Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Wope, Andy ja Totke ilmeisesti saivat pisteet nopeimmista kierroksista?
Jeah! Ilmankos tuntuikin että kisa meni vähän paremmin vaikkei sijoitus häävi ollu. Melkein 4s aika-ajoa parempi kierros ja kierrosajat olivat aivan varmasti reilusti tasaisempia ainakin perstuntuman mukaan. Kumma juttu, Mike Milk meni musta jossain vaiheessa ohi ja katosi horisonttiin.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
En mä tiedä oliko se rajoitin, mutta mielestäni molemmissa ajamissani autoissa tuli sellainen kohta pääsuoran lopussa jolloin tuntui ettei mene enää kovempaa.. Tiedä sitten tuota..
Välityksethän haetaan autoihin niin että sinne ei jää mitään ylimääräistä varastoon. En sitten tiedä onko Haaparanta ottanut vähän paukkua pois että koneet kestäisi vähän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
En tiedä oliko turhan herkät, en kiinnittänyt huomiota kun ajoin 31:llä ensimmäisenä. Ainakin herkemmät ne olivat kuin muissa ajamissani autoissa. Jos on tottunut jarruttamaan vasemmalla, niin ei jarrujen herkkyys haittaa. Kannattaa muuten omalla autolla harjoitella vasemman jalan jarrutusta. Minä myös automaattivaihteisella ajaessa jarrutan aina vasemmalla jalalla. Autosta 27 olen samaa mieltä se oli kivempi ajettava kuin 31
Ite joskus naapurin automaatilla huvikseni kokeilin vasemman jalan jarrutusta mutta ei se niin kivaa ollut. Liikenteessä henkilöautolla oikealla jarruttaa paremmin. Rinneautoissakin on jarru oikealla, ja homma toimii. Kartingissakin asiaa edes ajattelematta sitten taas vasurijarru antaa hyvän tuntuman. Jes!

E: Joo kaikki autot taitaa olla semmosia etteivät juuri enää pääsuoran lopussa kiihdy.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Livestrong-team part 2

Harjoitukset:

Autolla nro 27 lähdettiin harjoituksiin, ja tavoitteena oli saada hyvä rytmi päälle ja tietenkin ajaa mahdollisimman nopea aika muille pelotteeksi.

A-ryhmä lähti vaihteeksi ensimmäisenä radalle, mikä olikin ihan hyvää vaihtelua.

#27 meinasi jättää lähtemättä liikkeelle, ja oletin teknisten murheiden olevan jo sitten siinä. Lähti se kuitenkin ja auto istui suhteellisen hyvin käteen. Penkki oli kuitenkin vähän turhan iso ja laiheliini heilui aikamoisen paljon pitkässä oikeessa lusikkamutkassa.

Ajaksi harjoituksissa tuli 50.05, millä yllättäen olin koko joukon kolmanneksi nopein. Tiesin muiden ja itseni kuitenkin pystyvän parempaan.

Aika-ajot:

Autona sama #27, ja tavoitteena onnistua viiden kierroksen aika-ajossa jo ensimmäisillä kierroksilla.

Racer X päästi alkukierroksella edelleen, joten pääsin ajamaan täysin tyhjällä radalla, ja samalla vertaamaan hieman nopeuttani Raceriin.

Huomasin ajavani hieman nopeammin kuin RacerX, mutta iso penkki alkoi vaatia veronsa, kun kylki kipeytyi todella pahasti.

Aika-ajoista jäi käteen kolme kymmenystä harkkoja nopeampi aika ja viimeinen suora A-finaalipaikka kuuden sadasosan erolla.

A-finaali:

Kisaan se huono auto sitten osui. Olisi pitänyt älähtää etten mahdu autoon #28, mutta minkäs teet... Penkki oli kyllä mukavan pieni, mutta polkimet oli tuossa jossain polven kohdalla.

