärkeen tuntui selvältä että auto ei mulle istu, todella ärhäkkäät jarrut lukitsi takapyöriä todella herkästi sekä nopeissa
mutkissa auto tuntui todella epävakaalta, voisi kai käyttää termiä "tuntui kuin kuski olisi ollut välillä matkustaja"...
Tähän vielä päälle tiukkaakin tiukempi penkki joka pisti kylkeen aika ilosesti niin paljoa ei voi kokemusta hurrata...
Harkat käytin kuitenkin ajolinjojen hakuun, pistin auton ominaisuudet "kuskin piikkiin" eli en vain uskonut sen olevan mun ajotyylille sopiva...
Aika vaatimaton 52.40 jos muistan oikein...

Qualifying
Aika-ajo, ja Nipsuhuulen kanssa vaihdettiin autot päittäin penkkien koon takia...
Autoksi siis tuli #25 jossa oli sopiva penkki mutta polkimet hieman kauempana...
Noh, ajo-asento oli parempi kuin edellisessä, ja suorilla tämä tuntui kulkevan samaan tahtiin, tosin isoin ero tuli jarruissa jotka oli mulle sopivammat
(ei niin ärhäkät) ja nopeissa mutkissa vakaammaksi osoittautunut käyttäytyminen...
Aika-ajo ei tunnetusti tuolla kauaa kestä (5-6kierr) jotenka hain ensin lämpöä kumeihin ja sitten yrittämään aikaa
= Eka yritys meni persiilleen, samoin toinen... aina onnistuin sössimään S-mutkat hyvin...
Kolmas yritys onnistui, taino onnistui 90%:sesti, viimeiseen mutkaan tullessa oli hyvä kutina että ajasta tulee hyvä mutta menin
ja mokasin viimeisen mutkan, auto leveäksi ja pilalle sekä se kierros että seuraava vauhdin puutteen vuoksi...
Noh, ajattelin että olisi aikaa vielä yhteen yritykseen, mutta takasuoralla ajaessa huomasin Haapiksen jo heiluttavan lippuja,
eli ei ollut mieltä ajaa "jäähdyttelyä" niin kurvasin varikolle suoraan...
Ajaksi pettymyksellinen 51.66 (taas kerran, pakko muistella ulkoa näitä) ja paikka C-finaaliin... :thumbdown

C-finals
C-finaali ja paalupaikka. Noh, tuokin ilo sammui heti alussa kun Haapis ohjasi mut autoon jolla ei ollut ajettu metriäkään,
ts. ei mitään tietoa käyttäytymisestä tahi jarruista tahi kaasusta yms...
Autoksi siis osui #39 joka sitten osoittautuikin warm-up kierroksilla ihan pätevän tuntuiseksi...
Ruutuun ajaessa huomasin että vierelle saan vanhan kilpakumppanin lfb:n joka viime vuonna ohitti mut B-finaalissa auton sammumisen takia...
"Lucky biatch I said" mietiskelin siinä ruudussa istuessa... :rolleyes:
Noh, lähtö tapahtui ja auto lähti kuin telkkä pöntöstä = kärkeen heti ja kaulan veto muihin alkoi...
n. 5 kierroksen jälkeen huomasin että rakoa oli jo kivasti jotenka aloin säästeleen käsiä B-finaalia varten...

Siinä sitten samalla yritin vilkutella varikkotytsyille ;) ja videokameroille & yleisölle...

Muutaman kerran tuota tehtyäni tuli mieleen että olispa noloa vetää nyt ulos heiluttelun takia, jotenka lopetampa moisen...
Noh, hauskuutta riittikin kaikki 2 seuraavaa mutkaa kun käsi hipaisi "kill switchiä" (TAAS!) ja autosta loppui veto...
Paniikinomaisesti pienellä suoralla paniikkijarru = takarenkaat lukkoon ja moottori sammui -> startista uudelleen käyntiin ja karkuun :D
(jaska oli päässyt kuitenkin jo ihan hajuraolle kuitenkin)
Ilmeisesti katsomossa oltiin naureskeltu "Elvistelylle" jo aiemmin, ja tämä "muiden odottaminen" lisäsi hauskuutta ilm. vielä entuudestaan :D
Noh, pääasia että muilla(kin) oli hauskaa :)
Tuloksena siis C-finaalin voitto ja paikka B-finaaliin...

