Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 6 / Forssa II GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jussi kertoi ymmärtääkseni, että yllättävän aikaisin edellä oleva alkoi jarruttaa, ja tuli tehtyä väistöliike oikeaan, uusi keli kuitenkin tuo sadekeli. Kai kaikki silti ajattelevat että vasta vasuriin tullessa saa hyökätä ohitukseen ensimmäisen kerran lähdön jälkeen, itse ainakin ilman muuta. Ja öö ruzin auton takia siinä rinta rinnan menossa "liian aikaisin" ei ratkennut yhtään mitään.
Jep.
Tämän takia se painettiinkin villaisella. Samoin BMW:n "peippailu".
Hieman epäselvyyttä ollut säännöissä jos kerran ekanmutkan sääntö oli epäselvä,
ei siitä sillon rangaista tmv.
BMW:n tapauksessa taas syy lankeaa "sinisten lippumiesten" puutteeseen.
(mutka saa, siks selitys samaan postaukseen :p)
 

Örfil

Guest
C-finaaliRacerilla ajolinjat oli selvästi kuivankelin linjoja ja Andyllä märänkelin linjat.. Siis Racerilla se auto varmaan toimikin hyvin kuivan kelin linjoilla, koska Totkekin oli ajanut samoin C-finaalissa samalla autolla.. Sen takia Racer ei varmasti muuttanut ajolinjoja koska se toimi noinkin hyvin..
En ajanut edes kuivan kelin linjoja vaan silkkoja peittelylinjoja. Ainakin kaikki ne takaosan mutkat (oikea-vasen ja seuraava vasen).
Sain "kritiikkiä" ajolinjoistani mutta mun kokeilin ajaa vähän sieltä sun täältä ja ratin takana sillä hetkellä kisatilanteessa kuskin perstuntuma ratkaisi asian.

Katsomosta on hyvä arvostella (en tarkoita jakkuesia) mutta kyllä omasta mielestäni tein parhaani sillä autolla ja kommentit "ajoit ihan päin helvettiä" eivät olleet ihan mukavia. Enkä sellaista palautetta yleensäkään kaipaa kun en sellaista muillekaan ole antanut enkä anna. Muuten oli ihan kiva päivä.

Ps. ilman sitä "sinisten lippujen härdelliä" olisin ehkä 50/50 saattanut vielä pystyä pitämään Andyn takana sillä kottikärrytyylilläkin, mutta silloin ei olisi paras mies voittanut. Joten B-finaalin kakkossija ei silleen harmita, kun voitto meni Andylle.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niinno, 2 hyvää starttia viimeksi Hyvinkäällä, kyllä ne sieltä tulee kun autokin on ok.
(tietty painokin vaikuttaa kiihtyvyyteen, mutta ei ollut Hyvinkään starteissa valittamista)
Forssan startista totes järkkärikin että pitänee ottaa toi #4 tarkastukseen kisan jälkeen
(myönsi sen suoraan varikolla meinaan)

Jos tulppakin oli paskaa täynnä ja tuolla ei tuon jälkeen ajettu, niin mihinkäs syy kääntyisi?
Korjasin tuota lausetta nyt vähän ehkä paremmin kuvaamaan sitä mitä tarkoitin.. Eli kyseessä siis se mitä ajattelin starttihetkellä.. Mielikuvia.. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
En ajanut edes kuivan kelin linjoja vaan silkkoja peittelylinjoja. Ainakin kaikki ne takaosan mutkat (oikea-vasen ja seuraava vasen).
Sain "kritiikkiä" ajolinjoistani mutta mun kokeilin ajaa vähän sieltä sun täältä ja ratin takana sillä hetkellä kisatilanteessa kuskin perstuntuma ratkaisi asian.

Katsomosta on hyvä arvostella (en tarkoita jakkuesia) mutta kyllä omasta mielestäni tein parhaani sillä autolla ja kommentit "ajoit ihan päin helvettiä" eivät olleet ihan mukavia. Enkä sellaista palautetta yleensäkään kaipaa kun en sellaista muillekaan ole antanut enkä anna. Muuten oli ihan kiva päivä.
Oikeasti me nähtiin kunnolla sun ajolinjasi vain siitä viimeisestä mutkasta, ja vedettiin johtopäätöksemme siitä. :D

