Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Laskinkos kuinka pieleen, kun totean että oman AA-kierrokseni keskinopeus oli 68,85km/h. Paalulle ois pitänyt mennä 74,62km/h -vauhtia....

:eek!:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin mullakin. Outoa.
Oiskohan sun sitten pitänyt painaa kaasua enemmän. En tiedä paljonko painat, mutta luultavasti vähän mua enemmän, niin ehkä se vaikutti asiaan?

Tai sitten mä vaan oon niin vitun hyvä! :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Siellä radan ympärillä oli muuten tosi paljon kuvaajia. Olivatkohan kaikki edes meidän porukkaa vai oliko siellä jotain satunnaisia tyyppejäkin kuvaamassa?

Anyway.. Odotan edelleen innolla videomateriaalia. B-finaalin startti kiinnostaa erityisesti. Haluan nähdä miltä se mun startti näytti ja katsoa reaktionopeuteni verrattuna muihin.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Mulla on jonkin verran kuvia, joista rankkaan sellaiset jotka voi johonkin laittaa ja linkitän tänne.
 

Makkonen

Guest
Mul olis n. 45gb verkkolevyllä tilaa, joten jos muualle ei niitä kuvia saa laitettua niin voinhan "adoptoida" ne sinne..
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Itse ainakin pääsin ohitsesin varsin hyvin ja heiluttelin kättä kiittääkseni hyvästä ohituspaikasta. Omalla kohdallani toimit ainakin esimerkillisesti tilanteessa.:thumbup:
Käden nostaminen pystyyn ohituksen / tilaa antamisen jälkeen tarkoittaa siis kiitosta siitä että toinen on huomioinut hyvin ohittajan :)
Eli kohteliaisuus se oli kaikilta, todella hienosti annoit tilaa meinaan :ahem:

edit.

Et ainakaan mun edessä, päinvastoin, en menettänyt yhtään aikaa sun takana, huomioit mut ehkä liiankin hyvin :)
Ja elä sure sillä taakse vilkuilulla jatkossa, Ohittajathan on vastuussa ohittamisesta, ei ohitettava.
Tietty on hyvä antaa tilaa jos huomaa, mutta elä pilaa omaa ajoas jatkossa sillä että joudut kokoajan katseleen "peileihin"...
Ok, koitan kiinnittää tähän seikkaan enemmän huomiota..

Williams-:lle jo vastattiinkin, että kädenheilutuksissa kyse oli nimenomaan siitä, että tilaa annettiin hyvin. Itse en ainakaan menettänyt kierroksillaohituksessa yhtään aikaa.
Oolrait eli mä taisin sitten vähän aliarvioida itseäni. :) Halusin nyt kuitenkin varmistaa asian, joten siksi tiedustelin tuosta..
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Jonkin näköistä raportin tynkää:
Oli vuorossa kotikisa Hyvinkäällä ja vaikka sadetta vähän odoteltiinkin, niin kuivana keli kuitenkin pysyi ja tiedossa oli tiukkaa kisaa. Ja sehän tuli selväksi jo harjoituksissa, kun A-ryhmä meni ekana radalle kokeilemaan ja Wopen kanssa saatiin eroksi kaikki 6 satkuu...

Aika-ajo:
Kuten harjoituksissakin, aika-ajossa ajoin autolla #29, joka tuntui ihan kohtalaiselta, mutta pientä puskemista oli havaittavissa. Kun lähdettiin aika-ajoon katsoin että Wopen imuun kun pääsis, mutta hän ei sit päässytkään liikkeelle, joten jätin eteeni ekalla kierroksella tilaa. Cmoney ajoi edelläni sopivan matkan päässä ja yritin ajaa kunnon kierrosta näköetäisyydellä. Kohtalaisii kierroksii sain vedettyä, mutta ei oikein semmoista mikä olisi tuntunut hyvältä. Kierrosaika riitti juurikin siihen toiseen ruutuun Wopen takana pari kymmenystä.