Kun siihen lisää erittäin herkän jarrun, tiesin että kisasta tulisi viivytystaistelua.

Jarrut menivät lämppärikierroksilla lukkoon lähes joka jarrutuspaikassa, ja epätoivo kasvoi hetki hetkeltä.

Startissa yritin sitten markon neuvoilla saada hyvän startin, mutta jäin vähän pussiin DickW:n taakse enkä pystynyt hyödyntämään sähäkkää starttia. Startissa meinasi ohi mennä myös muita mutta onnistuin pitämään paikkani.

Nopeasti alkoi Dickkiin tulemaan hieman eroa, kun auto luisteli joka jarrutuksessa ja oli todella paljon ongelmia. Ensimmäisellä kierroksella meinasi lusikkamutkan jälkeisessä piikissä lähteä käsistä ja ulos radalta, mutta taidolla onnistuin juuri pitämään paikkani ja autoni.

Kierros kierrokselta taistelin sijastani takanatulevia vastaan, ja pari kertaa onnistuin ajamaan DickW:n kiinni hänen virheensä takia. Omalla autollani ei kuitenkaan tänään ohiteltu.

Pari kertaa niin Andy kuin Nipsuhuulikin kävivät lähes rinnalla, mutta todellisia ohituspaikkoja niistä ei kuitenkaan muodostunut.

Haaparannan heiluttaessa ruutulippua olin todella tyytyväinen, sillä viides sija oli parasta mitä Hyvinkäältä tuolla autolla oli tarjolla.

Monta kovaa kaveria jäi taakse, joten on pakko olla tyytyväinen.

Team Livestrong tosiaan 5 ja 10, ja Forssassa sitäkin paremmin!

Kiitos kisaajille, järjestäjille ja kaikille muillekin jotka kiitokset ansaitsevat.

Forssassa nähdään sitten!
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
edit. apropoo, ketkä muut ajo tuolla #27:lla? oliko kellään muulla siitä sellanen tunne että hitaista mutkista ulos
tullessa se kone ei vetänyt kunnolla vaan vasta paremmilla kierroksilla alko vetoa löytymään?
Ajoin harkat ja kisan tuolla autolla #27. Ei kyllä juu voinut kovasti jarrutella, vaan paras nopeus löytyi slow in - fast out tyylisellä ajamisella, jossa hidastettiin hieman ennen mutkaa, jotta nopeus säilyi kovana mutkan apexista eteenpäin.

Tosin itellä se #28, johon en mahtunut ja jossa jarkut oli herkät, ei siis sopinut yhtään.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Le présent rapport:

Lauantai kello 9:02:

Tuli herättyä auringonpaisteeseen ja melko varmaksi uumoiltua sadetta ei ollut näkyvissä lähimaillakaan. Siinä sitten aamumurot ja pari lasia maitoa naamaan ja Nipsuhuulen kyydillä kohti hyvinkäätä.

Paikalle saavuttiin n: 11:33, ja melko nostalginen hetki oli nähdä rata pitkästä aikaan, mukana onnenamulettina oli saamani palkinto vuodelta 1994 mini-sarjasta!

Practise

Autoksi oli valittu #20 joka tuntui ihan hyvältä ja tasapainoiselta kaikinpuolin, ensimmäinen kierros meni vaan yrittäessä tajuta että olen oikeasti tällä radalla 15 vuoden tauon jälkeen! Olisi varmasti ollut hienoa nähdä ilme kypärän sisältä tuon kierroksen ajan=)
Tämän jälkeen alkoi autoon tutustuminen ja melko nopeasti sellaisen perus ajorytmin löysi, ajolinjoja tietysti haettiin koko session ajan kun en tuommoisella vehkeellä ollut ennen Hyvinkäällä ajanut. Toiseksi paras aika harjoituksista kuitenkin antoi positiivisen kuvan itselleni koska aika pitkälti eri ajolinjojen kokeiluun meni tämä harjoitus eikä mitään huippuajan ajamista ollut vielä vireellä.