Niin ja itsehän en toki ymmärtänyt ajolinjan huonoutta ominpäin.. komppailin vain muita, jotka "tiesivät".. Ja omat ajolinjanihan olivat todennäköisesti aivan sieltä syvältä mihin aurinko ei paista. :D
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Saavutin lfb:tä joka puolestaan lähestyi Wilzkua. Wilzku oli siis todellakin meidän kanssa samalla kierroksella! Lfb meni hänestä ohi ja itsekin saavutin. Valitettavasti Wilzku spinnasi ja itsekin vähän pyörähdin sen takia, mutta onnekseni en niin pahasti kuin hän ja pääsin ohitse..
Eli jos mä olen hetkellisesti ollut sun ja lfb:n edellä ja tuossa vaiheessa Alppu oli jo jäänyt radan varteen niin sehän tarkoittaa että olen parhaimmillaan ollut sijalla 4. :eek!: Jännä juttu että kuivalla (= helpommalla) kelillä musta ei ole mitään uhkaa (ainakaan tällä hetkellä) mutta märällä kelillä on.. :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oikeasti me nähtiin kunnolla sun ajolinjasi vain siitä viimeisestä mutkasta, ja vedettiin johtopäätöksemme siitä. :D
No mä katselin muuallekin. Lähinnä silmiin pisti andyn nopeampi mutkavauhti ja sitten "kuoli" kiihdytyksessä...
Ne mutkat jotka näkyi tuonne (parabolica, eka jarrumutka ja 2 viimestä kurvia) niin niissä X:n linjat oli n. auton leveyden sisempänäkuin Andylla jolla näytti pitoa olevan ihan eri malliin
 

Örfil

Guest
Väittäisin että korkeintaan 52.5 senttiä leveämpiä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Katsomosta on hyvä arvostella (en tarkoita jakkuesia) mutta kyllä omasta mielestäni tein parhaani sillä autolla ja kommentit "ajoit ihan päin helvettiä" eivät olleet ihan mukavia. Enkä sellaista palautetta yleensäkään kaipaa kun en sellaista muillekaan ole antanut enkä anna. Muuten oli ihan kiva päivä.

Ps. ilman sitä "sinisten lippujen härdelliä" olisin ehkä 50/50 saattanut vielä pystyä pitämään Andyn takana sillä kottikärrytyylilläkin, mutta silloin ei olisi paras mies voittanut. Joten B-finaalin kakkossija ei silleen harmita, kun voitto meni Andylle.
Pirun paljon on kanssa kiinni, mikä auto sattuu sopimaan kenenkin tyylille, esim. Andy oli kyllä nopeampi sillä Parabolican jälkeisellä välisuoralla, sekä alkoi pääsuoralla ja takasuorallakin hieman saavuttaa. Ja sanoihan Andy itsekin #5n pidon tuntuvan paremmalta, ja siltä se jarrutuksissakin näytti. RX nopeampi sitten taas siinä ylämäessä hitaan mutkan jälkeen, ja vielä vikan vasurin jälkeisen suoran alussa karkasi. Kumpikaan ei ajanut päin helvettiä, vaan kieli keskellä suuta pidettiin nokka menosuuntaan ilman ratkaisevia virheitä. Kierroksellaohitus sen ratkaisi, enkä usko että ilman sitä Andy olisi noussut ilman RX:n virhettä. Kerranhan välisuoralla Andy jarruttikin ohi mutta hiukan pitkäksi se viimeinen vasuri, ja kiihdytyskilpailua mutkasta ulos jossa näkyi #6:n paremmuus siinä tilanteessa. Näillä autoilla oli ihan eri vahvuudet sadekelillä.

Muutenkin tässä sarjassa JOKAINEN KUN ANTAA PARHAANSA, tekee yhtä hyvää työtä ja uskoakseni haluan näihin karkeloihin vielä monen monta kertaa uudestaankin mukaan (laihtuneena toki :) ).
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Juuh, siis mies, ei monikossa :D ja Alppuhan keskeytti tekniseen vikaan?
ilm. Wilzku oli ohittanut kisassa kuitenkin jonkun? Eli siinä mielessä iso :thumbup: ajosta!
Mutta lopputulokset ei kerro totuutta kisatapahtumista... :rolleyes:
Jep, Wilzku tosiaan ohitti mut kertaalleen. Olin juuri suorittanut jomman kumman hienoista pirueteistani ja jouduin lähtemään paikaltani kiihdytykseen suoralle. Wilzku huomasi tämän ja käytti tilaisuuden hienosti hyväkseen :thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ekaa kertaa "pakollinen" osuus:D kisan kommentit/meriselitys: miksi laiva upposi.
No ei se uponnut. Forssaan oli saatu iso joukko kasaan taas. Liekö Hyvinkää antanut kipinän joillekin. Täällä osasin ennustaa pienempiä eroja kuskien välillä ja ainakin kuivalla kelillä piti paikkansa.

