Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Noni, kisaraportin aika.. :) Kaipa mä voin suoritukseeni ihan tyytyväinen olla, ensikertalainen kun olin niin pääosin hauskaahan tuonne kisaan lähdettiin pitämään ja se tavoite täyttyi :) (se jäi vähän harmittamaan kun tavoite nro 2 eli minuutin alitus ei onnistunut, mutta eiköhän sekin vielä rikki mene)

Harjoitukset
Harjoituksiin sain auton #28, joka tuntui sopivan mulle suht hyvin.. Otin aika varovaisesti ja yritin vältellä pahimpia virheitä. Pari kertaa onnistuin spinnaamaan siinä viitosmutkassa, (se tiukka neulansilmä) mitäs menin jättämään jarrutuksen liian myöhäiseksi.. :rolleyes:

Aika-ajot
Aika-ajoihin (sama auto kuin harjoituksissa) lähdin sitten sillä asenteella, että jostakin on löydettävä lisää vauhtia.. Sen verran vaisu se harjoitusten nopein veto oli. Kyllähän se meno sitten huomattavasti parantui a-a:n aikana, löytyi sitä rohkeuttakin ajaa vähän kovempaaa mm. pääsuoralla. Olin ihan tyytyväinen omaan suoritukseeni. C-ryhmän aika-ajojen tulosten selvittyä olin vieläkin tyytyväisempi, aika oli parantunut sellaiset 5 sekunttia. Ei tosin mennyt alle minuutin, mutta lähelle sitä pääsin (1:00.51). Muita vastaan se ei tietenkään riittänyt yhtään mihinkään ja tuloksena siis C-finaalin viimeinen lähtöruutu.

Kisa
Kisaan tuli auto #20 ja heti lämmittelykierroksilla tuntui siltä, että se auto ei sopinut mulle. Tämä tunne vain vahvistui entisestään muutamien kierrosten jälkeen.. Sillä autolla ajaminen ei tuntunut hyvältä ja tämän huomasin erityisesti takasuoran S-mutkissa. Startti onnistui ihan hyvin, mutten onnistunut ohittamaan ketään ekojen mutkien aikana. Sen jälkeen muu joukko alkoi pikkuhiljaa karata näköpiiristä (tähän muuten vielä sellainen huomio, että valitettavasti mulla ei aina rekisteröidy kisatapahtumat muistiin hyvin, joten niiden dokumentointi on joskus vaikeaa). Nopein aika oli 1:02.71, joka oli 2,2 sekunttia hitaampi aika-ajojen aikaan verrattuna. En ole varma voiko tuota kahta sekunttia laittaa kokonaan auton piikkiin, mutta väitän että sillä oli osittain vaikutusta tuohon ajan heikkenemiseen.

Muuta kerrottavaa kisasta ei juuri ole, meni aika nopeasti startin jälkeen yksinajeluksi ja tuloksena siis C-finaalin 8. sija, joka oikeutti lopputuloksissa sijalle 19. Mutta siitä huolimatta noilla autoilla ajaminen oli todella mahtavaa, vaikka ylhäisessä yksinäisyydessä sainkin ajella. :ahem: On ne kyllä mukavan nopeita kulkupelejä.. :) Ei varmasti ollut viimeinen kerta kun tämä hahmo nähtiin tuolla Hyvinkään radalla, sen verran hieno kokemus tämä oli.

Yksi asia mua on kuitenkin tästä kisasta jäänyt vaivaamaan, en ole nyt aivan 100-varma siitä pääsikö kierroksella ohittajat musta kuinka sujuvasti / hyvin ohi, joten halusin ottaa tämän asian esille. Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että joidenkin kohdalla olisin voinut hoitaa tilanteen paremmin. Toivottavasti mä en ollut kenenkään edessä liian kauan tai tehnyt vaihtoehtoisesti itse ohitustilannetta hankalaksi. Yritin kyllä antaa tilaa parhaani mukaan, mutta erityisesti noissa nopeuksissa se tuntui välillä jopa haasteelliselta tehtävältä. Pitäs yrittää keskittyä omaan tekemiseen, mutta samalla myös katsella taakse tuleeko sieltä joku takaa..