B-finals
Toiseksi viimeinen ruutu, takana vain "Lakaaja-Jaska" ja autona #27...
Ensimmäinen kierros oli yhtä sekasoppaa kaikkien ohittaessa kaikkia ja muuta härdelliä...
(mm. "Lakaajan" epätoivoinen sukellus allekirjoittaneen rinnalle)
Hetken kulttua Slowfoot Oil olikin poikittain hiusneulassaja pääsin kuittaamaan ulkokautta hipoen miehen
(Oilin auto valui taaksepäin ja rakoa autoille tais jäädä Aamulehden verran :D)
Siitä sitten muiden kantaan kunnes taas samassa mutkassa spinni, tällä kertaa toinen Mansen Mies...
X pääsi kuitenkin mun edelle jotenka sijaani en nostanut...
X pääsikin nopsaan Jacquesin ohitse, ja samassa liimauduin itse Hooseinin kantaan...
Noh siinä sitä sitten oltiin, jaska takana, Jacques edessä, oli vähän semmonen "Dominokeksi-fiilis", toinen pusertaa takaa ja toinen jarruttelee edessä...
Jacques ajeli todella varovaisesti tai sitten autossa oli jtn sillä tietyissä mutkissa mies pidätteli muuta porukkaa kunnolla takanaan...
Noh, sen verran hyvin Jacquesin auto kulki ettei ohitusta päässyt kokeileen (en halunnut kokeilla "sukellusta")
ja kun oma auto tuntui kiihtyvän heikosti hitaista mutkista niin tarpeeksi liki ei päässyt...
No ei päässeet takana tulevatkaan, jotenka siinä sitten kisailtiin keskenään aikalailla puskuri puskurissa joka noilla nopeuksilla oli aikas mageeta :cool:

A-finals
A-finaali vain katsojan silmin... Yllättävän isot erot syntyi, varsinkin top4:n välille...
WoPe oli ihan omilla luvuillaa ja toisaalta taas DickW yllätti "hitaudellaan" vrt. veljeensä...
Hyvää kisaa kuitenkin, ja ennen kaikkea puhdasta.
Lisäksi saatiin isot kehut järkkäreiltä A-ryhmän ajosta, kuulemma veditte kovaa ja puhtaasti!
(samaa ei voi sanoa C-ryhmästä, oli meinaan sen ratahepun ilme näkemisen arvonen kun A-ryhmän jälkeen C tuli puikkoihin...)

Conclusion
Tuloksena siis lopulta sija 11. johon voi olla tyytyväinen tuon huonon aika-ajon jälkeen,
varsinkin finaalit oli maekeeta kisaamista, ei tarvinnut yksin suhata ja tapahtumia riitti ympärillä.
Bonuksena i:n päälle mainittakoon kolareiden puuttuminen, kaikki varoivat toisiaan, edes läheltäpiti tilanteita ei päässyt tulemaan...
Tästä iso :thumbup: kaikille kuskeille! (ulosajot nyt kuuluu osittain asiaan, ne painan itse villasella)

Tässäpä tämä, heikko sijoitus mutta hauskaa oli. Ensi vuonna uudestaan!
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nyt tulee sitten kattava raportti..

Aamu alkoi pienellä jännityksellä kun kurkku oli edelleen kipeä. Onneksi kuumetta ei ollut ja olo muutenkin ihan hyvä kurkkukipua lukuunottamatta. Heräsin aikaisin, joten oli pitkä aika odottaa kisan alkua.. Tiesin että tämä on vuoden paras kisa, ja mielessäni oli myös ajatus siitä että mun pitäisi nyt näyttää vähän muille.. Tällä radalla ei keveydestä pahemmin ole hyötyä, ajotaidot ratkaisevat. Uhkasin Toijalan jälkeen näyttää kaikille närhen munat ja olla top10:ssä Hyvinkäällä.. En sitä kyllä oikeasti tavoitellut vaan ajattelin, että sellainen 12 voisi olla aika hyvä sijoitus, koska mukana on paljon niin nopeita ja kokeneita kuljettajia.. Joten vähän niinkuin luovuin siitä top10-tavoitteestani ja pidin tavoitteenani hyvää suoritusta ja hauskanpitoa..

