kouvotsvoni
Banjottu
Wope, Andy ja Totke ilmeisesti saivat pisteet nopeimmista kierroksista?
Jeah! Ilmankos tuntuikin että kisa meni vähän paremmin vaikkei sijoitus häävi ollu. Melkein 4s aika-ajoa parempi kierros ja kierrosajat olivat aivan varmasti reilusti tasaisempia ainakin perstuntuman mukaan. Kumma juttu, Mike Milk meni musta jossain vaiheessa ohi ja katosi horisonttiin.Wope, Andy ja Totke ilmeisesti saivat pisteet nopeimmista kierroksista?
En mä tiedä oliko se rajoitin, mutta mielestäni molemmissa ajamissani autoissa tuli sellainen kohta pääsuoran lopussa jolloin tuntui ettei mene enää kovempaa.. Tiedä sitten tuota..
Välityksethän haetaan autoihin niin että sinne ei jää mitään ylimääräistä varastoon. En sitten tiedä onko Haaparanta ottanut vähän paukkua pois että koneet kestäisi vähän paremmin.
Ite joskus naapurin automaatilla huvikseni kokeilin vasemman jalan jarrutusta mutta ei se niin kivaa ollut. Liikenteessä henkilöautolla oikealla jarruttaa paremmin. Rinneautoissakin on jarru oikealla, ja homma toimii. Kartingissakin asiaa edes ajattelematta sitten taas vasurijarru antaa hyvän tuntuman. Jes!En tiedä oliko turhan herkät, en kiinnittänyt huomiota kun ajoin 31:llä ensimmäisenä. Ainakin herkemmät ne olivat kuin muissa ajamissani autoissa. Jos on tottunut jarruttamaan vasemmalla, niin ei jarrujen herkkyys haittaa. Kannattaa muuten omalla autolla harjoitella vasemman jalan jarrutusta. Minä myös automaattivaihteisella ajaessa jarrutan aina vasemmalla jalalla. Autosta 27 olen samaa mieltä se oli kivempi ajettava kuin 31
Ajoin harkat ja kisan tuolla autolla #27. Ei kyllä juu voinut kovasti jarrutella, vaan paras nopeus löytyi slow in - fast out tyylisellä ajamisella, jossa hidastettiin hieman ennen mutkaa, jotta nopeus säilyi kovana mutkan apexista eteenpäin.edit. apropoo, ketkä muut ajo tuolla #27:lla? oliko kellään muulla siitä sellanen tunne että hitaista mutkista ulos
tullessa se kone ei vetänyt kunnolla vaan vasta paremmilla kierroksilla alko vetoa löytymään?
Itse sillä #28lla harkat ja a-ajot ni auto tuntui aika hyvältä ja käyttäytyi hyvin. Kisa-auto #22 tuntui vikurammalta ja veti helpommin linkkuun, mutta 9 kymmenystä parempi kierrosaika kertoo että se oli parempi. Muutama kymmenys tuli autosta, muutama siitä että opin rataa ja tehoja lisää. E: Toisaalta ajoin kyllä aika-ajossa vain 3 tai 4 aikakierrosta, ja kisassa 4-5 kertaisen määrän enemmän.itellä se #28, johon en mahtunut ja jossa jarkut oli herkät, ei siis sopinut yhtään.
5. Jacques [10] 51.85 (#31)
3. lfb [14] 51.84 (#31)
Kisassa auto sammahti jälkimmäiselle lämmittelykierrokselle lähdettäessä, mutta pääsin kuitenkin ajoissa matkaan. Kakkosruutu oli ulkomutkassa radan likaisella puolella. Itse startissa auto ei sitten liikkunutkaan mihinkään ja kaksi kuskia pääsi sisäkautta ilmaiseksi ohi. En missannut starttia itse, mutta jostain syystä se kosla ei vain meinannut lähteä liikkeelle ja olin startin jälkeen neljäntenä.
Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin.Kun tulin lämmittelykierrokselta, niin moottorin ääni meni tosi hiljaiseksi, joten oli pakko pitää ihan snadisti kaasua päällä ettei moottori sammu (olin kuullut aiemmin ratavirkailijan ohjeen lfb:lle pitää kaasua vähän, joten ajattelin autossani olevan sama ongelma kuin lfbllä). En tiedä johtuiko se siitä, mutta kun lippu heilahti, niin lähdin kuin tykin suusta! Powered By Bmw jäi johonkin kauas ja ohitin edestäni lähteneen Nipsuhuulen sisäkautta ja ohituksen jälkeen siirryin vielä ulkopuolelle Andyn rinnalle.
Veikkaan että kyse oli nimenomaan siitä kaasun käytöstä.Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin.
En tiedä kuulitko lfb itse sen mekaanikon vinkkiä pitää vähän jalkaa kaasulla?
Tai sitten mä oon vaan niin hyvä starttaaja että saan moponkin kiitämään viivalta.