Suurin syy tähän epätietoisuuteen on siinä, kun ainakin pari kaveria (FO110K ja lfb) ohitustilanteen jälkeen heilutteli kättä mulle ja sen jälkeen ajattelin että mitähän sen merkin oli tarkoitus viestittää, teinkö mä jotain väärin. :confused:

Järkkäreille kiitokset tästäkin kisasta sekä myös Nastylle kyydistä! Forssassa nähdään parin viikon kuluttua, sitä odotellen..

Siinä mielessä Nomi on kuitenkin oikeassa, että ihan ensimmäiselle kerralle paremmin sopii mikätahansa muu rata, mutta jo kakkoskerraksi Hyvinkää sopii aivan hyvin. Williamskin sen on osoittanut.. Hän on kehittynyt hurjasti ja tuntui että tämä Hyvinkään rata ja nopeammat autot sopivat hänelle. Sen jälkeen kun JasonD spinnasi niin tuntui hetken että Williams saisi jopa kiinni. Jäi kyllä sitten myöhemmin, mutta ajoi tosi hyvin.
Tuo oli erittäin mukavaa kuulla, että mä ainakin sun mielestä ajoin Hyvinkäällä todella hyvin. :) Mä olin ennen harjoituksia aika hermostunut, mutta se tunne kyllä poistui heti kun pääsin radalle..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itekin alussa ihmettelin sitä, mutta järkevä idea että joka finaaliin on sellainen pikku extrapanos yrittää vaikka ensin spinnaisikin :ahem:
Jeps, siis tässä sen säännön idea onkin. Jos saattuu spinnaamaan C-finaalissa ja on joukon viimeinen niin on ees hieman intoa yrittää vielä ajaa aikaa vastaan sen sijaan että tulee nöyränä varikolle tmv... :)
 

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Yksi asia mua on kuitenkin tästä kisasta jäänyt vaivaamaan, en ole nyt aivan 100-varma siitä pääsikö kierroksella ohittajat musta kuinka sujuvasti / hyvin ohi, joten halusin ottaa tämän asian esille. Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että joidenkin kohdalla olisin voinut hoitaa tilanteen paremmin. Toivottavasti mä en ollut kenenkään edessä liian kauan tai tehnyt vaihtoehtoisesti itse ohitustilannetta hankalaksi. Yritin kyllä antaa tilaa parhaani mukaan, mutta erityisesti noissa nopeuksissa se tuntui välillä jopa haasteelliselta tehtävältä. Pitäs yrittää keskittyä omaan tekemiseen, mutta samalla myös katsella taakse tuleeko sieltä joku takaa..

Suurin syy tähän epätietoisuuteen on siinä, kun ainakin pari kaveria (FO110K ja lfb) ohitustilanteen jälkeen heilutteli kättä mulle ja sen jälkeen ajattelin että mitähän sen merkin oli tarkoitus viestittää, teinkö mä jotain väärin. :confused:
Itse ainakin pääsin ohitsesin varsin hyvin ja heiluttelin kättä kiittääkseni hyvästä ohituspaikasta. Omalla kohdallani toimit ainakin esimerkillisesti tilanteessa.:thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kolmannella kierroksella näin kuitenkin Follon silmistä kauhua,
Hyvin nähty kun mulla on toi peilipintainen visiiri kypärässä :D
jota olen kerran aiemmin* 1-mutkan jälkeen lähdin sisäreunaa pitkin hyödyntämään autoni kiihtyvyyttä, noh jarrutin jopa normaalia jarrutuskohtaa aiemmin, mutta auto rupesi luistelemaan ja tajusin että "nyt ollaan pulassa", samaan aikaan Follo rupeaa kääntämään eteen. Onneksi hän näkee tilanteen ja antaa pikkaisen tilaa - ei tullut ees osumaa :eek!:
jooh, ihme kyllä huomasin sun auton etuosan sivusilmällä mutkaan kääntäessä ja pienellä refleksillä sitten ohjasin hieman ulompaan kun tiesin kuitenkin saavani sisälinjan seuraavaan mutkaan...
taisin hieman kättäkin sulle siinä heilauttaa :D
paljompa kerkee tekemään yhdenmutkan aikana kun oikein yrittää :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Suurin syy tähän epätietoisuuteen on siinä, kun ainakin pari kaveria (FO110K ja lfb) ohitustilanteen jälkeen heilutteli kättä mulle ja sen jälkeen ajattelin että mitähän sen merkin oli tarkoitus viestittää, teinkö mä jotain väärin. :confused:
Käden nostaminen pystyyn ohituksen / tilaa antamisen jälkeen tarkoittaa siis kiitosta siitä että toinen on huomioinut hyvin ohittajan :)
Eli kohteliaisuus se oli kaikilta, todella hienosti annoit tilaa meinaan :ahem:

edit.
Toivottavasti mä en ollut kenenkään edessä liian kauan tai tehnyt vaihtoehtoisesti itse ohitustilannetta hankalaksi. Yritin kyllä antaa tilaa parhaani mukaan, mutta erityisesti noissa nopeuksissa se tuntui välillä jopa haasteelliselta tehtävältä. Pitäs yrittää keskittyä omaan tekemiseen, mutta samalla myös katsella taakse tuleeko sieltä joku takaa..
Et ainakaan mun edessä, päinvastoin, en menettänyt yhtään aikaa sun takana, huomioit mut ehkä liiankin hyvin :)
Ja elä sure sillä taakse vilkuilulla jatkossa, Ohittajathan on vastuussa ohittamisesta, ei ohitettava.
Tietty on hyvä antaa tilaa jos huomaa, mutta elä pilaa omaa ajoas jatkossa sillä että joudut kokoajan katseleen "peileihin"...

Niin ja hyvin ajettu munkin mielestä, odotin sulta 1:06 aikoja harkoissa joka osuikin aika liki
(muistin mitä ajettiin sillon -05 Hyvinkäällä niin silloinkin väen ajat pyöri siellä 1:00-1:06 ekakertalaisilla)
Mutta tuo minuutin rajapyykki on jo hyvin hoidettu :thumbup: kyllä se vauhti sieltä kasvaa esiin...
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Itse sillä #28lla harkat ja a-ajot ni auto tuntui aika hyvältä ja käyttäytyi hyvin. Kisa-auto #22 tuntui vikurammalta ja veti helpommin linkkuun, mutta 9 kymmenystä parempi kierrosaika kertoo että se oli parempi. Muutama kymmenys tuli autosta, muutama siitä että opin rataa ja tehoja lisää.
Joo ongelma tuli mulla ennen kaikkea pituuden takia, jota löytyy kuitenkin se 187 cm. Sen takia herkkä jarru ei sovi useinkaan mun ajamaan autoon.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo ongelma tuli mulla ennen kaikkea pituuden takia, jota löytyy kuitenkin se 187 cm. Sen takia herkkä jarru ei sovi useinkaan mun ajamaan autoon.
Mulla sama vika, mieluummin vaikka vähän tunnottomampi kuin liiankin herkkä...
Tuo #28 oli muuten mun ajamistaautoista äkäisimmillä jarruilla varustettu,
jopa ärhäkämpi kuin WoPe:n ja X:n haukkuma #39 (joka jarrussa perä pienessä luistossa #28:lla)
Viimenen auto taas (#27) oli ihan päinvastainen, sai painaa poljinta tosissaan jotta se hidastui edes,
siks vähän hirvitti painaa muiden puskurissa kiinni alussa :D

Eli eroja autoissa oli paljon, noista tasaisimmin toimi mun alla #39 kuitenkin,se oli paras kompromissi mulle...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mulla sama vika, mieluummin vaikka vähän tunnottomampi kuin liiankin herkkä...
Tuo #28 oli muuten mun ajamistaautoista äkäisimmillä jarruilla varustettu,
jopa ärhäkämpi kuin WoPe:n ja X:n haukkuma #39 (joka jarrussa perä pienessä luistossa #28:lla)
Viimenen auto taas (#27) oli ihan päinvastainen, sai painaa poljinta tosissaan jotta se hidastui edes,
siks vähän hirvitti painaa muiden puskurissa kiinni alussa :D