AIKA-AJOT

Olin 1.ryhmässä ja ensimmäisessä ajovuorossa. Itselläni #5auto, mikä toimi kuivalla ainakin hyvin. Meillä oli Nastyboyn kanssa kissa hiiri leikkiä ja vaihdoimme pari kertaa paikkojakin keskenämme. Toistemme vetoavun turvin nappasimme eturivin. Hävisin Nastylle sen 0,01 sek. mikä ei harmittanut, kun pisteet jaetaan vasta kisassa. Toivo eli sen suhteen että muista ryhmistä ei ajan alittajia löytyisi. No ei löytynyt, joten A-finaalipaikka oli taskussa.

KISA

Ja se vesisade. Sotki kuviot täysin. Autoerot vedessä hirvittäviä. Paalumies ja sarjan pistejohtaja jää 15krs.n aikana 34sekuntia ja samalla 4.ruudun kaveri ajaa 20sekunnin kaulan, niin ei kaikki ole kyllä kuskeista kiinni. Tosin WoPe oli vaihteeksi vähän liiankin WoPe:D. Andy ajoi kyllä hyvän kisan kun nousi kahdessa finaalissa reippaasti.Minun onneksi hän kävi välillä käntämässä perunamaata ja jatkoi sitten kisaa. Itselläni ei moiseen ollut aikaa. Sen vuoksi omaan ajoonkin oltava tyytyväinen, kun #2:lla kukaan muu ei sijoitustaan pystynyt pitämään. No sadekisakin nyt kokeiltu siis KISAMIELESSÄ. Aikaisemmat sadekokemukset ihan kerta-ajo muotoisia


Että näin täällä tällä kertaa. Seuraavaksi Tampere ja kuiva keli kiitos. Muuten jänskää mut ei kiinnostaisi kastua. WoPelle onnittelut ja kisajärkkärille, ratahenkilökunnalle ja muille kisaajille kiitos, kun saatiin tämmöinenkin kunnialla läpi. Enempää ei irtoo, kun jäi nyppimään ekan tekstin katoaminen jonnekin tietokoneen syövereihin.

Viikonlopun numero on 2. (aika-ajon 2., kisan 2, autolla 2, kisarapo 2., kai mä itekin ihan 2.olen):tongue:
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Snadi raportti:

Aika-ajo: Autoksi osui #6 mikä kulki hyvin vaikka se täristikin aika paljon. No ei sillä mitään väliä, pääasia että kulki. Sijoitus ihan ok 8. 0,6 A-finaalista, vähän olisin pystynyt parantamaan mutta en tuota reilua puolta sekuntia. Cmoney ajoi samalla autolla 1,1sek. nopeemmin ja vaikka olosuhteet vaihtuivat siinä välillä niin uskoisin että kyllä se meidän tasoero on aika lähellä tuota. Ja pari kymmenystä sinne tai tänne, vanha ei välitä:wink:, mutta hyvä esimerkki autojen tasoeroista kevyemmät Racer X ja etenkin Andy jäivät taakse. No hyvä fiilis ja tie B-finaalin 3-ruutuun.

Skaba No joo, viimeksi osui 2 paskinta autoa täällä ja nyt vain 1. Eli taistoon autolla #3. Se oli siinä ja siinä että ne sai sen edes korjattua sen ajoissa. No, paska juttu kun sai. No startista se kuitenkin lähti viivalta, lähti ei sen enempää. No kun siihen toiseen mutkaan tultiin niin Raceri ja Andy tuli ohi sääntöjen limiteissä ja taisi sieltä tulla muutkin (nipsukin) luulisin että olin hetken aikaa viimeisenä. No en ole ihan varma mutta luulisin että ne oli BMW ja Totke ketkä pyörivät ja Nipsu ei pääsyt mihinkään joten kuittasin heidät helposti ja nousin takaisin lähtöpaikallenei eli kolmoseksi. Kärkikaksikko Andy ja "Mister X" olivat päässeet jo aika kauas. Puristin muutaman kierroksen niin paljon kuin pystyin mutta en saanut kiinni mutta en juuri jäänytkään. No katselin peräpeiliin ja huomasin että eipä sieltäkään tule ketään. Meni vähän cruisailuksi ja rata varmaan parani jonkin verran koska muuta paransivat aikojaan. Mulle jäi paras aika kierrokselta 9 kun muilla se oli 4-6 kierrosta myöhemmin. Siltikin hommasta jäi hyvä fiilis ja paremmalla arpaonnella olisi ollut helppo nousta A-finaaliin. Tällä kertaa meni näin.:thumbup:

Kommentit noin muuten Tällä kertaa hommassa oli vielä enemmän muuttuvia tekijöitä kuin normaalisti. Sää, autoerot ja painoerot. Niinkuin joillekin juttelin niin iso osa porukasta osaa ajaa sen verran hyvin että autoilla ja painoillakin on iso merkitys. Hyvä ja kevytkään kuski ei pärjää paskalla autolla. Hauskanpitoahan tämä on ja se tekee hommasta mielenkiintoisen. Ja B-finaalin tulokset meni ihan oikein. Andy ja Raceria ei ollut tuolla autolla mitään jakoa haastaa. BMW, Nipsu ja Totke jäivät taakse, ainakin bemari ja Totke taisivat spinnata/spinnailla ja Nipsu oli alussa hidas. Niin paljon autoisssa ei ole eroa että tuon verran voisi antaa tasoitusta.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eli taistoon autolla #3. Se oli siinä ja siinä että ne sai sen edes korjattua sen ajoissa. No, paska juttu kun sai. No startista se kuitenkin lähti viivalta, lähti ei sen enempää. No kun siihen toiseen mutkaan tultiin niin Raceri ja Andy tuli ohi sääntöjen limiteissä
Huomasin jo ekassa mutkassa, että vitonen jolla ajoin on ihan eri luokkaa kuin kolmonen, jolla ajoin aika-ajon. Oli hankala jaksaa odottaa tarpeeksi pitkään, mutta maltoin kuin maltoinkin kakkosmutkan apexiin asti, jonka jälkeen tuuttasin ohi jostakusta huonommalla autolla ajaneesta, ilmeisesti tosiaan öö:stä
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pistän raporttia päivällä, mutta kysyisin pientä neuvoa, kun täällä aika monella taitaa olla kylkiluu joskus murtunut. Yksi kylkiluu vähän aristelee mulla, niin siellä saattaa olla pieni murtuma. Eihän ole tarvetta käydä lääkärissä, kun kylkiluu ei tunnu haittaavan paljoakaan toimintakykyä tällä hetkellä? Entä voiko kipu vielä yltyä, ja toimintakyky laskea? Olen ymmärtänyt, että kylkiluun murtumalle ei voida tehdä muuta kuin ottaa rauhallisesti ja levätä, niin ei viitsisi käydä maksamassa lääkärireissusta, jos siellä ei asialle voida juurikaan mitään tehdä.
Sori, mennyt tämä multa ihan ohi...
Eli jos siellä murtuma on, niin vaikuttaa nukkumiseen ja hengittämiseen yms. todella helposti.
(usko pois, huomaat kyllä varsinkin nukkuessa)
Lekurissahan ei noille paljoa tehdä, korkeintaan ideaaliside laitetaan ja kipulääkkeitä määrätään
(ideaaliside on joskus jopa haitta kuin hyve, jos kyse siis pienestä hiusmurtumasta, sekun tulee TODELLA tiukkaan)
Tuohon riittää yleensä lepo, kestää viikkokaupalla mutta pikkuhiljaa paranee kyllä...
 

Örfil

Guest
Nipsulle: tuo on ihan vakiokamaa ja melkein olisi hyvä laittaa stickyyn toikki "Kylkikivut ja karting: hoito- ja vali(s)tustoikki" :D

Mulla hyppäs esikoinen joskus männä vuosikymmenellä rintakehän päälle kun hyörittiin lattialla ja silloin napsahti luu vähän pahemmin poikki. Kärvistelin jonkun päivän ilman lääkärinapua, kunnes sitten meni tohtorin pakeille ja viesti oli silloin tämä: ideaaliside laitetaan jos vamma on sattunut ihan äskettäin. Jälkikäteen (siis kun luutuminen on jo alkanut) sitä on turha laittaa.
Ainoa hoito-ohje oli: lepo ja välttää liikkeitä joissa kipu tuntuu. Ei antanut edes saikkua.