Le Qualify!:

Katastrofin tunteet iski heti pintaan kun vihreä nappia ei sanonutkaan mitään ja muut ampaisi radalle, auto saatiin kuitenkin käyntiin ja menetin siinä yhden vajaan kierroksen. Mutta toisaalta tämän takia pääsin kuitenkin aika hyvään rakoon ja yhtä ohitusta lukuunottamatta sain ajaa puhtaat 4 kierrosta, en ole varma mutta juuri tuolla viimeisellä kierroksella taisi tuo nopein aika tulla.

Race

Paalupaikalta sain kunnian lähteä ja autoksi tuli #39 Josta Racer X antoi juuri sellaisen palautteen jota miltei toivoinkin, paitsi että jarrut kuulemma ärhäkät, ja näin myös olikin, varsinkin lämppärillä, mutta melko nopeasti siihen tottui, ja toiseksi se että lähtee ruudusta hyvin ja tuntuu kulkevankin suoralla! Näin myös tapahtui ja sain kurottua heti lähdössä turvallisen eron Nastyyn, oikeastaan mitään muuta kerrottavaa lopusta kisasta ei ole kun että perusvarmaa nautiskelua kierroksesta toiseen. Voittaminen tuntuu aina yhtä hyvältä!

Ruutulipun jälkeen:

Sadekisa näillä vehkeillä olisi ehkä ollutkin vähän liikaa, mutta kyllä se sieltä vielä tulee! Hieno päivä oli kaikenkaikkiaan ja KIITOKSET siitä henkilöille jotka ovat tämmöiset tapahtumat mahdollistaneet! Osallistujakaarti oli runsas ja hyvätasoinen, samaa on luultavasti luvassa myös forssassa ja kädet syyhyää jo nyt!

Loppuruokailu oli hyvä ja toimiva idea, kiitokset ja nähdään forssassa taas!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
itellä se #28, johon en mahtunut ja jossa jarkut oli herkät, ei siis sopinut yhtään.
Itse sillä #28lla harkat ja a-ajot ni auto tuntui aika hyvältä ja käyttäytyi hyvin. Kisa-auto #22 tuntui vikurammalta ja veti helpommin linkkuun, mutta 9 kymmenystä parempi kierrosaika kertoo että se oli parempi. Muutama kymmenys tuli autosta, muutama siitä että opin rataa ja tehoja lisää. E: Toisaalta ajoin kyllä aika-ajossa vain 3 tai 4 aikakierrosta, ja kisassa 4-5 kertaisen määrän enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mielenkiintoinen havainto:

5. Jacques [10] 51.85 (#31)

3. lfb [14] 51.84 (#31)
Kisassa auto sammahti jälkimmäiselle lämmittelykierrokselle lähdettäessä, mutta pääsin kuitenkin ajoissa matkaan. Kakkosruutu oli ulkomutkassa radan likaisella puolella. Itse startissa auto ei sitten liikkunutkaan mihinkään ja kaksi kuskia pääsi sisäkautta ilmaiseksi ohi. En missannut starttia itse, mutta jostain syystä se kosla ei vain meinannut lähteä liikkeelle ja olin startin jälkeen neljäntenä.
Kun tulin lämmittelykierrokselta, niin moottorin ääni meni tosi hiljaiseksi, joten oli pakko pitää ihan snadisti kaasua päällä ettei moottori sammu (olin kuullut aiemmin ratavirkailijan ohjeen lfb:lle pitää kaasua vähän, joten ajattelin autossani olevan sama ongelma kuin lfbllä). En tiedä johtuiko se siitä, mutta kun lippu heilahti, niin lähdin kuin tykin suusta! Powered By Bmw jäi johonkin kauas ja ohitin edestäni lähteneen Nipsuhuulen sisäkautta ja ohituksen jälkeen siirryin vielä ulkopuolelle Andyn rinnalle.
Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin. :rolleyes: :D
En tiedä kuulitko lfb itse sen mekaanikon vinkkiä pitää vähän jalkaa kaasulla?

