Mikko Hirvonen

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
Noniin, onkos tämä foorumilaisten mielestä hyvä asia, todennäköisesti Fordia kilpailukykyisemmällä kalustolla pääsee ajamaan mutta Loebin tallikaverina, saako samanlaisen auton, ajatetaanko Loebistä mestari Mikon kustannuksella jne... No nyt se Mikon nopeus pääsee/joutuu kunnon testiin, se on ainakin varmaa. :thumbup:
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
No katotaan nyt kuinka käy, Citikka tiedottaa ensi kauden suunnitelmista ensi viikolla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Noniin, onkos tämä foorumilaisten mielestä hyvä asia, todennäköisesti Fordia kilpailukykyisemmällä kalustolla pääsee ajamaan mutta Loebin tallikaverina, saako samanlaisen auton, ajatetaanko Loebistä mestari Mikon kustannuksella jne... No nyt se Mikon nopeus pääsee/joutuu kunnon testiin, se on ainakin varmaa. :thumbup:
No ei varmasti saa yhtäläisiä tsäänssejä kuin Lööppi. Mutta (olettaen että Fordit yleensä ajaa ensi kaudella) varmaan pistää Latvalan ja Okieerin ja Sordon tiukoille.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Noniin, onkos tämä foorumilaisten mielestä hyvä asia, todennäköisesti Fordia kilpailukykyisemmällä kalustolla pääsee ajamaan mutta Loebin tallikaverina, saako samanlaisen auton, ajatetaanko Loebistä mestari Mikon kustannuksella jne... No nyt se Mikon nopeus pääsee/joutuu kunnon testiin, se on ainakin varmaa. :thumbup:
Tämän hetkisessä tilanteessa se että saa täyspäiväisen MAKSAVAN tallipaikan tuntuu olevan lottovoitto.

Ensi vuonna jää reippaasti kuskeja jälleen tyhjän päälle joten mielestäni ihan hyvä ratkaisu Mikon kannalta.

Sen näkee miten hänen käy Citroenilla mutta ei sitä peliä vielä ole hävitty, tosin erätauolla tilanne näyttää aikas vaikealta jos näin voisi vertauskuvan heittää :D
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Noniin, onkos tämä foorumilaisten mielestä hyvä asia...
Hirvosen kannalta Loebin aseenkantajan duuni on optimiratkaisu. Etsikkoaika maailmanmestaruuden suhteen meni jo ja tallipaikka, puhumattakaan siitä että saa rahaa ajamisestaan, on pienehkö lottovoitto. Ei siis sen puolesta, etteikö Hirvonen taidoillaan ajamista ansaitsisi, mutta kun noita tallipaikkoja ei kovin runsaasti ole ja aika monet vähistä jaetaan taloudellisin perustein.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Jos tallin sisäinen kilvoittelu ja tasa-arvo olisi Citikalla kovassa huudossa niin ei kai Ogier olisi minnekään lähdössä/Citroen häntä pois päästämässä. Eli Mikon rooli on selvillä, jos tallipaikka Citikalta irtoaa. Ja tässä tallimyllerryksessä se olisi tosiaan lottovoitto koska jotkut tornihuhut puhuu jo Sordoa takaisin Loebin luudaksi Minin vaikeuksien takia.
 

jknR

Well-known member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
135
Jos Hirvonen ensi kaudella ajaa Loebin tallikaverina, niin jännähän se on nähdä minkälaista vauhtia tallikaverukset toisiinsa verrattuna etenee.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Mihis asti Loebilla olikaan sopimus? Sellainen skenaario on nimittäin mahdollinen, että Mikko Loebin lopettaessa saattaisi nousta Citikan ykköstykiksi...? Aikaahan Mikolla vielä on, Bossekin oli yli kolmekymppinen kun pääsi ajamaan täyden mm-sarjan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jotenkin semmoinen fiilis, että tästä on tulossa samanlainen floppi kuin Burnsin siirrosta Peugeotille tai McRaen siirrosta Citroenille. Fordilla kenties kaikkien aikojen parhain tilaisuus saavuttaa ainakin valmistajien mestaruuden ensi kaudella jos vain vielä jatkavat.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Loebillä on sopimus seuraavasta kahdesta kaudesta. Vuonna 2013 jännätään jatkaako Citroen/Peugeot enää rallissa.
Umpiranskalaisessa ympäristössä, hyvinhän siinä vain voi käydä (McRae 2003 kaudella..).

Toivottavasti saa auton mieleisekseen, ja saa ajaa sillä vielä vapaasti kilpaa edes valikoiduissa kisoissa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Umpiranskalaisessa ympäristössä, hyvinhän siinä vain voi käydä (McRae 2003 kaudella..).

Toivottavasti saa auton mieleisekseen, ja saa ajaa sillä vielä vapaasti kilpaa edes valikoiduissa kisoissa.
Tasapäistä kilpailua ei tule tapahtumaan. Ogierin tilalle Citikan oli saatava kiltimpi kakkoskuski ja sen saivat.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Voisiko Citikalle parempaa kakkoskuskia ollakaan tähän paikkaan - nopea soralla ja sopivan hidas asvaltilla, jottei tule liikaa konflikteja.

Tasapäistä kilpailua ei tule tapahtumaan. Ogierin tilalle Citikan oli saatava kiltimpi kakkoskuski ja sen saivat.
Marssijärjestys on selvä, mutta jospa antaisivat armopalana edes pari kisaa kaudesta jolloin voisi ajaa vähän vapaammin, vaikka Suomen ja Ruotsin. Mutta niin, montako kisaa se Sordo voitti puolen vuosikymmenen aikana.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Eli 2015 on Mikolla seuraavan kerran saumat taistella mestaruudesta.
Hyvähyvä... :rolleyes:

Vielä elättelin toiveita Volkkarin suhteen, kun siitä vasta Maikkarilla huhuiltiin, mutta näillä mennään.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Marssijärjestys on selvä, mutta jospa antaisivat armopalana edes pari kisaa kaudesta jolloin voisi ajaa vähän vapaammin, vaikka Suomen ja Ruotsin. Mutta niin, montako kisaa se Sordo voitti puolen vuosikymmenen aikana.
Tuo olisikin hauska nähdä. Loeb pysähtyneenä powerilla Laajarin rinteessä jakamassa nimmareita, jotta Hirvonenkin saisi edes sen yhden voiton kauden aikana. :D


Itse uskon, että Hirvosen asfaltti vauhti tulee nousemaan aivan uudelle tasolle, mutta soralla jäädään jatkossa kärjelle aiempaa enemmän.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Jos nyt tämän tallipaikka-asian ratkettua pitää veikata uutta kohdetta, niin veikkaisin että Citikka lähtee sarjasta kauden 2013 jälkeen yhtä matkaa Loebin kanssa, ja sitten saa Hirvonenkin kattella jotain muuta hommaa. Kymmenen kuskimestaruuden ja lähes yhtä monen tallimestaruuden jälkeen, mitä muuta ranskiksilla olisi kuin hävittävää, varsinkin VW:tä vastaan. The Next Onen eli Ogierin uhraaminen Loebin eduksi voi olla yksi merkki siitä, että Citikka olisi kohtpuoliin lähdössä sarjasta.
 
Ylös