Sitten kun aloitin "karting-urani" todenteolla, niin ekan kisan jälkeen oli kummatkin kyljet niin kipeänä että jouduin viikkotolkulla nukkumaan selälläni. Kyljet sattuivat ihan joka välissä, hengittäessä ja liikkuessa jne.
Siitä ne sitten paranivat omin voimin ja buranan kera ja oma vahva suositukseni on että jos haluaa välttyä näiltä (väistämättömiltä) tälleiltä niin ainoa ja paras ehkäisy/suojakeino tähän on KYLKILIIVIT.

Alle satasen panostuksella saa toimivat liivit ja sen jälkeen a) voi ajella huolettomammin b) ajaa agressiivisemmin ja nojailla autossa ulkomutkaan lisäpitoa ilman että kylkiluut taas napsuu.

Yleensä ne kivut johtuu pienistä hiusmurtumista tai sitten ihan vaan luukalvo on saanut kipeää. Ei siis tarvitse edes murtumaa, että kylki tulee kipeäksi. Mulla on tullut noita luukalvojuttuja pari kertaa liiveistä huolimatta, jos on nojaillut oikein urakalla pitoa ja on samalla sattunut auto hakkaamaan sivuluisussa, mutta ne paranee yleensä parissa päivässä.

Eli ollos huoleti, ainoastaan jos et löydä yhtään asentoa missä kipu ei tunnu ja se tuntuu koko ajan ja pistävänä hengittäessä, niin sitten voisi ehkä käydä lääkärin juttusilla varmistaakseen ettei siellä ole mitään ihan irtipoikki.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Yleensä ne kivut johtuu pienistä hiusmurtumista tai sitten ihan vaan luukalvo on saanut kipeää. Ei siis tarvitse edes murtumaa, että kylki tulee kipeäksi. Mulla on tullut noita luukalvojuttuja pari kertaa liiveistä huolimatta, jos on nojaillut oikein urakalla pitoa ja on samalla sattunut auto hakkaamaan sivuluisussa, mutta ne paranee yleensä parissa päivässä.

Eli ollos huoleti, ainoastaan jos et löydä yhtään asentoa missä kipu ei tunnu ja se tuntuu koko ajan ja pistävänä hengittäessä, niin sitten voisi ehkä käydä lääkärin juttusilla varmistaakseen ettei siellä ole mitään ihan irtipoikki.
Olen epäillytkin, että kyseessä olisi korkeintaan hiusmurtuma, jos sitäkään. Kipu tuntuu mulla koko ajan, mutta se on pääasiassa tosi lievää ja syväänhengitettäessä kipu lisääntyy aavistuksen. Pystyn makaamaan vasemmalla kyljellä, jossa vamma on, ilman merkittävää kivun lisääntymistä. Tarkkaan en osaa sanoa, koska olen välttänyt sitä. Onneksi näyttää aika pienestä vammasta olevan kysymys.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Mikäs vika autoon tuli? Ainakin A-finaalissa se oli kunnossa...
Bensaletku irtosi ja oli aika höllällä, oli murtunut. Nappasivat varmaan A-finaaliin vaan pätkän pois ja meno jatkui.

Noihin muihin: Älä ota sitä niin vakavasti, ei tässä elämästä ja kuolemasta taisteltu.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bensaletku irtosi ja oli aika höllällä, oli murtunut. Nappasivat varmaan A-finaaliin vaan pätkän pois ja meno jatkui.
Juu huomasin sen siinä kisarapossa jälkikäteen ja muistui mieleen se radan varressa korjailukin kyllä.
Noihin muihin: Älä ota sitä niin vakavasti, ei tässä elämästä ja kuolemasta taisteltu.
Ei taisteltu, mutta jos alkaa väittämään jotakin, vaikkakin vain leikkimielisessä rapossa, niin pitää sillä jonkinmoinen totuus edes olla takana eikä vain paskanjauhanta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Äh, koitin jättää tämän tarkoituksella pois mun tekstistä jos vaikka kukaan ei huomaisi, ei onnistunut :rolleyes:
Noo mutta se oli vain tietoa auton limiteistä hakemiseen loppukiriä varten :)
 
Ylös