Tai sitten mä oon vaan niin hyvä starttaaja että saan moponkin kiitämään viivalta. :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Itekin #22lla jouduin pitämään vähän kierroksia kun se sammui muuten. Ennen ajoja Haaparannalta kysyin asiasta, ja hän sanoikin että sellaiset kytkimet ettei vaikuta lähtöön.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin. :rolleyes: :D
En tiedä kuulitko lfb itse sen mekaanikon vinkkiä pitää vähän jalkaa kaasulla?

Tai sitten mä oon vaan niin hyvä starttaaja että saan moponkin kiitämään viivalta. :D
Veikkaan että kyse oli nimenomaan siitä kaasun käytöstä.
Huomasin C-finaalin lämppärikierroksella tuon saman, eli pientä kaasua oli annettava, muuten se auto ei lähtenyt mihinkään
(oli ihan hyvä toi idea kahdesta lämppärikierroksesta, sai vähän tuntumaa aina autoon ja starttiin)
Mulla onnistu molemmat lähdöt hyvin ja eri autoilla, veikkaus on että juurikin nimenomaan tuon pohjakaasun ansiosta...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Noi autot tukehtuu jos niitä käytettään paikallaan, niitä ei ole tehty paikaltaan lähteviksi, tukehtumista voi vähentää pienellä kaasun avaamisella tai sitten rajoittamalla bensan saantia bensaletkusta käsin jolloin auto ei pääse käymään rikkaalla.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Aika-ajo:
Harjoitusten räpeltämisen jälkeen ajoin samalla autolla eli 29:llä. Ajo oli jo huomattavasti parempaa ja jarrutukset alkoi osua kohdalleen. Odotin että aika olisi parantunut sekunnilla ja A-finaalin, mutta ei. Aika ei parantunut kummoisestikaan harjoituksista vaikka ajo omasta mielestäni oli pehmeämpää ja jarrutukset osuivat paremmin kohdalleen. B-finaalin siis:(

Yllättäen autot eivät tuntuneetkaan niin nopeilta kuin muistikuvat oli. Kyllähän ne kulki, mutta sitä reilua muulinpotkua ei sitten löytynytkään. Aika kultaa muistot:)

Kisa:
Alle tuli auto 28. Jalat ovat tosiaankin koukussa tuossa autossa mutta heti lämppärillä tuli selväksi että tässähän on jopa parempi pito kuin AA autossa! Lämppärillä auto jäi paikoilleen, joten kisatartissa painelin hiukan kaasua ennen lipun heilahdusta. Kisan startti oli shokeeraava: auto hyytyii totaalisesti ja muut menivät kahta puolta ohi. Levitin käteni ja totesin olevani koko joukon viimeinen. Argh! tässähän tää nyt oli.

Ekalla kierroksella pitkään oikeaan tultaessa olin ottanut jo edellä olevat kiinni. Ja pääsin jostakusta ohikin. Tämän jälkeen piikissä taisi olla raceri taas lärvi vasten muita kilpailijoita -Taas:D Noh samassa rytäkässä monet väistivät raceria ja populaa oli pitkin rataa. Sain sijoituksen nostettua kolmanneksi ja Nipsuhuuli edessä. Vielä ekan kierroksen loppupuolella olin jo kannssa kiinni ja huomasin että olin reilusti nopeampi. Hyvältä tuntui lähdön jälkeen ja a-finaali häämötti.