Noh.. Lopulta aika kuluikin ja lähdin kävelemään vanhempieni luota radalle ~4km päähän.. Matkalla tuli vastaan fillarillaan mies, joka oli pukeutunut pelkkiin shortseihin ja Borat-uikkareihin! Siis boratit oli shortsien päällä. Repesin tästä tietysti aivan älyttömästi ja ajattelin "mikä vittu toi oli? Mihin mä oon menossa? Marssiin?". :D
Noh, hetken aikaa repeillessäni sille näylle, jatkoin matkaani ja päädyin lopulta radalle. Päätin oikaista vähän ja pöllähdin radalle suoraan metsästä. Fo110K, Racer X ja Mike Milk olivat kävelemässä rataa ympäri ja pöllähdin heidän seuraksi.

Kovasti keskustelua herätti sää! Harjoitusten lähestyessä myös pilvet lisääntyivät ja pelkäsimme, että sade yllättää kesken aika-ajojen..

Havaitsimme myös PeePeen kanssa olevamme tallikavereita, koska meillä oli molemmilla Livestrong-rannekkeet ja ajettiin samalla autolla harjoitukset ja aika-ajot.

Harjoitukset
Aluksi katseltiin muiden ryhmien harjoituksia ja todettiin Andyn olevan varsin nopea. Siinä hetken aikaa menoa katseltuamme oivalsimme, että Andyllä oli Jean Alesin kypärä päässään! Siinähän se! Oikeasti Andy katoaa aina puskaan "kuselle" ja tulee sieltä kypärä päässään.. siis toisin sanoen jää puskaan ja puskasta tulee ihan oikea Jean Alesi ajamaan helvetin kovaa..

Odotin innolla harjoituksia ja intoa lisäsi se, että PeePee mainitsi auton (#27) olevan hyvä. Cool! Hyvältähän se auto sitten tuntuikin. Ajoin hitaamman ajan kuin testeissä, mutta niin tekivät kaikki muutkin. Rata oli selvästi liukkaampi kuin silloin. Sain autoon hyvän tuntuman ja ainakin tuntui, että olisin saanut useammankin hyvän kierroksen.

Aika-ajot
Katselimme taas aluksi muiden ryhmien ajoja, kun oma ryhmäni oli vuorossa viimeisenä. Samalla jännitimme mahdollista sateen alkua, mutta onneksi pilvet näyttivät siirtyvän pois päin.. Andy säikähti selvästi sitä, että paljastimme hänen salaisuutensa Jean Alesin suhteen. Hän selvästi jätti Jeanin sinne pusikkoon, koska jäi aika-ajoissa B-finaaliin. :D

Pian alkoi oma aika-ajoni..
PeePee oli tehnyt autolle jotain omassa aika-ajossaan, koska se tuntui paljon levottomammalta aika-ajoissa. Mulla meni useampi kierros ennenkuin sain autoon kunnolla tuntuman. Joka kierroksella ykkösmutkassa tuntui perä karkaavan alla ja se meni reisille.. Paitsi sen yhden ainoan kerran jolloin onnistuin ajamaan kutakuinkin puhtaan kierroksen. Se oli 10. nopein ja toi minulle suoran B-finaalin 5. lähtöruudun. Jotenkin salaa toivoinkin suoraa B-finaalipaikkaa, mutta ajattelin sen kyllä olevan hyvin vaikeaa. Lähinnä ajattelin Nipsuhuulen olevan se jonka voisin voittaa. Hänelle en pärjännyt ollenkaan, mutta yllättäen Tampereen veljekset FO110K ja Albert Oil jäivät taakseni! Loistavaa!

C-finaali
Siirryimme radan reunalle katsomaan C-finaalia, jonka paalupaikalta starttasi FO110K.. Kiinnitin huomiota siihen, että kakkosruudussa olleella lfb:llä oli vaikeuksia pitää auto käynnissä. Syystä tai toisesta hänen starttinsa menikin aivan pieleen ja sekä jaska että Mike Milk menivät ohitse. jaska jäi Trullijunaksi ja FO110K karkasi.. Jossain vaiheessa jaska sai vähän kaulaa Mike Milkiin.. Siinä vaiheessa jaskan ero FO110K:hon ei kasvanutkaan yhtä paljon.. FO110K ajoi kuitenkin vähän turhankin itsevarmasti ja heilutteli meille katsojille aina ohittaessaan maaliviivan.. Kunnes.. Yhtäkkiä hänen vauhtinsa hyytyi ja jaska pääsi aivan perään kiinni. Mitä ihmettä oikein tapahtui? Arvailtiin, että joko auto sammui tai sitten hän teki sen tahallaan.. Itse veikkasin sormen lipsahtamista virtanapille, mikä piti paikkaansa.. Ihan lopussa FO110K teki paineen alla virheen ensimmäisessä mutkassa ja oli lähellä päästä ohi.. Niin ei kuitenkaan tapahtunut vaan FO110K voitti.
Vaikka hänelle lopulta kävi ihan hyvin, niin kyllä tästä jonkin sortin Nigel Mansel -trophyn voisi myöntää hahmolle FO110K. :D