Eli eroja autoissa oli paljon, noista tasaisimmin toimi mun alla #39 kuitenkin,se oli paras kompromissi mulle...
No se oli sitten varmaan suurin syy niihin mun liian aikaisiin jarrutuksiin kisassa. Kun harkoissa ja aika-ajoissa oli tottunut ajamaan sillä #27:lla, niin kisassa olis kolmeykkösellä voinut jättää jarrutuksen myöhemmäs.. Mutta eihän sitä kisassa voi alkaa muuttamaan harjoituksissa oppimiaan jarrutuspaikkoja kauhean paljon. Muuten olis joku päässyt ohi.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Sellasen kommentin voisi muuten vielä lisätä, että radan pomppusuus tuntui ajossa myös siinä että lasit pomppi nenällä ikävästi. Ois pitänyt laittaa piilarit kotona (kuten mietin)...
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Muutamia omia muisteluita ja kommentteja tähän väliin.

Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin. :rolleyes: :D
En tiedä kuulitko lfb itse sen mekaanikon vinkkiä pitää vähän jalkaa kaasulla?

Tai sitten mä oon vaan niin hyvä starttaaja että saan moponkin kiitämään viivalta. :D
Kyllä mä sille kaasua annoin (ei se muuten olisi pysynyt edes käynnissä), en sitten tiedä olisiko sitä pitänyt antaa vähän enemmän vai vähemmän. Minunkin mielestä auto #31 otti rajoittimeen pääsuoralla, vähän ennen jarrutusta tuntui puhti loppuvan selvästi.

Ja kyllä tuo S-mutka on yhä haastavampi kuin Forssan ensimmäinen mutka ;) Tosin ässät menivät nyt kyllä helposti kaasu pohjassa jatkuvasti, haastehan näissä nopeissa paikoissa on lähinnä luiston minimointi.

Williams-:lle jo vastattiinkin, että kädenheilutuksissa kyse oli nimenomaan siitä, että tilaa annettiin hyvin. Itse en ainakaan menettänyt kierroksillaohituksessa yhtään aikaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä mä sille kaasua annoin (ei se muuten olisi pysynyt edes käynnissä), en sitten tiedä olisiko sitä pitänyt antaa vähän enemmän vai vähemmän. Minunkin mielestä auto #31 otti rajoittimeen pääsuoralla, vähän ennen jarrutusta tuntui puhti loppuvan selvästi.
Luultavasti sitten vähemmän (?), koska mulla oli mielestäni sitä kaasua vain sen verran että auto pysyi varmasti käynnissä..

Williams-:lle jo vastattiinkin, että kädenheilutuksissa kyse oli nimenomaan siitä, että tilaa annettiin hyvin. Itse en ainakaan menettänyt kierroksillaohituksessa yhtään aikaa.
Juu, se kiittävä käden heilutus on yleensä sellainen rauhallinen liike. Moittivassa heilautuksessa on usein käsi nyrkissä. Jossain tapauksessa tosin sormista keskimmäinen saattaa olla suorana. :D
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Minäkin osasin tulkita nuo käden nostamiset ohitustilanteessa kiitokseksi. ;)

Mutta mitä muuten tarkoitti se handun nostaminen, kun lähditte ajamaan varikolta.

Jaska: Onnistuko yksikään meikäläisen ottama kuva. :D
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jaska: Onnistuko yksikään meikäläisen ottama kuva. :D
Ainakin ne kuvat joissa tyhjää rataa kuvasit, paikalla olevan kohteen kuvaaminen onnistuu helposti ;)

Pikaisesti vilkuilin eilen - eiköhän ne ihan hyviä olleet. Katselen lähiaikoina tarkemmin ja mietin mihin sais kätevästi esiin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta mitä muuten tarkoitti se handun nostaminen, kun lähditte ajamaan varikolta.
Yleensä radalle lähtiessä tai pois tullessa laitetaan käsi pystyyn jottatakana kisalinjalla tuleva tietää kaverin joko tulevan tai menevän...
Toettynyt oli turhaa radallemennessä kun rata oli vain meidän käytössä mutta tuli refleksinä ainakin mulla välillä nostettua :)
 
Ylös