Nipsuhuulen ohitus vaan osoittautui pirullisen hankalaksi. Kahdelle parhaalle ohituspaikalle -pääsuoran päähän ja enne tokaa neulansilmää- nipsu onnistui juuri sen verran paremmin lähtemään ettei ohitus ollut mahdollinen lukuisista yrityksistä huolimatta. Tässä ajettiin useampi kierros aivan nipsun puskurissa kiinni! Mahtavaa ajoa, mutta ratkaisevaa paikkaa ei vain löydy. Olin selkeästi nopeampi etenkin keskiosiolla, jossa kerran lähdinkin pitkässä oikeassa ulkoaohittamaan. Siinä jäi tila kesken kun ilmeisesti nipsukaan ei huomannut. Yritystä ainakin oli riittämiin:cool: Autoon oli hyvä luotto ja pitoa löytyi keskiosiolla. Jarrutukset ehkä olivat hiukan vaikeampia, joten otin ne rauhallisesti varman päälle, jolloin nipsu pääsi juuri sen ratkaisevan sekunnin murto-osan paremmin suorille.

Lopussa raceri tuli jostain aivan pusiikosta ja tuikkasi keulansa neulansilmään. Siinä sitten hölmistyneenä mentiin rinta rinnan mutta ei auttanut tällä kertaa. Raceria vastaan on ajettu useamminkin tällä kaudella ja nyt oli racerin vuoro! Hienoa taistelua sekin! Racerin ohituksista olisi opin paikkia monelle, miten auto tuikataan puhtaasti sisään ja pidetään oma paikka jättäen kuitenkin toiselle riittävästi tilaa. Paukut oli käytetty ja tuloksena finaalin 4. sija. Tulos ei tyydytä mutta Nipsua vastaan taistelu oli aivan mainiota! Ehikä nipsun linjat meni siinä taistellessa sekaisin ja ajat putosivat. Nipsun pää pyöri kyllä kabiinissa kiitettävästi, mutta ratkaisevaa paikkaa ei osunut kohdalle. Hyvin kyllä puolustit paikkaasi, peukkua sille! Mukavaa, että olen ollut viimeisessä kolmessa kisassa ehkä eniten muita vastaan taistellut, eli yksin ei ole tarvinnut ajella. Taistelut on kuitenkin tämän lajin suola.