A-finaali:
Kisaan sain auton # 20, jolla Andy ajoi voittoon B-finaalissa ja Wope lähtisi paalulta # 39 mikä oli aika liukas lähtemään liikkeelle. Lämmittely kierroksilla havaitsin että jarrua sai painaa aikalailla edelliseen autoon verrattuna, mutta pahempaa oli se että tuntui perä luistelevan pahasti. Lähtö oli ihan ok, ei mitään asiaa Wopen rinnalle, mutta myöskin DickW & Cmoney pysyivät takana. Wope lähti samantien pikkuhiljaa karkuun ja yritin pysytellä perässä, mutta hirmuinen sladittelu ei auttanut asiaa. Nopeasti oli selvää että tää oli sit tässä. Katselin että Cmoney ajaa kolmantena, eikä taida uhata kakkospaikkaani. Siinä ajelin minkä pääsin mutta kyllähän se vähän tylsää oli.
Ei paljon nahistelua sijoituksesta tullut osakseni, mutta tyytyväinen sijoitukseeni ja pettynyt ajooni. Vauhtia olisi pitänyt olla enempi, nyt ei vaan mahtanut minkään. Onnittelut Wopelle voitosta.:thumbup:

Kiitos järjestäjille hyvästä kilpailusta:ahem::thumbup:
 

Örfil

Guest
Tässä lyhyt kisarapsa, ennen kuin tapahtumat unohtuvat:

Kisaa kuvastaa hyvin yksi sana: *****! ;)

Harkat:
Oman sakin 5. Olin odottanut että aika olisi ollut parempi (alle 50) mutta eipä ollut. Auto (#30) tuntui liukkaalta vähän joka mutkassa, mutta ajattelin että tällä mennään ja kunhan auto lämpenee muidenkin ajossa, niin kyllä tämä tästä.
Autossa oli ns. lussut jarrut ja sellaisella sain parhaimman ajan viime treeneissä.

A-A:
Tämä meni sitten ihan yliyrittämiseksi. Kaiken lisäksi tajusin jälkikäteen että ajelin 3. mutkan koko ajan liian hiljaa ja olisi pitänyt vaan antaa mennä kunnolla sladissa koko ajan.
Oman poppoon viimeinen eli 7. jolla tosin oltiin sitten 7. koko porukassa. Se oli silti tavoitteiden sisällä, mutta vähän jäi nolo maku suuhun. B-finaalin kakkosruutuun mentiin tuolla suorituksella.
Sama auto (#30) ja aika vieläkin päälle 50.
Juttelin ratakaverin kanssa ja sen tuloksena autoon vaihdettiin vasen etunen, joka oli kuuleman mukaan ihan lopussa. Siinä yksi syy että auto oli liukas.

Kisa:
Auto (kuten monella muullakin) oli herkkä stumppaamaan (#39), sen totesin lämppärikiekalle lähdettäessä, joten päätin kokeilla lähtöä kaasua pumppailemalla. Se tuntui ainakin sen verran tepsivän, että pääsin heti piikkipaikalle lähdössä. Andy kevyempänä ryytyi paikalleen.

Ekat mutkat meni hienosti ja ajattelin että tässä sitä jo kruisaillaan A-finaaliin (josta en ole jäänyt paitsi koko sarjan historian aikana). Mutta sitten: se josta varoittelin muita tapahtui minulle. Neulansilmään tulo, kevyt jarrutus ja jumalauta - perä alta! Tätä sattuu meikäläiselle äärimmäisen harvoin, mutta nyt se sitten tapahtui ja pahimpaan mahdolliseen paikkaan.

Siinä sitä oltiin keula menosuuntaan päin (tällä kertaa siis omasta syystä) ja oliskohan ollut jakkues kun meninasi tulla suoraan tuulilasiin. Porukkaa meni oikealta ja vasemmalta ja sain kuin sainkin pidettyä auton käynnissä ja pääsin liikkeelle vähän kanttarin päältä oikaisten.
Pari kaveria jäi onneksi taakse, joten en ihan vikaksi sentään pudonnut.

Sitten raivoisaan takaa-ajoon, sillä auto pelasi muuten ihan hyvin. Ne äkäiset jarrut vaan pääsivät yllättämään.
Aika pian pääsin kuittamaan pari heppua lisää ja sitten kuin taikaiskusta, kakkos- ja kolmossijalla olevat alkoivat olemaan tähtäimessä.