Treenikerran autossa jossa polkimet lähellä (olisiko sitten ollut se jonka PeePee sai A-finaaliin), kokeilin huvikseni ajaa ässämutkan alusta loppuun täysin nostamatta, osuin ässän viimeisen vasurin oikeanpuoleiseen kanttariin aika kovasti, jolloin vasen jalkani polkimien läheisyydestä johtuen osui jarrupolkimeen. Tunsin vedon katkeavan siksi hetkeksi kun jalka osui. Toisaalta taas B-finaalin jälkeen varikkosuoralla kokeilin painaa kevyesti jarrun pohjaan samalla kun oli veto päällä. Veto ei katkennut. Autokohtaisia eroja?Itekin #22lla jouduin pitämään vähän kierroksia kun se sammui muuten. Ennen ajoja Haaparannalta kysyin asiasta, ja hän sanoikin että sellaiset kytkimet ettei vaikuta lähtöön.
PeePee sai A-finaaliin mun harkka- ja aika-ajoauton. Ja joo, autokohtaisia eroja on aina. Ja täynnä kuluvia osia, voimasuhteet päivänkin aikana muuttuvat, yleensä vain hieman mutta joskus enemmänkin.Treenikerran autossa jossa polkimet lähellä (olisiko sitten ollut se jonka PeePee sai A-finaaliin), kokeilin huvikseni ajaa ässämutkan alusta loppuun täysin nostamatta, osuin ässän viimeisen vasurin oikeanpuoleiseen kanttariin aika kovasti, jolloin vasen jalkani polkimien läheisyydestä johtuen osui jarrupolkimeen. Tunsin vedon katkeavan siksi hetkeksi kun jalka osui. Toisaalta taas B-finaalin jälkeen varikkosuoralla kokeilin painaa kevyesti jarrun pohjaan samalla kun oli veto päällä. Veto ei katkennut. Autokohtaisia eroja?
Tietenkin, mutta joissain autoissa vaikuttaa olevan niin, että kytkimet siten ettei kaasun pitäminen vaikuta lähtöön ja toisissa veto ei katkea vaikka molempia polkimia painettaisiin samanaikaisesti. Autolla, jonka ajoin B-finaalin, olisi pitänyt pitää kaasua koska lähti kuin hauki pyöräilemään, jolloin Racer pääsi ohi saman tien. Mielestäni KKWCS-sarjan säännöt kieltävät kaasulla pelaamisen lähtötilanteessa, joten en sitä tehnyt. Samat säännöt tietääkseni myös kieltävät ulkoradoilla ohittamisen ennen toista mutkaa, joten pysyttelin PeePeen takana vaikka sen erän autoni taas lähti kuin se sama hauki pois sieltä pyöränselästäPeePee sai A-finaaliin mun harkka- ja aika-ajoauton. Ja joo, autokohtaisia eroja on aina. Ja täynnä kuluvia osia, voimasuhteet päivänkin aikana muuttuvat, yleensä vain hieman mutta joskus enemmänkin.
Taistellessa peittelin monissa mutkissa paljon, joten se hidasti kummankin menoa varmasti paljon ja taisi myös auttaa Jussia pääsemään meidän kantaan. Tein välillä myös pieniä virheitä. Taisin tosiaan katsella taakseni monta kertaa kierroksen aikana, kun en halunnut ottaa riskejä turvallisuuden suhteen. Näin pystyin myös varautumaan ohitusyrityksiin ja tiesin, että milloin kannattaa peitellä. Hienoa taistelua oli, näin jälkikäteen ajatellen oli tosi mahtavaa kisailua! (kisassa en tietenkään nauttinut, kun panokset oli kovat)Ehikä nipsun linjat meni siinä taistellessa sekaisin ja ajat putosivat. Nipsun pää pyöri kyllä kabiinissa kiitettävästi, mutta ratkaisevaa paikkaa ei osunut kohdalle. Hyvin kyllä puolustit paikkaasi, peukkua sille!
Mielestäni tuo sääntö melko typerä, että saa pisteen vaikka ei aja oikeasti nopeinta kierrosta. En koe ansainneeni pistettä ajalla 49.37, (edit: eikun 73, mutta sama sijoitus kuitenkin), jolla olisi ylletty A-finaalin neljänteen (tai viidenteen) ruutuun. A-finaalin kierrosajoissa aika olisi myös ollut viides.Wope, Andy ja Totke ilmeisesti saivat pisteet nopeimmista kierroksista?
Itekin alussa ihmettelin sitä, mutta järkevä idea että joka finaaliin on sellainen pikku extrapanos yrittää vaikka ensin spinnaisikin :ahem:Mielestäni tuo sääntö melko typerä, että saa pisteen vaikka ei aja oikeasti nopeinta kierrosta. En koe ansainneeni pistettä ajalla 49.37, jolla olisi ylletty A-finaalin neljänteen (tai viidenteen) ruutuun. A-finaalin kierrosajoissa aika olisi myös ollut viides.