Kotiinviemisinä olikin sitten mustelmat molemmissa kyljissä ja toisessa käsivarressa sekä kaksi reilun kokoista oikeassa jalassa:) Olo oli kuin olisin tullut mukiloiduksi.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Itekin #22lla jouduin pitämään vähän kierroksia kun se sammui muuten. Ennen ajoja Haaparannalta kysyin asiasta, ja hän sanoikin että sellaiset kytkimet ettei vaikuta lähtöön.
Treenikerran autossa jossa polkimet lähellä (olisiko sitten ollut se jonka PeePee sai A-finaaliin), kokeilin huvikseni ajaa ässämutkan alusta loppuun täysin nostamatta, osuin ässän viimeisen vasurin oikeanpuoleiseen kanttariin aika kovasti, jolloin vasen jalkani polkimien läheisyydestä johtuen osui jarrupolkimeen. Tunsin vedon katkeavan siksi hetkeksi kun jalka osui. Toisaalta taas B-finaalin jälkeen varikkosuoralla kokeilin painaa kevyesti jarrun pohjaan samalla kun oli veto päällä. Veto ei katkennut. Autokohtaisia eroja?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Treenikerran autossa jossa polkimet lähellä (olisiko sitten ollut se jonka PeePee sai A-finaaliin), kokeilin huvikseni ajaa ässämutkan alusta loppuun täysin nostamatta, osuin ässän viimeisen vasurin oikeanpuoleiseen kanttariin aika kovasti, jolloin vasen jalkani polkimien läheisyydestä johtuen osui jarrupolkimeen. Tunsin vedon katkeavan siksi hetkeksi kun jalka osui. Toisaalta taas B-finaalin jälkeen varikkosuoralla kokeilin painaa kevyesti jarrun pohjaan samalla kun oli veto päällä. Veto ei katkennut. Autokohtaisia eroja?
PeePee sai A-finaaliin mun harkka- ja aika-ajoauton. Ja joo, autokohtaisia eroja on aina. Ja täynnä kuluvia osia, voimasuhteet päivänkin aikana muuttuvat, yleensä vain hieman mutta joskus enemmänkin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
PeePee sai A-finaaliin mun harkka- ja aika-ajoauton. Ja joo, autokohtaisia eroja on aina. Ja täynnä kuluvia osia, voimasuhteet päivänkin aikana muuttuvat, yleensä vain hieman mutta joskus enemmänkin.
Tietenkin, mutta joissain autoissa vaikuttaa olevan niin, että kytkimet siten ettei kaasun pitäminen vaikuta lähtöön ja toisissa veto ei katkea vaikka molempia polkimia painettaisiin samanaikaisesti. Autolla, jonka ajoin B-finaalin, olisi pitänyt pitää kaasua koska lähti kuin hauki pyöräilemään, jolloin Racer pääsi ohi saman tien. Mielestäni KKWCS-sarjan säännöt kieltävät kaasulla pelaamisen lähtötilanteessa, joten en sitä tehnyt. Samat säännöt tietääkseni myös kieltävät ulkoradoilla ohittamisen ennen toista mutkaa, joten pysyttelin PeePeen takana vaikka sen erän autoni taas lähti kuin se sama hauki pois sieltä pyöränselästä
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ehikä nipsun linjat meni siinä taistellessa sekaisin ja ajat putosivat. Nipsun pää pyöri kyllä kabiinissa kiitettävästi, mutta ratkaisevaa paikkaa ei osunut kohdalle. Hyvin kyllä puolustit paikkaasi, peukkua sille!
Taistellessa peittelin monissa mutkissa paljon, joten se hidasti kummankin menoa varmasti paljon ja taisi myös auttaa Jussia pääsemään meidän kantaan. Tein välillä myös pieniä virheitä. Taisin tosiaan katsella taakseni monta kertaa kierroksen aikana, kun en halunnut ottaa riskejä turvallisuuden suhteen. Näin pystyin myös varautumaan ohitusyrityksiin ja tiesin, että milloin kannattaa peitellä. Hienoa taistelua oli, näin jälkikäteen ajatellen oli tosi mahtavaa kisailua! (kisassa en tietenkään nauttinut, kun panokset oli kovat)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Wope, Andy ja Totke ilmeisesti saivat pisteet nopeimmista kierroksista?
Mielestäni tuo sääntö melko typerä, että saa pisteen vaikka ei aja oikeasti nopeinta kierrosta. En koe ansainneeni pistettä ajalla 49.37, (edit: eikun 73, mutta sama sijoitus kuitenkin), jolla olisi ylletty A-finaalin neljänteen (tai viidenteen) ruutuun. A-finaalin kierrosajoissa aika olisi myös ollut viides.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Noniin elikkäs tässä rapoani.

Harjoitukset
Radalle saavuttuani selvisi melko pian että C-ryhmässä ajetaan ja sain varattua itselleni miehille varatun 30-numeron auton. Autossa penkki oli kuin minulle tehty ja kaiken kaikkiaan sitä oli hyvä ajaa. Harjoituksissa pääsin mielestäni melko hyvin rytmiin, pari paikkaa tiesin missä voisi rutistaa lujempaa, mutta muuten olin tyytyväinen varikolle tullessani. Ajat nähdessäni tajusin kyllä että ei menty lujaa - autosta en osannut syytä etsiä.

Aika-ajo
Aika-ajoon lähdettiin parantamaan harjoitusten aikaa. Lämmittelykierrokselle pääsin toisena ja aluksi odottelin JasonD:n päästävän minut ohitseen, kun pari kertaa lähes rinnalla kävin - ilm. hän ei sitten huomannut minua, joten ei päästänyt. Takasuoralla ajoin todella hiljaa ja jätin häneen mielestäni riittävästi rakoa, kuitenkin ensimmäisellä nopealla kierroksella sain hänet jo ekassa mutkassa kiinni ja samalla näin hänen ajautuvan leveäksi ja samalla meni ensimmäinen kierros plörinäksi.