Sain pojat hyvin kiinni (BMW/Nipsu) ja muutaman hyvän väännön jälkeen pääsin BMW:stä ohi. Pariin otteeseen ajeltiin rinta rinnan mutkissa, mutta onneksi sain aina paremman puolen ja pito riitti ohitukseen/oman paikan pitämiseen. Oli hyvää vääntöä!

Ajattelin että nyt on viimeinen A-finaalipaikka tarjolla kun näytti että Nipsu oli ollut Bemarin tukkona, mutta jostain syystä ne pari kierrosta kun koitin metsätää ohituspaikkaa, Nipsun vauhti parantui enkä päässyt enää kunnolla iskuetäisyydelle. Vikalla kiekalla ajattelin kokeilla kamikazeohitusta ässämutkien jarrutukseen, mutta riski oli liian suuri ja jätin sen tekemättä. Sitten loppuivatkin kierrokset.

Tuloksena kultainen ananas eli ensimmäinen kuski, joka putosi A-finaalista.
Ja ensimmäinen kerta itsellenikin.
En saanut edes finaalin nopeinta aikaa ja vieläkin aika jäi mystisesti päälle 50:n. Pari viikkoa aiemmin treeneissä ajelin 49 tuntumaan aikoja, ja tänään ei vaan kulkenut sitten millään.

Tästä opiksi ottaneena alkoi kunto- ja laihdutuskuuri ja koitetaan saada nyt pari kiloa pois Forssaan ja yleiskuntoa paremmaksi eli nenänvalkaisu ja lisälenkkeilymoodi päälle. Muutenhan tässä hyytyy kuin Räikkönen konsanaan "makean elämän myötä" ;) ;)

Että sellainen kisa tällä kertaa. Sijoitus 8. Olisi voinut olla tarkemmalla ajolla sijoilla 6-7, eli ei ihan paljoa takkiin loppujen lopuksi tullut, mutta kun viime vuonna tuli voitto niin helposti...

Sitten sapuskalle kera lauluesitysten :) ja kyllä ruoka maittoikin pitkän päivän päätteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kuvia ja videoita sieltä missä se viime kisa nyt olikaan.. :dunno:
 

Örfil

Guest
Kisaturistin turinat

Mulla oli kyllä vaikeuksia tunnistaa kuka on kuka radalla ja radan ulkopuolellakin.
Tossa paluumatkalla oli puhetta että kummallekohan se oli suurempi loukkaus kun Nomi oli kysäissyt Follolta että oletko sä se Jussi :D

Jumaleisson: mulla ei ollut mitään hajua että Nomi oli edes paikalla! Ens kerralla mies vois tulla ja napata handusta ja sanoa terve :ahem:
Ei meikäläinen ehdi rekisteröidä kaikkia paikallaolijoita kun kontolla on kisa, mahdolliset avustushommat jos ei ole oma kisa ja kaikki pirun häslinki jos on oma kisa.

Uudet hahmot reilusti vaan äänihuulet auki ja tervehtimään!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tossa paluumatkalla oli puhetta että kummallekohan se oli suurempi loukkaus kun Nomi oli kysäissyt Follolta että oletko sä se Jussi :D

Jumaleisson: mulla ei ollut mitään hajua että Nomi oli edes paikalla! Ens kerralla mies vois tulla ja napata handusta ja sanoa terve :ahem:
Ei meikäläinen ehdi rekisteröidä kaikkia paikallaolijoita kun kontolla on kisa, mahdolliset avustushommat jos ei ole oma kisa ja kaikki pirun häslinki jos on oma kisa.

Uudet hahmot reilusti vaan äänihuulet auki ja tervehtimään!
Itse itseäni toistaen.. jos oisit aiemminkin osallistunut aktiivisesti möötteihin, niin nomikin olisi tullut tutuksi. ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itse itseäni toistaen.. jos oisit aiemminkin osallistunut aktiivisesti möötteihin, niin nomikin olisi tullut tutuksi. ;)
noniinno, mä olen sentään jonkun verran kyllä käynyt mööteissä enkä mäkään kyllä miestä tunnistanut ;)
 
Ylös