B-finaali
Sitten pääsin itse ajohommiin.. Jännitys oli kova. Sain autoksi numeron 31, joka tuntui aivan erilaiselta kuin edellinen. Se tuntui kyllä sopivan hanskaan paremmin, mutta jotain outoa siinä kuitenkin oli.. Kun tulin lämmittelykierrokselta, niin moottorin ääni meni tosi hiljaiseksi, joten oli pakko pitää ihan snadisti kaasua päällä ettei moottori sammu (olin kuullut aiemmin ratavirkailijan ohjeen lfb:lle pitää kaasua vähän, joten ajattelin autossani olevan sama ongelma kuin lfbllä). En tiedä johtuiko se siitä, mutta kun lippu heilahti, niin lähdin kuin tykin suusta! Powered By Bmw jäi johonkin kauas ja ohitin edestäni lähteneen Nipsuhuulen sisäkautta ja ohituksen jälkeen siirryin vielä ulkopuolelle Andyn rinnalle. Hänestä en sentään päässyt enää, mutta ajattelin rauhoittaa pelin ja ajaa kärkikaksikon (Jussi ja Andy) perässä ja toivoa että takana tulevat vähän jäisivät ja saisin rauhassa hakea rytmiä ajooni..

Toiveeni ei toteutunut, koska Jussi perkele spinnasi kärjestä heti ensimmäisellä kierroksella! Jumalauta! Tilanne tuli jotenkin niin äkisti, että paniikkijarrutukseni jälkeen itsekin vähän spinnasin. En pahasti, mutta sen verran että ohittamani kaksikko pääsi ohitseni. Myös joku muu oli lähellä päästä ohi, ja taisi kolahtaakin vähän, mutta ei onneksi päässyt ohi. Mun oli pakko rauhoittua (jotta en tekisi uutta spinnausta) ja hakea oudommalla autolla ajolinjoja ihan rauhassa. Ajattelin, että ohituskieltomutkissa voin levähtää, mutta sehän ei ollut fiksua, kun joku meinasi tulla vikassa mutkassa ohi. Ilmeisesti menin sen vähän liiankin löysästi. Ei sitä toki kahvitaukoa sovi niissä mutkissa pitää! :D
Ilmeisesti myös radan kakkosmutkassa tein pahan jarrutusvirheen (liian aikaisin), jolla sain Albert Oilin spinnaamaan takanani. Pahoitteluni siitä, mutta ajoni oli spinnauksen jälkeen todella hakemista.

Vasta kun Jussi oli päässyt ohitseni sain ajooni jotain munaa ja varmuutta. Jotenkin tuntui että takana tulevatkin vähän rauhottuivat loppua kohti ja sain keskittyä enemmän omaan ajooni. Siis toisin sanoen heillä oli omaa keskinäistä kisailua, minkä ansiosta pääsin välillä vähän karkuun. Myöhemmin kuulin että oltiin jossain vaiheessa oltu kolme rinnakkain. Sitä en edes huomannut itse (olin kai sen verran edellä kuitenkin), ja juuri sen haluaisinkin mielelläni nähdä videolta koosteena. Lopulta ylitin maaliviivan ja tuuletin sijoitusta melkein kuin voittoa ja olin tyytyväinen.

Ensinnäkin oli ihan älyttömän hauskaa ajaa oikealla kilpa-autolla kilpaa. Aiemmin Hyvinkäällä kisani ovat olleet yksin ajelua, mutta nyt sai vääntää ihan kunnolla ja se oli älyttömän hauskaa! Ja bonuksena sitten tuo minun sijoitukseni! Kymmenes! Paitsi että tämä oli kauden paras kisani, niin tästä tuli myös kauden paras sijoitukseni (sama kuin Toijalassa). Fiilis on aivan huikea, koska kaikki edelläni ovat kovia kuskeja ja taaksekin jäi pari tosi kokenutta ja nopeaksi itsensä todistanutta kuljettajaa.