Loppu aa:n sainkin ajaa ilman ketään edelläajavaa, josta sain varmaan jonkin verran etua... Kierroksista 2-3 en juuri mitään erikoista muista. Kaksi viimeistä meni mielestäni melko nappiin, mutta molemmilla kerroilla mogasin mutkan 2 pahasti, liian aikainen jarrutus ja kiihdytys ja kauhea sivuluisto mutkasta ulostulossa - ei näin :nope:

No joka tapauksessa olin suht. koht. tyytyväinen ajooni - taas siihen saakka kunnes näin ajat.

C-Finaali
C-finaalin lähdössä tokalla pysähdyksellä lähtöruudukkoon autoni sammahti ja sain viime sekunnilla nostettua käteni ongelman merkiksi ja lähtölipun heiluttaminen viivästyi hieman (kunnes sain autoni käyntiin). En saanut mitään erikoista lähtöä, mutta kuitenkin tarpeeksi hyvän päästäkseni lfb:stä ohi, sivusilmällä näin jonkun tekevän taaempaa rakettilähtöä ja onneksi hän pääsi vielä mun ja lfb:n väliin.

Follo rupes tekemään välittömästi rakoa ja mä keskityin puolustamaan sijoitustani takana tulevia (sillä hetkellä luulin heidän olevan Vender & lfb, vieläkään en tiedä varmasti) vastaan. Jossain vaiheessa huomasin että sain heihin hieman rakoa ja rupesin keskittymään omaan ajooni. Seuraavaksi huomasin lfb:n ohittaneen Venderin (tai kenet ohittikaan) ja rupesin huolestuneena seuraamaan rakoa taakse, se ei kuiteankaan onnekseni kutistunut juurikaan - kunens yhtäkkiä Follo tulee peräedellä vastaan - minä luulin hänen vain hakevan kilpailua (sillä: hän lähti liikkeelle juuri kun tulin paikalle ja hän oli keltasten lippujen rajalla, eli kun oli päässyt takaisin liikkeelle niin ei saanut taaskaan ohittaa...). No pääsin hänen taakseen enkä enää juuri jäänytkään, kunnes huomasin hänen ajautuvan liian leveelle ekassa mutkassa ja koitin ajaa sisäreunaa jotta pääsen kiihdyttämään rinnalle ja ohi ekalla suorallla. Autosta loppui puhti ennen miestä ja kierroksen lopussa näkyi ruutulippu ja C-finaalin kakkossijan turvin rupesin jo miettimään B-finaalia.

B-Finaali
C-finaalin jälkeen en ollut vielä aivan poikki joten lähdin B-finaaliin luottavaisin mielin, tosin ajattelin lähinnä kurvailevani yksinäni ilman kilpailua - ai kuinka väärässä olinkaan :rolleyes:

Minut ohjattiin autoon #25 ja edelliseen menopeliini verrattuna tämän penkin huomasin onnettomaksi ja ajoasennon huonoksi. No onneksi lämmittelykierroksella tajusin auton olevan kuitenkin kertaluokkaa edellistä parempi, kiihtyvyyttä oli aivan eritavalla ja auto oli positiivisessä mielessä rauhattomampi (eli agresiivisempi ajaa), mutta pompuissa taas rauhallisempi.

Heti lähdössä pääsin koittamaan auton kiihdytysominaisuuksia ja pääsinkin 1-2 autosta ohi, mutta oma pehmeyteni takia en saanut itseäni ekan mutkan "jonoon" oikeaan paikkaan. Koska joku pyörähteli jatkuvasti ja tippui taakseni, nousten kuitenkin heti ohi en aivan tarkasti muista ensimmäisten kierrosten tapahtumia. Kolmannella kierroksella näin kuitenkin Follon silmistä kauhua, jota olen kerran aiemmin* 1-mutkan jälkeen lähdin sisäreunaa pitkin hyödyntämään autoni kiihtyvyyttä, noh jarrutin jopa normaalia jarrutuskohtaa aiemmin, mutta auto rupesi luistelemaan ja tajusin että "nyt ollaan pulassa", samaan aikaan Follo rupeaa kääntämään eteen. Onneksi hän näkee tilanteen ja antaa pikkaisen tilaa - ei tullut ees osumaa :eek!:

Pian Alppu pyörähtää ja jakkues-juna saa lopullisen muotonsa (Jakkues-Follo-Minä-Alppu), Alpun sijaintia en tiedä mutta parhaimmillaan pääsuoralla Follo otti jo rinnakkaista linjaa jakkuesin ohitusta varten ja minä Follon ohitusta varten. Jossain vaiheessa mun piti keskittyä Alpun ohitusyritysten puolusteluun ja Follo & jakkues pääsi vähän karkuun, Alppu ohittikin minut kahdesti 2-mutkassa (josta en vieläkään saanut otetta), vain nähdäkseen mun kiihdyttävän ohi viimeistään 3-mutkan alussa. Alppu ajo mun aiemmalla 30-numeron autolla, joka ei tosiaankaan kiihtynyt, mun onneksi :thumbup:

Näiden ohitusten epäonnistumisten jälkeen Alppu hieman rauhoittu ja Follo & jakkues -kaksikkoon oli pikkasen rakoa, joten vikan kierroksen ajoin rauhassa ruutulipulle. Enkä ollut B-finaalinkaan vika, jonka takia olin itteeni pirun tyytyväinen.

Yhteenveto
Pirun hauskaa oli, kiitos vain järjestelijöille. Ykköstavoitteeni (jakkueksen lyöminen) ei onnistunut, mutta kakkostavoite (kahdessa finaalissa ajaminen = maksimaalinen ajoaika) onnistui.

Ainoa pikkaisen mietittyttämään jäänyt asia oli, mitenköhän oisin tuolla #25 -autolla pärjännyt aika-ajoissa. Paremmin kiihtyvänä sen ois kaiken järjen mukaan pitänyt sopia paremmin mun "ei niin ideaaleja linjoja" -ajotyylille.

Positiivinen yllätys oli taas päästä oikeasti kisaamaan näillä karteilla ja sehän oli hauskaa. Sisäradoilla voi kolautella ja saada kisaa siten, mutta nämä vaatii jo taitoa kisailussakin :eek!:


* X -vuotta sitten oltiin KIC:lla ajamassa kavereiden & serkkujen kanssa. Takasuoralla ennen neulansilmää (en tiedä profiilia nykyään, mutta silloin oikeastaan radan pisin suora päättyi neulansilmään) katsoin taakseni nähdäkseni tilanteen ja kun käänsin takaisin eteen niin näin edelläni olleen kuskin pyörähtäneen jarrutuksessa, hän oli suoraan ajolinjalla ja minun ei mitään mahdollisuutta väistää tai edes juuri jarruttaa juurikaan, auto oli muutaman metrin päässä. Näin suoraan kypärän sisään ja ilme oli täynnä kauha.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Mielestäni tuo sääntö melko typerä, että saa pisteen vaikka ei aja oikeasti nopeinta kierrosta. En koe ansainneeni pistettä ajalla 49.37, jolla olisi ylletty A-finaalin neljänteen (tai viidenteen) ruutuun. A-finaalin kierrosajoissa aika olisi myös ollut viides.
Itekin alussa ihmettelin sitä, mutta järkevä idea että joka finaaliin on sellainen pikku extrapanos yrittää vaikka ensin spinnaisikin :ahem:
Ei niin vakavaa, muuten saisin itkupotkuraivarin ehdottoman painontasauksenkin puolesta :D
 
Ylös