Samalla voin tällä suorituksellani todistaa yhden myytin rikotuksi: En ole ainoastaan kevyt, osaan myös ajaa!!! :ahem: :ahem: :ahem:

Olin suhteellisen nopea aika-ajoissa, eli onnistuin ajamaan yhden nopean kierroksen.. Kilpailussa en tietenkään pysty nakuttamaan tasaisesti samanlaisia kierrosaikoja, mutta pystyin pitämään takanani ne, jotka mun oli mahdollistakin pitää takanani. Ja pidin aika-ajoissa saavuttamani sijoituksen. Not bad at all!! :ahem:

Lisättäköön vielä sellainen juttu, että B-finaalin jälkeen autoni #31 siirrettiin syrjään ja kuulin että se on paskana. En tiedä sitten mikä siinä oli, mutta veikkaan vian liittyneen siihen ongelmaan mikä mulla oli startissa (kun tuntui ettei auto pysynyt käynnissä).. Onneksi se auto kuitenkin kesti maaliin asti enkä joutunut keskeyttämään näin hyvin sujunutta kilpailua. :)

A-finaali
Lopuksi vielä sitten A-finaali. Se näytti pitkälti ihan samalta kuin Formula ykköset. Jonossa ajelua kärjessä. Vauhti näytti tosi kovalta. Kärkikolmikko ei ollut yllätys, mutta ylivoima oli kyllä melkoinen.. Kärkikolmikon takana taistelu olikin sitten hyvin mielenkiintoista. DickW, PeePee, Andy ja Nipsuhuuli tekivät kisasta todella mielenkiintoisen.. DickW oli käytännössä vähän irti tuosta kolmikosta lukuunottamatta tilannetta sen jälkeen kun oli tehnyt pienen virheen ja PeePee pääsi melkein kuittaamaan.. Andylla oli useita hyviä paikkoja ohittaa PeePee, mutta lopulta Nipsuhuuli teki kuitenkin varsin tyylikkään ohituksen Andystä pääsuoralla. Se oli kenties tänään näkemistäni ohituksista tyylikkäin. Toivottavasti näemme sen jostain videokoosteesta.

Jossain vaiheessa Nipsuhuuli oli lähellä päästä PeePeestäkin ohi, mutta ilmeisesti rohkeus ei ihan riittänyt. Sen seurauksena taisi mennä jarrutus pitkäksi ja Andy pääsi taas hyökkäysetäisyydelle. Lopulta Nipsuhuuli oli ilmeisesti spinnannut takamutkissa, kun oli yhtäkkiä tipahtanut kauemmas. Andy ahdisteli PeePeetä loppuun asti, mutta sijoitukset pitivät.. Varsin mielenkiintoinen kisa kärkikolmikon takana!

Team Livestrongin tulos kilpailusta: sijat 5 ja 10. Loistavaa!!! :ahem:

---

Lopuksi vielä suurkiitokset järjestäjälle FO110K kauden parhaan kilpailun järjestämisestä. Kaikki sujui aivan putkeen ja kokemus oli varsin miellyttävä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei ajanut. Se oli siellä varkolla koko kisan ajan, mulle ne yritti sitä tyrkyttää B-finaaliin mutta kieltäydyin kun en ylettynyt kunnolla painaan kaasua :D
Eli olit ainoa joka sillä ajoi.
Joo, kaasu siinä oli aika kaukana. Pari kertaa lipsahti kengänkärki pois polkimelta, ja eikun hapuilemaan takaisin.
Joo se oli juuri se auto, jolla ajoin testeissä sen ajan joka oli reippaasti alle 51.. :D Eli ilmeisen nopea, mutta pikkaisen kinkkinen. Jotta kaasua pystyi painamaan niin piti heijata itseään leveällä penkillä vähän puolelta toiselle.. ja välillä sai jalkansa lukkoon siten että kaasu jäi vähän liiankin pitkäksi aikaa pohjaan.. Eli juu ei ollut lyhyemmälle suunniteltu auto lainkaan. :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vasta kun Jussi oli päässyt ohitseni sain ajooni jotain munaa ja varmuutta. Jotenkin tuntui että takana tulevatkin vähän rauhottuivat loppua kohti ja sain keskittyä enemmän omaan ajooni. Siis toisin sanoen heillä oli omaa keskinäistä kisailua, minkä ansiosta pääsin välillä vähän karkuun. Myöhemmin kuulin että oltiin jossain vaiheessa oltu kolme rinnakkain. Sitä en edes huomannut itse (olin kai sen verran edellä kuitenkin), ja juuri sen haluaisinkin mielelläni nähdä videolta koosteena. Lopulta ylitin maaliviivan ja tuuletin sijoitusta melkein kuin voittoa ja olin tyytyväinen.
Tähän hieman kommenttia.
Sä olit nimenomaan meidän kolmen edessä Trulli-junana koko kisan siitä lähtien kun Jussi pääsi susta eroon.
Me saatiin sut helposti siinä kiinni, ja oltiin todella tiiviissä nipussa kokoajan valehtelematta alle auton mitta väliä useemman kierroksen ajan sun, mun, jaskan ja alpun kesken.
Sun ajolinjat oli laakeita varsinkin S-mutkissa ja molemmissa ohituskieltopaikoissa, mutta mun autosta oli veto pois matalilla kierroksilla niin kertaakaan en päässyt suoralla imuun ja koittaan sieltä ohitusta.
Tosiaan yhdellä kiekalla oltiin ilm. jaskan kanssa jo rinnakkain pääsuoralla ja mun ero suhun oli joku alle autonmitta = härdelliä ekassa mutkassa.
2-3 kierr. ennen maalia sait jostain pikkuboostin ja vedit meihin kaulaa, et kuitenkaan paljoa, viimesen S-mutkan kohdalla oltiin taas jo imussa kiinni ja maalisuorallakin oltiin ihan toisissamme kiinni sä, mä ja jaskakin hyvin lähellämua...

Sen verran juttelin alpun kanssa takasin tullessa (joka siis näki käytännössä kaiken meidän takaa :D) että tosiaan noissa paikoissa sun linjat veteli ihan omiaan...
Mutta todettiin samaan hengenvetoon myös että mies piti paikkansa sinnikkäästi ja siksi ihan ansaittu 10. sija :)

Tää nyt ei ollut dissausta vaan tapahtumat takavinkkelistä katsottuna, tuosta sun kirotuksesta käy ilmi hyvin että et paljoa
kerennyt taakse vilkuilemaan eli ihan hyvä etten itsekään lähtenyt yrittään mitään epätoivoista ohitusta :)

Mitä ajotaitoihin tulee, niin olethan sä kehittynyt, en mä sitä kiistä, mutta vääntöhän oli aiemmin nimenomaan siitä johtuiko
sun viime vuoden suoritus Toijalassa painosta vaiko taidosta, niin edelleen olen sen painon kannalla.
Toijalassa sun harkka-ajat oli alle puolen sekunnin päässä Nastysta (47,7 vs. 48,0 jos muistan oikein), täällä jäit finaalissa 48,6 vs. 51,8 eli 3,2sek...
(eroa tietty korostaa NB:n kokemus juuri Hyvinkään radalla)
Pointtina siis se että oot kehittynyt kyllä mutta Toijalassa painolla on erityisen suuri merkitys sen kaluston hitauden takia verrattuna moneen muuhun kisaan...
Eihän se jaskakaan meinaan meistä kaukana ollut, ja varmaan meistä kolmesta löytyy isoin massa sieltä, eli hyvin jaskakin kyllä veti tänään :thumbup:

Kaiken kaikkiaan silti viihdyttävää kisaa vaikka sijotus oli mitä oli (oli odotettavissakin tietty että monet menee täällä kovaa)
ja sitä kautta kauden ehkä paras kisa mun mielestä, tapahtumia riitti, mutta jokainen niistä oli puhdas, muistakaas ettei yhtään kolhua vaikka pari spinniä olikin :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja pidin aika-ajoissa saavuttamani sijoituksen. Not bad at all!! :ahem:
Ei ollenkaan huono.
Poislukien Nipsun ylläri niin edellä oli ne jotka sinne periaatteessa tällä hetkellä kuuluikin.
Tohon äsköseen vielä tarkennuksena että suoritus oli hyvä siksikin että vaikka sun linjat oli vähän hukassa ja toimit Trulli-junana meille,
niin kertaakaan me ei päästy niin liki että oltais päästy edes yrittämään kunnolla ohitusta (poislukien siis harakirit yms ideat)
jaska pääsi mun rinnalle siinä pari kertaa kun en päässy susta ohi, mutta sekin rauhoittui sitten ja samaa sanoi Alppukin...
Oli meinaan hurja tunne vetää teidän välissä tolla vauhdilla kun tiesi millaset erot autoissa oli eli ei ollut varaa virheisiin yhtään.
Ja tän ansiosta ehkä parasta kisaa aikoihin! :thumbup:

edit. apropoo, ketkä muut ajo tuolla #27:lla? oliko kellään muulla siitä sellanen tunne että hitaista mutkista ulos
tullessa se kone ei vetänyt kunnolla vaan vasta paremmilla kierroksilla alko vetoa löytymään?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tähän hieman kommenttia.
Sä olit nimenomaan meidän kolmen edessä Trulli-junana koko kisan siitä lähtien kun Jussi pääsi susta eroon.
Me saatiin sut helposti siinä kiinni, ja oltiin todella tiiviissä nipussa kokoajan valehtelematta alle auton mitta väliä useemman kierroksen ajan sun, mun, jaskan ja alpun kesken.
Ahaa.. tämäpä jännä.. Musta kun tuntui että sillon kun Jussi pääsi ohi niin kaikki painostus olisi rauhoittunut huomattavasti.. Mutta ei ilmeisesti jos oltiin jossain vaiheessa ihan kolme rinnakkain.. :D

Eli jep.. Olin tosiaan ihan autuaan tietämätön mitä takana tapahtui.. :D Ajolinjat olivat mitä olivat varmaan sen takia että pelkäsin virheitä ja halusin ajaa varmanpäälle.. Aika-ajoissa ajoin enemmän rajalla kuin kisassa, jossa menin sitten kieli keskellä suuta.. S-mutkien ajoon heititkin omassa raportissasi aika osuvan arvion. En tosiaan saanut autoon kunnolla tuntumaa nimenomaan sillä osuudella. Se tuntui jotenkin vakaammalta, mutta en saanut oikein kunnolla otetta siihen.. Ja samoin se lisääntynyt varovaisuus varmasti näkyi myös siinä osassa rataa..

Viimeisen mutkan huono ajoni johtui tosiaan siitä että se oli ohituskielto-mutka, ja pidin siinä kahvitaukoja. :D :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ahaa.. tämäpä jännä.. Musta kun tuntui että sillon kun Jussi pääsi ohi niin kaikki painostus olisi rauhoittunut huomattavasti..
No siis meidän ja sun välissä oli rakoa ihan hyvin sillon kun Jussi meni sun ohi, mutta saatiin sut kiinni about 2-3kierr. aikana johtuen juuri noista hitaista S-mutkista...
Sen jälkeen kisa loppuun ihan peräkkäin, kolmanneksi viimesellä kiekalla vdit hieman eroa S-mutkissa kun mulla tuli vähän sekava hetki :D
ja siksi tokavikalla kiekalla eroa oli ehkä 3 auton mittaa mutta taas vikan kierroksen lopussa ei yhtään... (ennen varikon porttia oltiin jo taas peräkkäin)
un kerran alppu ja jaskakin siellä keskenään vielä muhinoi niin voinee olettaa näkemättä että ainakin 4-5kierr mentiin 4:n auton letkassa ihan putkeen...
(joku katsoja vois varmaan tätä kohtaa vahvistaa myös?)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Viimeisen mutkan huono ajoni johtui tosiaan siitä että se oli ohituskielto-mutka, ja pidin siinä kahvitaukoja. :D :D
jeps, tätä ihmeteltiin Alpun kanssa. Kaveri veti ihan leveellä linjalla sen pitkään vaikka oltiin ihan kontissa kiinni...
Ongelma tuli siitä että sun auto kiihtyi hitaasta vauhdista mua paremmin, niin mun oli jätettävä tilaa
ennen vikaa mutkaa suhun jotta saan ajettua mutkan kunnolla ilman että joku tulee suoralla ohi
= sä pääsit metrin pari liian kauas ja auton kiihtyvyyden ansiosta mentiin sit kuin köyhäntalon porsaat pääsuoraa :D
Mutta niinkun sanottu, hyvin ajettu kun sijasi pidit, tyylipisteitähän tästä ei jaeta :rolleyes:
 
Ylös